You are not logged in.
"Myrskyn silmässä":
http://www.youtube.com/watch?v=8li3Hvm8n9g
Tilaa (mukana tarra):
http://www.ifsociety.com/shop
Tai tuolta:
http://www.levykauppax.fi/artist/radiop … ngin_nimi/
Night, day.. doesn't mean shit.
en halua valittaa, mutta hieman rassaa tuo biisien järjestys, kerrankin olisi voinut heittää sen bonarin jonnekin keskemmälle, kun hailuoto on kuitenkin niin ilmeinen päätösbiisi tai en tiiä.
http://i61.tinypic.com/1z5ktj6.png
en halua valittaa, mutta hieman rassaa tuo biisien järjestys, kerrankin olisi voinut heittää sen bonarin jonnekin keskemmälle, kun hailuoto on kuitenkin niin ilmeinen päätösbiisi tai en tiiä.
No siitähän se huuto olisi vasta noussut jos alkuperäinen biisijärjestys olisi sotkettu?
Jätä kuuntelematta se bonuxbiisi jos häiritsee tai ota levy hetkeksi pois soittimesta siinä välissä?
No siitähän se huuto olisi vasta noussut jos alkuperäinen biisijärjestys olisi sotkettu?
Jätä kuuntelematta se bonuxbiisi jos häiritsee tai ota levy hetkeksi pois soittimesta siinä välissä?
niinpä, en tosin itse olisi huutanut, eikä tuo sinänsä mua häiritse. sen sijaan olisin ehkäpä ehdottanut, että albumi yksöislevynä ja bonusseiska mukaan. hyvä biisihän toi myrskyn silmässä, ei siinä mitään, mutta kokonaisuuden kannalta hieman outo ratkaisu, kuten kyllä toi koko tuplalevy-hommeli, kas kun eivät samantien julkaisseet sinkkuboksina kun pitää kuitenkin vähän väliä käännellä
voisin myös kuvitella, että jos biisi poistettiin valmiilta levyltä viime tipassa, niin sille olisi joku parempi paikka ollut mietittynä, mutta toisaalta ehkei biisilistaa oltu vielä tuolloin päätetty. veikkaan, ettei sitä kuitenkaan oltu missään tapauksessa päätösbiisiksi suunniteltu.
EDIT: jos julkaisija haluaa kommentoida niin sana on vapaa
Näyttää se ihan vähän häiritsevän
Toi levy on ilman bonusbiisiäkin reilusti yli nykysten kaiverrussuosituksien, siis jos tekis yksöisvinyylin. Hyvällä tsägällä kaiverrus voi onnaa, mutta ku mennään yli 20min per puoli niin siinä laskee volume ja joutuu leikkaamaan taajuuksia aika paljon. Vaikken mikään vinyylihifistelijä olekaan niin ihan varaukseton peukku tuplan tekemiselle ja sille, et tunkee vähemmän musaa per puolisko.
Levy olisi ollut selkeästi tupla ilman bonusbiisiäkin, ja kun päädyttiin tuplaan, päädyttiin samalla bonusbiisin mukaan ynnäämiseen. Tai olisi voinut ängetä yhdelle levylle mutta niin kuin UHJP tuossa mainitsi, soundi olisi kärsinyt merkittävästi.
Biisin sijoittelun määräsi bändi.
Näin yksinkertaista.
If Societyn facessa menossa skaba, jossa huima tuplavinyylipalkinto bonusbiisillä.
https://www.facebook.com/ifsociety
homma selvä, mutta vähän hassua toi on. onko muuten kaiverrus nykyään jotenkin vaikeampaa kuin ennen vai pitääkö volan olla lujempi vai miksi 25 minsan levypuolet eivät olleet ennen kovinkaan harvinaisia eikä soundeissakaan isompia ongelmia ollut? toisaalta en oo koskaan ollut mikään hifisti
jos olisin itse saanut päättää niin kolme levypuolta ja 33 rpm mutta samapa tuo kai (paitsi ettei mun soitin soita edelleenkään nelivitosia enkä tiedä koska jaksaisin sen korjauttaa).
homma selvä, mutta vähän hassua toi on. onko muuten kaiverrus nykyään jotenkin vaikeampaa kuin ennen vai pitääkö volan olla lujempi vai miksi 25 minsan levypuolet eivät olleet ennen kovinkaan harvinaisia eikä soundeissakaan isompia ongelmia ollut? toisaalta en oo koskaan ollut mikään hifisti
jos olisin itse saanut päättää niin kolme levypuolta ja 33 rpm mutta samapa tuo kai (paitsi ettei mun soitin soita edelleenkään nelivitosia enkä tiedä koska jaksaisin sen korjauttaa).
