You are not logged in.
ydinaukio wrote:DirtyBlueGene wrote:ydinaukio wrote:tampereelta tämä tuli, joten veikataanpa tekijäksi vaikka gneetä
Kyllä nuo kaksi sheinon mixiä riitti mulle tällä kertaa
no sitten en tiiä, voi paljastaa
Minähän se vain. Pyysin kyl gneetä postittamaan ton Tampereella käydessäni et sikäli aika lähelle osui.
Kelasin et toi Constellationin eka seiska ois vähän harvemmin kuultu mutta nyt kävi näin. Ainakin muut ilmeisesti onnistui.
joo ostin tuon sofan seiskan kahdella dollarilla joskus pari vuotta sitten
oikein hyvä paketti kyllä, bastro kuulosti vitun hyvältä ja muistutti minua siitä et pitäis nyt viimeinkin tsekata joku levy niiltä kokonaan. lopun "kevätpuolikin" oli varsin loistavaa matskua. ja les rallizes denudesille toki aina
en oo muuten tainnu saada omasta miksistäni vielä minkäänlaista kommenttia
Ootpas, mikäli sä oot ton mun saaman mixin tekijä
Anyways, aiemmin lupailin pistää kommenttia kunhan ehdin koko pötkäleen kuuntelemaan, ja nyt sitä tulee:
Ulkoasusta ehdinkin jo tokaista, ja siihen nähden heti miksin alku tekee aika ison kontrastin. Nättiä itkuvirsi-postrock-soundia tulee, oikeastaan tosi tuttu biisi jostan en vaan saa napattua kiinni. M83? No joku näitä... Ja kaihoisalla linjalla jatkuu, Grandaddyhän tää on? Meneepä fiilikset jotenkin tosi vahvasti tonne vuosiin 2002-2003, siihen musaympäristöön missä silloin porskutti. Pitääpä kaivaa Grandaddyt soittimeen, ohan se ihan parasta
Ilmeisen kosiskelevan alun jälkeen mennäänkin vähän itelle oudommihkoille linjoille, Genesis-henkisten juttujen kautta jumittavampaan huuruisempaan meininkiin. Se jossain välissä tullut renkutus jäi kanssa häirittemään, chainsmoker-tyylistä menoa. Mahtavat instrutykitykset kanssa jossain välissä, kyllä nää mulle lähtee Ja se mainiosti homman katkaiseva soulahtavampi poppis, oli pakko googlettaa lyriikoista tekijä, ja sen jälkeen pakko kiittää vinkistä. Zombiessiakaan ikuna hirmuna kuunnellut, mutta näistä soolohommista en ollut ees tietoinen. Torvijatsien kohdalla mielenkiinto alkaa selvästi herpaantua, ja oikeastaan herään vasta tossa lopussa, kun Hood (?) hymistelee mixin kiinni.
Lopulta aika vähän yksittäisiä biisejä jää tästä käteen, mikä lienee tekijän tarkoituskin. Paljon hyviä juttuja, tuttujakin artisteja mutta niiltä vähemmän tuttua kamaa. Biisilistaa kehiin vaan, ainakin muutama raita jäi oikeasti vaivaamaan.
Vielä yhteenmiksauksesta. Joskus mietin, miten kliffaa olisi vääntää kaikki oman mixin raidat yhteen pötköön. Tämän kokemuksen jälkeen en kyllä siihen taitaisi lähteä. Ainakin henkilökohtaisesti huomasin hemmetin vaikeaksi aloittaa 76-minuuttisen möhkäleen kuuntelua, verrattuna yksittäisistä biiseistä koostuvaan levyyn. Toisaalta kertooko se enemmän mun paskasta elämästä, jossa en ehdi tai osaa syventyä edes yli tunnin pituiseen äänitteeseen ilman päiväkausien arpomista.
I love you and dream about the Führer
Täs ny miksi pyörii toista päivää soittimes. Postileima on niin sotkuinen että siitä ei enää mitään päätellä. Luulin aluks et ois Pilkkeeltä mut eihän se oo näis karkeloissa ollenkaan mukana. Heitetään hatusta riku tai sheino. barton funkki ois kai kans yks mahku.
Tätä on itse asias eri kiva kuunnella. Lopun ilmeistä nostatusta lukuunottamatta näistä vedoista vaan yks on mulle entuudestaan tuttu ja ainakin Hoodin lähes läikyttämään rakennettu vetäisy, mun ilmeisen turhaan hylkimä Beirut ja jostain syystä vuosien varrella kuulemattomien O'Rourke -levyjen joukkoon jämähtänyt Halfway to a Threewayn nimibiisi on sitä kirkkainta kärkeä täs.
Muutenkin napakka paketti. Hilpeä ja haikea niinkuin kunnon kevään kuuluukin
Ja tämähän oli muuten meikäläisen kolttosia. Piti tulla paljastamaan "se" päin naamaa männäviikonloppuna, mutta ei se sitten onnistunut.
Kasasin tämän suht kiireellä, ja vielä lähettäessä oli vähän harmittava sivumaku, että tulikoha vähe pasca mixi. Mut sitten lähettämisen jälkeen huomasin itte fiilisteleväni tätä vaan kerrasta toiseen, eli ei nyt ihan väärin menny. Hyvä että sinnekin maittoi! Perusreseptihän lähti siitä, että ILR:n kanssa musamaut menee aika roimasti päällekäin, mut oma osaaminen vähenee sitä mukaa mitä raskaampaan suuntaan lähdetään. Lähdinpä siis mixin kanssa kevyeempään suuntaan. Hyvin tossa tiivistitkin omat intentiot: hilpeä ja haikea. Ja vähän hassuttelua.
Biisilista vielä:
1. Villa Nah - Emerald Hills
2. Ratatat - Tropicana
3. Hot Chip - Baby Said
4. Messer Für Frau Müller - Karate Feelings
5. Bibio - Lover's Carvings
6. Hood - The Field Is Cut
7. Bibio - The Palm of Your Wave
8. Beirut - My Family's Role in the World Revolution
9. Fela Kuti - Fight to Finish
10. Destroyer - Painter in Your Pocket
11. Jim O'Rourke - Halfway to a Threeway
12. Solange - Sandcastle Disco
13. Gregorian - Don't Give Up
14. Mylo - Sunworshipper
15. Helen Hoffner - Summer of Love
I love you and dream about the Führer
Ootpas, mikäli sä oot ton mun saaman mixin tekijä
Anyways, aiemmin lupailin pistää kommenttia kunhan ehdin koko pötkäleen kuuntelemaan, ja nyt sitä tulee:
Ulkoasusta ehdinkin jo tokaista, ja siihen nähden heti miksin alku tekee aika ison kontrastin. Nättiä itkuvirsi-postrock-soundia tulee, oikeastaan tosi tuttu biisi jostan en vaan saa napattua kiinni. M83? No joku näitä... Ja kaihoisalla linjalla jatkuu, Grandaddyhän tää on? Meneepä fiilikset jotenkin tosi vahvasti tonne vuosiin 2002-2003, siihen musaympäristöön missä silloin porskutti. Pitääpä kaivaa Grandaddyt soittimeen, ohan se ihan parasta
Ilmeisen kosiskelevan alun jälkeen mennäänkin vähän itelle oudommihkoille linjoille, Genesis-henkisten juttujen kautta jumittavampaan huuruisempaan meininkiin. Se jossain välissä tullut renkutus jäi kanssa häirittemään, chainsmoker-tyylistä menoa. Mahtavat instrutykitykset kanssa jossain välissä, kyllä nää mulle lähtee Ja se mainiosti homman katkaiseva soulahtavampi poppis, oli pakko googlettaa lyriikoista tekijä, ja sen jälkeen pakko kiittää vinkistä. Zombiessiakaan ikuna hirmuna kuunnellut, mutta näistä soolohommista en ollut ees tietoinen. Torvijatsien kohdalla mielenkiinto alkaa selvästi herpaantua, ja oikeastaan herään vasta tossa lopussa, kun Hood (?) hymistelee mixin kiinni.
Lopulta aika vähän yksittäisiä biisejä jää tästä käteen, mikä lienee tekijän tarkoituskin. Paljon hyviä juttuja, tuttujakin artisteja mutta niiltä vähemmän tuttua kamaa. Biisilistaa kehiin vaan, ainakin muutama raita jäi oikeasti vaivaamaan.
Vielä yhteenmiksauksesta. Joskus mietin, miten kliffaa olisi vääntää kaikki oman mixin raidat yhteen pötköön. Tämän kokemuksen jälkeen en kyllä siihen taitaisi lähteä. Ainakin henkilökohtaisesti huomasin hemmetin vaikeaksi aloittaa 76-minuuttisen möhkäleen kuuntelua, verrattuna yksittäisistä biiseistä koostuvaan levyyn. Toisaalta kertooko se enemmän mun paskasta elämästä, jossa en ehdi tai osaa syventyä edes yli tunnin pituiseen äänitteeseen ilman päiväkausien arpomista.
jäi huomaamatta jos olit jotain aiemmin kommentoinut
biisilista:
m83 - beauties can die
grandaddy - rear view mirror
gentle giant - playing the game
liars - proud evolution
sun araw - heavy deeds
darkthrone - those treasures will never befall you
zeni geva - ground zero
colin blunstone - mary won't you warm my bed
masada - nashon
captain beyond - mesmerization eclipse
sir lord baltimore - hell hound
sister flo - death in two steps
hood - closure
eipä mulla oo tuosta enempää kommentoitavaa, kiva jos löyty jotain uutta ja hyvää.
löytyykö vielä tyyppejä jotka ei oo kommentoineet mixejään niin voidaan bännätä seuraavasta?
nimittäin JUHANNUS LÄHESTYY
ei muuta ku uutta mixtape-hässäkkää pydeen kai mittenin arvontakone on jo käynyt keväthuollossa?
Mä oon messissä!
Hantta ei sitten ala tällä kertaa valittelemaan että "tulipas tehtyä huono miksi", sellanen laskee motivaatiota
Kyllä tää pystyyn laitetaan ja kesämiksit on ihan oma juttunsa. Gintsun viimevuotinen oli taas soitossa, there's something i got to tell you baby
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
MIXATAAN!
Mukana toki myös.
Gintsun viimevuotinen oli taas soitossa, there's something i got to tell you baby
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
ssä!
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Joo mukana, hävettää kyllä kun en ole vieläkään lähettänyt hantalle kasettiversiota siitä edellisestä vaikka lupasin. Löysin jo uuden kasettisoittimen että eiköhän sekin valmistu ennen juhannusta viimeistään.
Valitettavasti on käynyt rosvo.
jee jee
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Tapnakin mukana nyt kun Rytmikseltä tuli uus levy?
Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.
Hiirimattonan osallistuttava mixiin - emme pyydä vaan vaadimme
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Tapnakin mukana nyt kun Rytmikseltä tuli uus levy?
Tuskin vaikuttaa miksiini millään tavalla.
En tiiä uskallanko tällä kertaa.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
DirtyBlueGene wrote:Skeletonni wrote:rose kemp - dirty glow
Oho, tää sama biisi tais olla kikke-mixilläkin
Haluaisko sheino vielä heittää parit rakentavat palautteet nyt kuunneltuaan koko(?) miksin?
Joo, voin heittää myöhemmin tänään tai huomenna jotain kommenttia tarkemmin.
Meidän taitaa olla turha enää odotella tuloksia?
Taidan skipata tän uusimman, ellei nyt jokin innostuksenpuuska yhtäkkiä iske.
This must be what jail / I will scratch
Mukana kesämiksissä totta kai.
Sent from my iPhone 16
mut jaksaako blondi-mitten vielä järkätä?
Määkin haluaisin ehkä olla mukana, jos vain huolitaan...
Vuoden nuori muotoilija.
kun nyt mitsku eka kertois et onnaako ja tekis oman otsikon jossa vois ilmoittautua.
sheino wrote:DirtyBlueGene wrote:Skeletonni wrote:rose kemp - dirty glow
Oho, tää sama biisi tais olla kikke-mixilläkin
Haluaisko sheino vielä heittää parit rakentavat palautteet nyt kuunneltuaan koko(?) miksin?
Joo, voin heittää myöhemmin tänään tai huomenna jotain kommenttia tarkemmin.
Meidän taitaa olla turha enää odotella tuloksia?
Taidan skipata tän uusimman, ellei nyt jokin innostuksenpuuska yhtäkkiä iske.
Unohtui aikanaan kommentoida muiden kiireiden ja myös tässä viestissä selviävien syiden takia tuota tarkemmin, mutta voin jotain yrittää nyt siitä sanoa, kun pari kuukautta on ehtinyt jo miksin saamisesta kulua. Pahoitteluni unohtamisesta siis, mutta asiaan:
Muistan jo ensimmäistä kertaa miksiä kuunnellessani jotenkin kokeneeni miksauksen kokonaisuuden sekavaksi ja vaikeasti lähestyttäväksi. Aika eklektinen kokonaisuus (twee popista outsider-musaan) tuntui ja tuntuu yhä kokonaisuutena jotenkin vaikealta, vaikka yksittäiset biisit iskivätkin (esimerkiksi jo aiemmin tuttu Tiger Trapin Eight Wheels, Boubacar Traorén Keyes-ba ja Max Roachin It's Time). En tiedä johtuuko mun yksinkertaisuudesta vai mistä, mutta mun on vaikea jotenkin saada mitään yhteyttä tuohon miksaukseen kokonaisuutena, sillä jotenkin mulle jää vain sellainen tunnelma, että biisien välillä ei muodostu mitään siltoja tai kokonaisuuksia. Ehkä mun olisi helpompi lähestyä tuota, jos yksittäiset biisit olisivat vielä laajemmin sellaisia, jotka olisivat jotain muuta kautta tuttuja. Tiger Trapia lukuun ottamatta ei levyllä esiintyneitä artisteja ole pahemmin tullut kuunneltua.
Musta tuntuu, etten ehkä ollut ihan oikea ihminen vastaanottamaan tuota miksausta, sillä en vaan päässyt siihen sisään. En ole taitanut johonkin kuukauteen pyöräyttää edes tuota soittimessa.
Ehkä mä tätä osaan vielä joskus..
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
kun nyt mitsku eka kertois et onnaako ja tekis oman otsikon jossa vois ilmoittautua.
joooooooooooooooooooh!
"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho
:peuk: