#31 01.02.2010 14:38

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

Re: Throwing Muses / Kristin Hersh

Ahh hitto tää Primaveran keikka on hyvä sydan

Vopite ladata täältä: http://freemusicarchive.org/music/Throwing_Muses/

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#32 02.02.2010 01:13

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005

hrmunoita wrote:

Ahh hitto tää Primaveran keikka on hyvä sydan

Vopite ladata täältä: http://freemusicarchive.org/music/Throwing_Muses/

On muuten tiukka setti. Hyvä settilista, hyvä nauhoitus ja vahva esitys. peuk

Siistiä että jaksavat tota Vicky's Boxia vielä jauhaa.

Älä päästä painiks sitä

#33 25.03.2011 18:31

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

ölli påuke diggailee: icon_surprised

psychocandy wrote:

mulla on aina ollut semmonen käsitys että hunkpapa on näitten paras levy, en vaan oo ikinä sitä kuullut enkä saanut aikaiseksi ostaa... ainoa hyllystä löytyvä on the real ramona, sillä on se yksi sika-ihQ biisi jonka nimi tais olla "not too soon".

edelleen sama sadbanana

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#34 14.10.2011 15:13

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Website

mitten wrote:
leposi wrote:

Mitten lupas tehä mulle mixtapen tän jutuista. Mä en ole tietääkseni kuullut ikinä pihaustakaan  icon_eek

rakkaus työn alla!

vieläkö tarttee pimp

vääntäisin miltei hetkessä kyl kristin hersh/TM parhaat mixtapen. täs on ns. mixtape projekteja suuresti taas edessä anyway. muutkin saa jos tilaavat. jos ei halua henkilökohtaista tatsia (johon tulisi myös muutama pläyäys kristinin ensimmäisiltä soololevyiltä) niin itseasiassa hiljattain ilmestynyt (ja spotifystakin löytyvä) Anthology on ihan hyvä läpileikkaus-kosketus (vaiks siitä puuttuu nimenomaan esim yllämainittu Saving Grace ja muitakin). Itse suosittelen aloittamaan suoraan In a Doghousesta ykköslevystä eli s/t levystä.

Se tunteiden raakuus mitä hulluuden kosketus tuotti noissa ensimäisissä levyissä on jotain mihin harva kokemani musiikillinen experience on ikinä yltänyt. Joo, jotkut lyriikat ovat "silly" mut siinä oli uskallusta et käytiin sielläkin, ei oltu hiottuja, josset osannut hyväksyä ne osuudet olit tervetuloa painumaan vittuun kuuntelemaan jotain muuta. Kandee myös pitää mielessä, et esim Doghouse cassetin julkaisuvuotena 85 Kristin on ollut 19 vuotias, ja nuo biisit on syntynyt siis kun se on ollut TEINI-IKÄINEN icon_eek

eilen kuuntelin taas s/t levyä (jonka omistan vinyylinä kiitosh mut spotifysta doghouse levyltä koska: internet) ja täytyy todeta, etä tää on mun lempilevy varmaan ikinä. House Tornado + fat skier heti perässä ja sitten vasta muut. 2003 s/t on ollut kuuntelulistalla pitkään mut aina kun oon laittanut sen soimaan haluan vaan kuunnella ekaa levyä ja päädyn siihen.

oikeasti mun on vaikeeta ees soitella kenellekään tätä bändiä (moronica sneakkas eilen kotiin kesken luukutus-session mut onneks ymmärtää hyvän päälle) koska jos joku dissais tätä tuntuis kun mua puukotettais rintaan. terrrve.

Kristin wrote:

To me it seems that men are people and women are women. Why?

no vittu aamen, terkut inisijöille peuk

"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

#35 14.10.2011 15:20

mitten
teki pedin eteiseen
Website

oho tämän ilmestymisen olen täysin missannut?! icon_redface heti tilaukseen

ratgirl.jpg
täällä review siis

#36 14.10.2011 15:22

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005

Kristinin ääni sydan

Kristinin ääni Primaveran amfiteatterilavalla sydan sydan sydan

Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

#37 14.10.2011 18:11

hrmunoita
rankka rässi

08 Primaverassa oli kyllä vitun hyviä.

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#38 15.10.2011 00:38

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006

hrmunoita wrote:

Komps.

Sent from my iPhone 16

#39 17.10.2011 15:43

ILR
matlök

Mä en oo ikinä kokenu semmosia 'tää on parasta ikinä' fiiliksiä Throwing Musesin parissa mut hyvin noi muutamat levyt ja vähintään yksittäiskappaleet niiltä muiltakin kestää soitossa siinä missä monien bändien isompi alkuinnostus on hyytyny jo aikaa sitten.

Se bändin antoisin aikakausi on mulle kans toi jopa klassiseks luokiteltava Hersh-Donnelly-Langston-Narcizo -kokoonpano ja varsinkin ne kaks ekaa levyä. Kristin Hersh oli selvästi bändin taiteellinen moottori aina ja se että Throwing Musesin ilmaisu meni selvästi 'helpompaan' suuntaan 90-luvun alussa taitaa olla vaan Kristinin laulunkirjoitustyylin luontaista kehitystä enkä usko että kokoonpanomuutokset lopulta hirveästi noissa sävellyksissä näkyi.

Ekassa s/t:ssä ja House Tornadossa mua kiehtoo se miten... hm, epäkonventionaalinen melodia- ja rytmitystaju tolla bändillä oli. Kappaleissa ei oo oikeastaan mitään verse-chorusta tai A-B-C -osia vaan ne nykii vähän joka suuntaan hikotellen eri osien välillä ja moni biisi sisältää ihan täyden rytminvaihdoksen puolivälissä. Noita oli vaikee sulattaa aikoinaan (varsinkin silloin kun se rytminvaihdos meni jokskin nopeeks kantriks) mut toisaalta sen myötä näitä levyjä on hirveen freesiä kuunnella vieläkin. Ja joo, välillä lyriikkapuoli voi olla 'silly' mut kyl mä arvostan tota kerronnan ..öö.. filtteröimättömyyttä. Vanha laserluokan purjehtijoiden maksiimi pätee taas: jos vene ei oo välillä kumollaan, et oo yrittäny tarpeeks kovaa.

Ja onhan siel seassa aina mausteena muutama Tanya Donnellyn sävellys, jotka vaikuttaa 'tyypillisiltä poppibiiseiltä' lähinnä sen takia että ne on näin vaikeesti määriteltävässä seurassa. Tai no, onhan niissä kertsit ja kaikki et sikäli joo.

Väli-EP Fat Skier ei hirveesti puhuttele mua muutamat Esukki-vitsit tarjonneesta nimestä huolimatta. Sen matskut kuulostaa enimmäkseen ihan aiheesta hylätyiltä biisialkioilta verrattuna siihen mitä bändi varsinaisille levyilleen laittoi. Lisäksi se kakkospuolella oleva versio Soul Soldierista kuuluis soittaa 45RPM -nopeudella toisin kuin ykköspuoli ja toihan tietty unohtuu aina jolloin se kuulostaa nihkeeltä proto-sludgelta. Se toinen alku-EP Chains Changed kiinnostais enemmän.

mitten wrote:

oho tämän ilmestymisen olen täysin missannut?! icon_redface heti tilaukseen

http://2.bp.blogspot.com/_BfEMImT_WZA/T … atgirl.jpg
täällä review siis

Mulla on toi kirja (kesken niinq kaik aina lol). Se ei oo mikään elämäkerta vaan enemmänkin kasa muistoja yhden vuoden ajalta suunnilleen ton debyytin julkaisun kieppeillä. Kerronta on just sellaista scattershottia mitä Kristinin laulutkin välillä, vaikka toi etenee periaatteessa aikajärjestyksessä. Vähän hankalaa luettavaa ainakin mulle mut tosi mielenkiintoinen näkymä ton ajan itärannikon indieskeneen ja Kristin Hershin omaan kokemusmaailmaan.

Älä päästä painiks sitä

#40 17.10.2011 15:58

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Website

bzort glorf bööth

#41 17.10.2011 18:26

ILR
matlök

Follow me home to Yölintu, to Yölintu, to Yölintu, laa-laa-laa

Älä päästä painiks sitä

#42 17.10.2011 23:12

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005

Tomsk wrote:
hrmunoita wrote:

Komps.

icon_eek olin ihan varma, että oli 2009 tai 2010.

ääh. aika menee liian nopeasti

Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

#43 17.10.2011 23:39

ILR
matlök

Muistelisin et hrmis ois fiilistelly tota just nimenomaan 2009 kesällä mut suattopa olla fiilistelemättäkin

Älä päästä painiks sitä

#44 17.10.2011 23:45

hrmunoita
rankka rässi

ILR wrote:

Muistelisin et hrmis ois fiilistelly tota just nimenomaan 2009 kesällä mut suattopa olla fiilistelemättäkin

Kappas niinpä olikin.

#45 24.10.2011 00:23

mitten
teki pedin eteiseen
Website

ei vittu. pitäisköhän yrittää päästä jollekin näistä keikoista

miksen tajunnut olla aiemmin liikentees, ois voinut NIIN olla jostain amsterdamin keikalle tänä iltana viha

#46 24.10.2011 01:23

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008

Näin Throwing Musesin Lontoon Astoriassa University-levyn julkaisun aikoihin 1995, mut lähin keikalta kesken pois. Oli niin pirun tylsää menoa. Counting Backwards joltain aikaisemmalta levyltä on kyl hiton hyvä biisi.

spam3

"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

#47 14.10.2014 17:04

-_-
Member
Registered: 31.01.2014

En tajua, miten voi olla tylsä keikalla? Just näin keikalla Lontoossa pari viikkoa sitten, ja vaikka puolet biiseistä oli uusimmalta levyltä (ei suosikkini tuotannostaan) niin veti suht sanattomaks livemeininkinsä - ja sit kun Tanya Donnelly fiittas 5 vanhan biisin ajan, niin pää räjähti (ja olihan Tanyan omalla nimellään heittämä lämmittelysetti Throwing Muses-biiseineen kans ihan timankia).

Myönnän tosin, että oon alkanut pääsemään vasta nykyään sisälle tähän bändiin, joskus ysärin lopulla University rokkas kasetilta paljonkin, siinä missä samalla nauhalla ollut The Real Ramona ei niinkään. Mutku tossa vuoden alussa kun löysin University-vinyylin hyllystäni, niin johan muistui mieleen että onhan tää ihan omassa sarjassaan vaikkei pyörää olla keksitty uudelleen. Nyttemmin soittolistalleni valuneet pikkuhiljaa muutkin levyt; ainoat joiden kanssa sulattelemista ovat eka ja vika - hyviä levyjä, mutta en oo vielä inessä täysin.

#48 30.03.2020 20:47

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019

Tuossa taannoin sain pitkään ostoslistalla kiikkuneen House tornadon hommattua. Hyvä ostos, A-puoli vahvempi. Hyllystä löytyi ennestään nimikkolevy, Green eyes bändin paras biisoni. Hershi on viel parempi ku Siuxi.

Tuanoi saatana.

#49 10.11.2020 22:30

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019

Hips and makersin paras kappale on Teeth. Levyllä vois kyllä olla enempi biisejä jotka nousee keskiverron yläpuolelle. Ja levy on vähän liian pitkä tämmöseks nainen ja kitara levyksi. Paras newwave naislaulaja kuitenki.

Tuanoi saatana.

Board footer