You are not logged in.
Scifi-hipit taas saapuu notkumaan.
Wojciechin uudella Ampiainen ompeli -levyllä kuultava lause kertoo aika osuvasti, mistä on kyse. Nämä hipit eivät varmastikaan ole mieluisaa seuraa kaikille, saattavat osua laulullaan kiukkusuoneen tai jopa haukotuttaa hengiltä, mutta toiset taas toivottavat heidät lämpimästi tervetulleiksi.
Itsellänikin oli hieman ennakkoluuloja ampiaislevyä kohtaan, mutta ne osoittautuivat pian turhiksi. Levy soljuu eteenpäin vaivattomasti, välillä kitarat surahtavat mutta enimmäkseen liikutaan varsin leppoisissa tunnelmissa. Aluksi levy tuntui melkein tunnin pituisena vähän venytetyltä, mutta enää en sieltä juuri eliminoitavaa keksisi.
Jos on tykännyt bändistä aikaisemmin, uusi levy tuskin tuottaa pettymystä. Jos taas on nähnyt bändin livenä ja pitänyt tylsänä, kannattaa kenties kuitenkin kokeilla levyjä - omaksuminen voi ottaa aikansa. Mutta jos bändin imago, levyjen nimet ja kannet ynnä muut työntävät luotaan, on varmaan parasta jättää väliin. Tämä musiikki on aika lailla sitä, miltä se näyttää.
Viimevuotinen debyytti Ystävät, toverit pysyy suosikkinani, mutta ei uutuus loppujen lopuksi kovin kauas jää. Yllättäen pettymyksen tuottanut Tähtiöitä-välityölevykin on nyt alkanut kuulostaa paljon paremmalta, kun palautin sen soittolistalle.
En löytänyt biisinäytteitä netistä, mutta sivut on täällä.
P.S. Bändin kahden laulajan ääniä en vieläkään oikein erota toisistaan, mutta sehän ei ole mitään uutta. Sopivat ainakin hyvin yhteen.
Hyvin Lintumies tuota kuvaili. Unenomaista, soljuvaa poppia. Sanoista ei kyllä saa aina selvää, mutta se ei tässä tapauksessa juuri haittaa. Ensimmäistä kertaa livenä nähtyäni ei kyllä sytyttänyt, mutta silloin en ollut vielä kuullut bändiä levyltä. Ystävät, Toverit -levy pysyy ehkä kuitenkin myös minun suosikkina, vaikka hyvä levy tämä uusinkin on.
Jotain arvosteluja:
http://www.rockmusica.net/knews/index.p … NewsID=412
http://desibeli.net/arvostelu/1044
"A repo man's always intense"
Ystävät, toverit oli mainio kunnes kyllästyin täysin.
Enpä muuten ole ikinä nähnyt yhtä paskaa keikkaa sellaiselta bändiltä jota olen tykkäillyt kovin paljon kuin taannoinen Wojciechin Tavastian keikka oli.
Annan mahdollisuuden uudelle, koska piireissä sitä kehutaan.
Eikös tämä ole turkulainen bändi? Jännää, että en ole koskaan kuullut näitä, ja debyyttilevyn aikaankin piti mennä keikalle vaikka miten moneen otteeseen, mutta koskaan en saanut aikaiseksi. Minua kiinnostivat nuo Flaming Lips -vertaukset, jotka ovat kuitenkin myöhemmin tulleet kumotuiksi useammankin henkilön toimesta.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Turusta joo
Jäi vähän perusasioita mainitsematta, kun niistä oli puhetta jo aikanaan vanhalla foorumilla. Silloin taisin todeta, että debyytti toi eniten mieleeni Sparklehorsen kolmoslevyn, mutta Ampiaisesta en tiedä, aika omia reittejään se lentelee.
Jäi vähän perusasioita mainitsematta, kun niistä oli puhetta jo aikanaan vanhalla foorumilla. Silloin taisin todeta, että debyytti toi eniten mieleeni Sparklehorsen kolmoslevyn, mutta Ampiaisesta en tiedä, aika omia reittejään se lentelee.
Olen itse sanonut ihan samoin jossakin yhteydessä. Ainakin tuosta debyytistä tuli nimen omaan Sparklehorse (ja ehkä Grandaddy, hiukan) mieleen, ei FL tai Mercury Rev...
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
[quote:eee1976c15]Olen itse sanonut ihan samoin jossakin yhteydessä. Ainakin tuosta debyytistä tuli nimen omaan Sparklehorse (ja ehkä Grandaddy, hiukan) mieleen, ei FL tai Mercury Rev...[/quote:eee1976c15]
Sama.
...debyytti toi eniten mieleeni Sparklehorsen kolmoslevyn, mutta Ampiaisesta en tiedä...
.
No nyt rupesi kiinnostamaan.
Itseasiassa olen kuullut näiltä n. vuosi sitten jossain yhden biisin ja se kuullosti pirun hyvältä. Päätin silloin, että tähän täytyy tutustua tarkemmin. No teen saman päätöksen nyt uudestaan...
'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."
[quote:14cc02f4aa="lintumies"]...debyytti toi eniten mieleeni Sparklehorsen kolmoslevyn, mutta Ampiaisesta en tiedä...[/quote:14cc02f4aa].
No nyt rupesi kiinnostamaan.
Eri...
Sparklehorsen kolmas nimittäin on minusta oikein kiva levy (=vähän parempi kuin "ihan kiva", mutta turhan harmiton olo siitä jää. Juuri sellainen kuva minulla on Wojciechista, eli taidanpa jättää tämän bändin rauhaan, ainakin toistaiseksi.
...Sparklehorsen kolmas nimittäin on minusta oikein kiva levy...
Lähinnä oli kyse siitä, että jos jokin suomalainen (vieläpä turuust) bändi aiheuttaa kuulijassaan mielikuvia kipinäkonista, niin se saa minut innostumaan.
Sparklehorseni:
Vivadixiesubmarinetransmissionplot ****.5
Good Morning Spider ****
It's a Wonderful Life ****
Pidän It's a Wonderful Lifesta paljon. Se on paikoin mercuryrevmäisen kaunis (Gold Day, Comfort Me, Babies on the Sun) - onhan (SIR) Dave Fridmann tuottanut Linkouksen kanssa suuren osan levyn biiseistä - ja paikoin palataan Vivadixien... tunnelmiin (Piano Fire, King of Nails). Ikävä sanoa mutta levyn huonoin tai ainakin levylle sopimattomin biisi on Dog Door jossa on mukana itse Tom Waits. Muuten levy on loistava. Joo ja uuden levyn pitäisi ilmestyä ensi vuonna. SHPÄM!
Niin ja pahoitteluni, että eksyin Wojciechista sivuraiteille. Sparklehorse topikkia täällä ei taida ollakaan? Katsotaan sitten kun uusi levy on ajankohtaishempi.
SHPÄMSHÄPMS.
'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."
Sparklehorselle oma topikki!
Wojciechin missasin livenä viikko sitten, mutta tulihan nää nähtyä puolitoista vuotta sitten Jyrokissa... kaiketi
This must be what jail / I will scratch
[quote:21281d1f37="DirtyBlueGene"]
Wojciechin missasin livenä viikko sitten, mutta tulihan nää nähtyä puolitoista vuotta sitten Jyrokissa... kaiketi [/quote:21281d1f37]
Tykkäsin paljon tuosta Jyrockin keikasta! Ostin Ystävät, toverit levynkin ja aina silloin tällöin sitä tulee kuunneltua (ja hienoltahan se kuulostaa). Pitää varmaan lisätä Ampiainen ompeli ostoslistalle.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Ou jee, 14.3. ilmestyy uusi Wojciech-albumi nimeltä Sointula. Rumban mainoksessa luki jotain hämärää tyyliin "suomalaisen vaihtoehtorokin Twin Peaks". Siitä sai jopa sellaisen kuvan, että luvassa olisi joku ns. konseptialbumi. Ostan. Vanhat levyt kuulostavat hyviltä aina kun niitä muistaa kuunnella.
on kyllä hyvä pändi.
harmittavan vähälle kuuntelulle jäänyt viime aikoina.
tykkään kaikista levyistä,ihan päivästä kiinni mikä kuulostaa parhaimmalta.
ja kun suomi pelaa lätkää
se iskee joka jätkään
kaljaa koneeseen ja ukkometsoon
uusi biisi maikkarissa
Olin jo hetken että mitäs, onko nää telkkariinkin päässeet... Taidanpa tehdä sellaisen huiman tempun, että välttelen ennakkonäytteitä ja kuuntelen sitten vasta levyltä. (Maikkarissa en yleensä tykkää kuunnella mitään, ja levy-yhtiön sivullakin oli vaan joku klippi.)
musta se uusi biisi oli aika mitäänsanomaton...
ampiainen ompeli ja ystävät, toverit on kummatkin aikalailla täydellisiä levyjä. jotenkin en silti tuolta tulevalta levyltä oikein mitään...
Uutta Wojciechiä odottelen jo innolla. Minun mielestä tuo myspace-biisi on hyvä, mutta uskoisin, että osana suurempaa kokonaisuutta toimii vielä paremmin.
Aiemmista levyistä tykkään paljon. Ystävät, toverit oli valtava jysäys aikoinaan.
Ei tosiaan ole ihan vähään aikaan tullut tuota bändiä levymitassa kuunneltua. Osansa voi olla silläkin, että Tähtiöitä soi useina "tähtiöinä" ollessani armeijassa. Jäi varmaan joitakin traumoja.
:?
kyllähän nämä uudet biisit kuulostavat vähintäänkin mainioilta. täytyy tsekata tampereen keikka.
YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON
Paska livebändi. Olipa ponnetonta nyhjäämistä. Onneks Matti Johannes oli taas aivan fantastinen. Sillä kaverilla on homma hanskassa. Matin bändi on muuten aivan sairaan kova.
EI SE AUKI ENÄÄ OO
Paska livebändi. Olipa ponnetonta nyhjäämistä.
Livenä ei oo kyllä ikinä jaksanut.
Matin bändi on muuten aivan sairaan kova.
Tosiasia.
[quote:4a66177aff="looramerri"][quote:4a66177aff="simo_vaatehuoneelta"]Matin bändi on muuten aivan sairaan kova.[/quote:4a66177aff]
Tosiasia.[/quote:4a66177aff]
Sama.
Sama. Tosin en ole kuin kerran nähnyt livenä.
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
Sointula vaikuttaa kohtalaisen lupaavalta, mutta kahden kuuntelun jälkeen on oikeastaan vaikea sanoa vielä mitään. Tähtiöiden ja Ampiaisen tapaan ensivaikutelma ei ollut ihan niin hyvä kuin toivoin, mutta eiköhän tämä kasva niiden lailla. Ainakin selkeä temaattinen albumikokonaisuus ja blaa blaa.
Joo, Matille oma topik ja äkkiä!
Siitä bändistä vielä että todella tyylitajuista soittoa. Ei voi kuin ihailla. Ne jätkät tajuaa täydellisesti, kuinka laulua kompataan.
EI SE AUKI ENÄÄ OO
Sointulakin bongattu 8 eurolla Anttilasta. Sigur Ros minulle tuli levystä ensimmäisenä mieleen. Jotkut biisit kuulostivat ihan kohtuullisilta ja osa jopa hyviltä, mutta enpä tiedä tuleeko levystä silti mitään suurta suosikkiani.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Sointula vaikuttaa kohtalaisen lupaavalta, mutta kahden kuuntelun jälkeen on oikeastaan vaikea sanoa vielä mitään.
Sama reilun viiden kuuntelun jälkeen, en ole enempää jaksanut edes yrittää. Viimeksi testasin pari viikkoa sitten vuosilistoja miettiessä, ei se ollut siitä sen kummemmaksi muuttunut. Muutama hyvä piisi, mutta enimmäkseen jotenkin vaisu meininki.
Debyytti soi sattumoisin juuri hetki sitten, ja se kuulostaa kyllä edelleen loistavalta.