#331 10.04.2010 17:12

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006

Re: Secret Pupu Pääsiäis Mixtape Vaihto #2

ILR wrote:
ydinaukio wrote:
DirtyBlueGene wrote:
ydinaukio wrote:

tampereelta tämä tuli, joten veikataanpa tekijäksi vaikka gneetä icon_exclaim

Kyllä nuo kaksi sheinon mixiä riitti mulle tällä kertaa grin

no sitten en tiiä, voi paljastaa grin

Minähän se vain. ff Pyysin kyl gneetä postittamaan ton Tampereella käydessäni et sikäli aika lähelle osui.

Kelasin et toi Constellationin eka seiska ois vähän harvemmin kuultu mutta nyt kävi näin. Ainakin muut ilmeisesti onnistui.

joo ostin tuon sofan seiskan kahdella dollarilla joskus pari vuotta sitten peuk
oikein hyvä paketti kyllä, bastro kuulosti vitun hyvältä ja muistutti minua siitä et pitäis nyt viimeinkin tsekata joku levy niiltä kokonaan. lopun "kevätpuolikin" oli varsin loistavaa matskua. ja les rallizes denudesille toki aina peuk

#332 15.04.2010 00:14

ydis
vegan princess

en oo muuten tainnu saada omasta miksistäni vielä minkäänlaista kommenttia mad

#333 15.04.2010 13:05

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Website

Ootpas, mikäli sä oot ton mun saaman mixin tekijä   icon_question

Anyways, aiemmin lupailin pistää kommenttia kunhan ehdin koko pötkäleen kuuntelemaan, ja nyt sitä tulee:

Ulkoasusta ehdinkin jo tokaista, ja siihen nähden heti miksin alku tekee aika ison kontrastin. Nättiä itkuvirsi-postrock-soundia tulee, oikeastaan tosi tuttu biisi jostan en vaan saa napattua kiinni. M83?  No joku näitä... Ja kaihoisalla linjalla jatkuu, Grandaddyhän tää on? Meneepä fiilikset jotenkin tosi vahvasti tonne vuosiin 2002-2003, siihen musaympäristöön missä silloin porskutti. Pitääpä kaivaa Grandaddyt soittimeen, ohan se ihan parasta  itku

Ilmeisen kosiskelevan alun jälkeen mennäänkin vähän itelle oudommihkoille linjoille, Genesis-henkisten juttujen kautta jumittavampaan huuruisempaan meininkiin. Se jossain välissä tullut renkutus jäi kanssa häirittemään, chainsmoker-tyylistä menoa. Mahtavat instrutykitykset kanssa jossain välissä, kyllä nää mulle lähtee  hand Ja se mainiosti homman katkaiseva soulahtavampi poppis, oli pakko googlettaa lyriikoista tekijä, ja sen jälkeen pakko kiittää vinkistä. Zombiessiakaan ikuna hirmuna kuunnellut, mutta näistä soolohommista en ollut ees tietoinen. Torvijatsien kohdalla mielenkiinto alkaa selvästi herpaantua, ja oikeastaan herään vasta tossa lopussa, kun Hood (?) hymistelee mixin kiinni.

Lopulta aika vähän yksittäisiä biisejä jää tästä käteen, mikä lienee tekijän tarkoituskin. Paljon hyviä juttuja, tuttujakin artisteja mutta niiltä vähemmän tuttua kamaa. Biisilistaa kehiin vaan, ainakin muutama raita jäi oikeasti vaivaamaan.

Vielä yhteenmiksauksesta. Joskus mietin, miten kliffaa olisi vääntää kaikki oman mixin raidat yhteen pötköön. Tämän kokemuksen jälkeen en kyllä siihen taitaisi lähteä. Ainakin henkilökohtaisesti huomasin hemmetin vaikeaksi aloittaa 76-minuuttisen möhkäleen kuuntelua, verrattuna yksittäisistä biiseistä koostuvaan levyyn. Toisaalta kertooko se enemmän mun paskasta elämästä, jossa en ehdi tai osaa syventyä edes yli tunnin pituiseen äänitteeseen ilman päiväkausien arpomista.

I love you and dream about the Führer

#334 15.04.2010 13:14

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Website

ILR wrote:

Täs ny miksi pyörii toista päivää soittimes. Postileima on niin sotkuinen että siitä ei enää mitään päätellä. Luulin aluks et ois Pilkkeeltä mut eihän se oo näis karkeloissa ollenkaan mukana. Heitetään hatusta riku tai sheino. barton funkki ois kai kans yks mahku.

Tätä on itse asias eri kiva kuunnella. Lopun ilmeistä nostatusta lukuunottamatta näistä vedoista vaan yks on mulle entuudestaan tuttu ja ainakin Hoodin lähes läikyttämään rakennettu vetäisy, mun ilmeisen turhaan hylkimä Beirut ja jostain syystä vuosien varrella kuulemattomien O'Rourke -levyjen joukkoon jämähtänyt Halfway to a Threewayn nimibiisi on sitä kirkkainta kärkeä täs.

Muutenkin napakka paketti. Hilpeä ja haikea niinkuin kunnon kevään kuuluukin peuk

Ja tämähän oli muuten meikäläisen kolttosia. Piti tulla paljastamaan "se" päin naamaa männäviikonloppuna, mutta ei se sitten onnistunut.

Kasasin tämän suht kiireellä, ja vielä lähettäessä oli vähän harmittava sivumaku, että tulikoha vähe pasca mixi. Mut sitten lähettämisen jälkeen huomasin itte fiilisteleväni tätä vaan kerrasta toiseen, eli ei nyt ihan väärin menny. Hyvä että sinnekin maittoi! Perusreseptihän lähti siitä, että ILR:n kanssa musamaut menee aika roimasti päällekäin, mut oma osaaminen vähenee sitä mukaa mitä raskaampaan suuntaan lähdetään. Lähdinpä siis mixin kanssa kevyeempään suuntaan. Hyvin tossa tiivistitkin omat intentiot: hilpeä ja haikea. Ja vähän hassuttelua.

Biisilista vielä:

1. Villa Nah - Emerald Hills
2. Ratatat - Tropicana
3. Hot Chip - Baby Said
4. Messer Für Frau Müller - Karate Feelings
5. Bibio - Lover's Carvings
6. Hood - The Field Is Cut
7. Bibio - The Palm of Your Wave
8. Beirut - My Family's Role in the World Revolution
9. Fela Kuti - Fight to Finish
10. Destroyer - Painter in Your Pocket
11. Jim O'Rourke - Halfway to a Threeway
12. Solange - Sandcastle Disco
13. Gregorian - Don't Give Up
14. Mylo - Sunworshipper
15. Helen Hoffner - Summer of Love

I love you and dream about the Führer

#335 15.04.2010 13:30

ydis
vegan princess

turkele wrote:

Ootpas, mikäli sä oot ton mun saaman mixin tekijä   icon_question

Anyways, aiemmin lupailin pistää kommenttia kunhan ehdin koko pötkäleen kuuntelemaan, ja nyt sitä tulee:

Ulkoasusta ehdinkin jo tokaista, ja siihen nähden heti miksin alku tekee aika ison kontrastin. Nättiä itkuvirsi-postrock-soundia tulee, oikeastaan tosi tuttu biisi jostan en vaan saa napattua kiinni. M83?  No joku näitä... Ja kaihoisalla linjalla jatkuu, Grandaddyhän tää on? Meneepä fiilikset jotenkin tosi vahvasti tonne vuosiin 2002-2003, siihen musaympäristöön missä silloin porskutti. Pitääpä kaivaa Grandaddyt soittimeen, ohan se ihan parasta  itku

Ilmeisen kosiskelevan alun jälkeen mennäänkin vähän itelle oudommihkoille linjoille, Genesis-henkisten juttujen kautta jumittavampaan huuruisempaan meininkiin. Se jossain välissä tullut renkutus jäi kanssa häirittemään, chainsmoker-tyylistä menoa. Mahtavat instrutykitykset kanssa jossain välissä, kyllä nää mulle lähtee  hand Ja se mainiosti homman katkaiseva soulahtavampi poppis, oli pakko googlettaa lyriikoista tekijä, ja sen jälkeen pakko kiittää vinkistä. Zombiessiakaan ikuna hirmuna kuunnellut, mutta näistä soolohommista en ollut ees tietoinen. Torvijatsien kohdalla mielenkiinto alkaa selvästi herpaantua, ja oikeastaan herään vasta tossa lopussa, kun Hood (?) hymistelee mixin kiinni.

