1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Kauko Röyhkä

#511 27.08.2018 13:01

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Website

Re: Kauko Röyhkä

Iha jees peuk Aika kantri-iskelmää. Laulu sais vähä revitelläkin, menee kuiskien koko biisi.

#512 11.09.2018 10:56

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#513 11.09.2018 12:20

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

Kaken vastausta odotellessa ff

#514 13.09.2018 10:27

psykokarkki
Website

KZ wrote:

Jotta ihmiset eivät luulisi että teen biisejä pelkästään naisista, niin seuraava levy on ympäristöaiheinen. Sen nimeksi tulee Kalan kuolleen siellä näin. Yksi biiseistä menee näin: "Sinilevää, sinilevää, lokit sotki mun eväät!"
Jos sillä ei irtoa Teosto-palkinto, niin johan on piru. Ja Junnu Vainio-palkinto kuuluis myös mulle, kun Katri-Helena ja Sepi Kumpulainenkin ovat saaneet jo omansa.

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#515 13.09.2018 10:35

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

ton perusteella jää seuraavakin levy hommaamatta icon_neutral

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#516 13.09.2018 10:43

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

psykokarkki wrote:
KZ wrote:

Jotta ihmiset eivät luulisi että teen biisejä pelkästään naisista, niin seuraava levy on ympäristöaiheinen. Sen nimeksi tulee Kalan kuolleen siellä näin. Yksi biiseistä menee näin: "Sinilevää, sinilevää, lokit sotki mun eväät!"
Jos sillä ei irtoa Teosto-palkinto, niin johan on piru. Ja Junnu Vainio-palkinto kuuluis myös mulle, kun Katri-Helena ja Sepi Kumpulainenkin ovat saaneet jo omansa.

Suuttuks se icon_surprised  sadbanana

Levy ennakkokuunneltavissa Soundissa

Kyllä tosta pari hyvähköä löytyy, mutta vähä pliisua on biisit nykyään. Vähä niinkö keskverrompia versioita vanhoista kipaleista. Onko Kaukon biisiarkku kaluttu tyhjäksi...

#517 13.09.2018 12:05

tigrushka
ehkä yläosaton Mona Lisa
From: Boele-le-le de l'Ouest
Registered: 04.11.2006

KZ wrote:

[vähä pliisua on biisit nykyään. Vähä niinkö keskverrompia versioita vanhoista kipaleista. Onko Kaukon biisiarkku kaluttu tyhjäksi...

tältä on tuntunut jo aika monta vuotta  icon_neutral itse asiassa mielenkiinto herran taiteellisiin tuotoksiin alkoi vähetä jo joskus 90-luvun puolivälissä wanha
Jumalan lahja taitaa olla niitä vikoja hyviä levyjä 017

Oikean colorscroll rytmin kiinni icon_cool saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
tumblr_n8cftoDpRj1td2wqmo1_250.gif
Jotain tanssin bez biggrinpeuk eiq ja fall joo.

#518 13.09.2018 12:45

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

tigrushka wrote:
KZ wrote:

[vähä pliisua on biisit nykyään. Vähä niinkö keskverrompia versioita vanhoista kipaleista. Onko Kaukon biisiarkku kaluttu tyhjäksi...

tältä on tuntunut jo aika monta vuotta  icon_neutral itse asiassa mielenkiinto herran taiteellisiin tuotoksiin alkoi vähetä jo joskus 90-luvun puolivälissä wanha
Jumalan lahja taitaa olla niitä vikoja hyviä levyjä 017

Nollaluvun tekeleet oli vielä oikein oivia.

Soundikin antoi vaan 2 tähteä icon_sad

Mitä Hesarin arvioon tulee, niin vaikka olenkin aika samaa mieltä kirjoittajan kanssa, niin levyarvionahan se oli ihan paska.

#519 13.09.2018 13:14

psykokarkki
Website

KZ wrote:

Mitä Hesarin arvioon tulee, niin vaikka olenkin aika samaa mieltä kirjoittajan kanssa, niin levyarvionahan se oli ihan paska.

no tämä kyllä.

#520 13.09.2018 14:33

Porvoon turkkilainen
Member
Registered: 09.01.2015

Tuo Mervin arvio oli kyllä tasoltaan niin heikko, ettei rimaa voi hirveän paljon alemmaksi laittaa, eikä sitä sen vuoksi jaksa enempää kommentoida.

Nuo nykyiset Kaken ”tyttöbiisit” ovat hyvin pliisuja, vaikka monet suuttuvat. Toista oli 80- ja 90-luvulla, jolloin kyseiset aiheet olivat hyvin rujoja ja melko osuvia ihmiskuvauksia niin hyvässä ja pahassa, joten kauhean sovinistisina en niitä pidä.  Mielestäni kukaan toinen ei ole vastaavaan tässä maassa pystynyt miesten ja naisten suhteita kuvatessaan julmuuden kautta. Sitä ei koskaan lakkaa ihmettelemättä meitä karvattomia apinoita, joiden on vaikeaa olla hyväksymättä muunlaista kuin itseään, mukaan lukien vastakkaista sukupuolta, mutta samalla hyvin luontevasti vihataan vaikkapa homoja. Kovat pojat –biisiä en koskaan unohda, kun sen koulupoikana ekan kerran kuulin lainatessani Pikku Enkelin kirjastosta. Koulumaailma oli itselleni silloin ajankohtaista ja jotenkin se maailma oli kyllä sitä mitä Kovat pojat -laulussa kuvattiin. Itse en mikään kova poika ollut, enkä heitä ihaillut, mutta pidin kuitenkin siitä että laulussa kertoja heitä kadehti. Mitä oman lapsuuteni ja teiniaikani koviin poikiin tulee, niin valitettavasti monelle heistä on käynyt elämässä hyvin huonosti. Sitten taas joillakin heistä, yleensä kaikkein ilkeimmillä ja ”fiksuimmilla” saattaa mennä nykyarvojen mukaan oikein hyvin, kun samaa julmuutta ja sadismiaan jatkavat esim. yritysjohtajina. Semmosta se elämä on ja toivottavasti Kake löytää noissa kuvauksissa teränsä takaisin. Joka tapauksessa hyvien melodioiden ja Tänä mätäkuun iltana, jossa itseasiassa on hyvä teksti, ansioista antaisin tälle levylle kolme tähteä.

#521 16.09.2018 23:05

Markku
Member
From: Huttusen naapurissa
Registered: 20.02.2007

Röyhkältä tullut äskettäin sota-aikoihin sijoittuva Maan korvessa kulkevi niminen romaani. Kaken sotajutut (Kaksi aurinkoa, Kesä Kannaksella) on toimineet mulle hyvin, joten ehkä tämäkin lukuun päätyy. Kiinnostaa Röyhkän kirjalliset tekemiset nykyään enemmän kuin usein keskinkertaiseksi jämähtänyt musa.

Aiheesta radiossa:
https://areena.yle.fi/1-4492936

#522 17.09.2018 10:14

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

Markku wrote:

Röyhkältä tullut äskettäin sota-aikoihin sijoittuva Maan korvessa kulkevi niminen romaani. Kaken sotajutut (Kaksi aurinkoa, Kesä Kannaksella) on toimineet mulle hyvin, joten ehkä tämäkin lukuun päätyy. Kiinnostaa Röyhkän kirjalliset tekemiset nykyään enemmän kuin usein keskinkertaiseksi jämähtänyt musa.

Aiheesta radiossa:

Suurimman osan kirjoista olen lukenut. Muutamia viimesimpiä en. Sinänsä ihan kivoja kirjoja mutta en taida enää jaksaa lukea, koska a) ei kiinnosta panojutut b) ei kiinnosta sotajutut. Maailmassa on tärkeämpääkin luettavaa.

#523 17.09.2018 22:33

Markku
Member
From: Huttusen naapurissa
Registered: 20.02.2007

KZ wrote:
Markku wrote:

Aiheesta radiossa:

Suurimman osan kirjoista olen lukenut. Muutamia viimesimpiä en. Sinänsä ihan kivoja kirjoja mutta en taida enää jaksaa lukea, koska a) ei kiinnosta panojutut b) ei kiinnosta sotajutut. Maailmassa on tärkeämpääkin luettavaa.

Kahdessa auringossahan on myös okkultismia ja hanurinsoittoa. Tasoja löytyy kyllä.

#524 27.09.2018 09:59

psykokarkki
Website

aamulla soitin arpoi paha maa -biisin ja on se vaan edelleen toimiva pläjäys ja tekstinäkin aivan loistava, ei moni tuommoiseen pysty. ei varmaan kakekaan enää sadbanana

mutta tuli mieleen että sinänsä tämä, että moraalisesti ylemmyydentuntoinen nuoriso lyö kakea nykyään kuin vierasta sikaa on oikeastaan aika huvittava ilmiö, mutta niin maailma toimii. ehkä se on tämä, että vaikka kake periaatteessa ja menneisyytensä perusteella on "hyvisten" puolella, niin se ei alistu näihin nykyajan normeihin ja se ristiriita ärsyttää tiettyä porukkaa, joka ei vielä ole tajunnut, että elämähän on täynnä ristiriitaisuuksia.

spam3

#525 27.09.2018 10:43

tigrushka
ehkä yläosaton Mona Lisa
From: Boele-le-le de l'Ouest
Registered: 04.11.2006

No tuo Kaken alituinen "enää ei saa olla valkoinen heteromies"-väninä ei kyllä saa minultakaan mitään sympatioita vaikka en olekaan ns. nykyajan nuorisoa.  icon_rolleyes Yksi Kaken ikäinen tuttava harrastaa samanhenkistä ruikutusta, enkä jaksa yhtään, muutaman kerran on tullut sanottua aika tylysti. tongueviha

Oikean colorscroll rytmin kiinni icon_cool saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
tumblr_n8cftoDpRj1td2wqmo1_250.gif
Jotain tanssin bez biggrinpeuk eiq ja fall joo.

#526 27.09.2018 12:45

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

trollaaminen ja reaktion saadessa uhriutuminen ei kai mitään wanhojen aigojen normeja oo

enemmänkin koulukiusaaja / egopömpöösiä

mut sou not, valkonen mies on tän universumin kaltoinkohdelluin organismi jne, kauko pitää meidän sorrettujen puolta icon_rolleyes

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#527 27.09.2018 13:09

Ja jos jollain tässä kaaviossa on ongelmia ristiriitaisuuksien kanssa niin se on Kauko.
Nuoria on kiva syytellä mutta Kaukon sukupuoli/seksuaalisuuskäsityksethän tässä ovat haluttomia tajuamaan että kaikki ei ole niin mustavalkoista kuin nää kiveen hakatut roolit missä mies on rasvainen äijä verstaalla joka panee naisia ja nainen on herkkä pimuli keittiössä joka alistuu pantavaksi

#528 27.09.2018 13:14

psykokarkki
Website

juu whateva, mutta paljon relevantimpaa olisi miettiä niiden tahojen käsityksiä, joilla voi olla jotain vaikutustakin asioihin, esim. nämä nykyiset vallanpitäjät eli hallitus, joiden arvot ovat vielä paljon antiikkisempia kuin kakella. enkä nyt muista onko kauko kauheasti "uhriutunut", sillä on aina ollut rooli ärsyttäjänä ja sitä kautta se tykkää trollailla ja tuoda juttuja esille ja peräänkuuluttaa keskustelua. se nyt vaan on niin, että varsinainen keskustelu on aika lailla mahdotonta nykyisenä someaikakautena, jolloin asiat kärjistyy ja joka asiasta kuuluu loukkaantua.

#529 27.09.2018 13:44

Siis Kaukon kärjistäminen jees, mutta somen ja nuorten vika kun kärjistävät eivätkä yritä dialogia kärttyisän kärjistäjän kanssa? Kuulostaa siltä Kaukon kannattaisi katsoa peiliin jos haluaisi saada aikaan keskustelua. Minulle ei näytä kyllä yhtään siltä että edes haluaisi...

#530 27.09.2018 13:46

HannaEbola
Member
Registered: 23.02.2010

Ihan ku Kheekkiä mikään keskustelu tai oikea vuoropuhelu kiinnostais. Mitään muuta Kake koskaan halunnu kun huomiota ja vähä päteä. Elävästi jäänyt mieleen nuoruudesta, kun katseltiin tätä tuubaa ja merimiesnaurettiin vatsat kipeenä.

Ja koska musa ja raapustelutkin ovat ihan vitu yhentekevää tofunakit-ja-muusia, on mahtavaa, että jonkun facebookin avulla tämä kärryiltä pudonnut limanen papparainen pystyy tekemään itsestään pellen vaikka harva se päivä. Esim. ragequittaamalla sieltä somesta, jos ei pseudoviisauksia tai sovinistista lörpästäsyyttelypaskaa irtoiskaan.

#531 27.09.2018 13:54

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006

peuk

Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

#532 27.09.2018 14:22

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009

Kaukon keskustelun peräänkuuluttaminen on valitettavan usein sitä että herra heiluttelee kikkeliään näppäimistöllä ja siirtyy sen jälkeen sivuun seuraamaan kuin muut riitelee, välillä aina muistuttaen että pitää olla sananvapaus ja saada sanoa näin.

Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

#533 27.09.2018 15:05

psykokarkki
Website

Luppakorva sikailee taas wrote:

Kaukon keskustelun peräänkuuluttaminen on valitettavan usein sitä että herra heiluttelee kikkeliään näppäimistöllä ja siirtyy sen jälkeen sivuun seuraamaan kuin muut riitelee, välillä aina muistuttaen että pitää olla sananvapaus ja saada sanoa näin.

tämähän sillä tuntuu olevan usein tarkoituksena, kuten suunnilleen totesinkin ylempänä.

ja vastapainona sitten tietyt tahot "nauttivat" siitä että saavat närkästyä, vaikka ei sitä kaikkien vanhojen pierujen mölinöitä tarvitsisi edes noteerata.

#534 27.09.2018 15:14

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa

Pitää vielä tähän sanoa:

psykokarkki wrote:

juu whateva, mutta paljon relevantimpaa olisi miettiä niiden tahojen käsityksiä, joilla voi olla jotain vaikutustakin asioihin

Kauko on mielipidevaikuttaja, jonka sanomiset saavat paljon julkisuutta. Kun Kakelin kaltainen hahmo dissaa esim. metoo kamppista niin ei se todellakaan auta asiaa. Monille ihmisille julkisuuden hahmon lausunnot ovat kuitenkin "oikeutus" toimia itse samalla tavalla.

Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

#535 27.09.2018 16:18

Porvoon turkkilainen
Member
Registered: 09.01.2015

Sanomisilla ja teoilla pitää totta kai aina olla vastuu, mutta ei esim. metoossa nyt ihan kaikki maaliin kuitenkaan mene, vaikka aiheellinen onkin, joten kyllä sitäkin pitää saada arvostella. Tosin en tiedä mitä kaikkea Kauko on siitä heittänyt. Psykokarkin näkemysten kanssa olen samoilla linjoilla.

