You are not logged in.
Pages: 1
Laitetaan topic kun risto haluaa kuunnella vielä lisää. Tein nyt itsekkäästi sellaisen linjanvedon, että laitetaan nämä punk/lähes punk-bändit tänne raskaampaan kun täällä on enemmän tilaa. Ehkä nuo Buzzcocksit ja Wiret ja Fallit vois sitten kans siirtää tänne ja lisätä otsikon sisältämään myös punkin? Tosin mites sitten rajataan punk ja post-punk esim. Wiren ja The Fallin tapauksessa? Tai sitten siirretään tämä kevyempään. Vaikeaa...
Mutta nyt itse bändiin. Vuonna 1974 perustettu bändi, joka liitetään usein hyvin läheisesti punkii osittain myös siksi, koska sattuivat siihen aikaan kuvioissa mukana olemaan. Musiikki on kuitenkin huomattavasti syntikkavetoisempaa kuin muilla ns. ensimmäisen aallon punk-bändeillä, mutta kai se musiikki on punk-asenteella kuitenkin tehtyä. Ja sanoitukset eivät myöskään aivan perinteisiä pop-sanoituksia ole.
Eka levy Rattus Norvegicus ilmestyi 1977 ja sisältää monta kovaa biisiä. Levyä voisi kai luonnehtia eräänlaiseksi pop-levyksi, jossa syntikka on hyvin pinnassa ja laulu on lähes punkkia. Toka levy oli nimeltään No More Heroes ja nimibiisi on ainakin itselleni se tutuin bändin "hitti". Muita levyjä en sitten häpeäkseni olekaan kuullut...
Joku joka osaa sanoa jotain muutakin voi jatkaa...
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Jeah, no mää en oo ees kuullu yhtään albumia, ainoastaan kaksi kokoelmaa, joista toisen, 77-82-vuosien hitit niputtavan ostin just älppärinä.
Joitain ihan parhaita biisejä ikuna tässä... Duchess, Something Better Change, Golden Brown...
Albumimitassa vois kokeilla seuraavaksi vaikka noita vanhoja justiinsa... onko kellään kokemuksia myöhempien aikojen levyistä? Aika hemmetin pitkä diskografia näillä.
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
kolmas levy black & white on muistaakseni paras, myöhemmistä muistan lähinnä hittibiisit golden brown ja skin deep. hyviä juttuja näillä, elastica ainaki diggas...
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Ei oo koskaan erityisemmin sävähdyttänyt tää bändi. Rattus Norvegicus oli kyllä ekoja vinnnyyylllostoksia joskus, mutta viime vuosina on tullut kaivettua "se" esiin lähinnä paria Usva (RIP) -diizeilyä varten.
Kuvittelenko, vai oliko Golden Brownilla tapana soida 80-90-lukujen taitteessa jonkin Maikkarin tissiohjelmapuffin taustalla?
This must be what jail / I will scratch
Mulla ei ole kuin Rattus Norvegicus ja La Folie, jolla siis on tuo siitä yhdestä leffastakin tuttu Golden Brown. Oon sikäli nolo poppari, että tykkään La Foliesta enemmän, kun se on sellaista kivaa post-punk-poppista jonka tahtiin sopii keimailla peilin edessä viikonloppuisin ennen baariin lähtöä. Niin ja siinä nimibiisissä lauletaan ranskaksi, oon ihan heikkona sellaiseen.
Oon sikäli nolo poppari, että tykkään La Foliesta enemmän, kun se on sellaista kivaa post-punk-poppista jonka tahtiin sopii keimailla peilin edessä viikonloppuisin ennen baariin lähtöä.
Kuulostaa just hyvältä Vois ostaa vaikka sen jos löytyy huomenna kaupasta.
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
[quote:8cba942dcb="duidro"]Oon sikäli nolo poppari, että tykkään La Foliesta enemmän, kun se on sellaista kivaa post-punk-poppista jonka tahtiin sopii keimailla peilin edessä viikonloppuisin ennen baariin lähtöä. [/quote:8cba942dcb]
Kuulostaa just hyvältä Vois ostaa vaikka sen jos löytyy huomenna kaupasta.
piti oikein tarkistaa ja onhan mulla toki tuo vinyyli, ei tosin mitään mielikuvaa muista biiseistä ku golden brownista
lol apua
ultravox
[quote:050beda4ec="risto_m"][quote:050beda4ec="duidro"]Oon sikäli nolo poppari, että tykkään La Foliesta enemmän, kun se on sellaista kivaa post-punk-poppista jonka tahtiin sopii keimailla peilin edessä viikonloppuisin ennen baariin lähtöä. [/quote:050beda4ec]
Kuulostaa just hyvältä Vois ostaa vaikka sen jos löytyy huomenna kaupasta.[/quote:050beda4ec]
piti oikein tarkistaa ja onhan mulla toki tuo vinyyli, ei tosin mitään mielikuvaa muista biiseistä ku golden brownista
Tykkään ainakin kappaleista Pin-up ja Let Me Introduce You To The Family, muistaakseni.
[quote:2c0e58a067="Tavastia"]THE STRANGLERS (UK)
Ti 13.1.2009. Liput 30 EUR / 32 EUR
Kotimaassaan Iso-Britanniassa jo instituutioksi kasvanut punkrockbändi The Stranglers saapuu 20 vuoden tauon jälkeen Suomeen. Nykyään yhtye kiertää ja levyttää nelimiehisellä kokoonpanolla, johon kuuluvat perustajajäsen ja kosketinsoittaja Dave Greenfield, alkuperäisrumpali Jet Black, alkuperäisbasisti Jean-Jacques Burnel sekä vuonna 2001 bändiin liittynyt kitaristi Baz Warne.
Alun perin jo vuonna 1974 Guilford Stranglersina perustettu yhtye tuli tunnetuksi suorapuheisuudestaan ja sanoitustensa omintakeisesta mustasta huumorista. The Stranglersista tuli osa 1970-luvun kasvavaa punk-liikehdintää ja yhtye mm. lämmitteli The Ramonesia näiden ensimmäisellä Lontoon keikalla vuonna 1976. Bändin debyyttilevy Rattus Norvegicus julkaistiin vuonna 1977 ja levyn toinen single Peaches singahti brittilistan kymmenen myydyimmän singlen joukkoon nostaen The Stranglersin brittipunkin etulinjaan ja siitä suuren yleisön tietoisuuteen.
The Stranglersin musiikki on vuosien aikana kehittynyt alkuvuosien tylystä ilmaisusta monipuolisemmaksi ja melodisemmaksi. Yhtyeen kokoelmalevy Greatest Hits on myynyt yli miljoona kappaletta, ja bändi kuuluu olennaisesti punk-historian merkittävimpiin kokoonpanoihin.[/quote:2c0e58a067]
kukas siellä nykyään laulaa, ei sillä että juurikaan kiinnostais.
[quote:7a63d2cef5="psykokarkki"][quote:7a63d2cef5="Tavastia"]THE STRANGLERS (UK)
Ti 13.1.2009. Liput 30 EUR / 32 EUR
Kotimaassaan Iso-Britanniassa jo instituutioksi kasvanut punkrockbändi The Stranglers saapuu 20 vuoden tauon jälkeen Suomeen. Nykyään yhtye kiertää ja levyttää nelimiehisellä kokoonpanolla, johon kuuluvat perustajajäsen ja kosketinsoittaja Dave Greenfield, alkuperäisrumpali Jet Black, alkuperäisbasisti Jean-Jacques Burnel sekä vuonna 2001 bändiin liittynyt kitaristi Baz Warne.
Alun perin jo vuonna 1974 Guilford Stranglersina perustettu yhtye tuli tunnetuksi suorapuheisuudestaan ja sanoitustensa omintakeisesta mustasta huumorista. The Stranglersista tuli osa 1970-luvun kasvavaa punk-liikehdintää ja yhtye mm. lämmitteli The Ramonesia näiden ensimmäisellä Lontoon keikalla vuonna 1976. Bändin debyyttilevy Rattus Norvegicus julkaistiin vuonna 1977 ja levyn toinen single Peaches singahti brittilistan kymmenen myydyimmän singlen joukkoon nostaen The Stranglersin brittipunkin etulinjaan ja siitä suuren yleisön tietoisuuteen.
The Stranglersin musiikki on vuosien aikana kehittynyt alkuvuosien tylystä ilmaisusta monipuolisemmaksi ja melodisemmaksi. Yhtyeen kokoelmalevy Greatest Hits on myynyt yli miljoona kappaletta, ja bändi kuuluu olennaisesti punk-historian merkittävimpiin kokoonpanoihin.[/quote:7a63d2cef5]
kukas siellä nykyään laulaa, ei sillä että juurikaan kiinnostais.[/quote:7a63d2cef5]
Jaa täällä olikin jo tuosta juttua. Tampereellakin tosiaan 14.1 soittelevat. Mietin tässä vähän, että pitäiskö kuitenkin käydä katsomassa onko mistään kotoisin. Vaikka onhan se lippu tosin vähän hintava...
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Vaikka onhan se lippu tosin vähän hintahtava...
Popklassikot 1981 #17: The Stranglers Golden Brown
varsin hyvä kirjoitus hienosta biisistä.
Mä oon lähinnä kuunnellut kahta ekaa. Ne on kyl hyviä, vaikkakin hieman epätasaisia. En ole vielä jaksanut ottaa käsittelyyn siitä seuraavia albumeja. Golden Brown taisi kyllä olla eka biisi mitä näiltä kuulin.
Sent from my iPhone 16
lol apua
ultravox
Pages: 1