You are not logged in.
Näinhän siinä käy, kun nykyään levykaupoissa käydään lähinnä erikoisen hyvää kahvia juomassa
ydinaukio wrote:joskus 2000-2004 tuli ostettua stupidosta sellaisia levyjä, joita ei jyväskylästä löytynyt ja jotka vaikuttivat merkittävästi sekä silloiseen että nykyiseen elämääni. kiitos siitä stupidolle.
Mitä levyjä?
*
tuo oli sitä aikaa kun olin yläasteella/lukiossa ja tutustuin postrokkiin, krautrokkiin, jatsiin jne. eli constellationin julkaisuja, cania, neuta ja semmosta sieltä tuli ostettua ja tajuntaa räjäyteltyä.
Stupido oli kyllä hyvä ja tärkeä levykauppa. En tosin enää shoppaillut siinä Kallion liikkeessä. Hattua päästä.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Roban liikkeessä asioin aika aktiivisesti kun vielä asuin keskustassa, Kallion liikkeeseen tuli harvoin ihan varta vasten lähdettyä, mutta tulipa sielläkin ostoksia tehtyä. Tärkeä liike siinä miten paljon suomipienkustanteita ne myi, rip ja tattis. Eihän tää ny yllätä ketään, mutta levyjulkasun mielekkyys vähenee koko ajan, siis sellasten levyjen joiden myynti edellyttää levykauppanäkyvyyttä.
Tärkeä liike siinä miten paljon suomipienkustanteita ne myi, rip ja tattis.
Päivän surkein uutinen. Kalliossa en käynyt kuin pari kertaa, ja sekös harmittaa. Jos siellä kulmilla olisin vielä asunut, niin varmasti olisin käynyt, nykyään kun tulee lähinnä asioitua keltsussa ja fredan äxässä, joka on kyllä yleisesti aika masentava kauppa, vaikka sinne välillä valikoimiin jotain helmiä eksyykin. Kaipa tästä sit pitäisi ottaa oppia ja lähteä useammin metrolla sörkkaan käymään combatissa ja vaasankadun äxässä.
Viimeiset stupido-poistot olikin sitten VITTUBEST-osastoa. Onneksi jäi hyvät muistot.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Ostin aika monta levyä tässä viimeisen neljän kuukauden aikana Kallion liikkeestä. Vaikka valikoima ei minullekaan ollut niin kauhean kova, mutta tilaamalla sai aina levyjä ilman suurempaa sähläystä. Hieno kauppa, ihana myyjät. Paitsi se yksi pilehile siellä Roballa, joka soitti kaupassa musaa aina AIVAN SAATANAN LUJAA. Vitutti niin paljon, että jätin käymättä kaupassa moneen vuoteen silloin. Lepyin kuitenkin.
Stupido oli kyllä hyvä ja tärkeä levykauppa. En tosin enää shoppaillut siinä Kallion liikkeessä. Hattua päästä. http://i.imgur.com/H3XS5.gif
samaa. roballa tuli muutama vuosi takaperin vierailtua saamarin usein, tos kalliossa kävin ainoastaan kerran.
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
Ostin aika monta levyä tässä viimeisen neljän kuukauden aikana Kallion liikkeestä. Vaikka valikoima ei minullekaan ollut niin kauhean kova, mutta tilaamalla sai aina levyjä ilman suurempaa sähläystä. Hieno kauppa, ihana myyjät. Paitsi se yksi pilehile siellä Roballa, joka soitti kaupassa musaa aina AIVAN SAATANAN LUJAA. Vitutti niin paljon, että jätin käymättä kaupassa moneen vuoteen silloin. Lepyin kuitenkin.
Joo, sama. Ei paljon hotsittanut selailla kun korvat vuosi verta. Äkkiä vaan se etukäteen mietitty levy haltuun ja ulos ovesta kassan kautta. Tuolla Kalliossa oli oikein miellyttävä asioida. Mutta perkele. Pitäisköhän perustaa joku "Osta levy viikossa levykaupasta"-kansanliike ettei noi kokonaan häviä.
Eipä oo sit ihime kun oli niin kovia aleja viime aikoina.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Niitä minäkin ihmettelin, mutta veikkaisin kesäaikaa.
Surkuhan tuo Stupidon kohtalo on, vaikken enää Hesarilla enää samalla tavalla osannut käydä kuin Roballa. Yllätti myös, jotenkin luulin tuo porskuttaisi edelleen mukavasti. Paljon hyviä levyjä tuolta on tullut ostettua.
Yllätti myös, jotenkin luulin tuo porskuttaisi edelleen mukavasti. Paljon hyviä levyjä tuolta on tullut ostettua.
Joo, jotenkin itsekin ajattelin (tai alitajuisesti luulin) että Stupido olisi suurinpiirtein viimeinen levykauppa, joka konkurssiin menisi. Täytyy vielä antaa erityismaininta siitä, että taitaa olla Oulun Äxän lisäksi ainoita levykauppoja, joissa soineesta musiikista olen innostunut sen verran, että olen mennyt levyn ostamaan ihan summassa.
Paljastuksia-topicissa sitten mistä levyistä on kyse ollut
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
stratum wrote:Yllätti myös, jotenkin luulin tuo porskuttaisi edelleen mukavasti. Paljon hyviä levyjä tuolta on tullut ostettua.
Joo, jotenkin itsekin ajattelin (tai alitajuisesti luulin) että Stupido olisi suurinpiirtein viimeinen levykauppa, joka konkurssiin menisi. Täytyy vielä antaa erityismaininta siitä, että taitaa olla Oulun Äxän lisäksi ainoita levykauppoja, joissa soineesta musiikista olen innostunut sen verran, että olen mennyt levyn ostamaan ihan summassa.
Paljastuksia-topicissa sitten mistä levyistä on kyse ollut
Voin itse paljastaa, että ainoa kerta kun noin on itselleni käynyt, oli Popparienkelissä (R.I.P. ) kun The Horrorsin Primary Colours teki My Bloody Valentinea ja Chameleonsia sekoittavalla soundillaan vaikutuksen. Sittemmin myin levyn kyllä eteenpäin.
psykokarkki wrote:R.I.P. -topikista
jookcha wrote:ehkä tässä topikissa parempi jatkaa juttua, aika ylläri vaikka näinhän ne hommat menee. äxä kuitenkin porskuttaa, vaikka sekin on enempi sellainen noutopiste nykyään, mutta kun varsinkin vinyylien postikulut on tätä nykyä niin pilvissä että mieluummin niitä hakee kaupasta kun tilailee netistä.
jeppis, en kuulunut kohdeyleisöön, mutta onhan tää nyt älyttömän kurjaa. lähinnä vaan kertoo siitä, kuinka paskassa maailmassa elelemme, ja paskemmaksi vaan meno yltyy.
en pysty näkemään tätä niin, että olisi ensisijaisesti paskaa ja kurjaa. vaan onhan tämä silti yhden itselle joskus teinivuosina tärkeän kaupan loppu, samalla tavallaan erään aikakauden loppu. nostalgiankyynel :')
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Mullon jotenkin nihilistiset vibat päällä kuolevien levykauppojen suhteen. Ostan kyllä itekin levyjä vielä toki, muttei lopulta haittais vaikka kaikki materiaalinen media vaan katoais sinne mistä on tullutkin
Ikävä homma työntekijöille jotka ovat tuohon helvetisti energiaa laittaneet jne
p.s. onks köpiksessä olemassa enää levykauppoja elokuussa? tarttis varmaan käyrä
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
En tiedä, mutta Uumajan ja Luulajan levykauppojen tilanne kiinnostaisi.
bzort glorf bööth
p.s. onks köpiksessä olemassa enää levykauppoja elokuussa? tarttis varmaan käyrä
Insula Music = Best
Muitakin on, mut en muista nimiä. Istedgadetin sivukujalla on ainakin yksi erinomainen putiikki joka myy kahvia ja hyviä levyjä.
Last edited by rc-lungen (27.06.2014 11:03)
Tuli syyllinen olo ku laitoin äxän muovipussin roskispussiksi. Ei tosin ees varmaan ollut mun vaan jonkun kaverin lahjakassi tms.
en ole kolmekybänen emoboy
Tuli syyllinen olo ku laitoin äxän muovipussin roskispussiksi. Ei tosin ees varmaan ollut mun vaan jonkun kaverin lahjakassi tms.
ajattele jos olis ollu stupidon kassi
börjeslandet wrote:Tuli syyllinen olo ku laitoin äxän muovipussin roskispussiksi. Ei tosin ees varmaan ollut mun vaan jonkun kaverin lahjakassi tms.
ajattele jos olis ollu stupidon kassi
Oisin voinut ajatella sankarillisesti, että kaikkeni tein.
en ole kolmekybänen emoboy
Äxän toiminta kyrsii. Levyt joiden toimitusaika on "3-10 arkipäivää" tai "2-5 arkipäivää" ovat kuukausikaupalla "jälkitoimituksessa", ja samaan aikaan tulee lähes päivittäin niitä "hauskoja" mainosspämmejä
Last edited by Hassuttelija (17.07.2014 06:01)
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Uumajan vanha levykauppa meni ohi, kun koin järkevämmäksi juoda Coca Colaa jokilaivan terassilla. Offtopic
bzort glorf bööth
Äxän toiminta kyrsii. Levyt joiden toimitusaika on "3-10 arkipäivää" tai "2-5 arkipäivää" ovat kuukausikaupalla "jälkitoimituksessa", ja samaan aikaan tulee lähes päivittäin niitä "hauskoja" mainosspämmejä
Noi toimitusajat on kyllä aika randomeja. Ite olen pari kertaa tilannu levyn, jonka toimitusaika on 3-4 viikkoa, mutta kuiteski tullu alle viikossa.
Viimeisimmästä tilauksesta ei kyllä ole kuulunut mitään moneen viikkoon.
Hassuttelija wrote:Äxän toiminta kyrsii. Levyt joiden toimitusaika on "3-10 arkipäivää" tai "2-5 arkipäivää" ovat kuukausikaupalla "jälkitoimituksessa", ja samaan aikaan tulee lähes päivittäin niitä "hauskoja" mainosspämmejä
Noi toimitusajat on kyllä aika randomeja. Ite olen pari kertaa tilannu levyn, jonka toimitusaika on 3-4 viikkoa, mutta kuiteski tullu alle viikossa.
Noiha ny riippuu ihan siitä miten jakelija saa toimitettua kamat. Kotimaisten jakelijoiden kohdalla lyhyempi arvioitu toimitusaika, ulkkiksilla pidempi. Noilla massoilla kaupan on käytännössä mahdotonta tsekata jokasen levyn reaaliaikaista saatavuutta jakelijalta. Ja sit siinä on vielä se et jakelijan listoilla roikkuu levyjä joita niillä ei ole ja ne joutuu kysymään levylafkoilta jne...
Sammakka-popista ostettu muutama levy. En ollenkaan käyny tampereen levykaupoissa puoleentoista vuoteen ennenkun nyt parina viime viikkona. Töiden myötä oon taas raaskinu pistää rahaa levyihin.
Ihan kiva putiikki. Saa nähä kuinka pitkään pysyy pystyssä. Valikoimathan tuolla on aika pienet, mutta kyllä siellä asiakkaita on pyöriny ku oon käyny. Joka kerralla on jotain löytyny.
None lahtee just Berliiniin, onc vinkei?
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Rumpsti Pumpsti jos kiinnostaa noise ja kokeellinen.