Kaken raapustuksista ainakaan kirja Kaksi Aurinkoa tai musan puolelta esim. Jumalan lahja tai Lauralle -albumit eivät kyllä yhdentekeviä ole, vaan niissä on sellaista älyllistä puolta mitä rokista tai muusta roskaviihteestä harvemmin löytyy. Tosin tämä on vain minun mielipiteeni, ei muuta.

#536 27.09.2018 16:21

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa

Porvoon turkkilainen wrote:

ei esim. metoossa nyt ihan kaikki maaliin kuitenkaan mene, vaikka aiheellinen onkin, joten kyllä sitäkin pitää saada arvostella.

Juu no en todellakaan tarkoittanut että ei saisi arvostella. Noi kikkelillä kirjoitetut muurahaispesän sohimiseen rinnastuvat kirjoitukset eivät vaan ole mitään rakentavaa kritiikkiä jonka tarkoituksena olisi herättää mitään oikeaa keskustelua vaan sellaista että pitää voida sanoa koska pitää sanoa önnönnöö, nönnöö.

Bounty-Wrapper-Small.jpg

#537 27.09.2018 18:55

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Website

Se, että on oikeus ilmaista itseään, ei tarkoita sitä, että jokaista aivopierua olisi pakko silkkaa huomionhakuisuuttaan möläyttää ilmoille (joo, munhan se on hyvä sanoa, mutta sanonpa kumminkin, Skeletonin vittuiluja odotellessa). Jonkun Louhimiehen julkinen puolustelu ja tämän vanavedessä oman ÄIJYYDEN korostaminen nyt vaan ei ole ok vuonna 2018. Kaken sanamvapauven puollustelusta ei ole imo kovin pitkä matka sen hyväksymiseen, että eduskunnassa istuu julkirasisteja.

Myös Kake-kritiikki ja kritiikki nykypolitiikkaa ja hallitusta kohtaan on kaksi täysin eri keskustelua. Kake ei tarvitse Sipilän lupaa kiksun heilutteluunsa.

Olen myös sitä mieltä, että toi Kaken trolliprovoilu ei synnytä mitään hedelmällistä keskustelua yhtään mistään, vaan alleviivaa ja oikeuttaa niitten, jotka ihan tosissaan haluaa ylläpitää jotain aataminaikaisia sukupuolirooleja sortorakenteineen päivinään, mielipiteitä.

#538 27.09.2018 19:59

psykokarkki wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:

tämähän sillä tuntuu olevan usein tarkoituksena, kuten suunnilleen totesinkin ylempänä.

ja vastapainona sitten tietyt tahot "nauttivat" siitä että saavat närkästyä, vaikka ei sitä kaikkien vanhojen pierujen mölinöitä tarvitsisi edes noteerata.

Taas kerran, miksi kaukolle eri standardit?
Kauko tuntuu nauttivan närkästymisestä itse? Jos haluaa oikeasti saada aikaan keskustelua, voisi olla ehkä kärjistämättä, kuten sanoit itsekin se ei auta dialogia. Eikä se sen närkästyminen ja liioittelu ja edgyily. Mut 'nuorison' vastuulla sen perseilyistä dialogin aikaansaaminen? Tiedätkö, trollin kanssa on vaikeaa keskustella koska sellainen ei edes yritä tai halua keskustella vain ainoastaan nostaa itsensä muitten yläpuolelle. Mikset vaadi Kaukolta dialogiin kykenevyyttä.

Kaksi Aurinkoa on aika lukemani Röyhkä ja oli yhdentekevä minulle.

#539 27.09.2018 20:27

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Website

Juu, ei se aikuisuus ole mikään "vapaudu yhteiskunnallisesta kehityksestä"-kortti.

#540 27.09.2018 21:41

psykokarkki
Website

dadadrlrl wrote:

Juu, ei se aikuisuus ole mikään "vapaudu yhteiskunnallisesta kehityksestä"-kortti.

mielummin vanha kuin aikuinen icon_wink redface_new

1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Kauko Röyhkä

Board footer