You are not logged in.
Alxity wrote:22 Pistepirkko/The Others - Ou Wee! cd. Varhaista Pistepirkkoa. Ihan jees, mutta enpä tätäkään usko enää soittimeeni laittavani eli myyntiin. 3/5 tähtöstä.
Höh, vallan valloittava pikkulevy.
ripatkaapa joku mulle se nimibiisi, tai kuvailkaa tarkemmin millanen kansi tossa on, digipak, pahvikansi vai mikä, lukeeko reunassa jotain, minkä värinen, miten paksu? mulla on toi, mutta en löydä sitä mistään vaikka oon etsiny
Feggy wrote:Alxity wrote:22 Pistepirkko/The Others - Ou Wee! cd. Varhaista Pistepirkkoa. Ihan jees, mutta enpä tätäkään usko enää soittimeeni laittavani eli myyntiin. 3/5 tähtöstä.
ripatkaapa joku mulle se nimibiisi, tai kuvailkaa tarkemmin millanen kansi tossa on, digipak, pahvikansi vai mikä, lukeeko reunassa jotain, minkä värinen, miten paksu? mulla on toi, mutta en löydä sitä mistään vaikka oon etsiny
Pahvia nämä kannet ovat. Reunassa on violetti tausta ja jotain oranssia tms ja siinä lukee levyn nimi tikkukirjaimilla.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
psykokarkki wrote:Feggy wrote:Alxity wrote:22 Pistepirkko/The Others - Ou Wee! cd. Varhaista Pistepirkkoa. Ihan jees, mutta enpä tätäkään usko enää soittimeeni laittavani eli myyntiin. 3/5 tähtöstä.
Pahvia nämä kannet ovat. Reunassa on violetti tausta ja jotain oranssia tms ja siinä lukee levyn nimi tikkukirjaimilla.
ou wee, pitää yrittää taas etsiä
Iggy & The Stooges - Rough Power EP 10". Neljä biisiä Stoogesia. Jotain raakamiksauksia nämä ovat ja juuri siltä kuulostavat. En nyt tiedä lisäävätkö nämä mitään olellista mihinkään, mutta eipä tätä raaski poiskaan myydä. 3/5 tähteä. Jos joku kokee tämän oikesti omakseen haluavan niin saa tehdä tarjouksen!
Joe Strummer & The Mescaleros - Rock Art and the X-Ray Style cd. Strummerin kuoleman jälkeen innostuin kovasti viimeisestä Mescaleros-levystä (ei muuten kannattane koveroida Redemption Songia, kyseinen biisi löytyy Bob Marleyn viimeisen studiolevyn ja Strummerin viimeisen levyn lisäksi myös joltain Johnny Cashin boxilta. Kyseinen versio julkaistiin ilmeisesti teemaan sopien vasta Cashin kuoltua) ja jossain vaiheessa tuli hankittua Global A Go-Go ja todettua sekin hyväksi. Odotukset olivat siis melko korkealla kun viimeinen löysin tämän levyn (muistaakseni joko Briteistä tai Irlannista) käsiini. Jonkinasteinen pettymyshän tämä sitten lopulta oli. Levy on melko tasalaatuinen, mutta siltä puuttuvat kahden jälkimmäisen levyn huippukohtien tasoiset biisit. Toisaalta mitään kauheita hutejakaan mukana ei ole. Kai tätä joskus taas tulee uudelleenkin kuunneltua. 3.5/5 tähteä.
<@DBGene> senkin karkki
Alxityn mietteet levyistä
topikille
ontopic: koskahan oon kuunnellu jostain muusta kuin spotifystä mittää
Varikset komentavat
AC/DC - Let There Be Rock LP. Odotukset eivät ihan hirveän korkealla olleet tämän suhteen. Powerage ei oikein sytyttänyt ja muistelin tämän olevan vieläkin tylsempi. Väärässä olin taas kerran. Kyseessä saattaa olla jopa paras kuulemani AC/DC-levy (Back In Blackistakin muistaakseni tykkään, pitäisiköhän sekin tässä joskus kuunnella). En myy. 3.5/5 tähteä tällä erää.
Dinosaur Jr - Green Mind cd. Avausbiisi on aika hyvä, mutta sitten meno latistuu. Jotenkin paskat soundit. Mahtaakohan olla Albinin tuottama... Eiku tää olikin se J Mascisiksen "teen sen itse"-levy. Jossain puolivälin jälkeen meno joko muuttuu paremmaksi tai korvani ehti tottua. On näillä parempiakin levyjä, mutta ei tämä paskaakaan ole. En myy. 3.5/5 tähteä.
Rahsaan Rolan Kirk - Here Comes The Whistleman cd. Roland Kirkilta ei ainakaan huumoria puuttunut. Harva sokea jazz-musikko on lavalla vitsaillut siitä, että olisitte antaneet minun ajaa niin oltais päästy paremmin perille (tai jotain sinne päin). Ja löytyy sitä nerokkuuttakin. Hyvä live-levy. 3.5/5 tähteä annoin. Voi olla, että ansaitsisi neljäkin. Tosin samaa voisi sanoa noista kahdesta muustakin.
<@DBGene> senkin karkki
^ tolla dinon levyllähän on the wagonin ohella thumb, joka on varmaan niiden top-kolmosessa
Let there be rock on aivan tajuttoman hyvä levy. Mahtavat soundit ja tarpeeks bluesia.
Serj Tankian - Imperfect Harmonies cd. Tällä levyllä Serj lähti hakemaan vähän uutta suuntaa hyläten ensimmäisen soololevyn SOAD-soundin. Ainakin osittain. Mukana on jousia ja koneita, mutta loppujen lopuksi biisit kuulostavat pohjimmiltaan edelleen samalta. Välillä sävellyskynään on löytynyt hyvä terä ja pari biisiä jää päähänkin soimaan. Kyllä tätä aina joskus huvikseen kuuntelee. 3/5 tähteä. Jää hyllyyn. Tuskin tälle jonossa ostajia olisikaan.
Seuraaviin pika-arvioihin lienee paikallaan liittää varoitus: kyseessä ovat vain minun henkilökohtaiset mielipiteeni. Eri mieltä saa olla, mutta suosittelen kuitenkin harkitsemaan kahdesti ennen kuin tekee lopullisen päätöksen vihapostimerkin liimaamisesta uhkauskuoreen.
Sonic Youth - Bad Moon Rising cd. Brave Men Run ja Death Valley '69 ovat Sonic Youthia parhaimmillaan. Se mitä siinä välissä on ei sitten aina oikein jaksa innostaa. Joskus kuitenkin enemmän. Olen tullut siihen tulokseen, etten pääsääntöisesti tykkää Kimin laulamista biiseistä bändin alku- ja loppupään levyillä. Keskivaiheilla en ole samaa huomannut. Ei tätä nyt poiskaan viitsi myydä, mutta paljoa yli kolmea tähteä en kokonaisuudesta anna. Pistetään 3.5/5 tähteä.
Sonic Youth - Sonic Nurse cd. Levyn julkaisun aikoihin luulin, että tämä bändi oli minun osaltani tässä. Onneksi seuraava levy jaksoi vielä yllättää positiivisesti. Kim Gordon and the Arthur Doyle Hand Cream tiivistää sen mistä en Sonic Youhissa tykkää (kyseisen biisin soitto siis, Kim Gordonia vastaan minulla ei sinällään mitään ole). Jokseenkin tylsä biisi. Levy alkaa ja loppuu melko vahvasti ja täytyy sanoa, että olen ehkä oppinut pitämään tästä enemmän kuin levyn julkaisun aikoihin (sama kyllä myös Murray Streetin kanssa, en tosin enää muista kuuntelinko sitä edes heti julkaisun aikoihin vai olinko vielä bändin vanhempien levyjen pauloissa). Eipä tästäkään raaski luopua. 3/5 tähteä. Vähän pahalta tuntuu kyllä antaa tälle sama tähtimäärä kuin Serjin soololevylle, mutta menköön nyt. Vai pitäisiköhän kuitekin anta tälle3.5 tähteä. Ehkä....
Last edited by Alxity (11.06.2013 22:55)
<@DBGene> senkin karkki
Olen tullut siihen tulokseen, etten pääsääntöisesti tykkää Kimin laulamista biiseistä bändin alku- ja loppupään levyillä.
En minäkään. Tai ehkä alkupään levyille se vielä sopii mut siitä eteenpäin ärsyttää tasaisen kasvavasti.
Tullut taas kasa äänitteitä käytettyä soittimessa. Tällä kertaa yksikään ei päätynyt myyntiin.
Sonic Youth - EVOL cd. Tämä oli parempi kuin muistin. Aiemin olin sitä mieltä, että Sister on ensimmäinen Sonic Youthin loistava levy, mutta onhan tämäkin aika hyvä. Jostain biisistä tuli Patti Smith mieleen. En vaan edelleenkään tykkää siitä, että levyn takakannessa biisit ovat jossain sekalaisessa järjestyksessä. 4/5 ironista hipsterihymyä.
Allo Dalin' - s/t cd. Sanoitukset menevät välillä niin pahasti söpöilyn puolelle, että oikein pahaa meinaa tehdä. Melodiat ovat kuitenkin kunnossa ja aika yllättävästi tässä yhdistellään eri elementtejä aina Johnny Cashista lähtien. 4/5 pallomekkoa.
The Flaming Lips - Clouds Taste Metallic cd. Hetken jo muistin miksi tätä on tituleerattu clouds taste skip skipiksi. Löytyväthän ne varhaiset Pink Floyd-vaikutteet sieltä jostain kuitenkin kun ajatuksella kuunteli. Edelleenkään en pidä tätä mitenkään täydellisenä kokonaisuutena ja tykkään monesta Lips-levystä enemmän. Hetkensä tälläkin kuitenkin on. 3.5/5 muovista muistikkupääkalloa.
System Of A Down - Steal This Album! cd. Kovassa iskussa ovat olleet kun jämäbiiseistäkin on näin hyvä kokonaisuus saatu. Tykkään tässä bändissä erityisesti siitä miten poliittista sanomaa yhdistellään huumoriin. Ritariässäkitarasoolo on mahtava idea. 4/5 amislippistä.
The Killers - Day & Age cd. Killers on vaivihkaa noussut yhdeksi suosikeistani näistä 2000-luvun puolivälin "retro-bändeistä". Oisko tämä Jenkkien PMMP (Somebody Told Me vs. Rusketusraidat). Kolmas levy nyt ei enää jaksa samalla tavalla innostaa kuin kaksi edellistä ja tuskin tätä ostaisin jos tämä nyt julkaistaisiin. Sen verran kuitekin tykkään etten poiskaan viitsi myydä. 3/5 talon lonkeroa
Tommi Liimatta - Tropical Cocktail cd. Levyn julkaisun aikoihin en osannut sitä oikein arvostaa ja pidin sitä pettymyksenä. Olisin halunnut jotain Liimatan Pan Alleyn tapaista, mutta se ei kai enää ollut mahdollista. Nyt kun tätä kuuntelee niin ensimmäisenä tulee mieleen Dylanin 60-luvun tajunnanvirtalyriikka (kirjoitin muuten ensin vahingossa "tajunnanvirtsa"). Tahrainen rekisteri tarjoaa parit hyvät naurut ja levyä on muutoinkin ilo kuunnella. Ei kuitenkaan ehkä ihan päivittäin. 4/5 renkiä.
Leonard Cohen - Ten New Songs cd. Levy kuulostaa samalta kuin kaikki muutkin Cohenin levyt 2000-luvulla: taustalla soittaa soundiltaan hyvin sliipattu bändi, joka tuntuu olevan täysin paikallaan joskus tv:ssä pyörineessä "Unohtumaton LEONÄÄRT KÖYHEN"-levynmainoksessa. Onneksi Monsiuer Cohenin sanoitukset pelastavat jälleen kerran levyn täydelliseltä keskinkertaisuuden suohon uppoamiselta. 3/5 liituraitapikkutakkia.
<@DBGene> senkin karkki
Oasis - Heathen Chemistry cd. Tällä levyllä Beatles on läsnä. Harmi vaan ettei Oasiksen biisienkirjoitustaito riittänyt ihan samaan. Mainettaan parempi levy kuitenkin ja osa pastisseista toimii ihan hyvin. 3/5 tähteä ja lupa jäädä levyhyllyyn
Van Morrison - Moondance cd. Tämä nyt ei välttämättä olisi tähän topiciin kuulunut, mutta kaipa tätäkin harvemmin kuunnelluksi voi väittää kun noin kerran vuodessa taidan levyn soittimeen laittaa. Aivan täydellinen kesälevy. Hieno sekoistus bluesia, folkia ja jazzia. Täydet 5 tähteä. En tule koskaan myymään pois.
Eels - Eels With Strings: Live at Town Hall cd. Levy sisältää yhden kaikkien aikojen parhaista biiseistä: Dirty Girlin. Tosin studioversio on vieläkin parempi. Lisäksi levyllä on muutama muu todella hieno kappale (kuten levyn päättävä Things the Grandchildren Should Know). Väliin mahtuu kuitenkin myös jonkin verran tyhjäkäyntiä ja 22 biisiä on melkoinen kesto, etenkin kun Eelsin tuotanto ei minulle ole kokonaisuudessaan mitenkään erityisen läheisesti tuttua. Plussalle tässä kuitenkin selkeästi jäädään. 3.5/5 tähteä. Ainakin toistaiseksi saa jäädä hyllyyn.
Chicago Soul - Electric Blues, Funk and Soul cd. Tätäkään en varsinaisesti ajatellut myydä pois, mutta kirjoitanpa nyt sanasen tästäkin. Aivan mainio kokoelma, jolta löytyy sekä bluesmiesten sähköisen kauden tuotoksia (Howlin' Wolf - Evil, Muddy Waters - I Just Want to Make Love to You) että myös upeaa soulia ja funkia. Suosittelen lämpimästi tähän tutustumista kaikille kyseisten musiikkityylien ystäville. 4.5/5 tähteä.
<@DBGene> senkin karkki
Leonard Cohen - Ten New Songs cd. Levy kuulostaa samalta kuin kaikki muutkin Cohenin levyt 2000-luvulla: taustalla soittaa soundiltaan hyvin sliipattu bändi, joka tuntuu olevan täysin paikallaan joskus tv:ssä pyörineessä "Unohtumaton LEONÄÄRT KÖYHEN"-levynmainoksessa. Onneksi Monsiuer Cohenin sanoitukset pelastavat jälleen kerran levyn täydelliseltä keskinkertaisuuden suohon uppoamiselta. 3/5 liituraitapikkutakkia.
Paitsi että Sharon Robinson soitti kaikki instrumentit itse lukuunottamatta Bob Metzgerin kitarointia avauskappaleella. Myös Dear Heather tehtiin pitkälti samalla tavalla. Ainoastaan uusin Old Ideas on tehty bändin kanssa.
Alxity wrote:Leonard Cohen - Ten New Songs cd. Levy kuulostaa samalta kuin kaikki muutkin Cohenin levyt 2000-luvulla: taustalla soittaa soundiltaan hyvin sliipattu bändi, joka tuntuu olevan täysin paikallaan joskus tv:ssä pyörineessä "Unohtumaton LEONÄÄRT KÖYHEN"-levynmainoksessa. Onneksi Monsiuer Cohenin sanoitukset pelastavat jälleen kerran levyn täydelliseltä keskinkertaisuuden suohon uppoamiselta. 3/5 liituraitapikkutakkia.
Paitsi että Sharon Robinson soitti kaikki instrumentit itse lukuunottamatta Bob Metzgerin kitarointia avauskappaleella. Myös Dear Heather tehtiin pitkälti samalla tavalla. Ainoastaan uusin Old Ideas on tehty bändin kanssa.
Tätä en tiennytkään (kuten jokainen varmaan tässä vaiheessa huomaa ) Dear Heatheria en muuten ole edes aikoihin kuunnellut...
<@DBGene> senkin karkki
qdes wrote:Alxity wrote:Leonard Cohen - Ten New Songs cd. Levy kuulostaa samalta kuin kaikki muutkin Cohenin levyt 2000-luvulla: taustalla soittaa soundiltaan hyvin sliipattu bändi, joka tuntuu olevan täysin paikallaan joskus tv:ssä pyörineessä "Unohtumaton LEONÄÄRT KÖYHEN"-levynmainoksessa. Onneksi Monsiuer Cohenin sanoitukset pelastavat jälleen kerran levyn täydelliseltä keskinkertaisuuden suohon uppoamiselta. 3/5 liituraitapikkutakkia.
Tätä en tiennytkään (kuten jokainen varmaan tässä vaiheessa huomaa ) Dear Heatheria en muuten ole edes aikoihin kuunnellut...
Siinä on kyllä vaan pari oikein mainiota kappaletta.
Taas tullut muutama levy kuunneltua, Mitään en taaskaan raaskinut myyntiin laittaa
The Jam - The Jam at the BBC cd. Mitähän tästä nyt sanoisi. Bändin eri aikakauden biisejä muutamast eri sessiosta, joista toiset ovat radiolivejä ja toiset yleisön edessä vedettyjä. Etenkin kakkos-cd:n loppupuolelta löytyvä keikkatallenne on oikein mainio. 4/5 tähteä.
The Fall - Bend Sinister cd. Jotenkin olin muistanut, etten tästä olisi niin kovasti innostunut. Epätasaiseksi taisin mielessäni levyn arvioida. Väärin muistettu jälleen kerran. Paljon hyviä biisejä, eikä juurikaan täytettä. 4/ tähteä, vaikka ehkä puolikas lisääkin olisi voinut olla paikallaan.
Simple Minds - Sons and Fascination LP. Jonkin verran epätasainen kokonaisuus, mutta parhaat hetket ovatkin sitten parhautta. Edelleen kuitenkin rankkaisin debyytin riehakkuuden tätä paremmaksi ja muita bändin levyjä en varmaan ole koskaan kuullutkaan. 3/5 tähteä päädyin antamaan.
Dire Straits - Love Over Gold LP (kirjotin nimen muuten alkuun epähuomiossa "Love Over Golf", siinäpä vasta olisi hyvä nimi levylle ) Dire Straitsi tunnelmallisimmillaan. Onhan tämä aika aikuiskasaria, mutta jollain tavalla kuitenkin hyvää sellaista. 3/5 tähteä.
Talking Heads - Little Creatures LP. Takakannen kuvan perusteella Tamin MM-kisoissa vaatettanut henkilö on ottanut vaikutteensa 85-vuoden Talking Headsista. Bändi ei enää ehkä yllä ihan huippuaikojensa saavutuksiin, mutta muutama huippubiisi on edelleen mukana (mm. And She Was ja The Lady Don't Mind). 3.5/5 tähteä.
<@DBGene> senkin karkki
Dire Straits - Love Over Gold LP (kirjotin nimen muuten alkuun epähuomiossa "Love Over Golf", siinäpä vasta olisi hyvä nimi levylle )
Talking Heads - Little Creatures LP. Takakannen kuvan perusteella Tamin MM-kisoissa vaatettanut henkilö on ottanut vaikutteensa 85-vuoden Talking Headsista.
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Taas pari läpyskää tullut kuunneltua:
Rolling Stones - Bridges To Babylon cd. Ostinkohan tämän heti levyn julkaisun jälkeen vai vasta hieman myöhemmin... En enää muista. Taisi olla hiema myöhemmin käytettynä. Aivan hirveän montaa kertaa en ole sen jälkeen levyä kuunnellut. Eihän tämä nyt huonokaan kuitenkaan ole. Jonkun verran täytebiisejä on mukana, mutta kaiken kaikkiaan suhteellisen korkealla taso kuitenkin pysyy. Might As Well Get Juicedilla bändi tuntuu vielä yrittävän päivittää soundiaan 90-luvulle. Liekö kyseessä viimeinen yritys ajanmukaistaa soundia vai löytyykö Bigger Bandilta vielä jotain vastaavaa? Muistaakseni ei. Eipä tätä oikein raaski myymäänkään alkaa kun ei tätä kukaan kuitenkaan halua. 2.5/5 tähteä.
The Fall - Live At The Witch Trials cd. Kuten kaikki varmaan tietäväkin niin nimestään huolimatta kyseessä ei ole live-levy, vaikka omistamassani spesiaaliversiossa kakkoslevy onkin liveä. Sisältää yksittäisiä hyviä biisejä, mutta kokonaisuutena ei kuulu suosikkeihini The Fallilta. Paikoitellen jotenkin aavistuksen pitkäveteisen oloinen levy. "Six minutes!" "Six fourty!"Kolmekin olisi ehkä riittänyt... Ehdottomasti jää kuitenkin hyllyyn ja pääsee välillä soittimeenkin. 3/5 tähteä. Jonain toisena päivänä olisin saattanut antaa puolikkaan enemmänkin.
<@DBGene> senkin karkki
Turbonegro - Ass Cobra cd. Kaikki muu, paitsi musiikki toimii kuin unelma, eikä se musiikillinen puolikaan nyt mitenkään erityisen huono ole. I Got Erectioninille erityiseisti nostan hattua. 3/5 tähteä
Frank Black - Fast Man Raider Man cd.
Nashvillen kuuma aurinko nostatti hikipisarat Frankin vahvaan niskaan. Moottoritien liittymästä eteen kiilasi 80-luvun Chevrolet. Taustapeiliin katsomatta Frank vaihtoi kaistaa ja painoi kaasua. "I'm a fast man, I'm a fast man, oh-oh" Frank ajatteli. Enää yksi biisi ja sen jälkeen homma olisi paketissa. Levylle kelpaavia kappaleita oli kasaantunut jo 26, mutta tuplalevy tuntui vaativan vielä yhtä. Frank kaarsi studion pihaan. Sisältä kantatui vaimea saksofonin soitto. Enää yksi biisi ja Frank pääsisi grillaamaan jälleen lihaa kotiin Bostiniin. Kauas tästä kuumuudesta. Kenties olisi aika kokeilla hevosta. Tuskin siinä ainakaan mitään häviäisi. "I'm living on horse meat, But I could not win, I'm living on horse meat, But I could not win" Levy olisi pian valmis. Se toisi mieleen Big Pinkin (tällä Frank ei tarkoittanut niskaansa) ja muut americanan klassikot.
3/5 tähteä
Last edited by Alxity (04.07.2013 17:46)
<@DBGene> senkin karkki
Niin tuon Frank Blackin soolon taidan kuitenkin pistää myyntiin... Näistä muista en tainnut taaskaan mitään myyntiin saada:
Iron Maiden - Rock In Rio cd. Vähän ihmetyttää miksi minä tämänkin olen mennyt ostamaan. Voisi luulla, että olisin pärjännyt 80-luvun studiolevyillä Live After Deathilla ja Fear Of The Darkilla vahvistettuna. Mutta hankittu mikä hankittu. Kohtuullisen paljon tässä on uudempiakin biisejä. Yllättävän hyvältä suurin osa niistä kuulostaa, mutta toisaalta aika lailla samoilta kuin vanhatkin klassikot. Yleisö on kiitettävästi mukana. Ehkä tätä joskus aina kuitenkin tulee kuunneltua. 3.5/5 tähteä.
New Order - Movement cd. Tämähän oli parempi kuin muistin. Liekö kyseessää New Orderin aliarvostetuin levy? Ilman tätä levyä puhuttaisiin puuttuvasta linkistä Joy Divisionin ja New Orderin välillä. 4/5 tähteä.
Stiff Little Fingers - Nobody's Heroes LP. Olin jotenkin mieltänyt tämän soundiltaan paljon debyyttiä kevyemmäksi. Mielikuvani saattoi perustua kahteen b-puolen dub-biisiin (joista toinenkin on itse asiassa vain aluksi dubia). Eihän tämä nyt aivan yllä debyytin nerouteen, mutta hyvä levy joka tapauksessa. Levyltä voi selvästi aistia miten vittumainen paikka Belfast on varmasti 70-luvulla ollut. 4/5 tähteä (levylle).
