You are not logged in.
Pope wrote:bernardblack wrote:janne m. wrote:Pope wrote:Pope wrote:SKENEPELIMANNIT, MISSÄ PELAA?
9.4. mennessä pitää ilmottautua
Mimmosia kriteereitä noilla on, muita ku sivulla mainittuja? Saako soittaa synkkää ja hidasta (akustista?) gamelan-vaikutteista dronea ja kutsua itseään pelimanniksi?
Jos laulat jotain rivoja juttuja dronen päälle ni täydestä menee.
esim. jullit ja niiden kullit/kylän tyttöjä nauratti/tytöt ne meni saunaan/jullit ne meni hirteen
saatat yllättyä, mutta rivot jutut ei ole meidän skenessä niin kovassa huudossa kuin kuvittelet
mikään ei yllätä
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
bernardblack wrote:Pope wrote:bernardblack wrote:janne m. wrote:Pope wrote:Pope wrote:SKENEPELIMANNIT, MISSÄ PELAA?
9.4. mennessä pitää ilmottautua
Mimmosia kriteereitä noilla on, muita ku sivulla mainittuja? Saako soittaa synkkää ja hidasta (akustista?) gamelan-vaikutteista dronea ja kutsua itseään pelimanniksi?
Jos laulat jotain rivoja juttuja dronen päälle ni täydestä menee.
esim. jullit ja niiden kullit/kylän tyttöjä nauratti/tytöt ne meni saunaan/jullit ne meni hirteen
saatat yllättyä, mutta rivot jutut ei ole meidän skenessä niin kovassa huudossa kuin kuvittelet
mikään ei yllätä
paitsi yllätyskissa
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
tästä sitten jotain kattavaa kuvaraporttia! mieluiten videona!
bzort glorf bööth
tänään tänne. Näkyy satavan koko viikon. Tein festivaaliexcelin, perheellä 5-7 keikkaa per päivä, näinköhän tässä ehtii edes kaliaa juomaan saati Bruce Molskyä näkemään
KOHTA MENNÄÄN, huomenna nimittäin
Meikäläisen voi bongata ainakin joka päivä neljästä seitsemään mediaa viihdyttämässä, sähläilen tuolla tiedotuspäällikön assistenttina. Sää tosiaan näyttää vähän kehnolta, mut oha nuo ny ennenkin erehtyneet. Meikällä onneks vaan kaksi keikkaa, muuten sit vaan yleistä jorailua.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
sähläilen tuolla tiedotuspäällikön assistenttina.
eilen hyvä meno, ehdin nähdä pari ässää keikkaakin. Duna Ensemblen basistin toiminta vakuutti
Kohta sadevermeet niskaan ja Mukulamatineaa fiilistelemään kakaroiden kanssa. Tutskovin polskaa soitetaan tänä vuonna Led Zeppelin -maustein '
pääsen dokaamaan vasta keskiviikkona
Mukulamatinea kera LedZepin ja Numminen-Hietasen
VIOLONS BARBARES :rockhands:
Puhti ja etenkin Reetta-Kaisa Iles
Näillä mennään, nyt väsään torstain tiedotteen ja jatkan bailausta
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
tutustun tarkemmin tähän skeneen sitten kun sallin itselleni heroiinin käytön
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
Juhanan sähkökantele BRUTAL TRUTH
Bruce Molsky, huh huh. Mitä karismaattisin mies, ja ihan mahtavaa kuulla pitkästä aikaa tollaista ihan aitoa bluegrass/kantrimenoa, ilman ylimääräisiä stetsoneita tai poseeraamista. Aluks mietin miten hyvin setti kantaa kun äijä oli yksin lavalla, mut eipä tarvinnut parin biisin jälkeen enää epäillä!
Last edited by Kalossimies (12.07.2012 14:11)
Mutta oon missannut KAIKKI Kari Ojan keikat! Tuplakokoelma lohdutukseksi.
http://kaustinen.net/170-kaustisen-uusi … 4n-rajaa-2
Tsuumi, JPP ja Bill Hota & Pulvers. Onko nyt vuosi 2011, vai kenties 2010? "Uusi aika"
Last edited by Kalossimies (21.01.2013 21:16)
Herätellääs tätä taas henkiin. Ohjelma on vähän edelleen vähän tylsähkö, mutta SOITTOSALIIN TIISTAINA 23.30
Tuleekos Pope? Tuleekos muita?
Käppi oli joku päivä? Se ehkä kiinnostaa, mutta muuten oli aika tylsää... tuskin tulee lähettyä
Käppi&Nyrhinen oli kans tiistaina! Hezma mestoille vaan, tuut meidän keikalle sit kans
Taas mennään
Pope diggasi meidän keikasta, vaikka oli rumpusetti ja kaikki Tänään bändimme erä ja ryyppäys -kerho kokoontui Pauanteella, ja tarjosin Mirel Wagnerille siideriä. Tähän menneessä parhaat setit: Martti Suosalo & kaverit goes Vysotski, Kimmo Pohjonen & Heikki Laitinen goes Murhaballadit ja Käppi&Nyrhinen. World Mänkeri Orchestran setti oli kivan erilainen kuin viimeks, mut toisaalta viime kerran totaalinen mättö toimi paremmin. Mirel oli kans jees. Huomenna hulinat jatkuu
Pope diggasi meidän keikasta, vaikka oli rumpusetti ja kaikki Tänään bändimme erä ja ryyppäys -kerho kokoontui Pauanteella, ja tarjosin Mirel Wagnerille siideriä. Tähän menneessä parhaat setit: Martti Suosalo & kaverit goes Vysotski, Kimmo Pohjonen & Heikki Laitinen goes Murhaballadit ja Käppi&Nyrhinen. World Mänkeri Orchestran setti oli kivan erilainen kuin viimeks, mut toisaalta viime kerran totaalinen mättö toimi paremmin. Mirel oli kans jees. Huomenna hulinat jatkuu
isäntä oli pöyröönä mänkerien nykymeiningistä, oli kuulemma ilman Westerholmin Pekkaa ihan seinäpaperi-ambienttia.
mä kävin ihastelemassa Pekkoa ja Juhanaa pelimannitalon ikkunasta, taivastelemassa sirkuspelle-Casey Driesseniä (yks biisi toimi, se jossa vaan laulettiin ja soitettiin väkevästi ja simppelisti, pedaalikikkailu ja choppaus jätti kylmäx), tanssimassa jugurttimiesten keikalla ja todellakin diggailemassa ONOa (hyvä kalossimies!). Muuten on tullut sekoiltua asuntovaunun, lastenteltan ja baarin väliä. Sivuhuomioita:
- vaunuparkin naapurivaunun isäntä vietiin eilenillalla kaikessa hiljaisuudessa poliisin toimesta pois
- Orffit on MILLÄ TAHANSA MITTAPUULLA yksi suomen parhaista bändeistä
Joo ja jamit on aina parasta antia, tänä iltana mennään taas ja stigiäkin aattelin vähän BAILAA
Joo, ihmeteltiin kans että mihin Pekka oli mänkeri-orkasta jäänyt Menihän se joo vähän ambientiks, mut siihen saumaan istui ihan hyvin ku muuten oli niin pirusti hulinaa ympärillä. Driessenin suhteen jäi kans fiilis, että ihan nasta "juttu", tai siis tuli mieleen jotku youtube-hassuttelijat jotka tekee vaikutuksen taitavuudellaan, mutta aika vähän mitään taiteellista mielenkiintoisuutta tossa oli. Steviewonderit ja billiejeanit olis voinu suosiolla kipata veks, mut se laulettu bluegrass-biisi oli helkkarin hyvä. Mitä ameriikkafolkkiin tulee, niin Froggy Mountain Boys oli ihan mahtavaa menoa
Stigiä tsekkailin kans jonkin verran ja hyvää menoahan se oli sinällään, mutta oli aika väärällä festarilla. Toisaalta se väkinäinen banjopelleily olis ehkä vaan alkanut vituttaa, joten hyvä näin. Iholla soitti samaan aikaan Pelios, jonka kävin vielä lauantaina Pelimannitalossakin tsekkaamassa. Suvi Oskalan touhuista kyl paras juttu, hienoa kahden viulun ja laulun yhteispeliä ja hyviä biisejä. Ruotsalaisten Folk All-In Band oli kans hienoa meininkiä. Ja vaikka Pöläkässä soittaakin Kokkolan kavereita, niin rakastan niiden meininkiä ihan vilpittömän älyttömästi muutenkin Perhepiknikin alueella siinä epäilyttävässä mökissä oli kans hieno meno oliko nyt perjantaiyönä, perinteinen Truban yön Lauluja raosta -spektaakkeli Jukka Kuoppamäen persukosiskeleva lauantaishow taas kuulosti pitsiverhoilta ja seinäryijyiltä: oliko noi Partisaanivalssit ja Jätkän humpat muka oikeasti tarpeellisia?
Loppuviikosta meinas kyllä turnauskestävyys romahtaa, mutta pitihän sitä eilen hulinoida areenan bäkkärillä vielä viiteen asti, hienot jamit oli. Hyvä meno, ei harmita että KURDET sun muut jäi näkemättä.
Mitä ameriikkafolkkiin tulee, niin Froggy Mountain Boys oli ihan mahtavaa menoa
pääsin perjantaiyönä soittelemaan näitten laulaja/banjistin (joka on myös helvetin kova oldtime-viulisti) kaa ja se opetti mm tän biisin
kaupan päälle tuli myös moraalisaarna ameriikan oldtime-musiikin nykytilasta
Last edited by Pope (17.07.2013 18:48)
Pitänee itsekin opetella noita oldtime-biisejä jossain vaiheessa, kelasin kans että pitäis mandoliini hankkia, sillä vois pistellä melodioita kitaraa paremmin.
Ja jos nyt vielä festariohjelmasta nillittäis, niin toinen suht turha keikka oli Jessen ja Snekan yhteisshow (oliskin ollut "sen" Jessen"). Mitähän siellä vedettiin, jotain täysin mihinkään mitenkään liittymättömiä Emma Salokoski -covereita sun muuta? Olis nyt edes vetänyt niitä omia biisejään, niin keikan olis voinut perustella edes jokseenkin paremmin. Vetihän Snekka omiakin biisejään, mutta ne on toisaalta kuultu niin monesti ettei suurempaa kiimaa synnyttänyt. Huvittavinta tosin oli, kun Esko Järvelän bändi aloitteli Mondossa samoihin aikoihin kuin nämä lopetteli, tuntui siltä kuin Snekka olis soittanut kahdella lavalla yhtä aikaa. Kertoo ainakin "skenen" aika luutuneen yhtenäisestä sävelkielestä. Tosin mitä tota Epic Male Bandin levyä jälkeenpäin kuuntelin, niin suorastaan petyin etten voinutkaan vihata sitä niin paljon kuin meinasin. Muutamia yllättävän hyviäkin biisejä.
HÖÖÖJ JUUH ELIKKÄS
Tänään on vika päivä ilmoittautua Kaustisen festareiden pelimanniohjelmaan. Popen kanssa suunniteltiin, että NYT ME SE TEHDÄÄN, eli Street Spiritin pelimannit lavalle! Hommahan menee siis näin, että vaikkapa meitsi ilmoittaa meidät tonne festareiden pelimanniohjelmaan tätä kautta, ja mietittiin nyt vaan jonkinlaista kaaosilmoittautumista, että kaikki jokseenkin kiinnostuneet ja kynnelle kykenevät vaan messiin! Jos sitten myöhemmin jänistää niin se on okei, mut hienoa olis saada Kaustiselle tänä vuonna joku hieno foorumistiedustus!
Tarttis ilmoittaa mahdolliset soittimet, nimet ja syntymäajat. Uudethousutjapaitaa tais tää homma ainakin kiinnostella joskus?
tästä sitten jotain kattavaa kuvaraporttia! mieluiten videona!
bzort glorf bööth
Kiima kasvaa, täällä ollaan jo treenattu tulevaa viikkoa varten
Ja tosiaan vedetään Popen ja murmurin kanssa setti keskiviikkoiltana Viinituvassa klo 21! Hezma nyt ainakin mestoille, ja turston kans jos oot jo Lappajärvellä!
En oo käyny pitkään aikaan. Onko täälä nyt jottain jännää mikä pitäis nähä?
En oo käyny pitkään aikaan. Onko täälä nyt jottain jännää mikä pitäis nähä?
Ks. Viinitupa, klo 23 (keikka-aika tosin siis 2 tuntii aiempi)
ilmeeni kun viralliseen ohjelmaan on kirjattu Street Spiritin pelimannit:
hezma wrote:En oo käyny pitkään aikaan. Onko täälä nyt jottain jännää mikä pitäis nähä?
Ks. Viinitupa, klo 23 (keikka-aika tosin siis 2 tuntii aiempi)
ilmeeni kun viralliseen ohjelmaan on kirjattu Street Spiritin pelimannit:
Oispa lomailut osuneet tälle viikolle
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
OLIPA MAHTAVAA :peuk:
ens vuonna isompi jengi, isooommat lusikat ja huuruisempi meno?
KYLLÄ! :peuk: Toistaiseksi meikällä ei ole muuta raportoitavaa kuin tämä:
Mutta mehän tehtiin se! Oli sairaan hienoa soittaa! Kiitti Popelle ja murmurille vielä tätäkin kautta, ja Popen veljelle toki kans! Nikki tiskiin, ei tainnut olla siitä puhetta?