You are not logged in.
Eilen tuli tsekattua EMMAssa Rudolf Steineria käsittelevä näyttely. Oli kyl aika mielenkiintoinen.
Last edited by jookcha (10.03.2014 19:18)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
"Ne on musta kumman näköisiä tauluja. Vois mennä kattoo jotain kivempia." -Äiti Hilma af Klintistä
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Eilen tuli tsekattua EMMAssa Rudolf Steineria käsittelevä näyttely. Oli kyl aika mielenkiintoinen.
Jotain kivoja juttuja siellä taisi olla, mutta vähe liian sekava näyttely oli minusta.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
"Ne on musta kumman näköisiä tauluja. Vois mennä kattoo jotain kivempia." -Äiti Hilma af Klintistä
Kävin Tukholmassa vartavasten kattomassa. Suosittelen lämpimästi, mahtava! Toi EMMAn on kyl suppeampi, mut enivei. Taidan käydä kattoo senkin.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Amos Andersonin museon uusi Tinguely-näyttely on hieno. Tila tosin on jotenkin onneton ja tunkkainen tuollaiselle näyttelylle, jossa on suuria teoksia. Toivottavasti saavat uudet Lasipalatsin tilat mahdollisimman pian käyttöönsä.
Perjantaina alkaa näemmä Beda Stjernschantzin yksityisnäyttely.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
kävin katsomassa ateneumin tove jansson -näyttelyn ja oli kyllä yllättävän mielenkiintoinen, varsinkin ne kirjojen kuvaluonnokset oli uskomattoman hienoja, ja osa tauluistakin, erityisesti ne 60-luvun merimaisemat, kannattaa käydä. meillä oli vielä alkuun puolen tunnin esitys aiheesta ateneum-salissa.
Arkkitehtuurimuseo. Ei jatkoon.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Amos Andersonin Jean Tinguely -näyttely oli erittäin jees. Paljon outoja koneita jotka pitää meteliä. Kannattaa mennä keskiviikkona klo 18:30 koska silloin kaljapulloja liukuhihnalta MURSKAAVA vehje on käynnissä
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Tuli käytyä tsekkaamassa tuo Warhol -näyttely sara hildenin taidemuseolla. Olihan se ihan jees, mutta suhteessa 12 eååhn hintaan aika suppea. Tulipa nyt nähtyä SE tomaattipurkki ja SE silkkipainos Marilynistä ihan "originaaleina".
Palsan "Getsemane" nähty ja olihan se kyllä kaikkien ajokilometrien arvoinen kokemus. Samoin kuin Särestö, jonka hirsilinnat olivat melkoinen kontrasti ensinmainittuun nähden. Uumajan Bildmuseetissa tuli myös kesäreissulla vierailtua, hieno rakennus sekin ja näytteillä kiinalaista nykytaidetta.
Mäntän tarjonta pitäis käydä vielä tällä viikolla tsekkaamassa.
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Nyt käyty Mäntässäkin. SuperPop! oli aikamoista hittikamaa ja Kuvataideviikkojen anti myös ok. Yleisöä liikkeellä niin maan perkeleesti, kivaa että on vetovoimaa "periferiankin" suuntaan.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Ars Auttoinen nähty. Melko synkkää kamaa.
---
Liekkö sama näyttely, joka oli muutama vuosi sitten Fotografiskassa? Se oli hieno.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Ajattelin sunnuntaina mennä Taidehalliin tsekkaamaan ton Helena Hietasen ja Jaakko Niemelän Chaos & Beautyn.
Suomen Taideyhdistys esittää kutsunäyttelyssään retrospektiivisen otoksen kuvataiteilijapari Helena Hietasen ja Jaakko Niemelän töitä viimeisten 18 vuoden ajalta. Hietanen ja Niemelä veistävät teoksensa valolla, materiaalilla, jota molemmat käyttävät aina kohteen ehdoilla.
Taiteilijaparina Hietanen ja Niemelä ovat työskennelleet yhdessä, erikseen ja rinnakkain. Molempien ura alkoi 1980- ja 1990-lukujen taitteessa, molemmat päätyivät valoon ja varjoon omilla tahoillaan. Nimeen Chaos & Beauty tiivistyy paljon, lähes koko kahden taiteilijan ura. Näyttelyssä nähdään kummankin taiteilijan tärkeitä teoksia sekä yleisön suosikkeja. Esillä on Jaakko Niemelän varjotöitä sekä Helena Hietasen rakastettuja Teknopitsejä. Kummankaan taiteilijan tuotantoa ei ole ollut esillä näin laajasti vuosiin.
Tukholmassa tuli tsekattua tämmöset:
Moderna Museet: Louise Bourgeois - I Have Been To Hell and Back 5/5
Östasiatiska museet 3/5
Magasin III: Markus Schinwald 3/5
Konstakademien: Denise Grunstein: En Face 4/5
Kävin Kansallismuseossa katsomassa mm Uskontojen maailma näyttelyn. 3/5
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Designmuseon näyttely post-modernismista 3+/5.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Kävin eilen päiväseltään Helsingissä, jossa yhteydessä Amos Anderssonilla tsekkaamassa Hammershöit ja lähistön galleriassa vielä kaupan päälle Riiko Sakkisen mainion "Turbo Realismin". Taiteilija oli itsekin paikalla myyntiään edistämässä, mutta ei se kyllä mua noterannut niin että olisi jutulle tullut.
---
Museokortti! pitää kyl hankkii! http://www.museot.fi/museokortti
joo, oon pyytäny tota synttärilahjaksi
Kansainvälinen museopäivä ja ainaski Amos Andersoniin pääsee ilmaiseksi tänään. Piti muutenkin mennä, joten aika hyvä sattuma. Nimittäin Vilhelm Hammershøin näyttely on viimeistä päivää. Pitänyt käydä jo pitkään katsomassa, mutta perinteiden mukaisesti jäänyt laiskuuden vuoksi käymättä. Kerrankin sitä viimeisenä päivänä jaksaa tsempata.
Last edited by leposi (18.05.2015 11:31)
Ajattelin hankkia Museokortin.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Taiteilija jakaa ilmaisia ämpäreitä avajaisissa Helsingissä
LEHDISTÖTIEDOTE
VAPAA JULKAISTAVAKSI HETITiitus Petäjäniemi jakaa taidenäyttelynsä avajaisissa 50 ensimmäiselle tulijalle ämpärin. Galleria Jangvassa tiistaina 2. kesäkuuta kello 18.30 alkaen. Jonottajia pyydetään käyttäytymään rauhallisesti liikenteen sujumiseksi.
Tiitus Petäjäniemi on 31 vuotias kuvataiteilija. Galleria Jangvan näyttely on hänen seitsemäs yksityisnäyttelynsä Helsingissä. Petäjäniemi on tunnettu muunmuassa teoksestaan "mainos"Galleria Jangvan osoite on Uudenmaankatu 4-6 sisäpiha
http://tiituspetajaniemi.blogspot.fi
Joutsan Haihatuksen kesänäyttelyssä käyty. Kliffaa kamaa ja takapihan niitty täynnä hemmetin hienoja metalliromusta väänneltyjä teoksia. Kohtuuhintaan saisi sieltä jonkin omintakeisen patsaan vaikkapa kotipihallensa, jäi vakavaan harkintaan.
---
Aeneumissa Tarujen kansat. Sopiva annos romanttista folklorismia. Burzum-faneille Theodor Kittelseniä.
Aeneumissa Tarujen kansat. Sopiva annos romanttista folklorismia. Burzum-faneille Theodor Kittelseniä.
Tänään tuli käytyä katsastamassa tämä
and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso
Kakolassa kova about sadan taiteilijan ryhmänäyttely!
Parasta antia kuitenkin vankien seinätaide!
https://www.facebook.com/events/855917491124327/
Hippolytessa nyt syyskuun ajan kaksi erittäin mielenkiintoista teosta: Noomi Ljungdellin Inventaario ja Kaisa Salmen Pullomeri. Vahva suositus
http://www.hippolyte.fi/noomi-ljungdell-inventaario/
http://www.hippolyte.fi/kaisa-salmi-pullomeri/
Last edited by jookcha (03.09.2015 19:06)
Carol Raman näyttely Emmassa oli tosi hieno. 5/5.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.