You are not logged in.
ILR wrote:Mut siis, muistaaks kukaan Lovelessilta oikeesti muuta ku sen ekan ja vikan biisin? Siinä keskellä on enimmäkseen huonoo, hahmotonta, abstraktii surinaa, mä en saa juuri mitään irti siitä epävireisestä ulinasta ja jatkuvasta vibrakammen runkkaamisesta. Toi vispipuuro-idea liittyy tohon, Loveless on kaikki semmosta vellovaa, tasapaksuu limboo missä ei oo mitään runkoo, rakennetta tai pysyvyyttä minkään ympärillä. Se on kuin koordinaatisto ilman origoo. Tai kuin menis kuselle jonnekin aakeelle laakeelle heinikolle missä ei oo ees mitään katajan nysää tai mitään pystyssä.
Ymmärrän tuon näkökannan, mutta haluaisin sen verran esittää eriävää mielipidettä, että Lovelessin keskivaiheilta esiin nousee aivan selkeästi Sometimes. Kyseessä on kuitenkin (mielestäni) todella hieno sävellys ja kyseisen biisin tapauksessa tavallisesta poikkeava toteutus vain alleviivaa biisin hienoutta (laulu tuntuu melkein kuin kuuluvan eri huoneesta ja akustisen kompin päälle on isketty se hillitysti pörisevä kitara ja taustalle se syntikka. Onko tuossa muuten ollenkaan rumpuja?). Kyseinen biisi toimii oikein loistavasti itsenäänkin, kuten Lost In Translationin soundtrack osoitti (olen varmaan sata kertaa kertonut kuinka leffassa innostuin kohtauksesta, jossa biisiä oli käytetty niin etten meinannut pysyä penkissä).
Soitin samaisen biisin eilen dj-keikalla, joten kyllä niitä muita biisejä muistetaan siltä levyltä.
en ole kolmekybänen emoboy
sen sijaan ymmärrän hyvin kritiikin staattisuudesta
kiireettömän löysäranteisesta touhusta kun maltetaan jäädä vain paikalleen polkemaan ilman sen kummempaa yritystä tehdä jotenkin hypnoottista musaa (shieldsin lisäksi esim. mark kozelek ja kurt vile osaavat tämän loistavasti).
Mä tykkään myös kiireettömästä löysäranteisuudesta. Staattisuus on kans termi, jonka jokanen ymmärtää vähän eri tavalla. Se paikallaan vellovuus on ihan hienoa Lovelessilla, enempi mua häikkää täysin mielikuvitukseton ja huonolla tavalla staattinen rytmitys/rumpalointi, joka saa biisit tuntumaan tylsemmiltä ku ne oikeesti on. Oikeastaan kaikki levyllä tuntuu olevan olemassa vain tota kieltämättä mageeta kitarasoundia varten.
Mut siis, muistaaks kukaan Lovelessilta oikeesti muuta ku sen ekan ja vikan biisin? Siinä keskellä on enimmäkseen huonoo, hahmotonta, abstraktii surinaa, mä en saa juuri mitään irti siitä epävireisestä ulinasta ja jatkuvasta vibrakammen runkkaamisesta. Toi vispipuuro-idea liittyy tohon, Loveless on kaikki semmosta vellovaa, tasapaksuu limboo missä ei oo mitään runkoo, rakennetta tai pysyvyyttä minkään ympärillä. Se on kuin koordinaatisto ilman origoo. Tai kuin menis kuselle jonnekin aakeelle laakeelle heinikolle missä ei oo ees mitään katajan nysää tai mitään pystyssä..
jännä, mä muistan to here knows whenin, when you sleepin ja come in alonen melkein parhaiten koko levystä. siihen väliin jäävä i only said on kyl melkoisen turha tapaus.
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
ILR wrote:Mut siis, muistaaks kukaan Lovelessilta oikeesti muuta ku sen ekan ja vikan biisin? Siinä keskellä on enimmäkseen huonoo, hahmotonta, abstraktii surinaa, mä en saa juuri mitään irti siitä epävireisestä ulinasta ja jatkuvasta vibrakammen runkkaamisesta. Toi vispipuuro-idea liittyy tohon, Loveless on kaikki semmosta vellovaa, tasapaksuu limboo missä ei oo mitään runkoo, rakennetta tai pysyvyyttä minkään ympärillä. Se on kuin koordinaatisto ilman origoo. Tai kuin menis kuselle jonnekin aakeelle laakeelle heinikolle missä ei oo ees mitään katajan nysää tai mitään pystyssä..
jännä, mä muistan to here knows whenin, when you sleepin ja come in alonen melkein parhaiten koko levystä. siihen väliin jäävä i only said on kyl melkoisen turha tapaus.
i only said = levyn parhaimmistoa. siis ei musta lovelessilla heikkoja hetkiä ole, viiden tähden musaa alusta loppuun.
ja joojoo onhan se rytmipuoli toki sitä että peruskomppi taustalle tai joku rumpukone nakuttamaan, mut ei paljon kiinnosta kun ne biisit nyt tosiaan on mitä on ja kitarat on kaikkien aikojen parhaat.
Suosikkibiisini Lovelessilta: When You Sleep ja Sometimes.
Loveless 5/5
Isn't Anything 4/5
and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso
Toisaalta harvemmin tulee Lovelessilta yksittäisiä biisejä kuunneltua.
and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso
^^Ensimmäinen järjen ääni kuultu!
Last edited by börjeslandet (08.04.2013 11:17)
Harvoin tulee vaan yhtä lusikallista vispipuuroo syötyy
Älä päästä painiks sitä
Ja sit ku sitä Lovelessiä kuuli ni ne ekat 10 sekkaa herrajumala sentään.
Mut siis, muistaaks kukaan Lovelessilta oikeesti muuta ku sen ekan ja vikan biisin?
Jännää. Muistan että ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen oli samat fiilikset. Ja voin kuvitella, kuinka nuori matikkacore-ILR pettyi etsiessään monsteririffejä ja dynamiikkaa.
Onhan tuo paljon monipuolisempi levy lopulta. To Here Knows When ja Sometimes keskeisinä helminä siinä välissä. Ehkä When You Sleep ja I Only Said ovat vähän liian samanlaisia, ja ennen tuntuivat puuroutuvan. Olisi voinut biisijärjestystä vähän muuttaa.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
nyt-liitteessä mikko aaltosen arvio, jossa silmään pisti ainakin:
Yhä naiselta kuulostavan laulaja-lauluntekijä Kevin Shieldsin taustalla huojuu särökitaroiden umpeen muuraama musiikillinen monoliitti, joka kuulostaa samaan aikaan sekä väkivahvalta että hauraalta. Nothing Is You -kappaleessa monoliitin laahustus muuttuu äkisti aggressiivikseksi industriaaliseksi paukkeeksi.
no biisin nimet nyt saattaa mennä pieleen, mutta kaverin ammattitaidosta kertonee jotain ettei tyyppi taida edes tietää bilinda butcherin olemassaolosta
nyt-liitteessä mikko aaltosen arvio, jossa silmään pisti ainakin:
Yhä naiselta kuulostavan laulaja-lauluntekijä Kevin Shieldsin taustalla huojuu särökitaroiden umpeen muuraama musiikillinen monoliitti, joka kuulostaa samaan aikaan sekä väkivahvalta että hauraalta. Nothing Is You -kappaleessa monoliitin laahustus muuttuu äkisti aggressiivikseksi industriaaliseksi paukkeeksi.
no biisin nimet nyt saattaa mennä pieleen, mutta kaverin ammattitaidosta kertonee jotain ettei tyyppi taida edes tietää bilinda butcherin olemassaolosta
Ei ole sanoja kuvaamaan tätä levyarvostelua. Tämä oli ilmeisesti parin kuukauden pohdinnan tulos. Nyt-liitteen taso nousussa?
Naureskelin aamupalapöydässä samaa. Eipä tuo Hesari muutenkaan mikään laatulehti ole.
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
ei yltänyt ihan tälle tasolle:
Mikko Aaltonen wrote:Paleface teki vuosikymmenen takaisella debyyttilevyllään golden age -kauden amerikkalaista hiphopia paikoin sisäistetymmin kuin tuon ajan amerikkalaiset räppärit itse.
