You are not logged in.
k
Last edited by shanks (01.10.2019 08:50)
Onhan kaikilla jo?
This must be what jail / I will scratch
Oisin ostanut Harasoon kirppikseltä, mutta se maksoi 3 eååh. Ainakin 2 eååhia liian kallis. :
This is what happens when you fuck a stranger in the ass
Sukset
Kuka sukseni vei?
Porkat myös yksintein?
Hei, mis on mun pipo,
sekä tupakit?
Eihän mul oo mittää!
Kuka verkkarit vei?
Olen kovin onneton.
Miltei syyntakeeton.
Kyllä mua nyt pännii,
koko juttu tää.
Kaalissa polttaa.
Kohta se räjähtää
Suksi suksi ei luista mihinkään.
Varsinkin, jos ei niitä ole ensinkään.
Kuka vei porstuasta porkat? Voi sian sorkat! (Kerto x2)
Oli kuokka ja Jussi,
alla suo luminen.
Tuli raivostunut pussi-
karhu mulle huutaen:
"Ja nyt jätkä se kuokka tänne tai käy niin kuin Kälviällä"
Suksi suksi ei luista mihinkään.
Varsinkin, jos ei niitä ole ensinkään.
Kuka vei porstuasta porkat? Voi sian sorkat! (Kerto x4)
(voi voi voi, oi voivoi voi voi...)
otetaan taksi vaikka hervantaan
tammelasta kyllä helmaa saan
jos pillua saan
antaisit beibe
jos pillua saan
Nyt alkaa peelottaan.... tuo koskettaa omaa elämääni juuri nyt liiankin kanssa. Miinustaen vaan toi "pillua" tuolta pois.
Pate todellakin osaa asiansa.
"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"
- Bernard Sumner
Hahmottelen seuraavassa lyhyesti Popeda-instituution asemaa feministisestä näkökulmasta. Haluan kiinnittää huomiota siihen, miten Popeda-yhtyeen historia voidaan nähdä osana patriarkaatin historiaa. Patriarkaatin historia on vallan historiaa - miehisiksi ominaisuuksiksi lasketaan ennen muuta kontrolli ja valta, niinpä miesten ja Popedan hallitsema yhteiskunta perustuu hierarkioihin ja väkivaltaan. Erityisesti tarvitaan naisten kontrollia, koska naiset/naisellisuus yhdistetään kaaokseen, hillittömyyteen, luonnon järjettömiin voimiin. Voidaan tulla johtopäätökseen, että naisten asema on ollut parempi aina, kun yhteiskunnallinen kontrolli ja Popedan tuotantotahti on heikentynyt. Keskittyneiden organisaatioiden muodostuminen, eli vallan keskittyminen ja Paten ryyppyputken piteneminen on aina merkinnyt naisten aseman huonontumista.
Naiset ovat aina protestoineet ja taistelleet patriarkaattia ja Popedaa (jotka ovat ihmiskunnan historiassa varsin äskettäisiä ilmiöitä) ja näiden voimistumista vastaan - tästä virallinen historiankirjoitus ei toki kerro. Länsimaisen yhteiskuntamme syntyajoista lähtien - lyhyehköjä ajanjaksoja lukuunottamatta - naisten asema on ollut hankala. Sama tietysti pätee myös useisiin miehiin ja Popedaan: heillä ei yhtä lailla ole ollut oikeuksia, he ovat eläneet totaalisessa kurjuudessa ja heitä on halveksittu, ei edes pidetty ihmisinä. Popedan tuotantokin on saanut osakseen täysin kohtuutonta kritiikkiä. Miehillä ja Popedalla on kuitenkin se etu puolellaan, että heidän ei ole koskaan tarvinnut tuntea olevansa kurjimmista kurjimpia: kurjimmankin miehen tai Popedan alapuolella on aina nainen tai tyttöbändi, joka on vieläkin kurjempi, jos ei muuten niin ainakin sukupuolensa vuoksi - heikomman, huonomman sukupuolen edustaja - itse asiassa useimmat naiset ja tyttöbändit ovat kurjaakin miestä ja Popedaa halveksittavampia. Jo henkisesti mies kohoaa naista ylemmälle tasolle, materiaalisesta elämästä puhumattakaan: miehet eivät ole kaikkein köyhimpiä, 70% maailman kaikkein köyhimmistä on naisia. Popedan jäseniä ei koskaan ole nähty leipäjonossa.
