#31 15.03.2011 22:17

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

Re: Billy Bragg

Olipas taas kova keikka Billyllä! Manchester Academy 2:ssa sattui olemaan juuri sopivasti kun itsekin kaupungissa olin. Aivan mieletön meno kun takarivinkin tyypit osas kaikki sanat ulkoa yhteislaulatuksissa ja Billyllä tuntui olevan painavaa sanottavaa äärioikeiston noususta. Debyyltiä ja Talking Taxman About Poetryltä tuli useampikin biisi ja yks Woody Guthrie-coverkin kuultiin (All You Facists). Pari tuntia soitti pelkästään akustisen tai sähkökitaran kanssa, mutta ei tuntunut ollenkaan liian pitkältä keikalta.  peuk  tongue

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#32 16.03.2011 21:23

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Website

Kyllähän se yllättävänkin vangitseva kaksituntinen oli, vaikken biisejä tunnistanutkaan kuin muutaman sieltä täältä. Tajusin muuten vasta nyttemmin, että Billyn lauluääni kuulostaa nykyään huomattavasti paremmalta kuin alkuaikojen levytyksillä. On se muutenkin aika karismaattinen vanha demagogi  tongue

This must be what jail / I will scratch

#33 20.03.2011 20:14

Alxity

<@DBGene> senkin karkki

#34 20.03.2012 17:42

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#35 09.04.2013 10:39

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

2dtp20z.png
peuk

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#36 06.06.2013 20:52

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

Oon kuunnellut aika paljon Mermaid Avenueta, nimenomaan sitä ekaa. Ja toimii kyllä hienosti. She Came Along to Me on noussut ihan suosikkibiisieni joukkoon. Ja nyt jostain syystä olen ollut obsessoituneena muutaman päivän Greetings to the New Brunette. Oonhan mä siitä ennenkin pitänyt, mutta nyt iskee enemmän kuin koskaan.

grasskirt osti hiljattain tuon uuden albumin. Ihan kivaltahan sekin on kuulostanut, muttei sitä ehkä kuitenkaan tule kuunneltua hirveästi. grasskirt taitaa tykätä enemmän.

Tämä versio A New Englandista sai joku päivä sitten aikaan melkoiset kylmät väreet itku

#37 07.06.2013 22:44

Alxity

stratum wrote:

Oon kuunnellut aika paljon Mermaid Avenueta, nimenomaan sitä ekaa. Ja toimii kyllä hienosti. She Came Along to Me on noussut ihan suosikkibiisieni joukkoon.

Oho! (enpä olisi uskonut, että tuosta innostut) Onhan se aivan mahtava levy. Omat suosikkini ovat The Unwelcome Guest. Jostain syystä ekan biisin "I don't say which seamen" jaksaa aina naurattaa.  grin   Kuuntelin myös tuon uuden levyn läpi, mutta en oikein jaksanut innostua. Billy taitaa olla parhaimmillaan livenä. Yksikään levy ei ole täydellinen, mutta olen nähnyt kaksi aivan loistavaa keikkaa.

<@DBGene> senkin karkki

#38 17.02.2014 19:53

stratum
not tupi
Website

Billy Bragg tulee kahdelle keikalle Suomeen. Helsinki Savoy-teatteri 6.6. ja Tampere Klubi 7.6.  icon_eek

En ollut kuullutkaan noista ennen tätä päivää, vaikka keikkojen julkistamisesta on melkein viikko.

#39 17.02.2014 19:55

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

Iltalehti wrote:

Maailman kauneimpien rakkauslaulujen isä Billy Bragg tulee kesäkuussa Suomeen.

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#40 17.02.2014 23:11

virtute
Member
From: Gerby
Registered: 06.10.2013

Puskista jne. Kyllähän tuonne on lähdettävä.

Kännissä minä hakeudun aina sinne missä on kuhisevaa, kihisevää väenpaljoutta, hellyttävän kömpelöä baariromantiikkaa, kapakan käryä, suupalttien miesten mörinää ja maalattusuisten, vilkkusilmäisten naisihmisten korkeana pulppuilevaa naurua.

#41 22.04.2014 15:25

grasskirt
Member
Registered: 08.09.2008
Website

Viikon myöhässä, mutta en tiennyt tän biisin olemassaolosta ennen tätä päivää. Kertoo siis 25 vuotta sitten tapahtuneesta Hillsborough'n tapahtumasta ja Sun-lehden hölmöilyistä tapahtumaan liittyen. Vissiin viittauksia on myös viime vuosien News of the Worldin salakuuntelusotkuihin ym. Loistobiisi joka tapauksessa. On se hieno mies rakkaus

ps. Miksi niitä Suomen keikkoja ei vieläkään mainosteta missään?

#42 01.05.2020 16:58

stratum
not tupi
Website

grasskirt wrote:

hieno mies rakkaus

Tämä tulee aina Billy Braggista ensimmäiseksi mieleen.

Albumeista taitaa Don't Try This at Home olla paras. Sinänsä nurinkurisesti tuplana se pysyy Braggin albumeista parhaiten kasassa.

Billy Braggin musiikin pariin tulee säännöllisesti palattua, mutta aika usein se kohdallani tarkoittaa Greeting to the New Brunetten luukuttamista repeatilla.

Board footer