1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Stray Cats

#1 14.12.2015 16:08

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

Stray Cats

näille ei ollu topikkia? pitäis hankkia se eka levy, koska olihan näillä hienoja biisejä, ja vaikkei muuten tommonen rock-a-billy -meininki ole oikein allekirjoittaneeseen iskenyt, niin tää toimi, koska nää ei ollut liian retroa. myöhemmät vaiheet ei tosin sen kummemmin kiinnosta.

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#2 17.12.2015 11:58

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Website

Re: Stray Cats

Olen kirjoittanut johonkin ketjuun aiemminkin, että Stray Cats oli mun ihan ekoja lempparibändejä 80-luvun puolivälissä, kun täällä Suomessa(kin) oli rockabilly revival meneillään. Tutustuin skeneen mua 10 vuotta vanhempien serkkujeni kautta. Crazy Cavanin My Little Sister Got a Motorbike -hitti jäänyt myös mieleen tuolta ajanjaksolta.

Debyytti edelleen lähes 5/5 levy ja omat lempparit on Storm the Embassy ja Rumble in Brighton. Stray Cat Strutia on kiva soittaa kitaralla. Takakannessa oli kaikki mitä ajattelin vanhempana tarvitsevani eli Brian Setzerin nahkatakki, aski Lucky Strikea, hiusvahaa ja kampa   smokin

Myöhemmätkin levyt Gonna Ballista Blast Offiin on tuttuja, mutta ei niissä ole samanlaista taikaa kuin ekassa levyssä, muutamia hyviä stygejä kyllä.

#3 17.12.2015 12:05

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012

tommonen rock-a-billy -meininki ole oikein allekirjoittaneeseen iskenyt

#4 17.12.2015 12:19

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Website

Eri. Lapsena koin herätyksen kun autossa soi joskus vanha rokki. Yläasteen lopulla hankitut The Crampsin levyt innostivat tutustumaan lisää.

Stray Cats ei ole koskaan kiinnostanut pätkän vertaa ja tuskin olen kokonaista levyä kuunnellut.

bzort glorf bööth

#5 17.12.2015 12:31

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Website

No kuunnelkaa toi Stray Catsin debyytti ja kertokaa mielipiteenne. Tosin kaikki on varmaan kuullut Runaway Boysin ja jos se ei iske, niin taitaa olla turha yrittää.

Crampsin Psychedelic Jungle löytyy hyllystä, mutta en muistaakseni hirveästi lämmennyt sille.

#6 17.12.2015 12:40

psykokarkki
Website

juuri nuo 5 tässä topikissa jo mainittua biisiä onkin syy tän topikin tekoon, hyviä biisejä kaikki, ja oon joskus kuullut sen debynkin kokonaan, mutta en nyt muista oliko siellä muuta mainittavaa. muistelen tämmöisen jutun kasarin alkupuolelta, että kun runaway boys oli ilmestynyt, niin rockradion toivelevyissä joku toivoi "jotain stray catsia", ja toimittaja (muistaakseni tero liete) sanoi, että koska bändi on tähän mennessä julkaissut vain yhden singlen, ja koska sen b-puoli on "niin limainen" niin soitetaan taas se kova biisi a-puolelta ja näin tehtiin tongue

hämärät mielikuvat, että b-puolella olisi sitten joku tylsä balladi, joka joskus myöhemmin tuli radiosta, en tiedä onko myös albumilla, enkä jaksa tarkistaa.

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#7 17.12.2015 12:54

Uudet housut ja paita

Firon wrote:

No kuunnelkaa toi Stray Catsin debyytti ja kertokaa mielipiteenne. Tosin kaikki on varmaan kuullut Runaway Boysin ja jos se ei iske, niin taitaa olla turha yrittää.

Olen mä Stray Catsia yrittänyt, mutta tökkii niin monella tasolla että pahaa tekee. Ylipäätään rokkabilly yms johdannaiset on harvoja musalajeja joiden kuuntelu oikeasti ottaa päähän. Ärsyttää kaikki lähtien siitä puritaanisesta kaavamaisuudesta koko genren estetiikkaan.

Cramps on poikkeus, mutta en näe että ne olisi mitenkään puritaanisia, ja toisaalta en mä niitäkään ole vuosiin kuunnellut.

#8 17.12.2015 12:59

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Website

Firon wrote:

Crampsin Psychedelic Jungle löytyy hyllystä, mutta en muistaakseni hirveästi lämmennyt sille.

Oikein hyvä levy ja mukavasti laajentaa palettia, mutta Songs The Lords Taught Us on minulle suosikki.

bzort glorf bööth

#9 17.12.2015 12:59

psykokarkki
Website

Uudet housut ja paita wrote:

Cramps on poikkeus, mutta en näe että ne olisi mitenkään puritaanisia, ja toisaalta en mä niitäkään ole vuosiin kuunnellut.

joo itelle cramps on kanssa näitä, mutta en tiedä olitko liian nuori tuolloin '81 kun stray cats tuli ilmoille, mutta silloin ne nimenomaan tuntui rikkovan vanhoja kaavoja, ja oli jotenkin raikas tuulahdus tuohon muuten aika tunkkaiseen skeneen. oli kai muitakin, joita saattoi kuunnella, shakin' pyramidsista taisin tykätä (pari biisiä tuli joskus rockradiossa) ja toki on myönnettävä, että vaikka kuuntelin lähinnä uutta aaltoa ja punkkia, niin matchboxin midnight dynamos oli kova biisi jota salaa diggailin icon_redface icon_lol

#10 17.12.2015 13:09

Uudet housut ja paita

psykokarkki wrote:

joo itelle cramps on kanssa näitä, mutta en tiedä olitko liian nuori tuolloin '81 kun stray cats tuli ilmoille, mutta silloin ne nimenomaan tuntui rikkovan vanhoja kaavoja, ja oli jotenkin raikas tuulahdus tuohon muuten aika tunkkaiseen skeneen. oli kai muitakin, joita saattoi kuunnella, shakin' pyramidsista taisin tykätä (pari biisiä tuli joskus rockradiossa) ja toki on myönnettävä, että vaikka kuuntelin lähinnä uutta aaltoa ja punkkia, niin matchboxin midnight dynamos oli kova biisi jota salaa diggailin icon_redface icon_lol

Kuuntelin '81 Hassisen Konetta ja Pelle Miljoonaa, ei tarvinnut paljoa tietää Stray Catsista  icon_cool

Toki mun vitutuksen taustalla on 80-luku maalla, jossa oli ihan valtava vastakkainasettelu noiden vitun torttupäiden ja lähestulkoon kaikkien muiden välillä, ja yllättäen toi rokkabillysakki oli järjestään ihan saatanan idioottia väkeä. Ehkä "vähän" sävyttää sitä musiikkia myös.

#11 17.12.2015 14:31

psykokarkki
Website

Kuuntelin '81 Hassisen Konetta ja Pelle Miljoonaa

samat suosikit toki itsellänikin

Toki mun vitutuksen taustalla on 80-luku maalla, jossa oli ihan valtava vastakkainasettelu noiden vitun torttupäiden ja lähestulkoon kaikkien muiden välillä, ja yllättäen toi rokkabillysakki oli järjestään ihan saatanan idioottia väkeä. Ehkä "vähän" sävyttää sitä musiikkia myös.

joo vastakkainasettelun aikaa se oli kaupungissakin, siksi stray cats oli hauska poikkeus, siitä oli melkein luvallista tykkäillä muidenkin kuin torttupäiden icon_wink

1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Stray Cats

Board footer