Lopulta aika vähän yksittäisiä biisejä jää tästä käteen, mikä lienee tekijän tarkoituskin. Paljon hyviä juttuja, tuttujakin artisteja mutta niiltä vähemmän tuttua kamaa. Biisilistaa kehiin vaan, ainakin muutama raita jäi oikeasti vaivaamaan.

Vielä yhteenmiksauksesta. Joskus mietin, miten kliffaa olisi vääntää kaikki oman mixin raidat yhteen pötköön. Tämän kokemuksen jälkeen en kyllä siihen taitaisi lähteä. Ainakin henkilökohtaisesti huomasin hemmetin vaikeaksi aloittaa 76-minuuttisen möhkäleen kuuntelua, verrattuna yksittäisistä biiseistä koostuvaan levyyn. Toisaalta kertooko se enemmän mun paskasta elämästä, jossa en ehdi tai osaa syventyä edes yli tunnin pituiseen äänitteeseen ilman päiväkausien arpomista.

jäi huomaamatta jos olit jotain aiemmin kommentoinut icon_surprised

biisilista:

m83 - beauties can die
grandaddy - rear view mirror
gentle giant - playing the game
liars - proud evolution
sun araw - heavy deeds
darkthrone - those treasures will never befall you
zeni geva - ground zero
colin blunstone - mary won't you warm my bed
masada - nashon
captain beyond - mesmerization eclipse
sir lord baltimore - hell hound
sister flo - death in two steps
hood - closure

eipä mulla oo tuosta enempää kommentoitavaa, kiva jos löyty jotain uutta ja hyvää. ff

#336 19.05.2010 10:01

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

löytyykö vielä tyyppejä jotka ei oo kommentoineet mixejään niin voidaan bännätä seuraavasta? icon_twisted.gif

nimittäin JUHANNUS LÄHESTYY huig

ei muuta ku uutta mixtape-hässäkkää pydeen psykostep kai mittenin arvontakone on jo käynyt keväthuollossa? ff

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#337 19.05.2010 10:14

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008

Mä oon messissä!

Hantta ei sitten ala tällä kertaa valittelemaan että "tulipas tehtyä huono miksi", sellanen laskee motivaatiota icon_wink

Kyllä tää pystyyn laitetaan ja kesämiksit on ihan oma juttunsa. Gintsun viimevuotinen oli taas soitossa, there's something i got to tell you baby rakkaus

Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

#338 19.05.2010 11:45

Skeletonni
maki kolehmainen
Registered: 06.04.2009

MIXATAAN!  dance

#339 19.05.2010 12:06

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006

Mukana toki myös.

Neuvostoliitto wrote:

Gintsun viimevuotinen oli taas soitossa, there's something i got to tell you baby rakkaus

pus

Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

#340 19.05.2010 12:06

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008

lionel_messi11V.jpgssä!

Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

#341 19.05.2010 12:18

kikke
dragonborn :333
From: Mansesteri
Registered: 24.06.2009

Smaa_header2.gif

Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.

#342 19.05.2010 12:24

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

Jock_Off_on_this.jpg

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#343 19.05.2010 13:47

suomenajokoira
Member
Registered: 05.03.2009

Joo mukana, hävettää kyllä kun en ole vieläkään lähettänyt hantalle kasettiversiota siitä edellisestä vaikka lupasin. icon_redface Löysin jo uuden kasettisoittimen että eiköhän sekin valmistu ennen juhannusta viimeistään.

Valitettavasti on käynyt rosvo.

#344 19.05.2010 15:12

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Website

jee jee

tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

#345 20.05.2010 06:38

tapna
Member
Registered: 02.03.2006

grin

#346 20.05.2010 11:35

kikke
dragonborn :333
From: Mansesteri
Registered: 24.06.2009

Tapnakin mukana nyt kun Rytmikseltä tuli uus levy? icon_wink

Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.

#347 21.05.2010 16:45

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008

Hiirimattonan osallistuttava mixiin - emme pyydä vaan vaadimme madpeuk

Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

#348 21.05.2010 16:47

tapna
Member
Registered: 02.03.2006

kikke wrote:

Tapnakin mukana nyt kun Rytmikseltä tuli uus levy? icon_wink

Tuskin vaikuttaa miksiini millään tavalla.

#349 21.05.2010 16:49

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

En tiiä uskallanko tällä kertaa.

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#350 21.05.2010 17:57

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Website

sheino wrote:
DirtyBlueGene wrote:
Skeletonni wrote:

rose kemp - dirty glow

Oho, tää sama biisi tais olla kikke-mixilläkin peuk

Haluaisko sheino vielä heittää parit rakentavat palautteet nyt kuunneltuaan koko(?) miksin? ff

Joo, voin heittää myöhemmin tänään tai huomenna jotain kommenttia tarkemmin.

Meidän taitaa olla turha enää odotella tuloksia?

Taidan skipata tän uusimman, ellei nyt jokin innostuksenpuuska yhtäkkiä iske.

This must be what jail / I will scratch

#351 24.05.2010 19:17

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006

Mukana kesämiksissä  totta kai.

Sent from my iPhone 16

#352 24.05.2010 21:49

psykokarkki
Website

mut jaksaako blondi-mitten vielä järkätä? ff

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#353 25.05.2010 11:38

Folkhälsan
Member
Registered: 12.12.2009

Määkin haluaisin ehkä olla mukana, jos vain huolitaan...

Vuoden nuori muotoilija.

#354 25.05.2010 11:42

psykokarkki
Website

kun nyt mitsku eka kertois et onnaako ja tekis oman otsikon jossa vois ilmoittautua.

#355 25.05.2010 22:21

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006

DirtyBlueGene wrote:
sheino wrote:
DirtyBlueGene wrote:
Skeletonni wrote:

rose kemp - dirty glow

Oho, tää sama biisi tais olla kikke-mixilläkin peuk

Haluaisko sheino vielä heittää parit rakentavat palautteet nyt kuunneltuaan koko(?) miksin? ff

Joo, voin heittää myöhemmin tänään tai huomenna jotain kommenttia tarkemmin.

Meidän taitaa olla turha enää odotella tuloksia?

Taidan skipata tän uusimman, ellei nyt jokin innostuksenpuuska yhtäkkiä iske.

Unohtui aikanaan kommentoida muiden kiireiden ja myös tässä viestissä selviävien syiden takia tuota tarkemmin, mutta voin jotain yrittää nyt siitä sanoa, kun pari kuukautta on ehtinyt jo miksin saamisesta kulua. Pahoitteluni unohtamisesta siis, mutta asiaan:
Muistan jo ensimmäistä kertaa miksiä kuunnellessani jotenkin kokeneeni miksauksen kokonaisuuden sekavaksi ja vaikeasti lähestyttäväksi. Aika eklektinen kokonaisuus (twee popista outsider-musaan) tuntui ja tuntuu yhä kokonaisuutena jotenkin vaikealta, vaikka yksittäiset biisit iskivätkin (esimerkiksi jo aiemmin tuttu Tiger Trapin Eight Wheels, Boubacar Traorén Keyes-ba ja Max Roachin It's Time). En tiedä johtuuko mun yksinkertaisuudesta vai mistä, mutta mun on vaikea jotenkin saada mitään yhteyttä tuohon miksaukseen kokonaisuutena, sillä jotenkin mulle jää vain sellainen tunnelma, että biisien välillä ei muodostu mitään siltoja tai kokonaisuuksia. Ehkä mun olisi helpompi lähestyä tuota, jos yksittäiset biisit olisivat vielä laajemmin sellaisia, jotka olisivat jotain muuta kautta tuttuja. Tiger Trapia lukuun ottamatta ei levyllä esiintyneitä artisteja ole pahemmin tullut kuunneltua.

Musta tuntuu, etten ehkä ollut ihan oikea ihminen vastaanottamaan tuota miksausta, sillä en vaan päässyt siihen sisään. En ole taitanut johonkin kuukauteen pyöräyttää edes tuota soittimessa.

Ehkä mä tätä osaan vielä joskus..

”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

#356 31.05.2010 14:01

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Website

psykokarkki wrote:

kun nyt mitsku eka kertois et onnaako ja tekis oman otsikon jossa vois ilmoittautua.

joooooooooooooooooooh!

"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

#357 31.05.2010 14:05

psykokarkki
Website

ff:peuk:

#358 31.05.2010 14:05

psykokarkki
Website

spede

Board footer