You are not logged in.
ja Matti Hautamäki
Last edited by Kiiminkijoen rantatörmä (09.04.2020 04:17)
parasta! top 5, kaikki loistavia:
1. Imperial Bedroom
2. My Aim Is True
3. Armed Forces
4. This Year's Model
5. Trust
Aivan liian vähän olen tätä kuullut. Asia olisi hyvä korjata mahdollisimman pian.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Taitaa olla new wave-aikakauden paras singer-songwriter, vaikka joidenkin mielestä tietteli kuuluis Joe Jacksonille, joku mulle näin joskus sano. No joo, väliäkö sillä kun kuitenkin oli väärässä.
Totta. Joe Jackson on hyvä, mutta ei läheskään niin hyvä kuin Elvis. Ja vielä kun ottaa huomioon, että Elvis on ollut paljon tasaisempi urallaan...
Minun ylivoimainen ykkös-suosikkini on Imperial Bedroom, siitä ei poplevy parane. Myös Get Happy!! on loistokas... Puolustaisin vielä myös aliarvostettuja Spikea ja All This Useless Beautya, koska pidän niistä hyvinkin paljon, vaikkeivat ihan herran parhautta edustakaaan.
Sanoisin, että huolimatta siitä, että Elvis suolsi varsinkin alkuaikoina laatua enemmän kuin kuulijoiden vastaanottokyky oli valmis sulattamaan, niin en pidä siitä bonusideasta, jolla hänen levynsä julkaistiin. Esimerkiksi Imperial Bedroomin loistavuus järkyttyi jotenkin siitä. Onneksi ostin myöhemmin alkuperäisen julkaisun, joka varsinaisesti räjäytti pankin.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Ei vielä yhtään kömpelöä Presley Hautamäki -puujalkaa
Armed Forces, Trust ja This Years Model kaikki sellaisia ****-luokan laatulevyjä, tekisi mieli myöhempääkin tuotantoa kahlata mutta kun sitä on aika paljon ja ainakaan Spike ei joskus (tosin melkein vuosikymmen sitten. öh...) vakuuttanut yhtään.
Tilastonikkareitahan luonnollisesti kiinnostaa, että Max Weinberg Seven on useaan otteeseen soittanut ainakin Oliver's Armya ja Accidents Will Happeniä Late Nightissa
This must be what jail / I will scratch
anttilassa oli parilla eurolla levy jossa elvis costellon isä (!) tulkitsee mylvis pressulaa... nimi oli jotain tyyliin "elvis' dad plays elvis" tms.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Tuli sitten vihdoinkin hankittua viisi ekaa levyä vinyylinä kun halvalla löysin. Kaikkia en ole vielä ehtiny kuunnella, mutta ekasta tulee jotenkin mieleen jopa Bruce Springsteen eikä missään negatiivisessa mielessä.
Aika harvoin muuten olen Elvis Costellon levyjä missään nähnyt myytävän. En muista että missään levykaupassa olisin niitä cd:nä bongannut ja aika harvinaisia tuttavuuksia nuo second hand vinyylitkin ovat olleet...
<@DBGene> senkin karkki
Aika harvoin muuten olen Elvis Costellon levyjä missään nähnyt myytävän. En muista että missään levykaupassa olisin niitä cd:nä bongannut ja aika harvinaisia tuttavuuksia nuo second hand vinyylitkin ovat olleet...
No on niitä varmaan jossain Helsingissä, mutta eipä ole ikinä esim. Oulussa silmään sattunut. Voi tosin olla että en ole kovin aktiivisesti etsinytkään...
<@DBGene> senkin karkki
Alxity wrote:Aika harvoin muuten olen Elvis Costellon levyjä missään nähnyt myytävän. En muista että missään levykaupassa olisin niitä cd:nä bongannut ja aika harvinaisia tuttavuuksia nuo second hand vinyylitkin ovat olleet...
