You are not logged in.
Normal People
Grantchester
Last edited by barton_funk (01.06.2020 20:06)
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Kappas, Klovni/Kyllä nolottaa kaudet 1-3 nyt haettavissa kirjastosta. Siitä on melko kauan kun tuon varasin, oli jo unohtunut.
Tuanoi saatana.
Kappas, Klovni/Kyllä nolottaa kaudet 1-3 nyt haettavissa kirjastosta. Siitä on melko kauan kun tuon varasin, oli jo unohtunut.
Paras sarja.
About yhen kauden kerkesin tanskan Klovnia kattomaan, nyt pitää jo palauttaa. Ihan hyvä sarja. Ei ihan kuitenkaan yllä tähän kuuluisaan parasta ikinä kategoriaan. Pääosatyypistä tykkäsin, se toinen jannu esittää lähinnä douchebägiä, muut aika neutraaleja.
Sitä olen miettiny että eihän tollasesta vieraskielisestä ihan kaikki hauskuuden nyanssit välity. Kaikki asioiden hauskasti sanominen ja sanavalinnat ei välity käännettynä ja tekstiksti muutettuna. Varsinki kun kyseessä on kieli mitä ei ymmärrä juuri ollenkaan, niin tottakai siitä jää osa hohdosta pois kun kattoo tyyppejä puhumassa siansaksaa ja sit lukee sen tekstikäännöksen. Sitten on vielä kulttuuriin liittyvät nyanssit. Mä luulen että mikään vieraskielinen ei voi olla 'parasta ikinä' valitettavasti.
Tuanoi saatana.
Tanskahan on ihan helvetin hauskan kuulosta jo itsessään ja kyllähän tota nyt vähän ymmärtää, jos osaa edes hiukan ruotsia.
Tanskahan on ihan helvetin hauskan kuulosta jo itsessään ja kyllähän tota nyt vähän ymmärtää, jos osaa edes hiukan ruotsia.
vanha sanontahan on, että laitetaan kuuma peruna suuhun ja aletaan puhua ruotsia niin ulos tulee tanskaa. on se kyllä melkoista mongerrusta, sori siittä.
Sitä olen miettiny että eihän tollasesta vieraskielisestä ihan kaikki hauskuuden nyanssit välity. Kaikki asioiden hauskasti sanominen ja sanavalinnat ei välity käännettynä ja tekstiksti muutettuna. Varsinki kun kyseessä on kieli mitä ei ymmärrä juuri ollenkaan, niin tottakai siitä jää osa hohdosta pois kun kattoo tyyppejä puhumassa siansaksaa ja sit lukee sen tekstikäännöksen. Sitten on vielä kulttuuriin liittyvät nyanssit. Mä luulen että mikään vieraskielinen ei voi olla 'parasta ikinä' valitettavasti.
Tähän kun lisätään tekstittäjien ammattitaidottomuus niin juuh, eipä tule katsottua kuin englanninkielistä ohjelmaa ja huutokauppakeisaria.
Last edited by ydis (22.06.2020 15:00)
marjapoimuri wrote:Sitä olen miettiny että eihän tollasesta vieraskielisestä ihan kaikki hauskuuden nyanssit välity. Kaikki asioiden hauskasti sanominen ja sanavalinnat ei välity käännettynä ja tekstiksti muutettuna. Varsinki kun kyseessä on kieli mitä ei ymmärrä juuri ollenkaan, niin tottakai siitä jää osa hohdosta pois kun kattoo tyyppejä puhumassa siansaksaa ja sit lukee sen tekstikäännöksen. Sitten on vielä kulttuuriin liittyvät nyanssit. Mä luulen että mikään vieraskielinen ei voi olla 'parasta ikinä' valitettavasti.
Tähän kun lisätään tekstittäjien ammattitaidottomuus niin juuh, eipä tule katsottua kuin englanninkielistä ohjelmaa ja huutokauppakeisaria.
No varmaan jos kattelee vaan jotain googlettamalla käännettyä Netflixin pasketta niin näissä saattaa olla ammattitaidottomia tekstittäjiä, mutta kyllä noissa Klovneissa on ihan laadukkaat tekstitykset mielestäni olleet.
Last edited by Mr. Kukkosoos (22.06.2020 15:04)
Se on ihan totta, mutta puhuin tässä semmosista syvänyansseista missä pitää olla melkeinpä natiivi.
Vähän lyhyt laina-aika sarjoille 2 viikkoa. Olisin tietty edistyny enemmän jos olisin kattonu vähemmän muumeja.
Tuanoi saatana.
Mr. Kukkosoos wrote:Tanskahan on ihan helvetin hauskan kuulosta jo itsessään ja kyllähän tota nyt vähän ymmärtää, jos osaa edes hiukan ruotsia.
Se on ihan totta, mutta puhuin tässä semmosista syvänyansseista missä pitää olla melkeinpä natiivi.
No ei noissa Klovnin vitseissä se dialogi välttämättä mitenkään olennaisessa osassa ole. Huumorin kieli on kansainvälistä
Klovni täytyy joskus katsella kyllä kyllä. Elokuva oli muistaakseni oikein hauska.
Nyt katselussa The Terror.
Vallan linnake tullu netflixiin. Kannattaako kahtua?
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Kantsiihan tuo.
Tuanoi saatana.
Suosittelen lämpimästi.
Laitoin HBOn jääylle vähäisen käytön takia, tänään vois alottaa Kalifaatin netflixistä.
Tuanoi saatana.
Jahas siellä onkin Darkin kolmoskausi linjoilla.
Tuanoi saatana.
Everwood
Everwood
Tulispa Netflixiin.
Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä
Brassic Areenalta
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Dark saatu päätökseen. En lähteny kertausopiskelemaan tokaa kautta ja kyllähän tossa """vähän""" oli vaikee pysyä kelkassa. Tavallaan nerokkainta mitä on ikinä tehty, tavallaan vähä tyhmä. Loppua kohden ärsyttäviä piirteitä. Eka kausi paras. Onnittelut käsikirjoittajille :trophy:. Jatkot Kari Enqvist topicissa.
Tuanoi saatana.
Kiinnosteleeko jengiä F is for family vai rasittaako Burrin huutaminen? Keskitason piirretty.
Tuanoi saatana.
Katsoin pari ekaa tuotantokautta ihan mielellään, mutta uusinta en jaksanut katsoa kokonaan. Eihän se erikoinen ole, mutta olipahan ihan ok silti.
bzort glorf bööth
Borgen
Ekaa kertaa. Hyvältä vaikuttaa.
The Plot Against America
Kalifaattia nelisen jaksoa takana ja on hyvä sarja.
Tuanoi saatana.