#241 15.08.2014 17:53

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

En ole itse koskaan päässyt soittamaan Twinillä ja jotenkin olen vierastanut niitä, kun olen antanut itseni ymmärtää kyseisten vahvareiden olevan aivan liian äänekkäitä minun tarkoituksia varten. Erittäin mukava on soittaa riittävällä volalla, mutta ei tuollainen pääsisi oikeuksiin muualla kuin keikoilla, niin tuntuisi vähän höhlältä hankkia vain niitä 5-10 keikkaa/vuosi varten vahvaria. Onko nämä nyt todella niin kovaäänisiä vai onko näihin joitain harrastajien kikkoja (fenderguru.com yms.) miten siitä saisi hiljaisemman ilman, että joutuisi luukuttamaan maximissaan kolmosella?
Kymmenisen kertaa olen päässyt soittamaan silverface Pro Reverbillä ja tämän vuosituhannen uusiotuotannolla sekä vastaavalla Deluxe Reverbillä. Varsinkin tuo vanhempi Pro Reverb on kuulostanut niin jumalaiselta, että semmosen olen päättänyt vielä joku päivä ostaa. Onko noita twinejä sitten enemmän markkinoilla vai mitä, kun huolletun twinin tuntuisi saavan jatkuvalla syötöllä alle tonnilla, kun taas tollaisen pro reverbin kanssa hinnat kohoa itteni kannalta tonnin väärälle puolelle.

Lisätään vielä, että kyllä toi 70-luvun lopun Pro Reverb on myös aivan törkeän kovaääninen, mutta jostakin syystä en ole antanut sen haitata ihastumista. icon_biggrin


bzort glorf bööth

Offline

#242 16.08.2014 00:45

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

kaupassa testaamani twin ei ollut mitenkään erityisen kovaääninen. volat oli 2-3:lla kun soitin, vitoseen asti käänsin ja silloin oli jo pienessä tilassa liian kovalla. tuota meikän trankkukomboa ei voi kääntää edes kakkoselle ennen kuin tulee korvatulppia ikävä. icon_razz

voit toki hiiris olla oikeassa siinä, että twin kuulostaisi vielä paljon paremmalta isommalla volalla saundin kunnolla auetessa, mutta korvani eivät tykkää liian kovista äänistä. pitäis saada treenikselle testaukseen tuo.

missä muuten olet nähnyt twinejä alle tonnilla suomessa?

Last edited by ydinaukio (16.08.2014 00:54)

Offline

#243 18.08.2014 15:07

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Muistaakseni paikallisessa soitinliikkeessä oli Twin Reverb myytävänä reilulla 900€ ja muusikoiden.netin torilla on melkeimpä kuukausittain myytävänä joku noilla hinnoilla. Ja siis nyt kyse on noista Silverfaceista eikä vanhemmista. Niistä punaisin namikoin varustetuista en tiedä, kun jostain syystä ne ei kiinnosta. icon_razz


bzort glorf bööth

Offline

#244 03.09.2014 13:40

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

hiirimattona wrote:

Kymmenisen kertaa olen päässyt soittamaan silverface Pro Reverbillä ja tämän vuosituhannen uusiotuotannolla sekä vastaavalla Deluxe Reverbillä. Varsinkin tuo vanhempi Pro Reverb on kuulostanut niin jumalaiselta, että semmosen olen päättänyt vielä joku päivä ostaa. Onko noita twinejä sitten enemmän markkinoilla vai mitä, kun huolletun twinin tuntuisi saavan jatkuvalla syötöllä alle tonnilla, kun taas tollaisen pro reverbin kanssa hinnat kohoa itteni kannalta tonnin väärälle puolelle.

Lisätään vielä, että kyllä toi 70-luvun lopun Pro Reverb on myös aivan törkeän kovaääninen, mutta jostakin syystä en ole antanut sen haitata ihastumista. icon_biggrin

mulle tarjottiin tonnilla v. -78 pro reverbiä. en ole koskaan päässyt moista testaamaan, mut juttujen perusteella vaikuttaisi, et se säröytyy aika nopeasti? pitääkö paikkaansa? itse tarttisin siis täysin puhtaan saundin isommallakin volalla.

vahvistin sijaitsee myös oulussa, jonne ei kyllä ole asiaa. hiirikselle unelmat toteen? icon_surprised

Last edited by ydinaukio (03.09.2014 13:44)

Offline

#245 03.09.2014 18:21

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Olisipa tuota tarjottu tuossa pari viikkoa takaperin, niin olisin ostanut samantien.  icon_twisted  icon_razz

Ihan kamalasti en tiedä nopesti säröytymisestä, kun itse olen näissä meikäläisen hommissa tykännyt ruvettaa soundia fuzzilla ja muulla roinalla ihan samantien myös noilla Pro Reverbeillä eli tietäisikös Feggy enemmän?


bzort glorf bööth

Offline

#246 03.09.2014 20:20

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Kitaraspäm

hiirimattona wrote:

En ole itse koskaan päässyt soittamaan Twinillä ja jotenkin olen vierastanut niitä, kun olen antanut itseni ymmärtää kyseisten vahvareiden olevan aivan liian äänekkäitä minun tarkoituksia varten. Erittäin mukava on soittaa riittävällä volalla, mutta ei tuollainen pääsisi oikeuksiin muualla kuin keikoilla, niin tuntuisi vähän höhlältä hankkia vain niitä 5-10 keikkaa/vuosi varten vahvaria. Onko nämä nyt todella niin kovaäänisiä vai onko näihin joitain harrastajien kikkoja (fenderguru.com yms.) miten siitä saisi hiljaisemman ilman, että joutuisi luukuttamaan maximissaan kolmosella?
Kymmenisen kertaa olen päässyt soittamaan silverface Pro Reverbillä ja tämän vuosituhannen uusiotuotannolla sekä vastaavalla Deluxe Reverbillä. Varsinkin tuo vanhempi Pro Reverb on kuulostanut niin jumalaiselta, että semmosen olen päättänyt vielä joku päivä ostaa. Onko noita twinejä sitten enemmän markkinoilla vai mitä, kun huolletun twinin tuntuisi saavan jatkuvalla syötöllä alle tonnilla, kun taas tollaisen pro reverbin kanssa hinnat kohoa itteni kannalta tonnin väärälle puolelle.

Lisätään vielä, että kyllä toi 70-luvun lopun Pro Reverb on myös aivan törkeän kovaääninen, mutta jostakin syystä en ole antanut sen haitata ihastumista. icon_biggrin

Mun Twinissä on jälkikäteen asennettu mastervolkka eli sitä voi soittaa kyllä hiljaakin. Joissain reissueissa on kai jo valmiinakin tommoinen? Toisaalta, se on iso ja painava. Fenderillä on kyllä monta hyvää pienempää klassista comboa jotka kuulostavat yhtä hyvältä ellei paremmalta. Niinkuin vaikka tämä. Ah, jo mainittu. Pro Reverb kuulostaa kyllä hemmetin hyvältä myös, koklattu on - en vaan muista sen tarkemmin säröytymisestä, siitä on sen verran aikaa. Asia riippuu kyllä siitäkin minkälaiset putket laittaa - toisissa on puhtaampi soundi, toisissa säröisempi - mun Twinissä on puhdas, säröt tulee lähinnä pedaalista.

Mutta tässä olis tonnin kone Kitarapajassa (en ole kyllä kokeillut). Sekin tosin painaa 20 kg.

Last edited by Feggy (03.09.2014 20:28)

Offline

#247 03.09.2014 20:49

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

jep. laitoin tuonne muusikoiden.netin torille ilmoituksen, et ostan fenderin putkivahvistimen, tarjotkaa. nyt sitten tulee tarjouksia oulusta ja kauniaisista, mut eihän sitä voi testaamatta ostaa.

pitäis varmaan mennä kolmatta kertaa kuukauden sisään paikalliseen musaliikkeeseen testaamaan vielä sitä twiniä ja deluxea. oon täysin kyllästynyt tuohon tämänhetkiseen vahvariin, ei sitä ainakaan äänityksissä voi enää käyttää.

Offline

#248 03.09.2014 20:55

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

^ mikäs styge on käytössä?

Järjettömän painaville vahvistimille  icon_rolleyes Hyvä tone on toki hyvä tone, mut roudattavuus on näinkin ruipelolle tyypille kuin meikä myös issue.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#249 03.09.2014 20:57

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

fender_stage_112_se_occ.jpg

Offline

#250 04.09.2014 13:18

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

ei hitto, toi pro reverb taitaa lähteä ostoon. internet täynnä pelkkää hehkutusta, ja youtuben perusteella tuo kuulostaa... noh, täydelliseltä. ja onhan se nyt siistiä et vahvistin on -78 eikä mikään reissue. icon_cool

Offline

#251 04.09.2014 17:14

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Kitaraspäm

ydinaukio wrote:

ei hitto, toi pro reverb taitaa lähteä ostoon. internet täynnä pelkkää hehkutusta, ja youtuben perusteella tuo kuulostaa... noh, täydelliseltä. ja onhan se nyt siistiä et vahvistin on -78 eikä mikään reissue. icon_cool

peuk

Kyllä siinä vuodet soi.

Nimim. pitäis varmaan toi -72 vahvari huollattaa...

Offline

#252 20.09.2014 19:58

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

hiirimattona wrote:

Lisätään vielä, että kyllä toi 70-luvun lopun Pro Reverb on myös aivan törkeän kovaääninen, mutta jostakin syystä en ole antanut sen haitata ihastumista. icon_biggrin

tämä kyllä. kun kääntää masterin johonkin yli kutoseen, ja volumen yli vitoseen ja lisää vielä tubescreamerista vähän säröä... huh-huh.
oon soittanut 22 vuotta kitaraa, ja nyt tuntuu et kunnollisen vahvistimen osto nostaa koko touhun vielä täysin uudelle tasolle. siis ihan vaan siltä kannalta miltä itsestä tuntuu soitella tuollaisella saundilla.

Offline

#253 20.09.2014 21:04

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Kitaraspäm

ydinaukio wrote:
hiirimattona wrote:

Lisätään vielä, että kyllä toi 70-luvun lopun Pro Reverb on myös aivan törkeän kovaääninen, mutta jostakin syystä en ole antanut sen haitata ihastumista. icon_biggrin

tämä kyllä. kun kääntää masterin johonkin yli kutoseen, ja volumen yli vitoseen ja lisää vielä tubescreamerista vähän säröä... huh-huh.
oon soittanut 22 vuotta kitaraa, ja nyt tuntuu et kunnollisen vahvistimen osto nostaa koko touhun vielä täysin uudelle tasolle. siis ihan vaan siltä kannalta miltä itsestä tuntuu soitella tuollaisella saundilla.

peuk

Offline

#254 20.09.2014 23:15

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

Kyllähän noi toneen ja soundiin liittyvät jutut kehittyy koko ajan. Itellä paraikaa itselle sopivan akustisen etsintä meneillään. Pitäisi pikkuhiljaa myös päättää, että paljonko olisi valmis investoimaan kitaraan. Tärkeintä olisi löytää hyvin soiva, pienempi kitara nimenomaan fingerpickingiin. Dreadnought-mallit ei kiinnosta pätkän vertaa, koska ovat omaan makuun liian isoja ja bulkkeja vermeitä, vaikka hyvä dreadnought soikin todella kauniisti. Olen Mittenin Fender DC-60:ä soitellut kesän mittaan ja vaikka sointi on halpiskitaraksi erinomainen ja kaula on todella mukava (vaikkakin sorminäppäilykuvioihin aivan liian kapea), niin juuri sen koko tökkii todella paljon. Pikku Conor Obersteille ehkä parempi kitara kuin mulle.
Parlour-kitaroita kattellut ja kehuttuja sellasiahan tuntuu liikkuvan ihan sopuhintaan, esim tuo Gretschin Jim Dandy on pyörinyt mielessä jo tovin. Väittävät että kauripuu, josta tuo on rakennettu, olisi erinomainen soitinpuu. Pari muuta mallia pyörinyt mielessä. Perinteisesti, kuten Squierin offsetien kanssa, näitä ei Suomessa juurikaan liiku, eli pitäisi tilata jostain, jolloin ei pääse testaamaan. Sen takia varmaan saan kitaran hankittua vasta joskus viiden vuoden päästä, kun olen jo unohtanut kaikki musiikilliset ideat, joita tällä hetkellä pyörittelen ja joita en surkealla, huonokaulaisella Ibanez-dreadnoughtillani pysty/jaksa toteuttaa.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#255 21.09.2014 04:40

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

rc-lungen wrote:

Kyllähän noi toneen ja soundiin liittyvät jutut kehittyy koko ajan.

eri. 40 vuotta sitten parhaat tonet ja saundit t: pappa

Offline

#256 21.09.2014 10:38

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

ydinaukio wrote:
rc-lungen wrote:

Kyllähän noi toneen ja soundiin liittyvät jutut kehittyy koko ajan.

eri. 40 vuotta sitten parhaat tonet ja saundit t: pappa

artikuloin itseäni vaihteeksi huonosti. tarkoitin omaa korvaa tonen ja soundin suhteen.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#257 21.09.2014 16:19

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

rc-lungen wrote:
ydinaukio wrote:
rc-lungen wrote:

Kyllähän noi toneen ja soundiin liittyvät jutut kehittyy koko ajan.

eri. 40 vuotta sitten parhaat tonet ja saundit t: pappa

artikuloin itseäni vaihteeksi huonosti. tarkoitin omaa korvaa tonen ja soundin suhteen.

juuh totta turiset sen suhteen

Offline

#258 23.09.2014 09:07

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

ydinaukio wrote:
rc-lungen wrote:
ydinaukio wrote:
rc-lungen wrote:

Kyllähän noi toneen ja soundiin liittyvät jutut kehittyy koko ajan.

eri. 40 vuotta sitten parhaat tonet ja saundit t: pappa

artikuloin itseäni vaihteeksi huonosti. tarkoitin omaa korvaa tonen ja soundin suhteen.

juuh totta turiset sen suhteen

Rämpyttelin vähän tolla ibanezillani tänään. On siitä nyt ehkä kolme kuukautta että vaihdoin kielet, joten ei liene ihme, ettei ne soi enää kovin hyvin, mutta eipä yhtään tunnu muutenkaan omalta soittimelta miltään osin. Harmittaa, kun ideoita näemmä on, mutta soitin ei ruoki niitä.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#259 28.09.2014 01:43

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Millaisilla peleillä forkan kitaristit soittaa sähkistä kotioloissa? Tekisi mieli päivittää tuota minun koululuokkamankkaa, kun tuosta on miltei mahdotonta saada maltillisilla voluumeilla selkeää ääntä. Onko noista halvoista 1-5 watin putkivahvareista mihinkään? Trankkukin passaa, mutta senkin olisi hyvä olla pieni (ikkunalaudalle mahtuva) ja max. 100€ maksava.

Tietsikan kautta soittaminen ei kiinnosta.


bzort glorf bööth

Offline

#260 28.09.2014 13:51

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

mulla on 5-wattinen marshall, jota en kyl koskaan käytä. aivan karmea saundihan siinä on. ei siis tule sähkökitaraa kotona soitettua, mitä nyt joskus jotain suoraan linjaan -äänityksiä.

Offline

#261 28.09.2014 14:25

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

pitäis kotivahvari hankkia itsekin. kevään luuppidroneproggis jäi puolitiehen ja sitä matskua pitäisi väsätä lisää, kun se keikkakin oli kai ihan hyvä. Itellä ei siis ole toimivaa kitaravahvaria just nyt kotona. Fenderin pikkustygejä on kehuttu. Niitä välillä tuntuu liikkuvankin ihan kohtuuhintoihin. Ainoa vaatimus ois sisäänrakennettu reverbi.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#262 28.09.2014 15:00

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Kitaraspäm

Tämmöinen on meikäluurimiehen valinta.

Offline

#263 28.09.2014 15:15

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 12,059
Website

Re: Kitaraspäm

Muakin kiinnostaa nuo 1-10 watin putkivahvarit. En ole ikinä sellaisella soittanut, mutta olen utelias.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#264 28.09.2014 21:05

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

Kyllähän niitä taitaa jo joka lähtöön olla, jos pystyy sen 100-200 sellaseen investoimaan.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#265 31.10.2014 11:19

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

Nyt jo suhteellisen varma akkarin suhteen. Gretschin Jim Dandy uhkaa tippua vaihtoehdoista pois, kun sitä ei ole (tyypillisesti) missään Helsingin kaupassa testattavana, vaikka siinä nimenomaan kiinnostaa eniten sen koko, hinta ja string thru-talla (vihaan akkareissa niitä helvetin nyppylöitä, joita pitää pihdeillä irroitella että saa kielet vaihdettua). Kaikista varteenotettavin olisi nyt Sigman 00015, eli samaisen Martin-mallin tarkka kopio. Tuntui erittäin mukavalta kokonsa puolesta ja kaulakin sopi käteen loistavasti. Pajalla kävin kokeilemassa. Fenderin parlor-mallia ajattelin käväistä vielä DLX:llä testailemassa tänään tai huomenna. Mut käytännössä tän voisi jo ensi kuun ekasta palkasta käydä poistamassa.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#266 06.03.2015 14:37

E
Member
Registered: 21.01.2007
Posts: 3,615

Re: Kitaraspäm

hand


Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä colorflash peuk dance

Offline

#267 08.03.2015 22:13

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Olen soittanut 9 kuukautta 5-kielisellä sähkökitaralla ja soitin tässä nyt viikonloppuna ekaa kertaa sitten kesäloman kuudella kielellä varustetulla sähkökitaralla ja en meinannut osua oikeille kielille yrittäessäni soittaa sooloja.  icon_lol


bzort glorf bööth

Offline

#268 08.03.2015 22:33

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

Onkohan mitenkään oikeutettua käyttää sähkökitaran kielisettiä akkarissa, kun noi akkarikielet ei omasta mielestä kuulosta siltä, miltä haluan soittoni kuulostavan ja niiden extra light-settikin tuntuu turhan raskaalta. ei kuulosta faheykaan siltä, että sillä olisi mitkään maailman raskaimmat kielet olleet käytössä. vai olenko vain sormiltani totaalinen nyhverö?


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#269 10.04.2015 13:15

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

JazzIIIIII-11.png

tämä plektra on muuttanut soittotatsini. nopeasti soittaminen ei ole koskaan tuntunut näin helpolta. icon_coolpeuk:peuk::peuk:

Offline

#270 10.04.2015 13:30

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,353

Re: Kitaraspäm

Jazz III rakkaus En oo pariin vuoteen soittanut millään muilla plekuilla.


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB