You are not logged in.
näin Lepakossa -85, näkisin mielelläni "pojat" taas ensi keväänä
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
toissapäivänä pariisissa upside down
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Psychocandy-kuuntelupäissäni ostin lipun Brightonin keikalle. Jos settilista on vähänkään samaa kuin marraskuun keikoilla niin multa lähtee järki. Anorak-foorumilla jengi on kehunut oikeesti näitä uusia loistaviksi ja että osaavat jo soittaa Psychocandyn biisejä hyvin. Joku heitti, että Manchesterin keikka oli joku neljänneksi paras ikinä näiltä mitä se on nähny, ja oli nähny silloin aikoinaan. Koitan itse muistella jotain siltä Skotlannin festarikeikalta, jonka näin tossa joskus viime vuosikymmenellä, muttaen muista siitä mitään. Varmasti oli kova! Menispä pari kuukautta nyt nopsaan.
leposi wrote:Pilke wrote:leposi wrote:JAMC - Psychocandy lp
Vihdoinkin ostin tuon maailman parhaan levyn, jonka täydellisyyden tajusin monen vuoden kuuntelun jälkeen. Muistan kun ekan kerran kuuntelin ja pidin hirveenä paskana kun surisi vaan. Sitten aukes täysin uusi maailma. Maailman paras musamaailma.
Mä oon vielä tossa surinavaiheessa. Taikka en mä sitä paskana pidä, mut on vaikee kuulla musiikkia, kun on niin paljon surinaa päällä.
Siellä takana on täydellisiä pop-kappaleita. Täydellisiä! Kuulokekuuntelu avas mulla lopulta.
Musapaljastuksiin tämä: levyhyllyssä on ollu ny reilut kymmenisen vuotta Psychocandy lp, en ole kuunnellu kertaakaan olen kyl kuullu levyn kerran ehkä 15 sitten, ei oikein mitään muistikuvia. Pitäisinköhän mä tuosta.
Kopsattu musaspämmin shoppailutopikista.
Kaikki tykkää!
Last edited by leposi (23.12.2014 22:30)
Pitääpä kysyä mitä levyn omistaja on mieltä tuosta. Ei sekään sitä ole meidän yhdessäoloaikana kuunnellut.
Pitääpä kysyä mitä levyn omistaja on mieltä tuosta. Ei sekään sitä ole meidän yhdessäoloaikana kuunnellut.
mikä tilanne?
The Jesus And Mary Chain discuss new album plans
Speaking about the problems that have plagued the recording of their seventh LP in the past, Jim explained: "We couldn't agree how to approach the songs. At the time when the band got back together my kids were very young and William lives in LA and wanted to record out there, and I didn't want to go and spend months away from my family. But my kids are a bit older now and I'm kind of in the middle of a divorce, so it seems like a good time to get the hell out of town."
itsehän möin omani heliconille kun ei tullut kuunneltua.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Ei yllätyksiä setissä. Pärisi järjettömän kovaa. Brighton Domen soundit oli täydelliset. Reverencestä lähtien tykitti jumalattomasti. Sen jälkeen oliki menoa. Williamin paahtaessa täysiä piti pidätellä itkua, koska kaikki oli liian hyvää ollakseen totta. Voin vain kuvitella mikä mellakka ollut näiden alkuaikojen keikoilla, jossain pienessä rokkiluolassa. Nytkin oli aika hyvää hulinaa etuosassa yleisöä. Keikkapaikka oli noin muutenkin huippu. Sopivan kokoinen ja homma toimi. Ja ne soundit!
Upside Down heittämällä parhaiden yksittäisten livebiisien joukkoon. Aivan järjetöntä hulinaa! Kannatti lähteä. Jotenkin Psychocandy-levyn nerokkuus nousi uusiin ulottuvuuksiin eilisen jälkeen. Täydellistä pop-musiikkia. En löydä sanoja.
April Skies
Head On
Some Candy Talking
Psychocandy
Up Too High
Reverence
Upside Down
Just Like Honey
The Living End
Taste the Floor
The Hardest Walk
Cut Dead
In a Hole
Taste of Cindy
Never Understand
Inside Me
Sowing Seeds
My Little Underground
You Trip Me Up
Something's Wrong
It's So Hard
Raportille
Laatu wrote:Raportille
Oliko Upsiden Downin jälkeen joku tauko?
Joo, muutama minuutti. Ilmoittivat keikan alussa heti, että vetävät muutaman biisin ja sitten levysetti. Just Like Honey oli aika vaisu. Ehkä just koska en ollut ehtinyt palautumaan edellisestä hulinasta vielä.
Ai joo, en tiennyt että se oli Psychocandy-setti.
Niin paljon kuin tykkäänkin JAMC:sta, ei ole koskaan tullut sellaista oloa, että nämä tarvisi nähdä livenä. Ja eikös näitä pidetty ainakin 80-kuvulla paskana livebändinä?
Ai joo, en tiennyt että se oli Psychocandy-setti.
Niin paljon kuin tykkäänkin JAMC:sta, ei ole koskaan tullut sellaista oloa, että nämä tarvisi nähdä livenä. Ja eikös näitä pidetty ainakin 80-kuvulla paskana livebändinä?
Joo, tää on jatkumoa sille marraskuun rundille. Sama jatkuu kohta jenkkilässä. Toivottavasti tulee kans kanaalin tälle puolelle vaikka ens syksynä. Maistuis nimittäin uudestaan. Oon lukenut tosi paljon kehuja näistä uusista keikoista ja varsinkin siitä, että vihdoin jätkät osaa soittaa Psychocandyn biisejä livenä. Ja että ihan sellaiset tyypit, jotka on nähny nää joskus alkuaikoina kans kehuu vuolaasti uutta iloa. Mähän näin nää festareilla jokunen vuosi sitten Skotlannissa, mutta en muista siitä keikasta yhtään mitään.
Varmaan aika vakea tollasta musaa nyt muutenkin soittaa livenä, ettei ole liian kovalla, koska sitten hukkuu ne kaikki kivat jutut sinne alle. Ja varmaan paikan soundeilla on järjetön merkitys tälläsessä musassa. En tiedä, mutta näin vois kuvitella. Vähän yllätyin keikan alussa, että kuinka hiljaa nää lopulta soitti. Tosin sitten hurjimmissa kohdin oli volat just sopivalla. Oli kyllä hienoa päästä taas pitkästä aikaa siihen keikkahurmokseen, että kaikki asiat unohtuu ja leijuu vain jossain toisessa maailmassa koko ajan. Luulin, etten koskaan enää pysty kokemaan tuollaista, vaikka mikä bändi pelais, mutta näköjään se oli mahdollista. Ehkä muutama kalja alla auttoi myös rentoutumaan.
nää vois tulla flowhun soittamaan siihen telttaan missä slint ja slowdive viime vuonna, siellähän oli aivan täydelliset soundit
stratum wrote:Oliko Upsiden Downin jälkeen joku tauko?
Joo, muutama minuutti. Ilmoittivat keikan alussa heti, että vetävät muutaman biisin ja sitten levysetti. Just Like Honey oli aika vaisu. Ehkä just koska en ollut ehtinyt palautumaan edellisestä hulinasta vielä.
Olin tuolla myös, enkä itse päässyt oikein hulinaan mukaan, kun erehdyin käyttämään ekan setin aikana Domen ilmaiseksi tarjoamia korvatulppia Niiden kanssa ei mittään selvää saanut JA jostain syystä ne vahvistivat matalia taajuuksia niin että laatta meinas lentää Onneks tuon ekan setin jälkeen älysin laittaa kotosuomesta kunnon apteekin tulpat ja kuulosti milioona kertaa paremmalta. Oon tinnitusklubin jäsen että ilman ei olla. tää oli tärkeetä hei!
Keikka olis kyllä saanut olla pitempikin, viides kerta kun näin nämä; JAMC-neitsyys meni 1998 ruisrockissa, Lepakolle ei ollut v.1985 vielä ikää meikämannella ku 9 v vain mittarissa, vaikka kyllä Soundin varhaisnuorilukijana keikasta tiesinkin ( keikkailmoissa tais olla tapahtumasta lisätietona sanat "akselilta nakit ja muusi")!
Last edited by -_- (28.02.2015 03:56)
näin Lepakossa -85, näkisin mielelläni "pojat" taas ensi keväänä
nythän voisit tigru vähän muistella täällä lepakon keikkaa kesäkuuta odotellessa
Eipä tää mulle mikään hurjan tärkeä bändi ole ja tämmönen klassikkolevynläpisoittokeikkahan tämä, mutta Hantan puolesta olen iloinen Menen keikalle.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Keikka kiinnostaa, mutta noilla sainauksilla ei ehkä ihan vielä. Tilanne tietysti elää ja voi muuttua.
bzort glorf bööth
tigrushka wrote:näin Lepakossa -85, näkisin mielelläni "pojat" taas ensi keväänä
nythän voisit tigru vähän muistella täällä lepakon keikkaa kesäkuuta odotellessa
kenties, kenties, kenties