You are not logged in.
elikkä en sillon aikoinaan ostanukka MIDI kontrolleria mut tämmönen lähti tulemaan sen sijaan
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
nysse tuli ja päriseeeeeeeeeee
pitäs malttaa tehä duuniakin, tai ainakin näyttää siltä että teen
Mikäs softasyna se olikaan jota sä hüig hehkuttelit jossain topsussa hiljattain?
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
PolyKB II http://www.soundonsound.com/sos/may11/a … ykb-ii.htm
Huom että olen vain pelleillyt tuon kanssa, mitään asiantuntemusta ei ole hehkutuksieni tukena. Oikeastaan nyt kun on toi hardwaresyna niin alan päästä asioista perille....
Oolrait, kiitos tästä. Pannaan testaukseen.
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
tää on huikee: http://www.robpapen.com/predator.html
Tuo Microbrute on kyllä aivan loistava. Täysin analoginen, monta eri aaltomuotoa ja hyvä filtteri yms, myös sekvensseri ja patch bay löytyy joten voi kontrolloida cv:llä vaikka mitä tai tunkea muitten soittimien cv:tä tän eri äänikomponentteihin. Ja mahtuu kevyesti laukkuun:
Pitääkin laittaa oskillaattori lämpiämään...
Seuraavaksi pitäisi laajentaa arsenaalia, elikkäs joku audio interface (ehkä mikserillä niin ei tartte ostaa kahta eri juttua?), delay ja ehkä rumpu/rytmikone. Monotron delay vois olla aika hauska tän kanssa, ja korgin volca bassia oon miettiny ellen jotain sopivampaa keksi. Toisaalta tälläkin sekvensserillä voi pistää rytmiraitoja, mut jossain vaiheessa ois hyvä jos vois vetästä rytmit omasta laitteestaan
Paljon painaa?
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
1.7kg
Kilohinta oli kyllä enempi
Syntsaa tekis mieli tällä hetkellä niin paljon, et oon jo päätynyt budjettiin (~500 e) ja tutkaillu eri vaihtoehtoja. Puhdasta analogisynaa siis hakusessa, varteenotettavimmat vaihtoehdot uusien vehkeiden puolelta vaikuttais olevan Korgin MS-20 ja sit Arturia Micro- tai Minibrute.
Nyt lähinnä kaipais vinkkejä sen suhteen, et onks tossa hintaluokassa jotain varteenotettavaa vintage-kamaa saatavilla ja sit myös kiinnostais jos jollain on kokemusta molemmista, että kumpi noista Arturian vehkeistä kannattais hankkia? Lähinnä niinku siltä kantilta, et ku toi Minibrute on microa parisataa kalliimpi, että onko siinä sitten jotain semmoista parinsadan arvoista mitä microssa ei oo?
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Syntsaa tekis mieli tällä hetkellä niin paljon, et oon jo päätynyt budjettiin (~500 e) ja tutkaillu eri vaihtoehtoja. Puhdasta analogisynaa siis hakusessa, varteenotettavimmat vaihtoehdot uusien vehkeiden puolelta vaikuttais olevan Korgin MS-20 ja sit Arturia Micro- tai Minibrute.
Nyt lähinnä kaipais vinkkejä sen suhteen, et onks tossa hintaluokassa jotain varteenotettavaa vintage-kamaa saatavilla ja sit myös kiinnostais jos jollain on kokemusta molemmista, että kumpi noista Arturian vehkeistä kannattais hankkia? Lähinnä niinku siltä kantilta, et ku toi Minibrute on microa parisataa kalliimpi, että onko siinä sitten jotain semmoista parinsadan arvoista mitä microssa ei oo?
Mun mielestä ei oo enää mitään järkeä ostaa vintagea, jos MS-20-tyyppinen analogisoundi on se mitä haetaan. Vanhat analogisynat on lähes poikkeuksetta aika epäluotettavia (kuluneet osat, potikoiden rahinat, ongelmat vireen kanssa). Toi MS-20 mini on siis täsmälleen samoista komponenteista koottu täysin analoginen syna, mutta ilman 70-luvulla valmistettujen orkkisten iän myötä tulevia ongelmia. Ja hintakin on todella kilpailukykyinen laatuun suhteutettuna.
Micro- ja Minibruteista en tiedä mitään, mutta eiköhän nekin kelpo pelejä ole.
Tykkään microsta, ja ton patch bayn ansiosta sitä pystyy laajentamaan vaikka ihan modulaaripuolelle kiitettävästi. Plus siinä on sekvensseri joka mahdollistaa kaikenmoisen mehustelun suoraan paketista revittynä. Jollei Minin ominaisuuksista löydy jotain just itelle tarpeellista (niinku kaks envelopea) niin voisin väittää Micron olevan parempi hankinta. MS-20 mini on sitten jo vähän eri vehje....varmasti pärisee millä tahansa noista vermeistä. Vintagen kanssa voi joutua häsläämään korjauksien summuitten kanssa, joten eiköhän noista kolmesta (+ harkintalistalle kannattanee ottaa myös Novation Bass station II) löydy hyvä valinta...
Mulla on pari Moogin Moogerfooger-pedaalia. Saiskohan noilla Microbruten patch-hommeleilla jotenkin niitä kytkettyä samaan tsydeemiin? Kävin tyyppaamassa ton Verkkokaupassa ja lupaavalta vaikutti.
Himottais sellaset 99% hommata Arturia Microbrute. Oon tässä koittanu miettiä jotain syitä tyytyä esim Korg Monotribeen, mutta helvetti kun en tee mitään rumpukoneella ja mulla on jo Monotron Delay. Lisäks Monotribellä kaikki menis vaan siihen samaan ku muillakin ilmeisesti, eli pelleilis vaan jatkuvasti improvisoiden ankeeta ja käppästä acidia. Microbrutesta puuttuu hold, mut teipillähän noi on ennenkin hoidettu.
Last edited by ammmmm (19.04.2014 23:45)
Joo, ei kait siinä. Voi veljet mikä laite.
Menin nyt sitten vailla järkeä ja kuolemanpelkoa ostamaan tämmösen 30 vuotta vanhan analogisynan:
Aika varma että tästäkin tulee kohta joku uusioversio mutta ihassama.
Valitettavasti on käynyt rosvo.
Menin nyt sitten vailla järkeä ja kuolemanpelkoa ostamaan tämmösen 30 vuotta vanhan analogisynan:
http://2.bp.blogspot.com/-U52bLC3LL-A/T … 00/012.jpg
Kaupoille Oon itekin ollut jo pari kertaa lähellä ostaa tollasen. Muusikoiden netissä oli nelisen vuotta sitten SH-101 myynnissä 500 eurolla, mutta ehti mennä ennen kuin pääsin väliin.
http://2.bp.blogspot.com/-U52bLC3LL-A/T … 00/012.jpg
teh 101. saaks udella paljo maxo?
No saihan tuosta maksaa reilusti yli 600 posteineen.
Tommonenki.
Syntsaa tekis mieli tällä hetkellä niin paljon, et oon jo päätynyt budjettiin (~500 e) ja tutkaillu eri vaihtoehtoja. Puhdasta analogisynaa siis hakusessa, varteenotettavimmat vaihtoehdot uusien vehkeiden puolelta vaikuttais olevan Korgin MS-20 ja sit Arturia Microbrute.
Käytännössä tämä dilemma meneillään. Myös harkinnut MicroKorg XL+ toisenlaisena vaihtoehtona. Mahdollisesti silleen, että toi MicroKorg XL+ jatkeeksi joskus myöhemmin. Tarkoituksena kuitenkin kosmischejuttuja väsäillä yksin ja kaverin kanssa.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Kallistumassa vahvasti MicroBruteen. Käyttäjäkokemuksia (bear in mind, että olen noviisi)?
Microbrute ei taida olla ihan kaikista flexiibelein soundiltaan. Aika räyhä vekotin, mitä oon tyyppaillu.
Ootko testannut Novationin Bass Station II:tä? Vai meneekö budjetin yli? Se vois olla hyvä all-around -vehje. Itse oon Novationeista aina tykännyt, vaikka niistä puuttuukin kaikista raisuimmat noisesekoiluominaisuudet. Sekoilua varten sit eri laitteet.
Bass-station nimi on ollut tähän asti siinä määrin luotaantyöntävä, ettei ole tullut otettua selvää. Ehkä olisi kuitenkin syytä. Kosmisia juttuja ja pulputuksia olisi kai kuitenkin tarkoitus tehdä.
Microbrute nyt ollut käytössä about kuukauden ajan. Menihän siinä oma aikansa, että hiffasi miten tuo signaaliketju toimii ja miten eri säädöt vaikuttavat jne. Vapaina päivinä on tullut leikittyä tolla aika paljonkin. Luupperin kanssa soitettuna tulee ihania surinamattoja.
toi näyttää kiinnostavalta