You are not logged in.
Toi on ehkä pelottavin kaveri ikinä
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
vaikuttaa aivan viihdyttävältä
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
(tässä vuoden -85 laitoksessa on tosin erilainen kansi, josta en löytänyt kuvaa )
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Nyt on tullu luettua suomalaista historiapainotteista tietokirjallisuutta.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Vahe toistaiseksi.
Vuoden nuori muotoilija.
Kiehtovaa Suomen talouden historiaa
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Vähän vaikeesti ottanu tän kanssa ja tuntuu raskaanpuoleiselta kahlaamiselta. Vajaat sata sivua jäljellä, pikkasen tuntuu paranevan loppua kohden. Ajoittain aika ärsyttävää namedroppailua, kun ei sillä namedroppailulla tunnu olevan kummempaa tarkoitusta. Joku Robert Calvertkin on läsnä lähes kaiken aikaa, mut loppujen lopuks vaan nimenä, ei oikeena henkilönä, vaiks se tais olla semmonen persoona et siitä riittäis matskua ihan omaan kirjaansa. Ja sit toi Moorcockin kiukku maailman tilaa ym. kohtaan tuntuu jotenkin aika väkinäiseltä, eikä sillai omakohtaiselta et se tuntuis pal missään. Että en oikeen tahdo tajuu et mikä tässä nyt sitten on jujuna.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
- synttärilahja...
seuraavaks
juuh elikkäs suomessakin juoksijoita 60-70 -luvulla valmentaneen arthur lydiardin kirjan lukaisin, kun kirjastolta löytyi. yleistajuista, kiinnostavaa ja IMHO edelleen ajankohtaista juttua pitkien 20-90 minsan vauhtikestävyysvetojen nerokkuudesta. lydiard mursi nyt ja 50-luvulla muodissa olleen lyhyiden hiit-tyyppisten vetojen ja hitaan jolkottelun varaan rakentunutta valmennuskaavaa hyvin tietoisesti ja aika hyvällä menestyksellä. palautumisjuttuja koskeva puoli kirjassa on aika alkeellista tai sitten jätetty ns herran haltuun, kuten tuolloin tietty tapana oli.
vekkulisti kirjoitettua noin yleisesti ja huvittavina bonareina mm:
* melkein jokainen suomenkielinen nimi kirjoitettu just sopivasti pieleen (Kekonen, Pentekavonen, Kaari Sinkonnen, Uka Kahu, sizu ja presidentti Dr. Mannheim...)
* yleinen HTFU-mentaliteetti ja lepopäiville sun muille irivstely
* itseoppineet "parasta olisi juoda hikeä, mutta se maistuu pahalta" -tyylin neuvot ja "ei jäniksetkään verryttele tai venyttele" -tapaustutkimukset ripoteltuna tekstin joukkoon
* virenin veritankkausjupakan selittely käytännössä avaa vuonna 1978 kirjoitetun kirjan
* kestävyysjuoksukulttuurin varaukseton hehkuttelu terveenä nationalistisen ideologian selkärankana ryssää vastaan
ainakin turskaa vois kiinnostaa, miksei petsariakin. kirjan luulis löytyvän suht iisisti. lydiardin touhut kai aiheutti suomessa aika paljon polemiikkia, josta ois hauskaa lukea jotain aikalaishistoriikkiä tms., joten vinkata voip
Last edited by fassu (31.08.2013 12:52)
Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Highsmith poikkes mukavasti aiemmista lukemistani, vaikkei ehkä sit kuitenkaan mahottoman hyvä ollut. Leonard oli fantsun napakka länkkäri, kyl tämmönen hyvin kirjotettu senttarimeininki mulle maistuu, kaikki turha riisuttu veks, jäljellä vain KOVA YDIN. DeWitt oli viihdyttävä, mut tuntu siltä et tää jässeli ois oikeen kovasti halunnu kirjottaa Coen-länkkärin, jäi siis jäljittelyn maku.
Nyt:
Ja sen jälkeen varmaan:
* itseoppineet "parasta olisi juoda hikeä, mutta se maistuu pahalta" -tyylin neuvot ja "ei jäniksetkään verryttele tai venyttele" -tapaustutkimukset ripoteltuna tekstin joukkoon
Itse käytän aina esimerkkinä hevosia.
Eka lukemani Vance (oon saattanu sen yhen suomennoksen lukea joskus kauan sitten mut en oo ihan varma enkä kyl siitä mitään muista jos oonkin lukenut) ja heräs pienehkö himo lukea lisää. Sisällöllisesti aika heppoista liirumlaarumia, mut niin ihastuttavaan tyyliin kirjoitettu että ilahdutti kyllä. On vaan heikosti saatavilla, kirjastossa ei oo eikä divareissa ym. oo pahemmin tullu vastaan.
Ilman kansipapereita tosin.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Seuraavaks:
^ Laitahan sit Rautanaulasta rapsaa. Oli aika mielenkiintonen arvostelu tän päivän Hesarissa.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
^ Laitahan sit Rautanaulasta rapsaa. Oli aika mielenkiintonen arvostelu tän päivän Hesarissa.
*
Kyllähän minä tykkäsin. Vois ehkä jopa sanoa, että Liimatta on kehittynyt kirjailijana, sen verta väkevää oli teksti. Parhaimpansa ehkä, vaikka kovasti olen perso esikoiselleen.
Kyllä se silti edelleen sortuu helmasyntiinsä, elikkäs on niin kova hinku keksiä nokkelia lausahduksia ja virkkehiä, että se välillä käy kaiken muun edelle ja teksti vajoaa sanahelinään. Mutta toisaalta kyllä ne nokkelat lauseet on välistä sitten taas oikeasti niin hyviä että ihanhan sitä naurahtaa ääneen. Vaikka surumielinen kirja tämä kyllä pääpiirteissään on.
Lentsua luen.
Thomas M. Disch - The Prisoner. Perustuu samannimiseen televisiosarjaan.
Disch on mainio kirjailija. Yllättävä ja tehokas sanankäyttäjä. Aikaisemmin olen lukenut Dischiltä Camp Concentrationin ja voin sitä vilpittömästi suositella esim Philip K Dick faneille.
seuraavaks
Tää oli hyvä kirja. Seuraavaks kiinnostas lukea jotain kylmään sotaan liittyvää tietokirjallisuutta. Suosituksia?
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Seuraavaks kiinnostas lukea jotain kylmään sotaan liittyvää tietokirjallisuutta. Suosituksia?
Tim Weinerin CIA-historiikki Legacy of Ashes oli ihan mielenkiintoinen.
Kiitti
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
^ yks parhaista Ahoista
vittu nyt sä kuolet, tai ainaski lyön haarukalla kulliin
Artikkelini oikovedosta. Ei oikein lähe. Tylsä kirjoittaja!