Smaa. Varsinkin Turussa löytää käytettynä vinyylinä vaikkei etsisikään, ja tosi halvalla vielä.
oon koittanu vältellä niitä kaupoissa -spåm
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
oon koittanu vältellä niitä kaupoissa -spåm
Liian hyvää sinulle?
psychocandy wrote:oon koittanu vältellä niitä kaupoissa -spåm
Liian hyvää sinulle?
ei voi tietää. muistan että yhdestä biisistä oon tykänny kyllä vähän, sen video pyöri ennen aina telkkarissa, green shirt tais olla piisi.
ex-kolja wrote:psychocandy wrote:oon koittanu vältellä niitä kaupoissa -spåm
Liian hyvää sinulle?
ei voi tietää. muistan että yhdestä biisistä oon tykänny kyllä vähän, sen video pyöri ennen aina telkkarissa, green shirt tais olla piisi.
Vähemmän sitä New Orderia ja enemmän kunnon musiikkia...
millä levyllä muuten toi green shirt?
millä levyllä muuten toi green shirt?
Brotherhoodilla? Eiku Armed Forcesilla...
ok kiitti, jos joskus jaksan kirjastosta lainata ja vielä kuunnella niin palaan asiaan...
ok kiitti, jos joskus jaksan kirjastosta lainata ja vielä kuunnella niin palaan asiaan...
Miten kirjastosta lainaaminen liittyy New Order -levyjesi polttamiseen?
:lol apua: :green kaka:
Ulvikselle
En kyllä tajua miksei tämä voisi olla tupi-musiikkia...
Oli ehkä sittenkin virhe ostaa alkupään tuotanto vinyylinä, kun ei niitä tule kuunneltua niin paljon kuin cd:tä. Olen huomannut että nykyään tulee kuunneltua musiikkia enemmän kaikkialla muualla kuin olohuoneessa-späm.
<@DBGene> senkin karkki
Haciendahöyryissä tokkuroiva New Order-pieru ja 'tuskin tykkäisin ollenkaan'-pallomekkoileva poppikirurgi
This must be what jail / I will scratch
Onpa hienosti lähtenyt topikki käyntiin. Haciendahöyryissä tokkuroiva New Order-pieru ja 'tuskin tykkäisin ollenkaan'-pallomekkoileva poppikirurgi jorisemassa Tristam Shandymaisyyksiä.
muuten, ottiks tää tosiaan nimensä presleyltä ja popedan hautamäeltä? oikea nimi kai joku mcmanus, mut se kai pelkäs et sille käy ku beecher-orkesterille
Spämmärit takas New Order-otsikkoon
Ulvis onnistui jo melkein palauttamaan asiakeskustelun linjoille.
Itse en osaa muuta sanoa, kuin että olin jotenkin kuvitellut Trustin olevan elektronista menoa, mutta eihän se ollutkaan. Ilmeisesti olin perustanut käsitykseni avausbiisin nimeen (Clubland) ja allmusicin kuvaukseen, jossa albumin kehuttiin olevan "most ambitious and eclectic album to date". Luin vahingossa electric Ihan hyvältä Trust joka tapauksessa kuulostaa.
<@DBGene> senkin karkki
mulla ei noita remastereita ole, vinyylejä vain, mutta joskus lainasin jonkun kirjastosta. Olihan se tavallista fiksummin koottu paketti, kuten Ulvis yllä mainitsee; bonukset eivät ole varsinaisen levyn jälkeen vaan erikseen, kuten pitääkin. Mutta sikäli ex-koljan kanssa samaa mieltä, että eivät noi levyt oikeasti bonuksista parane. Armed Forcesista vois kyllä jonkun cd-version ostaa kun mun vinyylillä ei ole What's So Funny About Peace Love And Understandingia.
Sanoisin, että huolimatta siitä, että Elvis suolsi varsinkin alkuaikoina laatua enemmän kuin kuulijoiden vastaanottokyky oli valmis sulattamaan, niin en pidä siitä bonusideasta, jolla hänen levynsä julkaistiin. Esimerkiksi Imperial Bedroomin loistavuus järkyttyi jotenkin siitä. Onneksi ostin myöhemmin alkuperäisen julkaisun, joka varsinaisesti räjäytti pankin.
Tuota en nyt kyllä ymmärrä että miten se tuosta järkyttyy?
Ykköslevyllä studioalbumi ja ekstrat toisessa. Äläkä vittu vetoa mihinkään estetiikkaseikkoihin, parinkymmenen lisäkappaleen nimet takakannessa ja jykevä vihkonen eivät vie siltä mitään pois. Päinvastoin, tykkään kun teoksesta saadaan kattava paketti. Harvoinpa noita lisälevyjä tulee kuunneltua, mutta esim. Armed Forcesin kakkoslevyltä löytyy suht harvinainen live-ep, joka nostaa remasterijulkaisun alkuperäisen ohi.En tiedä onko teille käynyt näin, mutta ainakin itsellä on kestänyt Trustia lukuunottamatta jokaisen levyn kanssa tovi päästessä sisään. Get Happy! pitäis jossain vaiheessa taltuttaa. Ostin viime jouluna, mutta en saanut vielä taivuteltuani sormiani ympärille. Voisinpa ottaa kuunteluun My Aim Is Truen jälkeen. Aika salakavalasti lähtee käyntiin. Fassu ei tykkää yhtään, mutta kevyempi musiikki ei ole varmaan ikinä ollutkaan matirokkaavien korpikommunistien juttu
No se riippuu ihan. Minulla on monesti tapana kuunnella bonusbiisit saman tein varsinaisen levyn perään, joten johtunee tuosta... En muista. En yleensäkään pidä bonus-remasteroinneista. Pannaan levy kunnolla remasteroiden, ja sitten julkaistaan vaikka harvinaisuusboksi, tms.
This Year's Model vaikuttaa tällä hetkellä olevan paras kuulemistani levyistä. Allmusicin mukaan kyseessä on Elviksen rokkaavin levy ja onhan tuo selvästi debyyttiä menevämpää ja jollakin tavalla myös epäsuoraviivaisempaa. This Year's Girlin syntikoista tulee muuten välistä mieleen Weezer. Yhtään täytebiisiä en ainakaan ensimmäisessä kuuntelussa havainnut ja muutenkin tämä taitaa olla se levy, josta tutustuminen Elvis Costelloon kannattanee aloittaa.
<@DBGene> senkin karkki
Ens viikonloppuna olisi tarkoitus nähdä tämä livenä. Onko kellään tietoa onko viime aikoina soitellut vanhoja biisejä, vai onko ihan pappamenoa?
EDIT: levyltä en muuten ole jaksanut oikeastaan pitkään aikaan. Eipä toisaalta olisi ollut mahdollisuuttakaan kun kaikki levyt on vinyylinä ja soitin on 500 km päässä.
EDIt2: Imperial Bedroom piti muuten vissiin olla joku Sgt. Peppersiin verrattava mestariteos, mutta yllättävän huonosti sitä jaksoin ja sen jälkeen on kyllä koko artisti jäänyt vähän niinku pimentoon kohdallani.
<@DBGene> senkin karkki
Ens viikonloppuna olisi tarkoitus nähdä tämä livenä. Onko kellään tietoa onko viime aikoina soitellut vanhoja biisejä, vai onko ihan pappamenoa?...
Luulisin että keikalla on odotettavissa lähinnä materiaalia tuolta River in Reverse -levyltä, kun kuitenkin Allen Toussaintin kanssa on liikkeellä. Tuo on hyvä levy ja varmaan mukaan mahtuu joku vanhakin hittibiisi.
...EDIt2: Imperial Bedroom piti muuten vissiin olla joku Sgt. Peppersiin verrattava mestariteos, mutta yllättävän huonosti sitä jaksoin ja...
Kannattaisi yrittää uudestaan. Imperial Bedroom on Elviksen ylivoimaisesti hienoin levy ja helposti viiden 80-luvun parhaan albumin joukossa!