You are not logged in.
Kaikki tietänevät, mistä oli kyse, mutta varmuuden vuoksi:
[quote:f7630b73e1="Wikipedia"]Tenavatähti oli ala-asteikäisille lapsille tarkoitettu MTV3:n laulukilpailu, jota pidettiin vuosina 19901995. Kilpailu aloitettiin keskellä syvintä lamaa ja lopetettiin keskellä nousukautta. Kilpailussa lapset lauloivat aikuisten- ja välillä myös lastenlauluja.
Tenavatähti-finalistit
1990
1. Daralee (Daralee Jumpsen) - Onks Tiina kotona
2. Satu Itkonen - Tangoprinsessa
3. Leif Lindgren - Liljankukka
Timo Turunen - Minä olen muistanut (yleisön suosikki)
1991
1. Christopher Romberg - Sköna människor
2. Laura Kemppinen - Lassen koira
3. Nadja Lindeman - Kesäyö
Matias Sassali - Elämää juoksuhaudoissa (yleisön suosikki)
1992
1. Antti Pääkkönen - Vanha Holvikirkko
2. Ella Lahtinen - Lounatuulen laulu
3. Reetta Jakkula - Sinisiä punaisia ruusunkukkia (yleisön suosikki)
1993
1. Tuomas Iso-Ahola - Lännen lokari (yleisön suosikki)
2. Jenni Laurell - Laulu kahdesta pennistä
3. Katja Hirvonen - Naura kun sua naurattaa
1994
1. Konsta Hietanen - Daa-da daa-da (yleisön suosikki)
2. Toni Yli-Hirvelä - Aivan mua naurattaa
3. Anu Salminen - Poika tuo
1995
1. Annika Siltaniemi - Hienohelma
2. Juho Vornanen - Poika ja varsa (yleisön suosikki)
3. Antero Lindgren - Ruhtinaan viulu[/quote:f7630b73e1]
Eipä noista kukaan tainnut tehdä suurta uraa, vaikka Konsta Hietanen olikin vähän aikaa elokuvatähti. Lopuista kilpailijoista muistan vain Leif Lindgenin ja Antti Pääkkösen, joka lauloi jonkun oman sävellyksensä. Lisäksi "Elämää juoksuhaudoissa" jonkun ala-asteikäisen versioimana on varmaan ollut aika erikoinen suoritus.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
Lisäksi "Elämää juoksuhaudoissa" jonkun ala-asteikäisen versioimana on varmaan ollut aika erikoinen suoritus.
Se oli kyllä aikamoinen. Sellaista patetiaa ei kohtaa kyllä ihan joka päivä. Onko tätä kamaa YouTubessa? Hitto, shinne heti metskaamaan!
Mä muistan noista yllättävän ison osan, yllättävän hyvin.
Tero saatana, s'olet gay!
1991 toiseksi sijoittunut Laura Kemppinen oli ala-asteella samalla luokalla. Samaisen luokan kolme tyttöä treenaili biisejä silloin naapurintytön luona karaoke-vhs:ltä ja minä toimin tuomarina.
Välillä kävimme tekemässä cokista cokiskoneella ja kuunneltiin yläkerrassa NKOTB:ia.
Nikkareille tiedoksi.
1991 toiseksi sijoittunut Laura Kemppinen oli ala-asteella samalla luokalla.
Hihi, se oli samassa lukiossa, oli vuotta nuorempi. Tunsinkin jollain tavalla.
Muistan nuo kome ensimmäistä kilpailua. Kahdesta ekasta taitaa olla myös cd:t vanhempien luona.
Mieleen on jäänyt ainakin Lauri Kaivosojan Apinaorkesteri sekä saman vuoden kisassa jonkun ruotsinkielisen tytön täydellinen jäätyminen ensimmäisen biisin esittämisessä. Toisen veti jo hyvin ja olisi todennäköisesti voittanu koko paskan ilman ekan puppelointia.
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Tietääkseni Annika Siltaniemi suunnittelee vielä musiikkiuraa. Sille tyrkytettiin teininä soppareita mutta se ei halunnu, että siitä tulee teinitähteä, joka tekee ehkä yhden hittibiisin ja kukaan ei enää sen jälkeen halua siitä kuulla mitään. Ihan fiksusti ajateltu, mutta menikö mahdollisuudet sitten siinä? En tiedä mitkä ovat tämän hetken suunnitelmat, tämä tieto on noin 2 vuotta vanhaa. Annika on siis mun siskon hyvä kaveri ja sitä aina välillä näkee jossain.
OSTETAAN: vanhoja tenavatähdet-cd:itä halvalla, yhteydenotot privana, thänks.
Onneksi asuin tuolloin ulkomailla...
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Onneksi asuin tuolloin ulkomailla...
Kai sielläkin joku versio samasta konseptista nyt oli?! Onhan isossa maailmassa kaikkee lapsimissiskabojakin.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Kai sielläkin joku versio samasta konseptista nyt oli?! Onhan isossa maailmassa kaikkee lapsimissiskabojakin.
No ihan varmaan, mutta isossa maailmassa oli ainakin siihen aikaan myös helpompaa feidaa ilmiöitä omasta näköpiiristä kuin tässä kotoisessa monokulttuurissamme.
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Suosittelen tässä yhteydessä Spraykaalien kappaletta Denavatähti.
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
Suosittelen tässä yhteydessä Spraykaalien kappaletta Denavatähti.
PARAS BIISI IKINÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111
Jonkun noista finalisteista muistan nähneeni Jyrkissä jonkun suomalaisen tyttöbändin jäsenenä...
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
Mitä eikö shanksi ole tätä muka vielä postannut:
Ella Lahtinen ei o mittää
Sassali ei o mittää
Rötöstelevä feija ei o mittää
Vain yksi tenavista
kasvoi tähdeks asti
jäi muille käteen Seppo Hovin lasti
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Mieleen on jäänyt ainakin Lauri Kaivosojan Apinaorkesteri
Hyvä ystäväni deittaili lukioaikana Lauria, joka tunnettiin vielä tuolloinkin mr. Apinaorkesterina. Musiikillinen monilahjakkuus ja huumorintajuinen tyyppi kans: lauloi apinaorkesterin abigaalassa. :PUEK:
Kaveri heivasi sen jonkun junttijäbän takia. Hölmö veto, sanoisin.
Mangojauhe goddamn.
Nyt vasta tajusin (kun luin wikipediasta), että Ella Lahtinen on sama Ella Lahtinen, joka esiintyi monesti Don Johnson Big Bandin keikoilla taannoin
[quote:1cf41933be]Lisäksi "Elämää juoksuhaudoissa" jonkun ala-asteikäisen versioimana on varmaan ollut aika erikoinen suoritus.[/quote:1cf41933be]
Kyllähän Matias Sassali on kaikkien aikojen Tenavatähti (ks. http://www.angelfire.com/band2/sassali/). Tyttöystävä teetti pari joulua sitten meikäläiselle lahjaksi t-paidan, jossa on tuo Sassali-albumin seksy kansikuva.
Sassalia, joka ei käsittääkseni enää ole ala-asteikäinen, haastateltiin pari vuotta sitten radiossa, ja mies oli kuulemma treenaamassa Tangomarkkinoita varten. Ei ole niissä kisoissa vielä näkynyt.
"[K]yseessä on hyvä ja joutuisasti etenevä kertomus irlantilaissiirtolaisesta, joka pakenee kauas länteen ikävää paholaismenninkäistä."
Kultuurilehti Kasurinen luonnehti aikoinaan Sassalia piisivalintansa johdosta "metrin mittaiseksi fasistiksi".
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Ainiin, Timo Turusen muistan toki. Siilitukka ja levyäkin pukkasi.
turston wrote:
Hän oli tyttö takapulpetin...
Antti Pääkkönen kirjoitti siis tuon laulunsa vissiin itse. Parhaiten on silti jäänyt mieleen kaakao-konsta.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Parhaiten on silti jäänyt mieleen kaakao-konsta.
ikävä kyllä
No huh huh...
http://kotisivu.suomi.net/tenavatahti/
[quote:c8ccf0493b="upsetter"]No huh huh...
http://kotisivu.suomi.net/tenavatahti/[/quote:c8ccf0493b]
huomasin että olin unohtanut vaikka mitä tenavatähteen liittyen, kuten että vanha kuorokaverini oli tenavatähdessä. mun muisti alkaa olla samaa tasoa kuin jonkun 80-vuotiaan mummon. paitsi en osais kertoa mitään tarinoita lapsuudesta.
[quote:f54e94f38d="kri"][quote:f54e94f38d="upsetter"]No huh huh...
http://kotisivu.suomi.net/tenavatahti/[/quote:f54e94f38d]
huomasin että olin unohtanut vaikka mitä tenavatähteen liittyen, kuten että vanha kuorokaverini oli tenavatähdessä. mun muisti alkaa olla samaa tasoa kuin jonkun 80-vuotiaan mummon. paitsi en osais kertoa mitään tarinoita lapsuudesta.[/quote:f54e94f38d]
Siis minkä ikäinen sä... eiq, unoha.
Tero saatana, s'olet gay!
Siis minkä ikäinen sä... eiq, unoha.
no sentään sen verran pelaa lähimuisti että muistan minkä ikänen sä oot. ylipäänsä muisti varastoi tosi turhanpäiväistä tietoa eikä mitään oikeesti mielenkiintoista. siks mulla onkin aina niin tyhmät läpät.