You are not logged in.
not you
making
thank you (ei voi valita parempaa noista kahdesta)
muihin en ole perehtynyt riittävän hyvin laittaakseni järjestykseen
Loveless puuttuu, eli huono.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Oho, apua. Ajauduin sitten Mitskun fb-kertomusten myötä kuuntelemaan Swirliesiä. Hyvän kuuloinen bändi ja kyl tykkään ja vois syventyä tuotantoon, mutta tämä seuraava sitaatti wikipediasta tuli vähe puskista, mut toisaalta ei sit yllätä niinkään paljoa:
Singer/guitarist Damon Tutunjian produced Mew's debut album and has performed in some capacity on all of their albums
Eli onko koko kansan Mew nyt sitten "vain" Swirlies-pastissi???
Last edited by rc-lungen (24.11.2017 04:28)
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Secret Shine ja Ride!! En tiennyt/muistanut, että näiltä tullut uutta. Pannaas kuuntelulistalle, jumankikkeli sentääns.
Ei oikeastaan edes kuulu tähän topikkiin kun n varsinaisesti bändiä suukeisarointina pidä. Mutta, en enää inhoa Adorablen Against Perferctionia. Se on itse asiassa oikein hyvä. Olen omistanut levyn vuodesta 2003, mutta nyt se vasta aukesi, toki kuunteluita ei yhteensä kovinkaan montaa noina vuosina kertynyt. Voi olla, etten pitänyt levystä, koska se ei tosiaan oikeastaan ole shogazingia ja toisaalta se, ettei albumilla ole Sunshine Smilea eikä muutenkaan yhtä suurta hittipotentiaalia omaavaa kappaletta. Ehkä laulajan ilmaisu ei myöskään miellyttänyt, mutta nyt itse asiassa olen tykästynyt siihenkin. Jostain toisesta artistista se tuntuu muistuttavan, mutten keksi mistä.
Ei oikeastaan edes kuulu tähän topikkiin kun n varsinaisesti bändiä suukeisarointina pidä. Mutta, en enää inhoa Adorablen Against Perferctionia. Se on itse asiassa oikein hyvä. Olen omistanut levyn vuodesta 2003, mutta nyt se vasta aukesi, toki kuunteluita ei yhteensä kovinkaan montaa noina vuosina kertynyt. Voi olla, etten pitänyt levystä, koska se ei tosiaan oikeastaan ole shogazingia ja toisaalta se, ettei albumilla ole Sunshine Smilea eikä muutenkaan yhtä suurta hittipotentiaalia omaavaa kappaletta. Ehkä laulajan ilmaisu ei myöskään miellyttänyt, mutta nyt itse asiassa olen tykästynyt siihenkin. Jostain toisesta artistista se tuntuu muistuttavan, mutten keksi mistä.
Mainio bändi, joka taisi olla väärään aikaan väärässä paikassa. Ja onhan tuollakin levyllä hittejä; Homeboy, Glorious, A to Fade In...
Jos tykkää tuollaisesta meluisemmasta kamasta niin Cosmicdust vaikuttaa hyvältä.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Secret Shine ja Ride!! En tiennyt/muistanut, että näiltä tullut uutta.
Joo, hyviä levyjä! Secret Shine meni ensikuuntelulla ohi ja Ridekin vaikutti pettymykseltä Slowdiveen verrattuna, mutta loppuvuodesta alkoivat upota molemmat.
Mutta, en enää inhoa Adorablen Against Perferctionia.
Lisää listoja
The 30 Best Dream Pop Albums
En juurikaan genreä harrasta, joten no comments, tapelkaa te
Miten tämä eroaa shoegazesta?
Beach housea vois ehkä koittaa, että onko siinä mitään.
Miten tämä eroaa shoegazesta?
Raja on varmaan limittäinen, häilyvä ja tietyllä tapaa teennäinen, kuten genret ja niiden rajat yleensäkin, mutta itse olen ajatellut, että dreampopista puuttuvat shoegazingin kitaravallit. Esim. listan ykkönen on usein kaikennäköisillä shoegazing-listoilla, ja onhan Cocteau Twinsillä aivan omanlaisensa kitarasoundi, joka on vahvassa osassa niiden musiikkia. Itse miellän sen enemmän dreampopiksi kuin shoegazeksi. En taas ymmärrä Lushin Splitin mukanaoloa, bändi kuitenkin kuuluu shoegazen ykkösketjuun, eikä sieltä muitakaan ole mukana. Moni varmaan kyseenalaistaa myös Low'n tuolla listalla.
itse olen ajatellut, että dreampopista puuttuvat shoegazingin kitaravallit.
Smaa.
Ja ihmettelen kyllä mitä Low tuolla tekee. Bändillä toki on välillä samoja elementtejä, mutta esim. tuolla Things we Lost in the Firella ollaan jo aika erilaisella ilmaisulla liikenteessä. Näillä on sävellysten suhteen varsin eri meno kuin monilla muilla listan artisteilla.
Noi Dean Warehamin jorinat ennen itse listaa kantsii lukea. Siltä on jotkut muistelmatkin näemmä julkaistu. Kukaan lukenut?
Aika paljon on Clientelea tullut kuunneltua, mutta jotenkin en ole koskaan niitä mieltänyt dream popiksi, vaikka onhan siellä seassa siihen liittyviä elementtejä.
Decomposing trees paras G500 biisi, no questions asked :peuk: . Vähän semmone bändi, että kiikunkaakun tarviiko levyjä hommata/omistaa. Muuatama selkeesti hyvä biisi, loput perusosastoa. On firen vois ehkä ostaa takasin.
tugboat captain paras G500 biisi, no questions asked :peuk:
korjasub
Ite palvon niin paljon et pitää omistaa kaikki levyt. Myös On Fire, vaikka pidän sitä oikeasti aika huonona levynä. This is our Music taas 5/5.
poikkeavissa musamielipiteissä nämä
onhan näille toki omakin topikki, kun ei nää oikein kenkiintuijottelua kuitenkaan varsinaisesti ole. toki galaxien tuijottelu sopii tähtien tuijotteluun ettei ihan offtopik kuitenkaan
Samalla selvisi syy sille miksei dadajne. arvosta On Firea.
Enpä ole ikinä tajunnut, että Aknestik on soitellut noilla taajuuksilla, vaikka mulla on tuo albumikin kasettina.
Laitetaas tähän tällanen, pirun hyvää -kitarointia: