You are not logged in.
mervi vuorela tylyttää: Kauko Röyhkä ei saa naisista tarpeekseen, mutta kuulijalle alkaa vähitellen riittää
Kaken vastausta odotellessa
Jotta ihmiset eivät luulisi että teen biisejä pelkästään naisista, niin seuraava levy on ympäristöaiheinen. Sen nimeksi tulee Kalan kuolleen siellä näin. Yksi biiseistä menee näin: "Sinilevää, sinilevää, lokit sotki mun eväät!"
Jos sillä ei irtoa Teosto-palkinto, niin johan on piru. Ja Junnu Vainio-palkinto kuuluis myös mulle, kun Katri-Helena ja Sepi Kumpulainenkin ovat saaneet jo omansa.
ton perusteella jää seuraavakin levy hommaamatta
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
KZ wrote:Kaken vastausta odotellessa
Jotta ihmiset eivät luulisi että teen biisejä pelkästään naisista, niin seuraava levy on ympäristöaiheinen. Sen nimeksi tulee Kalan kuolleen siellä näin. Yksi biiseistä menee näin: "Sinilevää, sinilevää, lokit sotki mun eväät!"
Jos sillä ei irtoa Teosto-palkinto, niin johan on piru. Ja Junnu Vainio-palkinto kuuluis myös mulle, kun Katri-Helena ja Sepi Kumpulainenkin ovat saaneet jo omansa.
Suuttuks se
Levy ennakkokuunneltavissa Soundissa
Kyllä tosta pari hyvähköä löytyy, mutta vähä pliisua on biisit nykyään. Vähä niinkö keskverrompia versioita vanhoista kipaleista. Onko Kaukon biisiarkku kaluttu tyhjäksi...
[vähä pliisua on biisit nykyään. Vähä niinkö keskverrompia versioita vanhoista kipaleista. Onko Kaukon biisiarkku kaluttu tyhjäksi...
tältä on tuntunut jo aika monta vuotta itse asiassa mielenkiinto herran taiteellisiin tuotoksiin alkoi vähetä jo joskus 90-luvun puolivälissä
Jumalan lahja taitaa olla niitä vikoja hyviä levyjä
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
KZ wrote:[vähä pliisua on biisit nykyään. Vähä niinkö keskverrompia versioita vanhoista kipaleista. Onko Kaukon biisiarkku kaluttu tyhjäksi...
tältä on tuntunut jo aika monta vuotta itse asiassa mielenkiinto herran taiteellisiin tuotoksiin alkoi vähetä jo joskus 90-luvun puolivälissä
Jumalan lahja taitaa olla niitä vikoja hyviä levyjä
Nollaluvun tekeleet oli vielä oikein oivia.
Soundikin antoi vaan 2 tähteä
Mitä Hesarin arvioon tulee, niin vaikka olenkin aika samaa mieltä kirjoittajan kanssa, niin levyarvionahan se oli ihan paska.
Mitä Hesarin arvioon tulee, niin vaikka olenkin aika samaa mieltä kirjoittajan kanssa, niin levyarvionahan se oli ihan paska.
no tämä kyllä.
Tuo Mervin arvio oli kyllä tasoltaan niin heikko, ettei rimaa voi hirveän paljon alemmaksi laittaa, eikä sitä sen vuoksi jaksa enempää kommentoida.
Nuo nykyiset Kaken tyttöbiisit ovat hyvin pliisuja, vaikka monet suuttuvat. Toista oli 80- ja 90-luvulla, jolloin kyseiset aiheet olivat hyvin rujoja ja melko osuvia ihmiskuvauksia niin hyvässä ja pahassa, joten kauhean sovinistisina en niitä pidä. Mielestäni kukaan toinen ei ole vastaavaan tässä maassa pystynyt miesten ja naisten suhteita kuvatessaan julmuuden kautta. Sitä ei koskaan lakkaa ihmettelemättä meitä karvattomia apinoita, joiden on vaikeaa olla hyväksymättä muunlaista kuin itseään, mukaan lukien vastakkaista sukupuolta, mutta samalla hyvin luontevasti vihataan vaikkapa homoja. Kovat pojat biisiä en koskaan unohda, kun sen koulupoikana ekan kerran kuulin lainatessani Pikku Enkelin kirjastosta. Koulumaailma oli itselleni silloin ajankohtaista ja jotenkin se maailma oli kyllä sitä mitä Kovat pojat -laulussa kuvattiin. Itse en mikään kova poika ollut, enkä heitä ihaillut, mutta pidin kuitenkin siitä että laulussa kertoja heitä kadehti. Mitä oman lapsuuteni ja teiniaikani koviin poikiin tulee, niin valitettavasti monelle heistä on käynyt elämässä hyvin huonosti. Sitten taas joillakin heistä, yleensä kaikkein ilkeimmillä ja fiksuimmilla saattaa mennä nykyarvojen mukaan oikein hyvin, kun samaa julmuutta ja sadismiaan jatkavat esim. yritysjohtajina. Semmosta se elämä on ja toivottavasti Kake löytää noissa kuvauksissa teränsä takaisin. Joka tapauksessa hyvien melodioiden ja Tänä mätäkuun iltana, jossa itseasiassa on hyvä teksti, ansioista antaisin tälle levylle kolme tähteä.
Röyhkältä tullut äskettäin sota-aikoihin sijoittuva Maan korvessa kulkevi niminen romaani. Kaken sotajutut (Kaksi aurinkoa, Kesä Kannaksella) on toimineet mulle hyvin, joten ehkä tämäkin lukuun päätyy. Kiinnostaa Röyhkän kirjalliset tekemiset nykyään enemmän kuin usein keskinkertaiseksi jämähtänyt musa.
Aiheesta radiossa:
https://areena.yle.fi/1-4492936
Röyhkältä tullut äskettäin sota-aikoihin sijoittuva Maan korvessa kulkevi niminen romaani. Kaken sotajutut (Kaksi aurinkoa, Kesä Kannaksella) on toimineet mulle hyvin, joten ehkä tämäkin lukuun päätyy. Kiinnostaa Röyhkän kirjalliset tekemiset nykyään enemmän kuin usein keskinkertaiseksi jämähtänyt musa.
Aiheesta radiossa:
https://areena.yle.fi/1-4492936
Suurimman osan kirjoista olen lukenut. Muutamia viimesimpiä en. Sinänsä ihan kivoja kirjoja mutta en taida enää jaksaa lukea, koska a) ei kiinnosta panojutut b) ei kiinnosta sotajutut. Maailmassa on tärkeämpääkin luettavaa.
Markku wrote:Röyhkältä tullut äskettäin sota-aikoihin sijoittuva Maan korvessa kulkevi niminen romaani. Kaken sotajutut (Kaksi aurinkoa, Kesä Kannaksella) on toimineet mulle hyvin, joten ehkä tämäkin lukuun päätyy. Kiinnostaa Röyhkän kirjalliset tekemiset nykyään enemmän kuin usein keskinkertaiseksi jämähtänyt musa.
Aiheesta radiossa:
https://areena.yle.fi/1-4492936Suurimman osan kirjoista olen lukenut. Muutamia viimesimpiä en. Sinänsä ihan kivoja kirjoja mutta en taida enää jaksaa lukea, koska a) ei kiinnosta panojutut b) ei kiinnosta sotajutut. Maailmassa on tärkeämpääkin luettavaa.
Kahdessa auringossahan on myös okkultismia ja hanurinsoittoa. Tasoja löytyy kyllä.
aamulla soitin arpoi paha maa -biisin ja on se vaan edelleen toimiva pläjäys ja tekstinäkin aivan loistava, ei moni tuommoiseen pysty. ei varmaan kakekaan enää
mutta tuli mieleen että sinänsä tämä, että moraalisesti ylemmyydentuntoinen nuoriso lyö kakea nykyään kuin vierasta sikaa on oikeastaan aika huvittava ilmiö, mutta niin maailma toimii. ehkä se on tämä, että vaikka kake periaatteessa ja menneisyytensä perusteella on "hyvisten" puolella, niin se ei alistu näihin nykyajan normeihin ja se ristiriita ärsyttää tiettyä porukkaa, joka ei vielä ole tajunnut, että elämähän on täynnä ristiriitaisuuksia.
No tuo Kaken alituinen "enää ei saa olla valkoinen heteromies"-väninä ei kyllä saa minultakaan mitään sympatioita vaikka en olekaan ns. nykyajan nuorisoa. Yksi Kaken ikäinen tuttava harrastaa samanhenkistä ruikutusta, enkä jaksa yhtään, muutaman kerran on tullut sanottua aika tylysti.
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
trollaaminen ja reaktion saadessa uhriutuminen ei kai mitään wanhojen aigojen normeja oo
enemmänkin koulukiusaaja / egopömpöösiä
mut sou not, valkonen mies on tän universumin kaltoinkohdelluin organismi jne, kauko pitää meidän sorrettujen puolta
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Ja jos jollain tässä kaaviossa on ongelmia ristiriitaisuuksien kanssa niin se on Kauko.
Nuoria on kiva syytellä mutta Kaukon sukupuoli/seksuaalisuuskäsityksethän tässä ovat haluttomia tajuamaan että kaikki ei ole niin mustavalkoista kuin nää kiveen hakatut roolit missä mies on rasvainen äijä verstaalla joka panee naisia ja nainen on herkkä pimuli keittiössä joka alistuu pantavaksi
juu whateva, mutta paljon relevantimpaa olisi miettiä niiden tahojen käsityksiä, joilla voi olla jotain vaikutustakin asioihin, esim. nämä nykyiset vallanpitäjät eli hallitus, joiden arvot ovat vielä paljon antiikkisempia kuin kakella. enkä nyt muista onko kauko kauheasti "uhriutunut", sillä on aina ollut rooli ärsyttäjänä ja sitä kautta se tykkää trollailla ja tuoda juttuja esille ja peräänkuuluttaa keskustelua. se nyt vaan on niin, että varsinainen keskustelu on aika lailla mahdotonta nykyisenä someaikakautena, jolloin asiat kärjistyy ja joka asiasta kuuluu loukkaantua.
Siis Kaukon kärjistäminen jees, mutta somen ja nuorten vika kun kärjistävät eivätkä yritä dialogia kärttyisän kärjistäjän kanssa? Kuulostaa siltä Kaukon kannattaisi katsoa peiliin jos haluaisi saada aikaan keskustelua. Minulle ei näytä kyllä yhtään siltä että edes haluaisi...
Ihan ku Kheekkiä mikään keskustelu tai oikea vuoropuhelu kiinnostais. Mitään muuta Kake koskaan halunnu kun huomiota ja vähä päteä. Elävästi jäänyt mieleen nuoruudesta, kun katseltiin tätä tuubaa ja merimiesnaurettiin vatsat kipeenä.
Ja koska musa ja raapustelutkin ovat ihan vitu yhentekevää tofunakit-ja-muusia, on mahtavaa, että jonkun facebookin avulla tämä kärryiltä pudonnut limanen papparainen pystyy tekemään itsestään pellen vaikka harva se päivä. Esim. ragequittaamalla sieltä somesta, jos ei pseudoviisauksia tai sovinistista lörpästäsyyttelypaskaa irtoiskaan.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Kaukon keskustelun peräänkuuluttaminen on valitettavan usein sitä että herra heiluttelee kikkeliään näppäimistöllä ja siirtyy sen jälkeen sivuun seuraamaan kuin muut riitelee, välillä aina muistuttaen että pitää olla sananvapaus ja saada sanoa näin.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Kaukon keskustelun peräänkuuluttaminen on valitettavan usein sitä että herra heiluttelee kikkeliään näppäimistöllä ja siirtyy sen jälkeen sivuun seuraamaan kuin muut riitelee, välillä aina muistuttaen että pitää olla sananvapaus ja saada sanoa näin.
tämähän sillä tuntuu olevan usein tarkoituksena, kuten suunnilleen totesinkin ylempänä.
ja vastapainona sitten tietyt tahot "nauttivat" siitä että saavat närkästyä, vaikka ei sitä kaikkien vanhojen pierujen mölinöitä tarvitsisi edes noteerata.
Pitää vielä tähän sanoa:
juu whateva, mutta paljon relevantimpaa olisi miettiä niiden tahojen käsityksiä, joilla voi olla jotain vaikutustakin asioihin
Kauko on mielipidevaikuttaja, jonka sanomiset saavat paljon julkisuutta. Kun Kakelin kaltainen hahmo dissaa esim. metoo kamppista niin ei se todellakaan auta asiaa. Monille ihmisille julkisuuden hahmon lausunnot ovat kuitenkin "oikeutus" toimia itse samalla tavalla.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Sanomisilla ja teoilla pitää totta kai aina olla vastuu, mutta ei esim. metoossa nyt ihan kaikki maaliin kuitenkaan mene, vaikka aiheellinen onkin, joten kyllä sitäkin pitää saada arvostella. Tosin en tiedä mitä kaikkea Kauko on siitä heittänyt. Psykokarkin näkemysten kanssa olen samoilla linjoilla.
Kaken raapustuksista ainakaan kirja Kaksi Aurinkoa tai musan puolelta esim. Jumalan lahja tai Lauralle -albumit eivät kyllä yhdentekeviä ole, vaan niissä on sellaista älyllistä puolta mitä rokista tai muusta roskaviihteestä harvemmin löytyy. Tosin tämä on vain minun mielipiteeni, ei muuta.
ei esim. metoossa nyt ihan kaikki maaliin kuitenkaan mene, vaikka aiheellinen onkin, joten kyllä sitäkin pitää saada arvostella.
Juu no en todellakaan tarkoittanut että ei saisi arvostella. Noi kikkelillä kirjoitetut muurahaispesän sohimiseen rinnastuvat kirjoitukset eivät vaan ole mitään rakentavaa kritiikkiä jonka tarkoituksena olisi herättää mitään oikeaa keskustelua vaan sellaista että pitää voida sanoa koska pitää sanoa önnönnöö, nönnöö.
Se, että on oikeus ilmaista itseään, ei tarkoita sitä, että jokaista aivopierua olisi pakko silkkaa huomionhakuisuuttaan möläyttää ilmoille (joo, munhan se on hyvä sanoa, mutta sanonpa kumminkin, Skeletonin vittuiluja odotellessa). Jonkun Louhimiehen julkinen puolustelu ja tämän vanavedessä oman ÄIJYYDEN korostaminen nyt vaan ei ole ok vuonna 2018. Kaken sanamvapauven puollustelusta ei ole imo kovin pitkä matka sen hyväksymiseen, että eduskunnassa istuu julkirasisteja.
Myös Kake-kritiikki ja kritiikki nykypolitiikkaa ja hallitusta kohtaan on kaksi täysin eri keskustelua. Kake ei tarvitse Sipilän lupaa kiksun heilutteluunsa.
Olen myös sitä mieltä, että toi Kaken trolliprovoilu ei synnytä mitään hedelmällistä keskustelua yhtään mistään, vaan alleviivaa ja oikeuttaa niitten, jotka ihan tosissaan haluaa ylläpitää jotain aataminaikaisia sukupuolirooleja sortorakenteineen päivinään, mielipiteitä.
Luppakorva sikailee taas wrote:Kaukon keskustelun peräänkuuluttaminen on valitettavan usein sitä että herra heiluttelee kikkeliään näppäimistöllä ja siirtyy sen jälkeen sivuun seuraamaan kuin muut riitelee, välillä aina muistuttaen että pitää olla sananvapaus ja saada sanoa näin.
tämähän sillä tuntuu olevan usein tarkoituksena, kuten suunnilleen totesinkin ylempänä.
ja vastapainona sitten tietyt tahot "nauttivat" siitä että saavat närkästyä, vaikka ei sitä kaikkien vanhojen pierujen mölinöitä tarvitsisi edes noteerata.
Taas kerran, miksi kaukolle eri standardit?
Kauko tuntuu nauttivan närkästymisestä itse? Jos haluaa oikeasti saada aikaan keskustelua, voisi olla ehkä kärjistämättä, kuten sanoit itsekin se ei auta dialogia. Eikä se sen närkästyminen ja liioittelu ja edgyily. Mut 'nuorison' vastuulla sen perseilyistä dialogin aikaansaaminen? Tiedätkö, trollin kanssa on vaikeaa keskustella koska sellainen ei edes yritä tai halua keskustella vain ainoastaan nostaa itsensä muitten yläpuolelle. Mikset vaadi Kaukolta dialogiin kykenevyyttä.
Kaksi Aurinkoa on aika lukemani Röyhkä ja oli yhdentekevä minulle.
Juu, ei se aikuisuus ole mikään "vapaudu yhteiskunnallisesta kehityksestä"-kortti.
mielummin vanha kuin aikuinen