You are not logged in.
Miss Farkku-Suomi pitäis varmaan kattoa.
Last edited by barton_funk (11.01.2013 15:54)
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Laadun elinaikana on tehty ainakin tällaisia klassikoiksi nimettäviä kotimaisia elokuvia
Taide:
Tuhlaajapoika
Neitoperho
Tulennielijä
Miehen työ
Muukalainen
Viihde:
Rare Exports
Hulluna Saraan
Joulubileet
Lyhärit:
Taulukauppiaat
Viimeisen kymmenen vuoden parhaat elokuvat:
1. Muukalainen
2. Miehen työ
3. Le Havre
4. Säilöttyjä unelmia
5. ITO
6. Haaveiden kehä
7. Paha perhe
8. Mies vailla menneisyyttä
9. Kuulustelu
10. Rare Exports (laitan ihan vittuillakseni, ku tiedän et moni ei pidä tästä )
Pirjo Honkasalo on ohjaamassa uutta fiktioelokuvaa, joka vois olla vaikka sitten se seuraava kotimainen jonka vaivautuu elokuvateattereihin katsomaan.
en ole kolmekybänen emoboy
Mun piti asiakirjoittaa tähän topikkiin jotain, mut en jaksanut ja nyt en oikein enää muista et mikä se mun pointti oli (tuskin mikään, mut joo).
Sen verran kommentoin tota börjen listaa, että Miehen työ oli tosiaan aika ylläri, en oo ihan varma oliko se loppupeleissä kuitenkaan tavattoman hyvä, mut tuli tosiaan aika puun takaa, koska ennakkokäsitykseni tosta olivat aivan toisenlaiset kuin mihin siinä leffassa loppujen lopuksi mentiin.
Muukalaisesta oon aukonu täällä joskus päätäni, ei sen enempää tällä kertaa ku että en tosiaan ite juuri vakuuttunut.
Taulukauppiaat oli törkeen hieno.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Sanoisin vielä Laadun avaukseen sen verran, että sillä tietämyksellä millä aihetta käsittelit, niin vois varmaan todeta tän vuoden Emma-gaalaakin seuraamalla, että kotimainen musiikki on paskaa eikä sitä tarvitse kuunnella.
Sanoisin vielä Laadun avaukseen sen verran, että sillä tietämyksellä millä aihetta käsittelit, niin vois varmaan todeta tän vuoden Emma-gaalaakin seuraamalla, että kotimainen musiikki on paskaa eikä sitä tarvitse kuunnella.
Otetaanpa talteen ihan siltä varalta, että innostut joskus kertomaan mielipiteesi jostain musaan liittyvästä.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Viimeisen kymmenen vuoden parhaat elokuvat:
1. Muukalainen
2. Miehen työ
3. Le Havre
4. Säilöttyjä unelmia
5. ITO
6. Haaveiden kehä
7. Paha perhe
9. Kuulustelu
10. Rare Exports (laitan ihan vittuillakseni, ku tiedän et moni ei pidä tästä )
Melkoisen kovaa puhetta mieheltä, joka tekee sanojensa tueksi tällaisen listan. Jos nyt lähdetään vaikka siitä, että Muukalainen, vaikka onkin visuaalisesti tyylipuhdas leffa, on tarinaltaan ihan täysin ontto. Ei millään lailla klassikoksi kelpaava. Hyvää yritystä kyllä. Listan kolmosena on Le Havre, minkä voi diskata, koska mähän sanoin että "jos Kaurismäkeä ei lasketa..." Le Havre ei mun mielestä kyllä ollut mikään erityisen hyvä. Mies vailla menneisyyttä oli parempi. Säilöttyjä unelmia on dokumentti. Miehen työn pääosassa on Tommi Korpela. Ei hyvin mene. Rare Exports oli mun mielestä ihan virkistävä pläjäys, mutta mä puhuin nyt klassikoista. Pitää ehkä tsekata loput leffat tolta listalta, mutta ei kyllä kauheesti innosta.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Neitoperho on kyl varmaan mun suosikki kotimaisista leffoista. Myös sellainen, jonka tunnelma tuntuu musta erityisen suomalaiselta, tarkoittaen että samanlaista leffaa ei välttämättä vois tehdä muussa maassa. Pelon maantieteessä samaa fiilistä. Johtuu varmaan siitä, että iso osa kohtauksista tapahtuu ulkona molemmissa.
Muistaakseni Rakkaudella, Maire oli kans ihan hiton hyvä. Ja joku vois kyl tehdä uuden Lumikuningatar-tyylisen avantgardepläjäyksen. Ikuinen suosikki toikin!
Mua muuten kiinnostaa se Samuli Edelman -pappileffa, kun serkku sitä hehkutti. Louhimies LOL, mut eihän sitä tiiä, voipi olla ihan pl.
En kyl nyt ihan allekirjoita tuota alennustila-kommenttia, vaikka aika vähän itseänikään kiinnostaa suomalainen leffa. Oon kuitenkin saanut aiheen piirissä työskenteleviltä kavereilta sellaisen kuvan, että tuotanto on suht monipuolista, olkoonkin näkyvillä enimmäkseen näitä Koivusaloja ja jotain höpökomedioita. Ihan uusia huippuja ei tuu mieleen, mut johtunee kyl enemmän omasta tietämättömyydestä ja katsomattomuudesta tää.
Mullekkaan ei Muukalainen tipahtanut, mut silti oli hienoo, et noinkin artsy pätkä sai ison teatterilevityksen.
Mangojauhe goddamn.
börjeslandet wrote:Sanoisin vielä Laadun avaukseen sen verran, että sillä tietämyksellä millä aihetta käsittelit, niin vois varmaan todeta tän vuoden Emma-gaalaakin seuraamalla, että kotimainen musiikki on paskaa eikä sitä tarvitse kuunnella.
Otetaanpa talteen ihan siltä varalta, että innostut joskus kertomaan mielipiteesi jostain musaan liittyvästä.
PÄÄ KII
Dokumentit ei oo elokuvia?
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Mun suosikkeja 2000-luvun kotimaisista elokuvista on Ken tulta pyytää. Sitä ei taidettu vielä mainita.
Sent from my iPhone 16
Ja joku vois kyl tehdä uuden Lumikuningatar-tyylisen avantgardepläjäyksen. Ikuinen suosikki toikin!
Tää pitäis nähdä uudestaan. Oli 20 vuotta sitten tosi päräyttävä.
Mullekkaan ei Muukalainen tipahtanut, mut silti oli hienoo, et noinkin artsy pätkä sai ison teatterilevityksen.
Olin vaikuttunut siitä, miten kunnianhimoisella otteella elokuvan visuaalinen kerronta oli tehty. Samanlaista otetta toivoisi muihinkin suomi-leffoihin, mut ei oo näkynyt.
Miehen työn pääosassa on Tommi Korpela. Ei hyvin mene.
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
Laatu wrote:Miehen työn pääosassa on Tommi Korpela. Ei hyvin mene.
Hyvä näyttelijä, erinomainen koomikko ja saatanan komeakin vielä. Ei ihme jos pistää kateelliseksi.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Kuvainraastaja wrote:Laatu wrote:Miehen työn pääosassa on Tommi Korpela. Ei hyvin mene.
Hyvä näyttelijä, erinomainen koomikko ja saatanan komeakin vielä. Ei ihme jos pistää kateelliseksi.
BB on oikeassa.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
bernardblack wrote:Kuvainraastaja wrote:Laatu wrote:Miehen työn pääosassa on Tommi Korpela. Ei hyvin mene.
BB on oikeassa.
Juu. Sukupolvensa karismaattisin ja lahjakkain elokuvanäyttelijä.
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
börjeslandet wrote:Viimeisen kymmenen vuoden parhaat elokuvat:
1. Muukalainen
2. Miehen työ
3. Le Havre
4. Säilöttyjä unelmia
5. ITO
6. Haaveiden kehä
7. Paha perhe
9. Kuulustelu
10. Rare Exports (laitan ihan vittuillakseni, ku tiedän et moni ei pidä tästä )Melkoisen kovaa puhetta mieheltä, joka tekee sanojensa tueksi tällaisen listan. Jos nyt lähdetään vaikka siitä, että Muukalainen, vaikka onkin visuaalisesti tyylipuhdas leffa, on tarinaltaan ihan täysin ontto. Ei millään lailla klassikoksi kelpaava. Hyvää yritystä kyllä. Listan kolmosena on Le Havre, minkä voi diskata, koska mähän sanoin että "jos Kaurismäkeä ei lasketa..." Le Havre ei mun mielestä kyllä ollut mikään erityisen hyvä. Mies vailla menneisyyttä oli parempi. Säilöttyjä unelmia on dokumentti. Miehen työn pääosassa on Tommi Korpela. Ei hyvin mene. Rare Exports oli mun mielestä ihan virkistävä pläjäys, mutta mä puhuin nyt klassikoista. Pitää ehkä tsekata loput leffat tolta listalta, mutta ei kyllä kauheesti innosta.
