You are not logged in.
Ihmetyttää, ettei tälle ole topsua. Vai onko? En kyllä ettinykään. Mut kuitennii. Parasta tässä on se, että roolihahmot on niin uskottavia. Niiden reaktiot on uskottavia. Ei uskois, että jostain zombisarjasta sais näin paljon irti. Vähän tommosia kärpästen herra -viboja havaittavissa. Tai ei nyt niin vähääkään. Kerran katsoessani eläydyin kunnolla ja mietin, miten kamalaa tommonen olis, kun sais koko ajan olla pelko perseessä ja jatkuvasti juoksemassa karkuun, kun zombit valtaa alaa. Eihän tuommosta ihminen kestäisi. Ja sitten tajusin, että tuohan tapahtui intiaaneille. Todella puistattava olo tuli. Ja maailmantuska ja häpeä.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Mulle tuli tuskaa ja häpeää, kun mieleeni ei ole edes juolahtaneet moiset ajatukset!
Oon kohta aloittelemassa kolmoskautta vasta, jonka pitäisi olla parempi kuin kakkoskausi, joka junnasi välillä liikaa paikoillaan. Tykkäsin kuitenkin siitäkin enemmän kuin keskimääräinen katsoja. Se alkutunnari on jostain syystä ihan karmiva, melkein pelottava, varsinkin silloin kun sheriffin vaimon rikkoutunutta kuvaa näytetään.
Mäkin oon siis kolmoskauden alussa vasta, eli EI SPOILEREITA kiitos. Samat fiilikset ^ tosta kakkosen ajoittaisesta junnaavuudesta. Jossain vaiheessa myös jopa vähän ahdisti, kun joka jaksossa huudettiin ja riideltiin "vetäkää nyt hyvät ihmiset yhtä köyttä!". Mutta tuo olis varmaan tositilanteessa ihan totta. Onhan tää tosi hyvä sarja. Melkein olisin valmis nostamaan omien suosikkien joukkoon.
*
Kolmoskausi oli huippuhyvä. Äärimmäisen harvoin jaksan katsella mitään sarjaa, mutta tämä oli pakko tsekata, koska tossa on pari tosi isoa koukkua:
Se, että sarjassa on zombeja, jotka on hyvin tehty ja joiden vaarallisuus on mietitty oikeanlaiseksi.
Se, että sarja on kuvattu 16-milliselle filmille. Ei zombie-sarjaa oikein voi tehdä sitä modernimmassa formaatissa. Visuaalisesti täydellinen valinta ja suuret propsit tuotannolle. Kävivät kuulemma kaikki mahdolliset uudemmat kalustot läpi ennen kuin päätyivät tuohon.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Ja sitten tajusin, että tuohan tapahtui intiaaneille. Todella puistattava olo tuli. Ja maailmantuska ja häpeä.
Mun mielestä zombijutut tyypillisesti toimii analogiana esim. massiivisille katastrofeille, jossa suuri osa infrastruktuurista on menny vituiks ja ihmisten elämässa on kyse lähinnä hengissäpysymisestä. Noissahan yhteiskunnan normit romahtavat hyvin nopeasti ja ihmiset muuttuvat väkivaltaisiksi.
Tässä romero-zombi -genressähän, johon walking deadkin kuuluu, on pohjimmaltaan kysymys ihmisten keskinäisistä suhteista. Ja aina lopulta se pahin vihollinen löytyy omien joukosta.
Mutta joo, Walking Dead on ollu niitä harvoja tv-sarjoja joita on tullut katottua muna kovana alusta asti. Onneks tosta tajuttiin tehdä tarpeeks karun näköinen. Oisin halunnu nähä enemmän sitä yhteiskunnan murenemisvaihetta enemmän, koska se on tyypillisesti se zombileffojen mielenkiintoisin osio, mutta hyvä näinkin. Sarjakuvaa en o lukenu.