Kaiverrustekniikka on eläny tosi paljon vuosien myötä, 60-luvun hyvältä kuulostavaa pitkää levyä ei oikein voi verrata nykyaikaseen kaiverrukseen, siinä on jo se alkuperänen audio taajuuksiltaan ja laadultaan NIIN erilaista, ja vaikka esim. nykyset DMM-laitteet taitaa olla niitä samoja joilla on vedetty viimeset 30 vuotta, siihen lopputulokseen vaikuttaa tosi paljon myös ite kaivertaja, toiset varoo laitteitaa enemmän ku toiset jne. Ja sit taas lacquereilla päästään ihan eri lopputulokseen ku DMM:llä jne, konsensus taitaa olla et noissa on lyhyemmät kestot, mut puhtaampi soundi, ei niin kirkas yläpää jne.
Ja toi kierrosnopeusjuttu: sehän ei vaikuta pelkästään kestoihin vaan esim. uran syvyyteen. Lyhyt 45RPM vinyyli vaan kuulostaa paremmalta, edelleen tää siis siinä tapauksessa jos siis halutaan lähteä vinyylihifistelemään.
Aiemminkin tässä topikissa huudellu ton Hiljaista! CD-version perään. Olis kiva kuulla, meinaan siinä on ylipitkä levy joka kuulostaa musta vinyylillä tarpeettoman ohuelta.
facebookissa porukka aika yksimielistä siitä, että hailuoto on oulun paras biisi, ja onhan se.
Menee kyl korkeelle bändin kaikkien aikojen parhaissakin.
En voi sanoa koskaan olleeni Radiopuhelinten suurin fani (kerran olen ollut keikalla 2004 Jykylässä, mutta minut heitettiin Lutakosta pihalle jo ennen keikan alkua - nimim. hooky toki vasta keikan jälkeen hänen kiivettyään lavalle laulamaan The Smithsejä) mutta tänään Tampere-Talossa DBGenen kanssa saatiin todistaa todella hienoa keikkaa tältä hienolta kokoonpanolta! Tuollainen akustisempi setti viuluineen ja foneineen oli kyllä kova - harmi vaan että yleisöä ei kovin runsaasti ollut.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
En voi sanoa koskaan olleeni Radiopuhelinten suurin fani (kerran olen ollut keikalla 2004 Jykylässä, mutta minut heitettiin Lutakosta pihalle jo ennen keikan alkua - nimim. hooky toki vasta keikan jälkeen hänen kiivettyään lavalle laulamaan The Smithsejä) mutta tänään Tampere-Talossa DBGenen kanssa saatiin todistaa todella hienoa keikkaa tältä hienolta kokoonpanolta! Tuollainen akustisempi setti viuluineen ja foneineen oli kyllä kova - harmi vaan että yleisöä ei kovin runsaasti ollut.
Juu harmi tosiaan jos oli väljää, mutta oli kyllä aika turskin hintaiset liputkin...pitäähän toki artisteille saada palkkiot, mutta silti "Liput alkaen 25e" tuntuu aika tymäkältä. Plus tietty tavallaan herkullinen kontrasti bändin ja Tre-talon välillä voi myös olla haitaksi.
let me fall out of the window
with confetti in my hair
Joo samaa mieltä - mekin ostettiin liput vasta kun niitä myytiin Lippulan kautta tällä viikolla 15 euroa kuluineen..
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
j.a. mäen uusimman sarjakuvan arvostelu:
Juna kulkee ja kiskot vie
allaolevasta, alunperin unessa nähdystä kuvastahan on tehty biisikin, pian, pian -albumin pimeä juna.
no höh, huominen semifinal-keikka onkin vissiin ihan sähköosastoo ja vielä uudelleenjulkaistavien levyjen ilmestymiskeikka, huhun mukaan
tulis VANHOJA BIISEJÄ. tän kun olis tienny, ei niitä akkarikolaamisia oikein vaan jaksa vieläkään/enää..
with confetti in my hair
no höh, huominen semifinal-keikka onkin vissiin ihan sähköosastoo ja vielä uudelleenjulkaistavien levyjen ilmestymiskeikka, huhun mukaan
tulis VANHOJA BIISEJÄ. tän kun olis tienny, ei niitä akkarikolaamisia oikein vaan jaksa vieläkään/enää..
ei hitsi, tulisko oulu-matskua, nyt harmittaa ku oon mökille menossa. laittakaa rapsaa/biisilistaa jos joku on menossa
mike deeelite arvaili piffillä näin:
"Täähän on vissiinkin Jäämeri- ja Maalla-uusintajulkaisuiden julkkarikeikka..? Ainakin bändiltä pitäis saada noita lättyjä keikalla."
artsy wrote:no höh, huominen semifinal-keikka onkin vissiin ihan sähköosastoo ja vielä uudelleenjulkaistavien levyjen ilmestymiskeikka, huhun mukaan
tulis VANHOJA BIISEJÄ. tän kun olis tienny, ei niitä akkarikolaamisia oikein vaan jaksa vieläkään/enää..ei hitsi, tulisko oulu-matskua, nyt harmittaa ku oon mökille menossa. laittakaa rapsaa/biisilistaa jos joku on menossa
with confetti in my hair
ai niin, nekin ilmestyy. itse asiassa nythän harmittaa vielä enemmän
oiskohan pitänyt uhmata flunssaa? toisaalta, en tiennyt.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
oiskohan pitänyt uhmata flunssaa? toisaalta, en tiennyt.
siis toi semin keikkahan on vasta tänään
Voispa mennä, siitä on taas tovi kun nähnyt näiltä sähköisen setin.
No olihan toi taas. Naurettavan kova bändi edelleen. Tais tulla pelkästään KO, Jäämeri ja Maalla biisejä? Ainaskin nämä: Talo, Tee se kotonasi, Ei mitään, Seinät, Edelläkävijä, Tänä iltana, Sadan tonnin rekka, Betonia, Kahvila Keidas (tms, se Maalla levyn instru), KO, Hei hei, Lähiössä, Jäämeri. Ööö, olikohan muita, ehkä ei.
Seinät, Edelläkävijä, Tänä iltana, Lähiössä
nää ois kiva kuulla joskus livenä. maailman paras bändi ja silleen
kinkkuaika ja vieras vielä
bzort glorf bööth
No olihan toi taas. Naurettavan kova bändi edelleen. Tais tulla pelkästään KO, Jäämeri ja Maalla biisejä? Ainaskin nämä: Talo, Tee se kotonasi, Ei mitään, Seinät, Edelläkävijä, Tänä iltana, Sadan tonnin rekka, Betonia, Kahvila Keidas (tms, se Maalla levyn instru), KO, Hei hei, Lähiössä, Jäämeri. Ööö, olikohan muita, ehkä ei.
Seiväsmiehen paluu tuli encoressa ainakin.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Uudet housut ja paita wrote:No olihan toi taas. Naurettavan kova bändi edelleen. Tais tulla pelkästään KO, Jäämeri ja Maalla biisejä? Ainaskin nämä: Talo, Tee se kotonasi, Ei mitään, Seinät, Edelläkävijä, Tänä iltana, Sadan tonnin rekka, Betonia, Kahvila Keidas (tms, se Maalla levyn instru), KO, Hei hei, Lähiössä, Jäämeri. Ööö, olikohan muita, ehkä ei.
Seiväsmiehen paluu tuli encoressa ainakin.
Aa, mä häippäsin tokan encorebiisin jälkeen.
Oulu-vinyylit eivät ehtineet täksi viikoksi Suomeen, joten virallinen julkkari sysättiin suosiolla ensi viikon perjantaihin (4.4.). Levy löytyy tuolloin kaupoista ja saapuu ennakkotilaajille. Pahoittelut. Levyt ovat lähteneet ajoissa tehtaalta, mutta muthafuckin kuriirilta on kestänyt normaalia kauemmin saada levyt perille.
^ kuitenkin jääneet rsd-ruuhkan alle.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Eivät jääneet, levyt kävivät matkalla mm. Turussa. En tunne reittiä Tsekeistä tehtaalta Helsinkiin mutta tuo Turku kuulosti erikoiselta rahtia seuratessani. Oh well, tänään saapuivat ja 1986.. soi juuri AEVAN EHANASTI 45rpm.