You are not logged in.
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
kubrickin paras. imho.
peter sellers
tuli sit kateltua inland empire lopulta. ei voi yhden katsoman perusteella todeta kuin että eipä lynch osoitaa ainakaan seestymisen merkkejä. aikamoista tykitystä. mut helvetin hienot äänimaisemat taas ja tosi rohkeaa kuvalaadulla kikkailua (3/4 leffasta näyttää jollain halvalla digillä tai super8:lla kuvatulta...)
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
(3/4 leffasta näyttää jollain halvalla digillä tai super8:lla kuvatulta...)
Johtuu siitä, että se on kuvattu todella halvalla digillä. Lopussa on sentään vähän satsattu valaistukseen ja suunniteltu, ehkä myös opittu käyttää kameraa.
Technical specifications for
Inland Empire (2006)
Camera
Sony DSR-PD150
Film negative format (mm/video inches)
Video
Cinematographic process
DV (480/60i) (source format)
en ole kolmekybänen emoboy
[quote:95497600b6="silvawhale"](3/4 leffasta näyttää jollain halvalla digillä tai super8:lla kuvatulta...)
Johtuu siitä, että se on kuvattu todella halvalla digillä. Lopussa on sentään vähän satsattu valaistukseen ja suunniteltu, ehkä myös opittu käyttää kameraa.[/quote:95497600b6]
heh heh. jotenkin uskoisin että toi lienee harkittua. kuten se jatkuva yli- ja alivalottaminen...
herrahan on äänipuolella tosi tietoinen tekniikasta. leffat miksataan omassa protools-pajassa etc (tosi komein lopputuloksin). eiköhän tuo digivideokin ole jossain määrin hallussa.
heh heh. jotenkin uskoisin että toi lienee harkittua. kuten se jatkuva yli- ja alivalottaminen...
Ensimmäisen 15min jälkeen mua ei enää jaksanut häiritä se varsin karu yli-/alivaloittaminen, vaan enemmänkin kiehtoi. Varsin toimivasti toteutettua.
Ja eikö Lynch jossain haasttelussa sanonut, että kuvaa enää ainoastaan digillä? Jotain tollaista muistelisin.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
[quote:f536d9f0e9="silvawhale"]heh heh. jotenkin uskoisin että toi lienee harkittua. kuten se jatkuva yli- ja alivalottaminen...
Ensimmäisen 15min jälkeen mua ei enää jaksanut häiritä se varsin karu yli-/alivaloittaminen, vaan enemmänkin kiehtoi. Varsin toimivasti toteutettua.
[/quote:f536d9f0e9]
lynchan on aina panostanut tosi paljon ääneen+musaan ja valaisuun. nyt lisänä vielä toi kuvan laadulle kikkailu.
ei kukaa tee tollaisia filmejä.
ei kukaa tee tollaisia filmejä.
No ei kyllä
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Koko leffan ajan jostain syystä odotin näkeväni tämän kohtauksen:
[quote:625f696d05="silvawhale"]heh heh. jotenkin uskoisin että toi lienee harkittua. kuten se jatkuva yli- ja alivalottaminen...
Ja eikö Lynch jossain haasttelussa sanonut, että kuvaa enää ainoastaan digillä? Jotain tollaista muistelisin.[/quote:625f696d05]
Juu noinhan se sanoi ainakin tossa filmmikälie-lehdessä mikä muillon. Kuulostaa ehkä pöhköltä, mut mielestäni tunnelmaan sopi hemmetin hyvin valottumisien lisäksi se pumppaava automaattitarkennus
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:c29b58be4a="hrmunoita"][quote:c29b58be4a="silvawhale"]heh heh. jotenkin uskoisin että toi lienee harkittua. kuten se jatkuva yli- ja alivalottaminen...
Ja eikö Lynch jossain haasttelussa sanonut, että kuvaa enää ainoastaan digillä? Jotain tollaista muistelisin.[/quote:c29b58be4a]
Juu noinhan se sanoi ainakin tossa filmmikälie-lehdessä mikä muillon. Kuulostaa ehkä pöhköltä, mut mielestäni tunnelmaan sopi hemmetin hyvin valottumisien lisäksi se pumppaava automaattitarkennus [/quote:c29b58be4a]
Joo ja varsinkin ne vääristymät kun mennään ihan vähän liian lähelle kasvoja.
night of the living dead, tokaa kertaa, edelleen parasta.
No heh heh, ei se ollut kyllä tippaakaan harkittua. Jos se olisi, niin Lynch olisi palkannut elokuvaajan joka tietää asioista jotain. Alkukohtauksia kuvattiin aivan muuta tarkoitusta varten. Niistä piti tulla nettisivuille joku halpaklippi. IE:ssä oli myös ääniraidaltaan tylsin Lynch koskaan. Mikä johtunee siitä, että Lynch kuvittelee voivansa tekevän kaiken yksin vaikka elokuvissa aina hienoimmat jutut on useamman henkilön summa.
Lopputekstijakso tosin oli parhus, mutta esim. sen Beck biisikin oli huono valinta. Ja kaikki muut musat tuntu siltä kun joku ois yrittäny matkia Badalamentia.
Mua ei häiritse, että tää oli Lynchin asteikollakin monimutkainen, mutta on vaan niin sääli nähä, että joku joka osaa käyttää filmiä siirtyy amatöörivehkeisiin ja sitä kautta on ajamassa alas sitä mitä elokuva voi olla parhaimmillaan.
Elokuva olisi varmasti ollut parempi jos se olisi kuvattu vaikka super8:lla. Tykkäsinhän mä nytkin, mutta jotenkin vaan kuvottaa se halpa video. 480i on sama kuin mitä sun telkkaris resoluutio...
480i on sama kuin mitä sun telkkaris resoluutio...
osaan lukea, kiitos.
itse kyllä katselen leffoja enkä resoja. vähän sama kuin kuuntelen musaa enkä kbs-määriä.
no, makuasioista lienee turha kiistellä. mulle toi oli toistaiseksi vuoden elokuvakokemus.
no, makuasioista lienee turha kiistellä. mulle toi oli toistaiseksi vuoden elokuvakokemus.
Sama, mun mielestä tossa kuitenkin kaikki tuki sitä yhtä kokemusta, ei sitä niin voi purkaa että "jos tässä olis ollut enemmän tyyppejä tekemässä niin ois ollu väistämättä parempi". Tärkeintä et kokonaisuus toimii. Voihan sitä hioa osa-alueet vaikka kuinka hyvään kondikseen mut jos balanssia ei löydy niin hommahan on ihan vitusta. Joka toki haisee hyvältä, hehe.
Niijoo minkäslainen resoluutio sulla börje on unissas hehe hehe olipas hyvä ei mut minkä takia kaikki pitäs hioa just jotain tiettyä formaattia tai tietynlaista laatustandardia varten? Mä tykkäsin että Inland Empire näytti just hyvältä leffateatterissa, vähän sellaista hämyistä tunnelmaa kuin joissain pahasti pikselöityvissä 90-luvun tietokonepeleissä. Epätarkkuus lisää sekavuutta ja jännitystä
Mä tykkäsin että Inland Empire näytti just hyvältä leffateatterissa, vähän sellaista hämyistä tunnelmaa kuin joissain pahasti pikselöityvissä 90-luvun tietokonepeleissä. Epätarkkuus lisää sekavuutta ja jännitystä
jeps. tehokeinona kans blurrausta, epätarkkaa kohdistusta sun muuta.
musa- ja äänipuolellahan lynch on aina leikkinyt kornin/muovisen menon vs. hifi/tyylikäs-akseleilla.
mun 8 bittiä,
jos balanssia ei löydy niin hommahan on ihan vitusta
Smaa.
Joskus mä vielä jotenkin luotin Lynchiin ohjaajana. Ehkä se oli silloin kun se vielä teki kokonaisuudet kokonaisuuksina eikä niin, että laatu vaihtelee ja heittelee ilman minkään sortin syytä. Ja kaikki tuntuu olevan epäsymmetriassa vaan vahingossa.
Miksi pitäis noudattaa jotain laatu standardia? En mä vaan näe siinä mitään miellyttävää, että siirtyy vanhasta hyvästä formaatista uudempaan formaattiin, joka on jo käyttöhetkellä vanhentunut ja kehno formaatti.
Mulle vuoden elokuvakokemus oli juuri koettu Zodiac. Kuvattu myös videolle. Mutta siinä on silti vankka 70-luvun fiilis. Kaunista.
joka on jo käyttöhetkellä vanhentunut ja kehno formaatti.
No mut eihän mikään formaatti sinällään ole, saattaa tietty olla että jotkin ovat kehnoja tiettyihin tarkotuksiin mut voihan sitä tehdä loistavan elokuvan vaikka kuvaamalla kasaa paskaa minuutin välein coca cola-kameralla ja veivaten sitä paskaa kepillä välillä.
Makuasioihinko tää ny muka kaatu, hä. Mut ei siis mikään keino oo sinällään paska, lopputulos voi kyllä olla.
[quote:dd8d2afc28="Jean-Babtiste"]Rocky - melkein itkin lopussa
"ADRIAAAAAANNN! ADRIAAAAAAAANNNNNNNNN!"
itkin. onneks Tolvi oli nukahtanu sohvalle eikä nähny.[/quote:dd8d2afc28]Olit kuitenkin kannabispsykoosissa iskeny siltä tajun kankaalle.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
[quote:18ca2d8b2e="Tero Skeleton"][quote:18ca2d8b2e="Jean-Babtiste"]Rocky - melkein itkin lopussa
"ADRIAAAAAANNN! ADRIAAAAAAAANNNNNNNNN!"
itkin. onneks Tolvi oli nukahtanu sohvalle eikä nähny.[/quote:18ca2d8b2e]Olit kuitenkin kannabispsykoosissa iskeny siltä tajun kankaalle. [/quote:18ca2d8b2e]No ei vaineen... Se on vaan niin hienoa: Ei se Rocky välitä siitä matsista, miten siinä kävi, eikä mistään kostosta tms. - se vaan haluu sen naisen vierelleen. Elämää suurempaa.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Ei se Rocky välitä siitä matsista, miten siinä kävi, eikä mistään kostosta tms. - se vaan haluu sen naisen vierelleen. Elämää suurempaa.
No hyi helvetti mitä juttuja.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
[quote:e16d1c0bb4="skoskima"]Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
kubrickin paras. imho.
peter sellers
[/quote:e16d1c0bb4]
I love you and dream about the Führer
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
/
Panavisionista 480i DVI:hin? :? Nuuh. En ole vieläkään nähnyt David Lynchilta mitään muuta kuin The Elephant Manin. Siinä vasta hienosti kuvattu elokuva!
Joskus mä vielä jotenkin luotin Lynchiin ohjaajana. Ehkä se oli silloin kun se vielä teki kokonaisuudet kokonaisuuksina eikä niin, että laatu vaihtelee ja heittelee ilman minkään sortin syytä. Ja kaikki tuntuu olevan epäsymmetriassa vaan vahingossa.
[huokaus]
jaa-a. eipä tätä enää jaksa vatvoa. tsiigaile sinä suurennuslasilla resoja, minä diggailen vilmejä. ja loppukaneettina että eiköhän sitä about 10 täyspitkää leffaa - kaikki aikamoiseen klassikkomaineeseen nostettuja - kuvannut tyyppi tiedä suurinpiirtein mitä kamerallaan tekee..
Kiki's Delivery Service. Siinä oli ihana katti, Miyazakeissa tahtoo aina olla parhaita nää söötit ja sarkastiset sidekickit.
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Miten Michael Caine on äskeiseen paskaan saatu suostuteltua.?
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
[quote:68a57e8b0f="Pope"]Kiki's Delivery Service. Siinä oli ihana katti, Miyazakeissa tahtoo aina olla parhaita nää söötit ja sarkastiset sidekickit.
[/quote:68a57e8b0f]
En ole nähnyt mutta tuon katin perusteella pitäisi.
Tämä eilen illalla, olin nähnyt viimeksi joskus pienenä.
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
loppukaneettina että eiköhän sitä about 10 täyspitkää leffaa - kaikki aikamoiseen klassikkomaineeseen nostettuja - kuvannut tyyppi tiedä suurinpiirtein mitä kamerallaan tekee..
Mulla ei ole mitään erityistä pakkomiellettä vatvoa, mutta tämä väite on täysin epätosi. Video on kokonaan eri formaatti ja yleensä Lynchillä on elokuvaaja sitä varten, että se osaa tarkemmin teknisen puolen kameran käytöstä ja valaisemisesta. IE:ssä ei ole ketään kreditoitu elokuvaajan tittelillä. On ainoastaan camera operators, mikä on täysin eri asia. Lynch jopa onnistuu moukkamaisesti tekemään pilkkaa lavasteiden valaisemisesta johon eittämättä kuluu melkein eniten aikaa kuvausten aikana.
Otetaan vaikka vertailukohdaksi Zodiac. Luin juuri artikkelin, jossa elokuvaaja oli aika turhautunut siihen, että HD kameralla kuvattaessa joutuu turvautumaan tekniseen apuun, koska kamera ei olekaan enää mekaaninen laite. Jos joku menee vikaan hän ei osaa tehä sille mitään, vaan se pitää yksinkertaisesti buutata, mutta sekin vaatii teknisen äijän paikalle kuten myös kameran käynnistäminen.
Lynch toki käytti huomattavasti yksinkertaisempaa kameraa, mutta lopputulos on (juuri siitä syystä) aika uskomattoman amatöörimäinen.
aika uskomattoman amatöörimäinen.
Pöh. Jankataanko lisää, mjitaahhhhh?
Eli siis jotenkin noissa väitteissäs on jotenkin semmonen vire, että suutari pysyköön lestissään. Perkele, ei niin...eihän tuo teknisesti ollut mitenkään erikoinen välttämättä, mutta toisaalta 300 oli. Hähää!
Jotkut automaattifokuksen pumppauksetkin sopivat erinomaisesti tuonne, vaikkei tietenkään Lynch pysty niitä millisekunnilleen paikalleen määräämään. Ei se leffan teko ole kuitenkaan mitään salatiedettä, jossa kaiken pitäisi olla mikroskooppisen tarkasti hallussa. Eikä niinkään, ettäkö pelkkä kameravalinta aiheuttaisi mitään "kaiken epäsymmetriaa". Hei haloo. Sekö tässä nyt mättää, että joku auteur-mystiikka uhkaa kadota elokuvanteosta. En tuu kaipaamaan
Lynch toki käytti huomattavasti yksinkertaisempaa kameraa, mutta lopputulos on (juuri siitä syystä) aika uskomattoman amatöörimäinen.
olemme keksineet ikiliikkujan. heheh.
makuasiat ovat edelleenkin tietty makuasioita mutta kiinnostaa silti tuo ankara painotuksesi tekniseen triviaan, kun kaikki tosiasiat viittaa siihen että tuo lofi-suttu oli täysin harkittu juttu. jos se ei miellytä niin ei tarvi katsoa.
olihan se kieltämättä hilpeää katsella tuota valkokankaalla pystyen melkein laskemaan siellä näkyvät pikselit.
en tiedä taustoistasi mutta tulee kovasti mieleen pari ov:tä plakkariin napanneet [lisää tähän valinnainen taiteellis-tekninen opinahjo] besserwisserit jotka ovat juuri oppineet mitä "näytteenottotaajuus" tai "vaihevirhe" oikeasti tarkoittaa.