Tuli katottua tässä semmoinen kolmiosainen brittisarja nimeltään In the Flesh, jossa on astetta erilaisempi asetelma zombisarjaks. Siinä elävät kuolleet ovat jo riehuneet, mutta osa raadoista on lääkityksen avulla saatu palautettua ihmisiks, vaikka ovatkin edelleen kliinisesti kuolleita. Yhteiskunta kuitenkin suhtautuu aika vihamielisesti näihin "toisen elämän" saaneisiin.
Tosta ilmeisesti pitäis tulla toinen kausi ens vuonna, sillä nyt toi jäi aikalailla alkuasemiinsa. odotan ihan mielenkiinnolla.
World War Z - leffa oli kyllä melkoisen pöhkö. Samalla tavalla kuin joku 2012. Ämerikkäläinen perheenisä se vaan on aikamoinen yli-ihminen.
Sitä kirjaa en oo lukenu, mutta eikös se oo ihan erilainen.
Tuli katottua tässä semmoinen kolmiosainen brittisarja nimeltään In the Flesh, jossa on astetta erilaisempi asetelma zombisarjaks. Siinä elävät kuolleet ovat jo riehuneet, mutta osa raadoista on lääkityksen avulla saatu palautettua ihmisiks, vaikka ovatkin edelleen kliinisesti kuolleita. Yhteiskunta kuitenkin suhtautuu aika vihamielisesti näihin "toisen elämän" saaneisiin.
Tosta ilmeisesti pitäis tulla toinen kausi ens vuonna, sillä nyt toi jäi aikalailla alkuasemiinsa. odotan ihan mielenkiinnolla.
Hyvä vinkki
Youtubesta löytyy noi jaksot.
Ei jumatsuikkeli mikä jännite tohon neljännen kauden puolivälin finaaliin.
Se blondi (en ikinä muista nimiä) on ärsyttävä. Sit tajusin, et oon ite ihan samanlainen, sovittelija ja hyväuskonen hölmö.
Nyt on kolmas kausi katottu. Eteenpäin.
*
EI JUMALAUTA
(Jatkuu helmikuussa.)
Juu, elikkäs tälle tuli jatkua.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Neloskauden puolivälissähän tämä sarja on toistaiseksi ollut melkein parhaimmillaan. Kevään jatkon myötä näyttää tapahtuneen huolestuttavahko notkahdus. Hahmot kyselevät toisiltaan mitä kuuluu ja hengailevat tossa tarinan sisällä, kun niiden pitäisi näyttää mitä kuuluu ja pilkkoa zombeja ja olla lirissä. Toivottavasti kohta päästään takaisin tuohon jälkimmäiseen meininkiin.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Tää ei nyt etene oikein mitenkään
Tää ei nyt etene oikein mitenkään
Toi uusin jaksohan oli ehkä hyytävin mitä tähän saakka on nähty
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
Nyt tää season finale jäi sitte tämmöseen paikkaan
Hyvä alku uudelle kaudelle.
Oho, en tienny että nyt jatkuu
Oho, en tienny että nyt jatkuu
Foxilta tulee tänään klo 21.55. ihan tuoreeltaan toi eilinen jakso, jos ei halua latailla.
Last edited by leposi (13.10.2014 21:02)
Katoin just Hulinax
oon kattonu ton kauden alotuksen pari kertaa, aikamoista tykitystä
S05E02 jahas jahas.
Oho oho
huhhhuhu vahva tunne että tulee oleen paras kausi tähän mennessä
tosin kohta ne varmaan junnaa paikoillaan jossain ladossa seuraavat 20 jaksoa
Kuin monta jaksoa vitos kautta on nyt tullu? Oon nähny kaksi, mut olin niin pihalla, et en tiedä oonko missannu jonkun vai oonko missannu koko nelos kauden vai enkö muista siitä mitään. Ostin boxin jossa kolme ekaa kautta ja oon sitä tässä katellu muutaman viikon. Aika paljon olin ehtiny unohtaa kyl.
*
Kolome on tullu vitosta.
Last edited by hezma (30.10.2014 20:58)
No niin justiinsa. Eli oon missannu ekan. Hitsiläinen.
*
Sen just tähän mennessä parhaimman jakson!
Aika hyvää hulinaa ollut tämä kausi. Ovat oppineet tokan kauden nysväyksestä jotain.