You are not logged in.
Tällä NZ-legendalla ei tainnut topikkia vielä olla, ja se jos mikä topikin ansaitsee. Uusi levykin (Armed Courage) on kaupoissa näinä päivinä. Harmi, että suuri osa bändin vanhemmista julkaisuista ei ole saatavilla.
The Dead C - Truth from The Wire Magazine on Vimeo.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dead_C
http://www.badabingrecords.com/current/the-dead-c-2/
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
hyvä saada omakin otsikko, mutta vanhempia lätinöitä saattaa löytyä täältä NZ-spämmistä.
Viimeaikoina tullut kuunneltua taas paljon The Dead C:tä, eikä vähiten ton heinäkuun 2013 Wiren jutun takia. Ostin lehden viiveellä ja ai että on hienoa lukea noin perusteellinen juttu bändistä. Helvata, kun olisin tiennyt, että keikkailivat Euroopassa huhtikuussa, niin tiedä vaikka olisin intoutunut tekemään pienen reissun nähdäkseni ne livenä. (Olin tosin valtameren takana duunireissussa just tuolloin, joten siihenhän homma kaatui jo teoriankin tasolla).
Ba Da Bing:han on julkaissut aika kattavasti noita vanhempia uudestaan. Äxässähän noita pyöri Artsyn pitäessä vielä jöötä. Petrikin varmaan tilailee niit ihan mielellään, jos kiltisti kysyy. Uus levy kiinnostaa ja Wiren juttu oli parasta ja inspiroivinta, mitä olen aikoihin lukenut.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Bruce Russell-dokkari
27 minutes with Mr. Noisy- a documentary about Bruce Russell from Olive Russell on Vimeo.
hyvä uutinen ja artikkeli erittäin suuri kuva on liian hyvä se on hyvin hämmästyttävä Voisinpa ollut siellä. Se vain tuntuu se tulee näyttämään vielä paremmalta kaikki nämä käyrät. keep it up Toivottavasti jakaa enemmän ideoita ja kuvia, toivotan teille onnea
hyvä uutinen ja artikkeli erittäin suuri kuva on liian hyvä se on hyvin hämmästyttävä Voisinpa ollut siellä. Se vain tuntuu se tulee näyttämään vielä paremmalta kaikki nämä käyrät. keep it up Toivottavasti jakaa enemmän ideoita ja kuvia, toivotan teille onnea
kopsataanpa nuorgam-topikista:
tässä joni klingin arvio the dead c:n uudesta levystä:
The Dead C Armed Courage
Ba Da Bing!
77
Aina kun mietin Uutta-Seelantia, mietin The Chillsin Pink Frostia. Se on kappale, joka kuulostaa tarkalleen Uudelta-Seelannilta. Eli siltä, millaista on elää kylmällä, kostealla, hengityksen huurtavalla Kansainyhteisön natsisaarella, jota hallitsee Elisabet II, jossa on vasemmanpuoleinen liikenne, ja jonka ainoat vientituotteet ovat merino-villa ja kääpiöistä kertovat elokuvat. Koko maassa on ehkä kaksi hyvää rockbändiä, joten kun ne eivät esiinny, ei kenelläkään ole muuta tekemistä kuin kasvattaa lampaita tai filmailla kääpiöitä. Kerran eräs uusiseelantilainen lammas pakoili keritsemistä kuusi vuotta luolassa. Kun se saatiin kiinni, siitä tuli kansallissankari ja se vietiin parlamenttiin, missä se tapasi pääministeri Helen Clarkin. Lampaan kymmenettä syntymäpäivää vietettiin Dunedinin edustalla ajelehtineen jäävuoren päällä järjestetyssä juhlatilaisuudessa, jonka jälkeen sille tehtiin eutanasia. Uudesta-Seelannista tulee myös noiserocktrio Dead C. Dead C on vähän kuin tuo rohkea lammas. Se on perustettu 1986, mutta piilotellut luolissa vuosikymmeniä ajamatta partaansa, koska se voisi muuten menettää maagiset kääpiövoimansa. Onneksi bändillä on nykyään Myspace-sivu, jonka kautta he saavuttavat myös kansainvälistä mainetta. (Joni Kling)
Levy nähtävästi ainakin kuunneltu
kopsataanpa nuorgam-topikista:
ydinaukio wrote:tässä joni klingin arvio the dead c:n uudesta levystä:
The Dead C Armed Courage
Ba Da Bing!
77
Aina kun mietin Uutta-Seelantia, mietin The Chillsin Pink Frostia. Se on kappale, joka kuulostaa tarkalleen Uudelta-Seelannilta. Eli siltä, millaista on elää kylmällä, kostealla, hengityksen huurtavalla Kansainyhteisön natsisaarella, jota hallitsee Elisabet II, jossa on vasemmanpuoleinen liikenne, ja jonka ainoat vientituotteet ovat merino-villa ja kääpiöistä kertovat elokuvat. Koko maassa on ehkä kaksi hyvää rockbändiä, joten kun ne eivät esiinny, ei kenelläkään ole muuta tekemistä kuin kasvattaa lampaita tai filmailla kääpiöitä. Kerran eräs uusiseelantilainen lammas pakoili keritsemistä kuusi vuotta luolassa. Kun se saatiin kiinni, siitä tuli kansallissankari ja se vietiin parlamenttiin, missä se tapasi pääministeri Helen Clarkin. Lampaan kymmenettä syntymäpäivää vietettiin Dunedinin edustalla ajelehtineen jäävuoren päällä järjestetyssä juhlatilaisuudessa, jonka jälkeen sille tehtiin eutanasia. Uudesta-Seelannista tulee myös noiserocktrio Dead C. Dead C on vähän kuin tuo rohkea lammas. Se on perustettu 1986, mutta piilotellut luolissa vuosikymmeniä ajamatta partaansa, koska se voisi muuten menettää maagiset kääpiövoimansa. Onneksi bändillä on nykyään Myspace-sivu, jonka kautta he saavuttavat myös kansainvälistä mainetta. (Joni Kling)
Jophiest wrote:Levy nähtävästi ainakin kuunneltu
Ehkä ankein minkään äänilevyn arvostelu koskaan. Buuu!!
Perinpohjaisempi paneutuminen aiheeseen Quietuksessa.
Jo Pistepirkothan sen tiesi aikoinaan:
All these years next to quicksand
And all these years next to Suicide
All these years The Dead C
Hasn't given a damn
Your eyes / like crashing jets
Wiren juttu oli parasta ja inspiroivinta, mitä olen aikoihin lukenut.
Erityisesti pidin kuvista, heijastelivat mainiosti bändin olemusta.
Your eyes / like crashing jets
Perinpohjaisempi paneutuminen aiheeseen Quietuksessa.
sen enempään arvostelematta arvostelua järkevin argumentein mutta: "yhyy kukaan ei tykkää dead ceestä, M B V oli huonompi levy ynnynnyyy. dead c uus levy, puhun muista artisteista"
itse voin asiakeskustella näin: dead c on minulle aina kuullostanut itseltään, rokkivedot ihan jepa, mutta siinä on myös ärsyttävyyteen asti (itse)romantisoitu ulosanti. miten äänitetty ja mille fanit antaa niiden musiikissa arvoa.
hypoteettisesti jos toi imposemagazinen juttu olisi taideteoksen esittely, jossa taiteilijat kertoisivat teoksestaan, kärvistelisin jossain takarivissä purien hammasta. kyseessä on siis vaan picthforkille tehdystä kuvakollaasista, mutta samoin kuin kuvataiteessa, niin mulla nousee tollasen lisä-arvon rakentamisesta teokselle aina vaan karvat pystyyn. dead c on vain ääntä mulle.
näin muuten kerran livenä, oli tosi huono ja muodoton jami.
trololoo
mites tää splitti rangdan kanssa? kiinnostaa. dead c:n osa vissin jotain eusa killsin aikaisia äänitteitä
on muuten toi vain, erudite and stupid aika täyslaidallinen... ykköslevyn jälkeen tuntuu jo turpaanvedetyltä. en taida ihan heti uskaltaa laittaa kakkosta soimaan.
Kling sanoi pitävänsä levystä, mutta suoltavansa paineen alla tollasta tekstiä. Sanoi myös tykkäävänsä Bailter Spacesta.
Last edited by rc-lungen (03.11.2013 17:42)
Kling sanoi pitävänsä levystä, mutta suoltavansa paineen alla tollasta tekstiä.
minkä paineen? oliks sen pakko arvioida toi levy?
Kunpa tietäisit miten kritiikkinsa roikkumaan jättäneitä poloisia Nuorgamin torilla kohdellaan...
Mitä itse levyyn tulee, niin kerran taisin kahlata läpi. Aikamoista surinaahan se. Pitää palata siihen vielä jossain välissä.
Last edited by Kalossimies (04.11.2013 00:15)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Kerran taisin kahlata läpi. Aikamoista surinaahan se. Pitää palata siihen vielä jossain välissä.
Tää olis sen julkastun sijaan hyvä ja rohkea arvio, jossa kirjottaja kertoo tosi paljon itsestään, kuitenkin sillä tavalla että ei yritä päteä jollain asiaankuulumattomalla.
Kunpa tietäisit miten kritiikkinsa roikkumaan jättäneitä poloisia Nuorgamin torilla kohdellaan...
ottaen huomioon miten nrgm:ia kritisoineita kohdellaan, niin en halua edes tietää.
Kalossimies wrote:Kunpa tietäisit miten kritiikkinsa roikkumaan jättäneitä poloisia Nuorgamin torilla kohdellaan...
ottaen huomioon miten nrgm:ia kritisoineita kohdellaan, niin en halua edes tietää.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
The Dead C.-haastis+liveä.
Olisiko kellään foorumistilla halua osallistua ensimmäisen Syvältä-nimisen ohjelman jaksoon? Ideana on kuunnella marginaalimusiikin kulttiedustajia laajemmin ja syvällisemmin ja Dead C olisi mielestäni erinomainen kohde. Sivuraideaktien levyjä ei itseltäni liiemmin löydy, joten niitä omistavat tyypit olisivat myös tervetulleita. Eikä itselläni todellakaan ole läheskään kaikkia dead c:n levyjä olemassa.
Noniin. Tänään sitten kello 18 lähetetään Korppiradiolla ensimmäinen Syvältä-jakso, jonka teemana siis Dead C. Vieraina uhjp ja pari muuta tyyppiä.
Kysyittekö Joni Klingiä mukaan?
bzort glorf bööth
Ei kai, mutta mulla on lammas mukana.