Don McLean - American Pie LP. Nimibiisi lienee kaikille tuttu, mutta kuka muistaa muita biisejä tältä levyltä? Everybody Loves Me, Baby ja Babylon ainakin ovat myös ihan ok. Loppujen lopuksi melko kevyttä singer-songwriter-lightia kuitenkin. Enpä nyt vieä ainakaan jaksa kuitenkaan myyntiin pistää. 3/5 tähteä.
Ramones - Pleasant Dreams LP. Levy alkaa loistavalla We Want the Airwavesilla ja muutoinkin a-puoli on kovempi kuin muistin. B-puolella homma käy sitten jo hieman puuduttuvaksi. Kohtuullisen hyvä levy kuitenkin. 3.5/5 tähteä.
<@DBGene> senkin karkki
Toi New Order on kyllä edelleen kova levy. Pleasant Dreams on mulle ihan karkkia alusta loppuun!
Pleasant Dreams on mulle ihan karkkia alusta loppuun!
Voi olla, että keskittyminenkin vähän herpaantu kun piti toisella silmällä vahtia poikaa, joka päätti pistää parvekkeen kalusteet uuteen järjestykseen... Pitää siis kuunnella vielä paremmallakin keskittymisellä.
Sitten taas seuraavaa läpyskää soittimeen:
Animal Collective - Strawberry Jam cd. Haastava on oikea sana kuvaamaan suhdettani tähän bändiin. Vuosia sitten näkemäni Roskilde-keikka ei innostanut yhtään, mutta enpä toisaalta kovin keskittyneesti seurannutkaan. Pitää myös muistaa ettei kyseessä olisi ensimmäinen kerta kun julistaisin jonkun bändin tylsäksi tuubaksi vain huomatakseni sen yhdeksi suosikeistani muutaman vuoden päästä (olkoon vaikka Pavement tästä esimerkkinä). Mutta sitten takaisin mansikkahilloon. Levyllä on kiistatta yksi loistava biisi: For Reverend Green. Kyseisen kappaleen ympäriltä löytyy muutakin kiinnostavaa, mutta etenkin levyn alku tahtoo edelleen hieman tökkiä. Yksi syy tähän lienee bändin elektroninen neo-psykedelia-äänimaailma, jollaiseen korvani ei liian tottunut ole. Silti minusta tuntuu ettei bändin sävelkynä ole ollut aivan täydessä terässä koko levyn ajan. Jos taso olisi jatkuvasti samaa kuin For Reverend Greenillä puhuttaisiin jo mestariteoksesta. 4/5 tähteä.
Last edited by Alxity (12.07.2013 08:48)
<@DBGene> senkin karkki
King Crimson - Starless And Bible Blackcd. Red on yksi suosikkilevyistäni, mutta tämä on ottanut jotenkin vaikeasti. Etenkin levyn alku on jotenkin kovin hankalasti lähestyttävä. Loppujen lopuksi kuitenkin oikein hyvä levy. 4/5 tähteä. Jää hyllyyn.
Nirvana - "Bleach" cd. Levyltä kuulee, että hittipotentiaali löytyy, mutta tuotanto tekee levystä Nevermindin ensimmäisenä kuulleelle hieman hankalammin lähestyttävän. About a Girl on selkein indikaatio tulevasta. 3.5/5 tähteä. Eipä tätä viitsi poiskaan myydä.
Johnny Cash - American V cd. Postuumista julkaistu sarjan viides osa taisi aikanaan tuntua jo hieman liioittelulta enkä muista koskaan aiemmin kunnolla keskittyneesti kuunnelleeni tätä levyä. Äänestä kuulee, että Johnny on jo vanha mies ja elinpäiviä ei enää ole paljoa jäljellä. Tulkinnat ovat kuitenkin vahvoja ja koskettavia. 4/5 tähteä. En myy.
Porcupine Tree - In Absentia cd. En oikein osaa vieläkään muodostaa mielipidettä tästä bändistä. Osa biiseistä jää soimaan päähän (hyvällä tavalla) ja niitä tulee huomaamattaan hyräiltyä. Osa taas kuulostaa generisimmältä progelta mitä on koskaan tehty. Tältäkin levyltä löytyy molempia ääripäitä. Aluksia ajattelin jo myydä levyn pois, mutta jos nyt en kuitenkaan ihan vielä ainakaan. 3.5/5 tähteä.
Scissor Sisters - Ta-Dah cd. Yllättävän ajattomalta tämä kuulosti. Yhdestä biisistä tuli muuten ihan Moloko mieleen. Pidetään hyllyssä jos sitä vaikka joskus innostuisi pistämään jalalla koreasti tämmöisen juhlamusiikin tahtiin. 3.5/5 tähteä.
Miles - Davis - Bitches Brew cd. Nyt tämä vasta aukesi! Jotenkin en ollut aiemmin päässyt levyn tunnelmaan ollenkaan sisään. Aivan täydellisenä en kuitenkaan vieläkään levyä pidä. 4/5 tähteä.
Dire Straits - Live At The BBC cd. 7 biisiä varhaista Dire Straitsia sekä 14 minuuttinen Tunnel Of Love. Yllättävän bluesia nämä vanhemmat biisit ovat, mutta kaiken kaikkiaan ihan hyviä. Sultans Of Swingin miksaus miellytti korvaa. Basso kuului studioversiota selkeämmin. 3.5/5 tähteä.
Radio Myanmar (Burma) cd, Muistini mukaan "Radio-sarjan" heikoimmasta päästä, mutta ilahdutti silti sydäntä. Olisin ehkä voinut kuunteluun paremminkin keskittyä. 3.5/5 tähteä tällä kertaa.
<@DBGene> senkin karkki
Taas tullut pari levyä kuunneltua:
Rolling Stones - Dirty Works LP. Eihän tämä parasta Rolling Stonesia ole, mutta levyltä löytyy kuitenkin pari yllättävänkin hyvää biisiä (esim. One Hit (To The Body) ja Too Rude). Mitään järkeä ei tätä ole lähteä myymään, koska kukaan ei kuitenkaan ostaisi. Ihan ok levykin sitä paitsi. 2.5/5 tähteä.
Nick Cave - From Her To Eternity cd. Olen aina arvostanut Caven myöhempää tuotantoa (tai nykyään taisi olla oikeampaa puhua keskivälin tuotannosta) enemmän kuin näitä varhaisempia levyjä. Johtuu varmaan ossaksi siitä, että tutustuin Caveen ensimmäisen kerran murhaballadien kautta. Tästä levytä jää ensimmäisenä mieleen, että remasterointi varmaan tekisi hyvää (kyseessä on siis vanhempi cd-painos). Osa biiseistä (esim. nimibiisi) on nerokkuutta, mutta esimerkiksi Wings Off Flies kuulostaa minusta oikeastaan pelkästään vain tylsältä. 4/5 tähteä kuitenkin. En myy.
Opeth - Damnation cd. Tämä taisi olla se Opethin metalliton levy. Epäilemättä teknisesti korkeatasoista progeilua, mutta mitään uutta ja erityisen omaperäistä en tästä löydä. Steven Wilsonin jälki on helposti tunnistettavissa. Jos hyllyssäni olisi vain 5 levyä en varmaan harkitsisi myyntiä, mutta nyt kun kokoelmaa alkaa jo olla en usko, että tämä levy juurikaan täydentää sitä tai tarjoaa erityisen unohtumattomia kuunteluelämyksiä. 3.5/5 tähteä ja myyntiin.
<@DBGene> senkin karkki
Taas pari levyä tullut kuunneltua:
UB40 - Signing Off LP. Legendaarinen kansi. Aikoinaan tämä on varmaankin ollut jotain uutta ja hienoa, mutta minun korvaani soundi on ehkä liiankin radioystävällistä. Osa biiseistä on kuitenkin aika kovia ja etenkin Reefer Madnes on muistaakseni kova (nyt jäi kuuntelematta kun alakerran vinyylisoittimella ei pysty kuunnella 45 RPM levyjä). Annetaan nyt 3/5 tähteä ja lupa jäädä hyllyyn.
Pearl Jam - s/t cd. Muistaakseni tämä oli aika tylsä levy etenkin soundiensa puolesta. Alku onkin aika selvästi heikompi kuin Tenin, mutta jossain viidennen biisin kohdalla homma lähtee toimimaan ja tuotantokin on itse asiassa just hyvä. 3.5/5 tähtöstä. Jää hyllyyn.
<@DBGene> senkin karkki
Olen odotellut Alxitylta näitä:
Dub Side of the Moon
Kolme (?) baritonia (Provinssirockista 03(?))
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
Olen odotellut Alxitylta näitä:
Dub Side of the Moon
Kolme (?) baritonia (Provinssirockista 03(?))
Odotuksesi saatetaan tulla palkitsemaan. Tosin omistan vain Neljän Baritonin cd-singlen...
<@DBGene> senkin karkki
Ja sitten taas lisää...
Elton John - Goodbye Yellow Brick Road cd. Tämähän oli selvästi parempi kokonaisuus kuin muistin. Hittibiisiä toisen perään. Todella vahva kokonaisuus, mutta jää silti aavistuksen täydellisyydestä ainakin tällä kertaa. 4.5/5 tähteä. Pitäis varmaan joskus yrittää hankkia jotain muutakin Eltonin huippukauden levyä kuunteluun. Tämä jää kyllä ehdottomasti hyllyyn.
