You are not logged in.
tälle ei ollu topikkia
elämä on
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
yövieraat-levyn kansi on hieno, esko männikön ottama kuva:
levylläkin jokunen hyvä ralli. tätä edeltäneen homo sapiens -levyn nimibiisi on hyvä, ja tän jälkeen ilmestynyt outo elämä saattaa olla jopa näiden paras kiekko
vähän nihkeesti löytyy youtubesta biisejä, mutta tää on aika jees, suomirokkia parhaasta päästä ja kivat pixies-kitarat aina tuolla välissä:
vähän tommosta leukapartamusiikkiahan tää on yleisesti ottaen, mut paikoin hyviä melodioita, ja välillä kikkailujen seassa aika hyviä juttuja. itse asiassa niitä varhaisjuttuja en enää jaksa yhtään, paitsi paha vaatturi on kyl aika hyvä.
jarkko martikainen tehnyt sittemmin soololevyjä, niitä on kai kehuttukin, mutta en oo kuullu.
1990-1992, Homo Sapiens ja Toppatakkeja jne. on ainakin toimivia levyjä. Parhaat yksittäiset biisit taitaa löytyä tolta kokoelmalta. Yövieraat-levyä mulla ei oo, mutta onhan silläkin näköjään ainakin neljä kovaa biisiä. Kuulemma sekin hyvä lätty. Sen jälkeen taso laski ja 2000-luvulla osa matskusta oli jo niin yhdentekevää, ettei tosi.
Kiinnostaaks jotakuta Paratiisin sahakielet / Daavidin Fuzz 7"?
2000-luvun taitteessa olin kova fani. Sittemmin tullut kuunneltua lähinnä Yövieraat levyä, jonka saundista diggaan eniten. Ehkä tuo on kokonaisuutenakin ehein. Homo Sapiens varmaan toisena ja Outo Elämä siinä imussa. Vanhemmilla levyillä on toki myös hetkensä. 2000-luvun tuotannosta jää todella pahasti väkisin vääntämisen maku suuhun, Hirvee yritys päällä, mut eväät syöty
Yövieraat voiskin kaivaa kuunteluun
ystävällisesti käyttäytynyt sika sekä lepäilevä pesukarhu
leukapartamusiikki näitä tuli kuunneltua aika vitusti vuosina 1996-2000. sen jälkeen ei ole ollut tarvetta, kiintiö tuli täyteen ehkä loppuelämäksi. kuitenkin henkilökohtaisen musiikkimaun kehityksen kannalta todella merkittävä bändi ja siten tietyllä tavalla tärkeä. myöhemmistä jutuista syyllisyys ja joutilas on hyviä biisejä ja martikaisen rakkaus hyvä levy.
no hitto, onhan noi yövieraat, homo sapiens ja outo elämä kaikki sellasia 4/5 levyjä. tulee vähe nostalginen fiilis kun nyt pistin spotifysta soimaan
Last edited by jookcha (14.05.2013 23:08)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Toppatakkeja ja toledon terästä kuuntelen edelleen silloin tällöin. Hieno levy
Last edited by börjeslandet (14.05.2013 23:27)
en ole kolmekybänen emoboy
Tänään soi päässä Suomen suurin tv ja aiemmin viikolla se Oudon elämän avausbiisi.
Ajattelin ajellessani pyörällä, et hyi, pitää saada pois se päästä, mut sit aattelinkin antaa vaan soida. Ihmettelin vaan et mitä kaikkea sitä onkaan tullut omaksuttua aikoinaan.
Outo elämä on todella hyvä levy. Tosin ei nykyään jaksa kuunnella koko bändiä tippaakaan.
Homo sapiens on myös mainio. Ja se Normaalien maihinnousu. Siinä huonot soundit, ja musakin on mitä on, mut tarinat aika onnistuneita.
Ja sit on se yksittäinen kappale mis lauletaan jostain et taivas on lilaa karhuntaljaa, sekin mainio.
Isällä on nissan pathfinder ja sellainen näyttö johon voi liittää tietokoneen ja 500e että saa näppiksen? Eli mac book pröö.
Yksinkertaisesti vitun hyvä bändi :peuk:
Mullakin on kyllä ollut kausia jolloin en hirveästi oo näitä kuunnellut, mut aina kun joku levy tulee laitettua soimaan, kuulostaa se aina yhtä loistavalta. Homo sapiens on ehkäpä näiden paras, Leppymättömistä oon kans tykännyt, Keppijumppaakin on kova, vaikka noita uudempia ei kaiketi oo ihan täysin haluttu hyväksyä. Tai no kaikenkaikkiaan koko diskografia on aika tykkiä kamaa. Analysoin tarkemmin joskus myöhemmin, mutta erittäin tärkeä bändi meikäläiselle myös, vaikken hirveän aktiivisesti oo enää pariin vuoteen kuunnellut. Mut vuonna 2005, kyllä muuten toimi
Last edited by Kalossimies (15.05.2013 00:42)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
tämä oli tv:stä tullessaan kyllä kovinta vähään aikaan. nyt ei kuulosta enää ihan niin kovalta jethro tull-vaikutteille toki
ikinä ei ole tullut sen kummemmin tätä kuunneltua, 90-luvun levyillä kyl hyviä biisejä.
Last edited by ydinaukio (15.05.2013 01:22)
Joskus osasin ton biisin kokonaan Ja onhan toi nyt ihan käsittämättömän loistava :peuk: Liveveto ehkä vähän laiskahko, mutta hauska että ovat edes joskus sen livenä vetäneet. Se jäi kyllä harmittamaan, että näin nää vain kaksi kertaa livenä. Toinen olikin sitten luultavasti näiden viimeinen keikka, eli itsenäisyyspäivänä 2008.
Last edited by Kalossimies (15.05.2013 01:29)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
toban innoittaman eksyin kuuntelemaan tämmöisen, yup:n kitaristin ja veljensä uusi bändi näköjään, kammottavat saundit mut aivan loistava biisi, muutama sointuvaihdos kyl kutkuttelee mukavasti
kuuntelin viisi kertaa putkeen tuon biisin
Last edited by ydinaukio (15.05.2013 02:24)
Tää WÖYH on yllättävän kiva kyllä Olin ite kans aika skeptinen aluks, mutta olin sitten lopulta että helevettiin kaikki ennakkoluulot ja diggaillaan nyt vaan hyvästä stygestä
Viime vuosikymmenen ikävystyttävimpiä suomalaisyhtyeitä.
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
yllättäen tytär on alkanut diggailemaan näitä ja yövieraat on soinut viime aikoina ahkerasti, ja nyt kun levy on palautunut tietoisuuteen oikein kunnolla niin pakkohan se on todeta: mestariteos, kaikki biisit hyviä mutta parhaat aivan loistavia :rokrok:
Yövieraat on varmaan eniten kuuntelemani suomeksi laulettu levy? Varsinkin sen loppupuoli (murhaaja soittaa pasuunaa, jos helvetti on täynnä, gleb, yövieraat) on aivan loistava.
Tulee paljon Cardiacs mieleen, samalla tavalla ku Yup:n varhaistuotannosta. Ihmeen koukuttava biisi.
Jos Se - Pahaa unta ja Absojen - Suljettua ei lasketa rock-levyiksi niin silloin ollaan aika lähellä parasta.
Homo Sapiens on näitten paras joten on vastaväitteitä
yövieraat näiden best, mutta hyvähän tuokin. parhaan suomenkielisen rokkilevyn jatkot radiopuhelimet-topikissa
ajankohtainen biisi yup:n vikalta levyltä vapauden kaupungit:
sattumalta tämä levy on viime aikoina soinut mm. automatkoilla ahkerasti, ja pakko myöntää että pienestä epätasaisuudesta huolimatta sieltä löytyy pari varsin hyvää biisiä.
Ollut aina minulle hiukan hankala pala tää. Vieläkin kun kuuntelee esim tuota Tuuliajolla-kipaletta, tulee mieleen lähinnä leuka(haituva)partaisten lukiotovereitteni lyriikka- ja laulutyylikokeilut ammoisilta ajoilta. Martikainen taisi olla kovassa kurssissa keskuudessaan.
Last edited by Piippola (29.07.2014 15:54)
Kolme viimeisintä levyä, Leppymättömät, Keppijumppaa ja Vapauden Kaupunki, ovat tainneet jäädä itseltäni täysin kuuntelematta. Tämä on hieman outoa, sillä löysin yhtyeen vuonna 2003, mutta tuli sitten heti suunnistettua vanhojen levyjen kimppuun eikä tullut koskaan näitä uudempia tsekattua. Mulle on jostain, ehkä levyarvosteluista, tullut käsitys siitä, että yhtye viimeisimpien levyjen myötä hieman vakavoitui ja kadotti osan alkuaikojen kieli poskessa-meiningistä.