#1 11.07.2011 13:27

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Hercule Poirot & Agatha Christie hömppä televisio & elokuvat & kirjat

Katsoin eilen teemalta tulleen HP filmatisoinnin. Se oli melko huono, mutta nää on mulle yksi tärkeä aivojenlepuutuksen moodi. On niissä vaan ns sitä jotain, osa huvista tulee tietysti kliinisen tarkasta ajankuvasta sekä lavastuksesta mihin englantilaiset ovat kyenneet jo pitkän aikaan.

Pienenä luin kaikki mahdolliset Agatha Christiet, mutta jo silloin vitutti Marple, joka tunkeutui joka paikkaan sekä muitten asioihin omine lupineen. Hercule Poirot oli paljon tyylikkäämpi, ja sen luokse ihmiset sentään tulivat hakemaan apua omasta tahdostaan. Melko usein. HP oli tietysti myös kulttuurinen ulkopuolinen, Belgiasta kun oli kotoisin. En mä muista ikinä näitä lukiessa koskaan jännittäneeni.

Mites, onko muilla mielipiteitä tästä englantilaisesta massaviihteen jalokivestä?

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#2 11.07.2011 13:34

barton_funk

Re: Hercule Poirot & Agatha Christie hömppä televisio & elokuvat & kirjat

lastconfession460.jpg

Tän miehen showhan ne televisioinnit on tietysti.

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#3 21.08.2011 23:13

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006

Mukavaa sunnuntai-iltojen viihdettä nuo filmatisoinnit toki ovat, mutta välillä tuntuu siltä, että kun on yhden nähnyt, niin on kaikki nähnyt. Tämäniltainen Cards on the Table -jakso erosi alkuperäisestä tarinasta minusta kyllä negatiivisella tavalla hiukkasen liikaa.

Suosikkini kesän uusinnoista on toki ollut Sad Cypress eli Teetä kolmelle.

Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

#4 22.08.2011 07:41

tigrushka
ehkä yläosaton Mona Lisa
From: Boele-le-le de l'Ouest
Registered: 04.11.2006

ginipoika wrote:

Mukavaa sunnuntai-iltojen viihdettä nuo filmatisoinnit toki ovat, mutta välillä tuntuu siltä, että kun on yhden nähnyt, niin on kaikki nähnyt. Tämäniltainen Cards on the Table -jakso erosi alkuperäisestä tarinasta minusta kyllä negatiivisella tavalla hiukkasen liikaa.

KYLLÄ! Ärsytti aika saatanasti se "pakko saada onnellinen loppu" -sössiminen.   tongueviha  _tsot

Oikean colorscroll rytmin kiinni icon_cool saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
tumblr_n8cftoDpRj1td2wqmo1_250.gif
Jotain tanssin bez biggrinpeuk eiq ja fall joo.

#5 22.08.2011 16:50

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006

FiveBooksissa haastattelu viidestä olennaisimmasta Agatha Christieen liittyvästä kirjasta:

Mathew Prichard on Agatha Christie

Mathew Prichard’s selection of his late grandmother’s literature reveals a master storyteller. His own family memories — and a definitive biography — show Agatha Christie as kind, shrewd and sensitive

kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

#6 22.08.2011 22:22

barton_funk

Mä en enää muista näistä kirjoista juuri mitään. Luin 9-15 vuotiaana kaikki saatavilla olevat Christiet. Pitkää vierastin koko juttua, mut jossain vaiheessa aloin ottamaan nää poirot-filmatisoinnit kovana viihteenä.

Marplea en tiiä kestäisinkö.

xfGrijQ.jpg

#7 22.08.2011 22:26

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Website

En oo ikinä jaksanut, mut enpä ole kunnolla yrittänytkään. Kymmenen pientä neekeripoikaa toki on tullut luettua ja sehän onkin mainio, muuten en oo varma oonko lukenut mitään loppuun, jokusen ainakin aloittanut.

Telkkusovitukset viehätti aikoinaan, mut enpä oo nähnyt vuosikausiin, kaipa niitä vieläkin jaksaisi.

tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

#8 05.09.2011 17:21

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006

Aika tuskaista katsottavaa noi Hercule Poirot't. Ekan puoli tuntia voi jättää helposti katsomatta. Kristus mitä huopaamista.

AVAlta tulee kanssa jotain Christie-filmatisointeja, oisko ollut ranskalaisia.

kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

#9 05.09.2011 19:38

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006

noiseidea wrote:

Aika tuskaista katsottavaa noi Hercule Poirot't. Ekan puoli tuntia voi jättää helposti katsomatta. Kristus mitä huopaamista.

Hienoa että katot silti peuk

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

#10 28.09.2011 11:35

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

Mun mielestä ihan hienosti lavastettuja ja muutenkin toteutettuja nuo Poirotit. Katson aina jos ehdin.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#11 06.10.2011 00:02

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008

Luin kaikki kirjastosta löytyvät Agatha Christien kirjat kuudennella luokalla. Loppuvaiheessa olin jo niin perillä tyypillisistä juonikuvioista, että osasin päätellä murhaajan, vaikka se muka yleensä aina oli joku ylläri.

Siitä jotain kymmenen vuoden kuluttua aloin lukee niitä uudelleen aina silloin tällöin - kohtahan tässä oon taas lähemmäs kymmenen vuotta lueskellut, joten pian voisin palata kolmatta kertaa joihinkin unohtuneisiin tarinoihin. Muutama kirja on hyllyssäkin, jos on sattunut löytymään kirpparilta halvalla. Nuo on just semmosta helppoo luettavaa, siinä kai se viehätys piilee.

Mulla ei oo telkkaria, joten en oo katsellut noita sarjoja muuta kuin satunnaisesti jossain kylässä. Niitten ihan uusimpien estetiikka kyllä viehättää.

voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

#12 14.10.2011 18:11

barton_funk

Teemalta tullut Agatha Christie dokkari oli todella halvan oloinen. Kamala Hercule Poirot tekoviiksillään pelleilemässä.

xfGrijQ.jpg

#13 18.10.2011 11:29

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008

Minkämoinen on NW Refnin Miss Marple tv-leffa icon_surprised  icon_question

Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

#14 14.11.2011 16:09

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Website

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#15 07.11.2013 14:46

barton_funk

xfGrijQ.jpg

#16 07.11.2013 15:28

tigrushka
ehkä yläosaton Mona Lisa
From: Boele-le-le de l'Ouest
Registered: 04.11.2006

Oikean colorscroll rytmin kiinni icon_cool saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
tumblr_n8cftoDpRj1td2wqmo1_250.gif
Jotain tanssin bez biggrinpeuk eiq ja fall joo.

Board footer