Editors - The Back Room cd. Tämä taisi olla näitä toisen aallon post-punk revival bändejä. Sanoitukset ovat kyllä aika naurettavia, kuten tämä Blood: "If there's hope in your heart / It would flow to every part / If there's hope in your heart". Keskivaiheilla on joku vähän vahvempi biisi kuitenkin, joka pelastaa levyn totaalisesta mitäänsanomattomuudelta. 3/5 tähteä ja olkoon nyt vielä toistaiseksi hyllyssä.
Absoluuttinen Nollapiste - Iiris cd. Tämä oli parempi kuin muistin. Julkaisun aikoihin levy tuntui jotein irralliselta Absojen diskografiassa, mutta nyt kaksi levyä myöhemmin ei se enää erotu niin selvästi. Eihän tämä mikään mestariteos ole, mutta esimerkiksi Hän ei voi olla minun on aika hyvä biisi. Vastapainona on sitten joku Puhelin mutta ei luontoa. Aika selkeä välityö tämä kai on, mutta sellaisena kuitenkin ihan kohtuullinen. 3/5 tähteä. Toistaiseksi en ainakaan myy.
PMMP- Kuulkaas enot! cd. Kymmenessä vuodessa ärsyttäväkin biisi näköjään voi muuttua siedettäväksi. Kyse on Rusketusraidoista. Enpä olisi vuonna 2003 uskonut, että muutaman vuoden päästä tulen omistamaan tältä bändiltä useamman levyn. Nyt kun tilannetta tarkemmin ajattelee niin itse biisi ei välttämättä edes ole niin ärsyttävä, mutta yhdistän sen aina päässäni Ilosaaressa 2003 riehuneisiin nuoriin neitosiin, jotka uskalsivat tulla häiritsemään itsetunnon kehityksen suhteen vielä kohtuullisen herkässä vaiheessa olleen foorumistin sunnnuntaikrapulaa. Ahdistushan siinä iski kun ei tiennyt miten olisi pitänyt humalaisia riettaita neitosia puhutella. En tosin tiedä olisko tilanne vielä tänäkään päivänä vähemmän ahdistava Mutta muistelot sikseen ja itse levyyn. Potentiaali on kuultavissa, mutta se hakee ehkä vielä hieman muotoaan. Toisaalta on riemastuttavaa kuulla miten levylle on jätetty myös spontaaneilta vaikuttavia välikommentteja. Tällaista levy PMMP ei enää tekisi vuonna 2013. 3/5 tähteä ja jää hyllyyn muistuttamaan kesästä, jolloin ajoin Bedderin tukan. Tai olisin ajanut jos minun olisi annettu ajaa...
Porcupine Tree - Deadwing cd. Tässäpä vasta tylsä levy. Epäilemättä teknisesti loistava, mutta jotenkin hyvin ankea. Kiima puuttuu. Lazarus (vai mikä sen alkupään slovarin nimi nyt olikaan) jää tosin todella tehokkaasti soimaan päässä, mutta sitä en välttämättä plussana pitäisi. Annetaan nyt kuitenkin 2.5/5 tähteä. Menee myyntiin.
Tori Amos - Tales Of A Librarian cd. Mitähän tästä nyt sanoisi. Parhaimmillaan parasta. Välillä kuulostaa erehdyttävä Kate Bushilta. 3.5/5 tähteä. Jää hyllyyn.
Mercury Rev - The Secret Migration cd. Valitettavan keskinkertainen levy hyvältä bändiltä. Välillä, kuten esimerksi Vermillionissa, päästää kuitenkin oikeisiin sfääreihin. 3/5 tähteä. Jääköön toistaiseksi hyllyyn.
Alpha Blondy - Akwaba The Very Best Of cd. Reggaeta Norsunluurannikolta. Kokoelmaa vaivaa sama ominaisuus kuin muitakin miehen levyjä. Yksittäisiä huippuhetkiä löytyy (tällä esim. Brigadier sabari), mutta suurin osa on aika keskinkertaista tavaraa. Ihan hyvä kokoelma kuitenkin loppujen lopuksi. 3/5 tähteä. Jää hyllyyn.
<@DBGene> senkin karkki
3/5 tähteä ja jää hyllyyn muistuttamaan kesästä, jolloin ajoin Bedderin tukan. Tai olisin ajanut jos minun olisi annettu ajaa...
Niin. Näin jälkikäteen ajateltuna: Jos hiukset ajaa pois, mikä siinä edes voisi mennä pieleen? Epätasaista joo, mutta sit ajaa uudestaan.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
Alxity wrote:3/5 tähteä ja jää hyllyyn muistuttamaan kesästä, jolloin ajoin Bedderin tukan. Tai olisin ajanut jos minun olisi annettu ajaa...
Niin. Näin jälkikäteen ajateltuna: Jos hiukset ajaa pois, mikä siinä edes voisi mennä pieleen? Epätasaista joo, mutta sit ajaa uudestaan.
Aina voi jokin mennä pieleen!
<@DBGene> senkin karkki