You are not logged in.
Pages: 1
Tännehän tää kuuluu...tulis mieleen niinku et viikinkiversio Steve Reichista tai jotain mut eipäs kuitenkaan niin mennä sanomaan.
Intiaaneilta impulsseja perkussioiden kanssa leikkimiseen jo skidinä saanut, teininä näkönsä kadottanut viittamies joka asui new yorkin kaduilla, rakenteli omia soittimiaan ympärillään olevasta tavarasta ja itseopiskeli musiikintietämyksensä. Minimalismia, avant gardea ja esielektronista pliippailua jo 40-luvulta asti.
Tuo Viking of the Sixth Avenue on hieno kokoelma, sellasta hyvää jumitusmatskua ja orkestraalisempaakin...harmi että kuuntelu jäänyt vähän vähille kun vinyylisoitin oikkuilee. Eikä muutenkaan nyt ehi kirjottamaan, joten laitetaan tällanen post-späm (luin tänään jotain (uutta?) bändiä kutsuttavan paitsi post-punkiksi, myös POST-INDIEksi...jos INDIE on alunperin juontunut Independent sanasta, onko post-indie tätä major labeleiden kyhäämää indieskideillä rahastusta? no mut, kuukoira ei oo indierokkii, se on sarvia ja symbaaleja, viittoja ja partaa ja sulkuja)
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Moondog
Monihan on varmaan Moondogiin tutustunut Antonyn tekemien covereiden ansiosta. Miehellä riittää diskografiaa aika lailla, ja kannattaa kyllä tutustua. Hienoa matskua!
nice indeed
Laitin vihdoin jannun kokoelman tilaukseen.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Asetuin lattialle makaamaan ja suljin silmäni. Ajatukseni olivat selkeitä ja syvällisiä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
jotain mahtavia juttuja, mutta aika moni biisi perustuu siihen yhteen naksuttelevaan ja kopsuttelevaan komppiin.
jotain mahtavia juttuja, mutta aika moni biisi perustuu siihen yhteen naksuttelevaan ja kopsuttelevaan komppiin.
Häh, Moondogillahan on skaalaa ihan helvetisti jostain ihme minuutimmittasista paukuttelulaulelmista reichmäisiin sävellyksiin...en tajua
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
päätelmä tehty seuraavien levyjen (ja kappaleiden) perusteella:
Moondog (minisym #1, witch of endor)
The Story Of Moondog (ray malone softshoe, moondog's theme, trimbas in quarters, organ rounds)
The Viking Of Sixth Avenue (theme and variations, moondog's symphony 1 & 2, riimshot, instrumental round, why i spend the dark night with you, all is loneliness, oboe round, be a hobo, oasis, utsu, on and off the beat, from one to nine, improvisation in 4/4)
ei siis mikään disautus, mutta aika kierrätetty biitti.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
mun lemppari sokee cityviikinki
Vissiin joku tommonen dokkari tulossa
The Viking of Sixth Avenue from Holly Elson on Vimeo.
valitettavasti me ollaan jo eellä
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Ostin tän cd:n, jossa on Moondog ja Moondog 2 samalla Varsinki tää vuojen 1969 levy on kovis
Pages: 1