Kyllä Mikko tietää
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
niin, kyllä mä ymmärrän että jos on rajattu merkkimäärä niin pakko tiivistää tietoa. sitä taas en tajua miksi tarttee tiivistää niin paljon asiavirheitä sen tiedon sijaan.
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
ei yltänyt ihan tälle tasolle:
Mikko Aaltonen wrote:Paleface teki vuosikymmenen takaisella debyyttilevyllään golden age -kauden amerikkalaista hiphopia paikoin sisäistetymmin kuin tuon ajan amerikkalaiset räppärit itse.
Raportti Hultsfred-festareilta: Portishead oli vavisuttava, My Bloody Valentine jätti kylmäksi
tosin kirjoittaja taitaa olla musiikista aika pihalla muutenkin, keskittyisi mieluummin valokuvaamiseen
melvinsien buzzilla nämä
my bloody valentine nähty
JUMA MITÄ TYKITYSTÄ
jooo-o! olihan siinä ihan selvät desibelirajat kun kymmenen metriä lavasta ilman tulppia meni ihan hyvin. tai, oikeastaan kyl vasen korva soi kuin mikäkin pseudogongien kokoontumisajon signaali. annoin jollekin tytölle mun tulpat kun se ei kestänyt. sit esitin teorian AY323-lennosta helsinki-vantaalta MBV islandsille. se ei tajunnut, tais olla kännissä. mutta niinpä minäkin.
mikähän biisi jäi soittamatta kun kuulemma aika ei riittänyt? vokaalit ei juuri kuulunut mutta mitäs pienistä, parhaat hetket: soon ja you made me realisen metelivälike, ja ihanat strobot
p.s. hesarin arvio
mikähän biisi jäi soittamatta kun kuulemma aika ei riittänyt?
settilistoja nopeasti tutkailemalla veikkaan että wonder 2
Oli muuten noin miljoona kertaa parempi ku primaverassa! Hyvä Suomi!
wow
Setlist.fm:stä kopioitu
I Only Said
When You Sleep
New You
You Never Should
Honey Power
Only Tomorrow
Come in Alone
Only Shallow
Soon
Feed Me with Your Kiss
You Made Me Realise
olihan siinä ihan selvät desibelirajat kun kymmenen metriä lavasta ilman tulppia meni ihan hyvin.
Meikän korvat ois varmaan vuotanu verta, jos olisin napannu tulpat irti. Piti itseasiassa pari kertaa säätää noita tulppia kun korviin alko jossain vaiheessa koskemaan. Tiukka setti, lauantain parasta.
mielenkiintoinen kevin shields -haastis
mm. mbv-levystä, tulevista suunnitelmista, esikuvista yms. ja skrillexiäkin kehutaan.
Jep, uuden levyn eka biisi on kaikista uusin
Paljon parempi kuitenkin kuin Primaverassa 2009.
Tähän kyllä vahva eri. Primaverassa jo pelkkä äänenpaine teki keikasta rutkasti vaikuttavamman. Ei ne Shieldsin kitaramöykät vaan pääse oikeuksiinsa perusdesibeleillä, kuten tuolla lauantain keikalla pääsi käymään. Melurajoituksille festareilla
stratum wrote:Paljon parempi kuitenkin kuin Primaverassa 2009.
Tähän kyllä vahva eri. Primaverassa jo pelkkä äänenpaine teki keikasta rutkasti vaikuttavamman. Ei ne Shieldsin kitaramöykät vaan pääse oikeuksiinsa perusdesibeleillä, kuten tuolla lauantain keikalla pääsi käymään. Melurajoituksille festareilla
olisin todennäköisesti kuuroutunut ilman tulppia.
tää taitaa olla tän bändin paras biisi
stratum wrote:Paljon parempi kuitenkin kuin Primaverassa 2009.
Et sitten lukenu tota haastista? Ei enää halua itekään soittaa niin lujaa ku noilla kiertueilla. En tiedä voihan se olla, että joku rajotus oli Flow'ssa, mut tänä vuonna Primaverassa soittivat huomattavasti hiljempaa kuin Flow'ssa.