You are not logged in.
kk
Last edited by shanks (30.09.2019 10:50)
joo eka levy oli aika hyvä, tokalla vieraili mark e smith (how i wrote elastica man) ja stranglerssia nää rippas wiren ohella, versioivat myös antsien cleopatraa. joku nimi näillä pändeille oli brittilehdistössä, mutta on (onneksi) unohtunut, perässähiihtäjiin tais kuulua mm. these animal men ja sleeper tai sit horisen taas omiani. nwotnw anyone?
Katson kokoajan, et miks Elastinen-topic on Kevyempää-osiossa -späm.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Elastica oli mun lempiyhtye 90-luvulla. Justine ja Donna oli mun suurimpia tyyli/asenne/muusikko-idolei. Debyytti on yhä suosikkilevyin joukossa ikuna. Kuolematonta kamaa. Sinppeliä vaan parasta.
Kakkoslevyn odottaminen oli silloin aikanaan aika Chinese Democracya, jos muistatte. Ihan uskomatonta viivyttelyä ja lykkäystä ja tyhjää lupausta. Lopulta kesti niin kauan etten hankkinut koko alpumii.
ei oo totta, tarkistin levylistastani, ja mulla on debyytti ainoastaan cdr-kopsuna (muistini mukaan mukana joku varhainen sinkku myös, joka oli cd-singlenä pääkirjastossa) mutta toinen levy the menace on hankittuna, sitä kai myytiin joskus halvalla. olikohan niin, että cleopatra oli mukana debyytin rajatulla vinyylipainoksella tai jotain, ja kun en "sitä" saanut niin jäi loppujen lopuksi hankimatta koko lätty...
joku nimi näillä pändeille oli brittilehdistössä, mutta on (onneksi) unohtunut, perässähiihtäjiin tais kuulua mm. these animal men ja sleeper tai sit horisen taas omiani. nwotnw anyone?
New wave of the new wave ?
Sori, kun muistutin. Pöljä termi. Sellaista taidettiin kuitenkin joskus brittilässä viljellä.
Elasticalla oli joitain todella hyviä, ihan itse keksittyjä (luulisin) biisejä molemmilla levyillään.
No hyi vittu, Sleeper oli ihan hirvee, ei niillä ny ollu mitään tekemistä Elastican kanssa. Siis henkisesti.
Taas näitä, joita tavallaan piti inhota, mutta muutama ekan levyn ralli on kyllä totuudellisesti todeten varsin viihdyttävä - oma tai ei, ihan sama.
Ja Car Songissa on aina niin hurmaavaa, kun Justine huokailee:
In every little Honda there may lurk a Peter Fonda
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Äh, sekoitin tämän ekaksi Echobellyyn...
Elastica ja Echobelly, siinä kaksi lintumiehen suosikkibändiä 1994-95.
Debyytti on hittejä pullollaan, toimii aina ja edelleen. Kakkoslevykin on paljon mainettaan parempi.
Sleeperillä taas oli tasan yksi hyvä biisi.
Rekisteröidyin foorumille mainitakseni, että itse sekoitin tämän aluksi toiseen ysäribrittibändiin, joka olikin Republica En tiedä miksi tuollainen oli jäänyt mieleen ja Elastica jotenkin unohtunut, vaikka sitä on toki tullut kuultua enemmän...
Eikös se ollu se Ready to go -pändi?
Sleeper >>> Republica
sama, itse asiassa sleeperistä mulla on ihan hyvät muistot (joskin hatarat).
vaan kuka muistaa 80-luvulta bändin nimeltä hey! elastica?
[quote:a201a3de57="psykokarkki"]vaan kuka muistaa 80-luvulta bändin nimeltä hey! elastica?
Just näin kirpparilla älpeen, melkein teki mieli ostaa nimen takia. Olisikohan kannattanut...[/quote:a201a3de57]
ehkäpä... näillä oli joku video missä kai maalattiin, varmaan youtubesta löytyy. ei kyllä tarkkaa mielikuvaa, mutta tehtiinkö 80-luvulla mitään huonoa (retorinen kysymys, johon ainoa vastaus löytyy 80's ROCKS -foorumilta).
[quote:1237f289f9="lintumies"]Ainakin kansi oli - ööö - lupaava:
[/quote:1237f289f9]
joo, panis ostaisin halvalla
mäkin muistelen että yksi kelpo viisu oli, kuka osaa nimetä?
onpas muuten hyvää asiakeskustelua täällä käyty, jatketaan samaan malliin?
mäkin muistelen että yksi kelpo viisu oli, kuka osaa nimetä?
[quote:54d23ffef3="psykokarkki"][quote:54d23ffef3="looramerri"] Ps. Sleeper oli huono. Missäköhän Louise Wener -horo tätä nykyä?
näillä oli joku hyväkin piisi.[/quote:54d23ffef3]
Inbetweener. Kuten muistaakseni Elastica-topikissa mainitsin...[/quote:54d23ffef3]
Inbetweener. Kuten muistaakseni Elastica-topikissa mainitsin...
thänks, niinpä taisi olla. kaitpa mulla on toi jollain kasetilla jossain laatikoiden syövereissä...
EDIT: näköjään multa löytyy kolme sleeper-biisiä erinäisiltä kokoelmilta, delicious, pyrotechnician (i think i love you) ja vegas. tämä kiinnosti
EDIT: näköjään multa löytyy kolme sleeper-biisiä erinäisiltä kokoelmilta, delicious, pyrotechnician (i think i love you) ja vegas. tämä kiinnosti
Vegas oli ihan jees kanssa. Hmm, ei kai tässä auta kuin laittaa Smart soimaan tässä joku päivä... Jatkot Brittipop-topikissa.
Kaivoinpa äsken hyllystä monen vuoden tauon jälkeen debyn kuunteluun. Muistikuvat pitivät kutinsa: levyn jälkimmäinen puolisko on aika helvetin paljon parempi.
This must be what jail / I will scratch
Donnan Klang-yhtyeen näin keikallakin joskus, oli kyllä huomattavasti Elasticaa minimalistisempaa (OK, Donnan Elastica-biiseissä oli Wiren diggailusta osviittaa jo).
lintumies wrote:Debyytti on hittejä pullollaan, toimii aina ja edelleen. Kakkoslevykin on paljon mainettaan parempi.
Juurikin.
Näin.
Last edited by -_- (28.11.2014 02:26)
kuulemma ei ehtiny kuviin, mutta on mukana silti
Muistan. Onko riittävän suosittu, et voisi tulla Helsinkiin festareille?
bzort glorf bööth