ITO on myös dokumentti. Aika itsekeskeistä ajatella, että rupeasin listaamaan antamiesi rajauksien mukaan. Kyllä tää oli enemmänkin uusien housujen ansiota, et ylipäätään jaksasin listata
Last edited by börjeslandet (12.01.2013 15:18)
Jos nyt lähdetään vaikka siitä, että Muukalainen, vaikka onkin visuaalisesti tyylipuhdas leffa, on tarinaltaan ihan täysin ontto. Ei millään lailla klassikoksi kelpaava. Hyvää yritystä kyllä.
Myös Lars von Trierin esikoiselokuva Element of Crime on tarinaltaan vähän ontto, mutta silti miehestä tuli maailman kuuluisin pohjoismainen elossa oleva ohjaaja.
barton_funk wrote:bernardblack wrote:Kuvainraastaja wrote:Laatu wrote:Miehen työn pääosassa on Tommi Korpela. Ei hyvin mene.
BB on oikeassa.
Kiinnostavaa, että ootte tota mieltä! Minusta Tommi Korpela ei ole kaksinen näyttelijä vakavissa rooleissa. Koomikkona hyvä pokerinaamansa ansiosta. Voisin tsekata Miehen työn, jos se vaikka yllättäisikin positiivisesti.
Laatu wrote:Jos nyt lähdetään vaikka siitä, että Muukalainen, vaikka onkin visuaalisesti tyylipuhdas leffa, on tarinaltaan ihan täysin ontto. Ei millään lailla klassikoksi kelpaava. Hyvää yritystä kyllä.
Myös Lars von Trierin esikoiselokuva Element of Crime on tarinaltaan vähän ontto, mutta silti miehestä tuli maailman kuuluisin pohjoismainen elossa oleva ohjaaja.
Muukalaisessa parasta on kunnianhimo, jota suomalaisissa leffoissa en ole tottunut näkemään. Toivotaan, että Jukka-Pekka Valkeapää tekee lisää leffoja. Suomen elokuvakentästä on ammottava aukko kunnianhimolle. Luin jostain, että Muukalaista oli verrattu Tarkovskin töihin. Se oli vähän huvittavaa, kun tietää, millainen tarinankerronnan mestari Tarkovski oli jo nuorena leffakoululaisena: http://www.youtube.com/watch?feature=pl … ofHN3PTpVg
Mä en ihan täysin tajunnut Miehen työn katsottuani sen hypeä ja feelistelyä. IMO ei ollut kovin kaksinen leffa.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Tuo Rare Exports oli kökkö elokuva. Katsoin sen vailla mitään ennakkoluuloja /-odotuksia ja se vika tunti tai 30 min (ei tainut kestää ihan kahta tuntia ) oli karsea antikliimaksi. Ensimmäisen tunnin ajan oli "ihan kivaa" kehittelyä.
bzort glorf bööth
Ketjussa mainittu Lars von Trier sanoi eräässä haastattelussa kuolemattomasti: "Tahdon tehdä elokuvia, jotka vähän satuttavat."
Samaa voisin sanoa itsestäni. Tahdon perustaa otsikoita, jotka vähän satuttavat. Luulen, että tämän otsikon kohdalla olen siinä onnistunut.
toivottavasti näette joskus elokuvan mörtvikstigenin salaisuus, se on nimittäin hyvä ja parasta mitä olen nähnyt vuonna 2012
barton_funk wrote:bernardblack wrote:Kuvainraastaja wrote:Laatu wrote:Miehen työn pääosassa on Tommi Korpela. Ei hyvin mene.
BB on oikeassa.
Komppaan, karun komea mies ja venyy moneksi. Ja teatterilavalla se karisma vaan korostuu, miehen läsnäolo on ihan huikeeta.
Kuvainraastaja wrote:barton_funk wrote:bernardblack wrote:Kuvainraastaja wrote:Laatu wrote:Miehen työn pääosassa on Tommi Korpela. Ei hyvin mene.
BB on oikeassa.
Komppaan, karun komea mies ja venyy moneksi. Ja teatterilavalla se karisma vaan korostuu, miehen läsnäolo on ihan huikeeta.
todellakin nämä
Korpela livenä näyttämöllä
Last edited by Pope (13.01.2013 15:11)
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta