#31 07.10.2012 20:50

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008

Re: Tim Buckley

Sefroniaa pidetään käsittääkseni aika yleisesti jos ei nyt epäonnistuneena, niin ainakin heppoisimpana Tim Buckley-levynä. Mä kyllä tykkään siitä ihan simona. Hienoja, vähän helpompia biisejä verrattuna muuhun matskuun. Peanut Man on biiseistä ehkä lempparein, hienoa doowop/soul-meininkiä!

"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

#32 07.10.2012 20:53

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Website

Kyllä mäkin Sefroniasta tykkään, samoin kuin Look at the Foolista. Ei hullumpia levyjä.

tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

#33 29.11.2012 11:55

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

Popklassikot 1994 #2: Jeff Buckley – Last Goodbye

no kuuntelin ton biisin, enpä ole varma olenko edes ennen kuullut, en ainakaan tietoisesti. ei tuo nyt hullumpi ollut, mutta muuten olen aina pitänyt näitä buckleyta yliarvostettuina, enkä erityisesti pidä heidän lauluäänistään. faija-buckleyn levyjä joskus lainailin kirjastosta, mutta en saanut niistä oikein mitään irti.

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#34 29.11.2012 12:01

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

psykokarkki wrote:

no kuuntelin ton biisin, enpä ole varma olenko edes ennen kuullut, en ainakaan tietoisesti. ei tuo nyt hullumpi ollut, mutta muuten olen aina pitänyt näitä buckleyta yliarvostettuina, enkä erityisesti pidä heidän lauluäänistään. faija-buckleyn levyjä joskus lainailin kirjastosta, mutta en saanut niistä oikein mitään irti.

kai nyt ees kannet irtosi?

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#35 29.11.2012 12:07

psykokarkki
Website

hrmunoita wrote:
psykokarkki wrote:

faija-buckleyn levyjä joskus lainailin kirjastosta, mutta en saanut niistä oikein mitään irti.

kai nyt ees kannet irtosi?

revin toki sisäsivut irti kansivihkoista icon_rolleyes

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#36 29.11.2012 14:00

Muzamaza
Member
From: Helsinki
Registered: 26.04.2011

psykokarkki wrote:

Tykkään kyllä Jeffin pienestä tuotannosta, mutta luulen ymmärtäväni mitä ajat takaa, sillä eihän se varsinaisesti keksinyt mitään uutta. Lähinnä poikkeuksellista kaverissa on genressään (?) ylivoimainen lauluääni ja uskallus tehdä tollasta tunteellista kamaa tosissaan. Biisitkin on hyviä, mutta kuten sanottua, eivät mitenkään ulivertaisia.

Faijansa tuohuihin en minäkään ole päässyt sisään. En ole kyllä urakalla yrittänytkään.

En tunne asiaa, mistä on kysymys, mutta täysi, sataprosenttinen tuki. Olen sen sillä tasolla käynyt läpi.

#37 29.11.2012 14:05

psykokarkki
Website

Muzamaza wrote:

Biisitkin on hyviä, mutta kuten sanottua, eivät mitenkään ulivertaisia.

hyvä typo, koska hieman ulinan puolelle tuo menee, yritin kuunnella sitä kehuttua hallelujah-coveria mut ei pystyny minuuttia kauempaa, nyt kävi näin.

#38 29.11.2012 15:52

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

En oo kyl ikinä tajunnu tota Buckleyn Hallelujahin hehkutusta. Tylsä veto. Ok Cohenin alkuperänen versio Various Positions-levyllä on ehkä vähän kökkö saundien puolesta mut oikeesti hei pls.

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#39 29.11.2012 16:47

bernardblack
herra ihanainen
Website

Jeff on tylsä ulisija, Tim on kurkojen kurko ja A KING AMONG MEN

#40 29.11.2012 16:48

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008

bernardblack wrote:

Komp.

Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

#41 29.11.2012 17:20

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008

bernardblack wrote:

Tykkään Jeffistäkin paljon mutta faija vie voiton. Goodbye & Hello, Happy Sad, Blue Afternoon, Lorca ja Starsailor kehiin peuk

Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

#42 29.11.2012 17:20

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006

molemmat peuk

#43 29.11.2012 17:33

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006

Ei kumpikaan. tongue

Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

#44 29.11.2012 17:46

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005

Tästä tuli muistaakseni puhuttua joskus enemmän jonkun Anna Calvi -derailin yhteydessä (joka mun mielestä on 2000-luvun Jeff Buckley) mut Jeffin musa on vähän semmosta style over substance kamaa. Se on popmusiikissa harvinaisen upea laulaja ja soittaja ja kaikesta päätellen komea ja karismaattinen esiintyjä mut noissa sen sävellyksissä ei oo oikein... mitään. Ne on joko Counting Crowsia tai sit Henry Fordia mukaillen 'just one fucking thing after another'. Melodiat kusee eikä se johdu siitä että tolla ois jotenkin epäkonventionaalinen tapa tehdä niitä.

Last Goodbyestä kyl tykkään.

Älä päästä painiks sitä

#45 29.11.2012 19:37

Tolto
ammattimainen dipinheittäjä
Registered: 20.11.2010

Tossa Nuorgamin jutussa sanottiin näin: "Toisaalta palaamiseni pitkän ajan jälkeen Gracen pariin paljasti myös, että aika on onnistunut nakertamaan siitä aavistuksen sieltä täältä." Vai että aavituksen ja vain sieltä täältä... Ostin ton levyn joskus huviksein ku halvalla sai ja en kyllä päässy ekaa kappaletta pidemmälle kun tuntu että ysärikitararockin kaikki leimallisimmat piirteet oli tiivistyny tähän yhteen julkasuun ja sit sitä tiivistettä valu stereoista tahmeena mössönä ja tuli ihan likanen olo.

Tosin siitä Hallelujah-coverista tykkäilen, mut täähän johtuu vain siitä että oon suuri OC-fani.

u523X.gif

vittu nyt sä kuolet, tai ainaski lyön haarukalla kulliin

#46 29.11.2012 19:53

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Website

Bum Tickley. Eikö sitä Starsailoria vieläkään oo saatu uudelleenjulkaistua? Tekis mieli testata taas muttei jaksa warettaa jotain paskaa vinyylirippiä...

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#47 29.11.2012 19:54

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Joe Caligula wrote:
bernardblack wrote:

Komp.

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#48 29.11.2012 19:54

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007

Ostin joskus Jeffin Greacen, mutta annoin sen myöhemmin äitille kun pidän sitä lopulta aika ärsyttävänä (levyä siis ja no, äitiäkin toisinaan). So Real on ihan hyvä, muuten en jaksa.

Timiltä omistan vaan kaks ekaa, eli s/ t ja Goodbye And Hello. Jälkimmäinen on Maailman Paras Levy. Oon jotain muitakin kuunnellu, mut en kiinnostunu enempää.

Kuuntele, Hantta tämä:

*

Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

#49 29.11.2012 20:10

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008

Prakk wrote:

Bum Tickley. Eikö sitä Starsailoria vieläkään oo saatu uudelleenjulkaistua? Tekis mieli testata taas muttei jaksa warettaa jotain paskaa vinyylirippiä...

Se on jostain syystä spotifyssa confused_new
http://open.spotify.com/album/6XtiIO1SuBl4Eli8LCYNAH

Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

#50 29.11.2012 22:49

psykokarkki
Website

kuuntelin ton pilkkeen laittaman biisin, ihan jees muuten, mutta toi laulu vähän tökkii.

#51 29.11.2012 22:55

bernardblack
herra ihanainen
Website

psykokarkki wrote:

kuuntelin ton pilkkeen laittaman biisin, ihan jees muuten, mutta toi laulu vähän tökkii.

no kuunteleppa vaikka nää edelliselle sivulle laittamani pari biisiä ja tuu sit sanoo et tökkii  mad

edit: tai vaikka Starsailor ja The Healing Festival

Last edited by bernardblack (29.11.2012 23:06)

#52 29.11.2012 22:56

bernardblack
herra ihanainen
Website

600full-tim-buckley.jpg

#53 29.11.2012 23:15

psykokarkki
Website

toi down by the borderline oli ihan jees ff

EDIT: starsailorin nimibiisi oli kyl outo, toi healing festival ehkä helpompaa kuultavaa mut joo, ilmeisesti jos joku buckley-levy vois olla hyvä aloitus niin toi starsailor.

#54 30.11.2012 00:15

bernardblack
herra ihanainen
Website

psykokarkki wrote:

EDIT: starsailorin nimibiisi oli kyl outo, toi healing festival ehkä helpompaa kuultavaa mut joo, ilmeisesti jos joku buckley-levy vois olla hyvä aloitus niin toi starsailor.

Jeh, toi albumikolmikko Lorca/Blue Afternoon/Starsailor on yleisesti kovatasoisimpana pidettyä Buckleytä, ainakin noi on ne ns. kokeellisimmat. Starsailorilla eritoten ihammahtava kombinaatio tota friikkailua ja funk-rypistystä (eritoten b-puolisko on melkoista tykitystä ku tulee peräkkäin Jungle Fire, Starsailor, The Healing Festival ja Down by the Borderline JUMALAUTA).

Kaks ekaa tosiaan enempi folk/singer-songwriter-osastoa, toki hienoja nekin ja aika psykee. Happy/Sad jatsii ja sit ne kolme viimeistä levyä sitä iisimpää kamaa, funkkii ja soulii ja semmosta. Kaikki ei niistä tykkää, mut kuten oon vissiin ennenkin todennut niin Greetings from L.A. on yks meitsin suosikkeja ja niillä kahdella muullakin tosi hyviä biisejä.

edit: ja tosiaan Blue Afternoon ja Starsailor oli pitkään tosi vaikeesti saatavilla, ku ei niistä ollu alkuperäisjulkaisun jälkeen muuta ku joku japsi-cd, mut nyt on älppärillä molemmat (äxästä esim. saa ja Blue Afternoon näyttää olevan niinkin edullinen ku 13,95)

Last edited by bernardblack (30.11.2012 00:19)

#55 30.11.2012 00:32

bernardblack
herra ihanainen
Website

Joskus on kyl vaikee uskoa että miten lyhyessä ajassa Buckley ehti ton kaiken tehdä. Kaikki levyt julkaistiin kahdeksan vuoden sisään ja herskaöverit jumalauta alle kolmekymppisenä. Nero mies.

#56 30.11.2012 10:39

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Eniten kuuntelemani Tim Buckley taitaa olla Dream Letter: Live in London 1968. Suosittelen.

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#57 30.11.2012 11:01

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Website

barton_funk wrote:

Eniten kuuntelemani Tim Buckley taitaa olla Dream Letter: Live in London 1968. Suosittelen.

Sama.

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#58 30.11.2012 14:11

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

Alkoi nyt vähän kiinnostaa bernardblackin hehkutusten jälkeen tuo Tim Buckleyn myöhempi tuotanto. Happy/Sadiä mulla ei valitettavasti enää ole, mutta en toisaalta ollut jaksanut uudelleenkaan ostaa (en siitä sinällään aktiivisesti ole koskaan eroon halunnut, niin vain kävi). Tuosta ekasta ja tokasta levystä ostin joskus sellaisen cd-version, jossa ne molemmat ovat samalla levyllä. Pilke taisi sitä jossain vaiheessa jo kehuakin ja hyvähän se tosiaan on. Katsoo nyt jos joskus ehtis tuohon myöhäisempään tuotantoon uudelleen tutustua.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#59 09.02.2013 21:17

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007

tumblr_lye9c1D84C1qjlxtwo1_500.jpg

Jeffin lempikuva isästään. (Linda McCartney)

*

Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

#60 10.02.2013 02:36

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006

bernardblack wrote:

Joskus on kyl vaikee uskoa että miten lyhyessä ajassa Buckley ehti ton kaiken tehdä. Kaikki levyt julkaistiin kahdeksan vuoden sisään ja herskaöverit jumalauta alle kolmekymppisenä. Nero mies.

Se mua kans ihmetyttää, että eikö koskaan tule enää laulajaa, joka jotenkin samantasoisesti - ei kopioiden - osaisi käyttää ääntään tolleen mahtavan härskisti eri tavoilla. Jeff ol toki hyvä kanssa, mutta eihän tuo lahjakkuus voi täysin yhdessä sukulinjassa mennä? No joo, siis länsimaisessa popissa.

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Board footer