You are not logged in.
http://www.rumba.fi/premium/kolumni-suo … uusikoksi/
tämän jutun kirjoittaja ei varmaankaan osaa soittaa mitään instrumenttia.
Koska ihmeessä muusikoksi ryhtyminen olisi ollut jotenkin rationaalisesti kestävä vaihtoehto?
Vituttaa muuten toi kukamitähäh + yleinen vastaantuleva ilmapiiri missä kaikki tusinamuusikot olettaa jotenkin että heidän puuhasteluillaan pitäs tulla toimeen. Kukaan ei oo sulle toimeentuloa velkaa ja vaikuttaa että tolla jengillä ei paljoa paloa sen muzan tekemiseen ole. Mee töihin tai diilaa kamaa, ihan sama
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Juu ja stadion konsertti kiertuetta odotellessa sovin just ekoja treenejä reiluun puoleen vuoteen.
bzort glorf bööth
Ihan sympaattinen kirjoitus. Nostaa Rumban kolumnien tason siitä suosta johon Forsström ja Kiviniemi sen aikoinaan upottivat.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
tuon kirjoituksen suurin ongelma on mielestäni tuo kummallinen käsitys, että "palkkio" musiikintekemisestä tulisi jotenkin muilta ihmisiltä, eikä itse musiikista. ikään kuin maailman hauskin puuha, musiikin soittaminen, vaatisi jotain "sinnikkyyttä" ja "pään seinään hakkaamista", kuten tuo kirjoittaja kirjoittaa. jotenkin alentavaa soittajia ja musiikkia kohtaan. tästä siis johtopäätös, että kirjoittaja ei osaa itse soittaa mitään, tai ei ainakaan ymmärrä mistä soittamisessa on pohjimmiltaan kyse.
^ Tuossa lieneekin yksi musiikkijournalismin avainongelmista. Yleensä (ei aina) parhailla kirjoittajilla on se oma kokemus musiikintekemisestä, jolloin heiltä puuttuu se ongelmallinen "olen täällä jotta te muusikot minua viihdyttäisitte"-asetelma, joka tuossakin kirjoituksessa on rivien välistä luettavissa. Itse en tämän kirjoituksen kanssa jaksanut siihen kiinnittää niin paljoa huomiota, koska koen itse myös musiikin tekemisen problemaattiseksi ja kannattamattomaksi, vaikka pyrinkin sitä paljon itse myös tekemään ja omasta mielestä oli oikeasti piristävää lukea kerrankin Rumbasta tuonkaltaista myönnytystä niitä kohtaan, jotka sitä musiikkia tekevät. Tähän siis taustoittamaan tuota edellistä Tommi Forsströmiin viittaausta, että omasta mielestäni Forsström nimenomaan kannusti lukijoita pois musiikin tekemisestä, pois marginaalikulttuurista, ja samalla nosti musiikkijournalismin musiikintekemisen yläpuolelle.
koen itse myös musiikin tekemisen problemaattiseksi ja kannattamattomaksi, vaikka pyrinkin sitä paljon itse myös tekemään
miksi tehdä musiikkia jos se ei kannata?
Problemaattista koska mulla on päänsisäisiä ongelmia, jotka vaikeuttavat musiikin tekemistä ihan saatanasti. Kannattamatonta sen takia, että on pakko elättää itseään, että voisi tehdä musiikkia, mutta itsensä elättämiseen kuluu suurin osa henkisestä ja fyysisestä energiasta, että siitä musiikin tekemisestä, mikä on itselle jo ihan riittävän hankalaa, tulee vielä hankalampaa.
Eilen itse asiassa juttelin erään Teksti TV-666:ssa soittavan tuttavan kanssa näistä tekemiseen liittyvistä ongelmista. Tultiin siihen lopputulokseen, että kyllä sitä kuitenkin kannattaa tehdä.
linkataanpa tämä jean ramseyn pink floyd -vuodatus tännekin, näin niitä levyarvosteluita kuuluu kirjoittaa
linkataanpa tämä jean ramseyn pink floyd -vuodatus tännekin, näin niitä levyarvosteluita kuuluu kirjoittaa
läpi virtaava ikuinen virta
En tunne asiaa, mistä on kysymys, mutta täysi, sataprosenttinen tuki. Olen sen sillä tasolla käynyt läpi.
ehkä siirretään tämä keskustelu tänne
hiirimattona wrote:Tuleeks tonne Premiumiin nyt siis kaikki jutut suoraan paperiversiosta ja jatkossa paperiversioon ne jutut Premiumista, joita ei ole vielä lehdessä julkistettu?
Tähän kiinnostaisi saada vastaus, mutta varmaan pitäisi kysyä Rumbasta tai lukea 1-? vuoden päästä kaikki vikat Rumbat ja katsoa, et mitenkä lehti ajettiin alas ja siirrettiin kaikki matsku vaan nettiin luettavaksi.
Megagoldenturboyllätys! Suosikki is back!
lehti on tilattu ja nyt vain odotellaan. tuolla muuten myyntitopikki
Lyhyt oli uuden Suosikin taru - Otavamedia kielsi fanzinen julkaisemisen
onneksi ehdin hankkia ajoissa, uuden lehden nimeksi soundi?
^ Jos tämän olisin tiennyt, olisin ostanu viime viikolla Rajatilasta
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Nimeksi Mutiny!
Nimeksi Mutiny! http://forums.hipinion.com/images/smilies/custD.gif
Mietin samaa
Tänään tuli tommonen postissa, vielä lukematta.
Milloinka ilmestyy uusi Rumba? Eikö sen pitänyt tulla 6 kertaa vuodessa?
bzort glorf bööth
Milloinka ilmestyy uusi Rumba? Eikö sen pitänyt tulla 6 kertaa vuodessa?
huomenna
Hyvä homma!
bzort glorf bööth
Tulihan se. Odotin enemmän sivuja, laajempia juttuja ja syvemmälle porautumista. Enköhän tilaa jatkossakin, mutta kaipa tämä olisi ihan sama lukea netissä tai kirjastossa.
bzort glorf bööth
tää oli varmaan jo jossain otsikossa, mutta kai tätä linkkiä kannattaa jakaa: http://oranssi.net/pienlehdet/
tää oli varmaan jo jossain otsikossa, mutta kai tätä linkkiä kannattaa jakaa: http://oranssi.net/pienlehdet/
Ostin Shindingin ekan kerran. Ihan kelpo lehti selvästi ihmisille, joita kiinnostaa vanha musiikki.
linkitetään nyt tämäkin juttu:
Pieni Lehti Arkisto kerää yhteen suomalaista zinehistoriaa Järjetön kasa punk-luettavaa verkossa
Ostin Shindingin ekan kerran. Ihan kelpo lehti selvästi ihmisille, joita kiinnostaa vanha musiikki.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Olen hämmästynyt, jos Rumba ilmestyy vielä paperimuotoisena ensi vuonna. Mutta toivon parasta!
Kannattaako uus Rumba ostaa Snoop-jutun takia?
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Kannattaako uus Rumba ostaa Snoop-jutun takia?
*
en oo ehtiny vielä lukea, vaikka tossa se lehti ois. käy kirjastossa lukemassa ja päätä sitten