Yksi asia, johon feminismi on kiinnittänyt erityistä huomiota, on ihmisen "alitajunta" ja psyyke, tiedostamaton. Feminismi on paljolti keskittynyt tutkimaan ja tiedostamaan sortavia rakenteita meissä itsessämme. Feministien mielestä pelkkä lainsäädännön tai Popedan sortavien lauluntekstien muuttaminen tai murskaaminen ei riitä, vaan jos haluamme muutosta, meidän on muutettava myös itseämme, omaa toimintaamme. Sortavat rakenteet ilmenevät Popedan kohdalla esim. naisten/naisellisten ominaisuuksien (tiedostamattomana) väheksymisenä tai siinä, ettei todella kuunnella mitä naisilla on sanottavaa.
Popedan lyriikat ovatkin ehkä räikein esimerkki kielen sortavasta rakenteesta ja sitä kautta koko tavastamme käsittää maailmaa. Merkityksellistä on, että puhumme esim. sukupuolista. Muun muassa länsimainen ajattelutapa perustuukin hyvin pitkälti käsitykselle, että maailmassa on kaksi puolta: järki - tunne, aktiivisuus - passiivisuus, valo - pimeä, kulttuuri - luonto, hyvä - paha ... Kaikki nämä käsiteparit on asetettu hierarkiaan siten, että toinen käsite merkitsee jotain huonompaa, alempiarvoisempaa. Ja kaikki nämä käsiteparit palautuvat jaotteluun mies - nainen siten, että nainen yhdistetään negatiivisiin ominaisuuksiin ja mies positiivisiin (nainen symboloi tunnetta, passiivisuutta, pimeää jne.). Selvää on, että me kannamme sukupuolijärjestelmää muodossa tai toisessa jatkuvasti mukanamme, päämme sisällä, emmekä pääse siitä todennäköisesti koskaan täysin eroon ainakaan niin kauan kuin Popedan tuotanto siirtyy patriarkaatin sanelemana seuraavien sukupolvien ulottuville. Asialle voi kuitenkin tehdä jotain: voi tiedostaa näitä rakenteita itsessään, ja pyrkiä sen jälkeen muuttamaan niitä. Muutos on aloitettava omasta itsestä - muuten mikään lopullinen muutos ei ole mahdollinen. Tätä mm. tarkoittaa feminismin hokema: "henkilökohtainen on poliittista". Popedan levyt on tuhottava yksitellen. Myöhemmin on mietittävä, mitä Patelle tehdään.
hieno kirjoitus! jaksoin vähän alusta.
Sukset
alla suo luminen.
Tuli raivostunut pussi-
karhu mulle huutaen:
"Ja nyt jätkä se kuokka tänne tai käy niin kuin Kälviällä". . .
(voi voi voi, oi voivoi voi voi...)
haluaisin kiinnitää tarkempaa huomiota tähän kohtaan. olen kuullut asiaan perehtyneen (nimeltä mainitsemattoman) asiantuntijan väittävän kappaleen kertovan raiskauksesta -- mikä on varsin varteenotettava tulkinta, sanotaanhan siinä suoraan "käy niin kuin Kälviällä".
avataanpas keskustelu tästä, antaa syljen tulla suuhun vaan. mitä mieltä raiskauksista noin muuten?
loppukevennyksenä /topic:
ps. kiitokset mainiosta artikkelista pirkolle -- sinulla on taatusti oma annettavasi myös tälle nk. Kälviä-keskustelulle!
kiitokset pikkunatsille hienosta artikkelista!
joku vanha pieru
vähän oli turhaa asenteellisuutta päässyt lipsahtamaan sekaan, korjaa tekstisi ja ota brenq?O!#?=I"?
Ei löydy yhtään Popedan levyä hyllystä Vois korjata asian.
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
noin neljännesvuosisata sitten olin sitä mieltä että da da on maailman paras piisi.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Mitäs mieltä arvon foorumilaiset ovat Eppupopedanormaalin biisistä 20 vuotta sikana?
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Kappale on parasta mitä on koskaan tehty.
Tänään tais amarillossa soida ukkometso, on kyl kova veisu.
This is what happens when you fuck a stranger in the ass
Kappale on parasta mitä on koskaan tehty.
sama
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Olet myös parasta mitä on tehty?
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Nää tekee tosi hyvää musaa.
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
Pate letkuissa?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? … 0027868674
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Pate letkuissa?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? … 0027868674
Eiköhän se nyt ole ihan sama mitä Patelle tapahtuu?
Tai, ei ainakaan mua pahemmin kiinnosta.
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
This must be what jail / I will scratch
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Voitteko siirtää ton toisen topikin sisällön tähän?
Kuitenkin tuli sen verran asiatekstiä sinne porukalta, ettei viittis hukkaankaan heittää.
Raskas topikki
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS