#121 11.01.2013 22:15

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

Re: JOTAIN ISOA 2012, eli mitäs siistii TÄNÄ vuonna oli ilmestyny?

The Trypes - Music for Neighbors

Vuoden paras julkaisu! Kokoelmahan tämä on, mutta tärkeä sellainen, koska ei kai nää ollu julkaissu virallsesti muuta kuin yhden EPn joskus 80-luvulla. Mistä tulikin mieleen, että eikö foorumilla muka ole The Feelies -otsikkoa?

#122 11.01.2013 23:08

TWISTED BITCH
267 tearz
From: summerisle
Registered: 03.03.2008
Website

leposi wrote:

Mistä tulikin mieleen, että eikö foorumilla muka ole The Feelies -otsikkoa?

jos ei oo niin tehkääpä joku! en tunne bändiä, mutta kerran sitä soitettiin oliko ny stupidossa ja olin ihan et mitä tää on, ihan sairaan hyvää colorflash pitäis tutustuu colorscroll

voodoo jippu biggrinpeuk eiq people bez magic people

lol apua kulli

deadhorse kaka ultravox kaka 017 finger wanha ff sheeplove deadhorse tongue finger tongue sheeplove

#123 12.01.2013 00:24

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012

Tosi paljon hyviä levyjä kuulematta, mutta tässä nyt kuitenkin lista. Kopsaan äänestystopikkiin jos joku sellasen tekee. Laivue olis oikeasti voinu päätyä listalle, mutta en ole saanu edelleenkään hankittua. Ja olihan niitä muitakin.

1. Scott Walker: Bish Bosch
Aivan suvereenia taidetta. Tuntuu tällä hetkellä (joitain kymmeniä kuunteluita takana) Walkerin parhaalta levyltä.

2. Can: Lost Tapes
Maailman paras bändi ja tää levy on uskomaton aarre.

3. Swans: The Seer
Tästä välittyy sama totaalisuus kuin Bish Boschista. Äärimmäisellä harkinnalla tehty raskas, mutta palkitseva kokonaisuus, jonka kritisoiminen jostain niinkin hölömöstä syystä kuin vaikkapa kestosta on ihan turhaa ja enimmäkseen kuulijan vika.

4. Särkyneet: Kaupungin kutsu
Mulla on ottanut viimeisen vuoden ajan vähän vaikeasti rokkimusan kuuntelu, tuntuu et en vaan löydä siltä saralta tekijöitä joilla olis mitään uutta sanottavaa, tai mitään mikä kiinnostais mua. Vuoden aikana on kuitenkin tullu pari kivaa uutta poikkeusta: Mustat Kalsarit ja Atom Mouth Gimlies (ja Pää Kii, josta lisää myöhemmin), ja sit Särkyneet. Joka ei totisesti tee mitään uutta, mutta voi hitto kun niillä on levyllinen ihan mahtavia suoraviivaisia poppikappaleita. Ihanaa musaa. Debyytti oli ihan kiva, tää on tajuttoman hyvä.

5. Flaming Lips and Heady Fwends
Embryonic oli jotain mitä kukaan ei varmaan odottanut (ja just hyvä niin), ja sama taitaa päteä tän kohdalla. Liekö se, että tää on niin rönsyilevä ja "vierailijapainotteinen" syynä sille, että jengi ei tunnu ottavan levyä ns. oikeana Lips-levynä tai muutenkaan tosissaan? Tai ehkä tää on joku mun harha. Mut ihan mieletöntä musaa ja bändi on taas keksinyt uusia jippoja.

6. The Evens: The Odds
En kaipaa Fugazia takaisin niin kauan kuin meillä on The Evens. Hillittyä raivoa, joka purkautuu monista muista Washington bändeistä poiketen haikean kauniina lauluina. Tällä hetkellä tuntuu bändin parhaalta levyltä.

7. Pink Twins: Inwards to Infinity 10”
Näillä on hyvin vahvasti oma soundillinen ja visuaalinen estetiikka, joka on jatkunut aika loogisesti alusta alkaen. Ei mikään ihan pikku meriitti. Tylsää sanoa ”Suomen oloissa” sitä ja tätä, mutta tää taitaa olla ensimmäinen täällä tehty Locked Groove levy? En mitenkään väheksy toisen puoliskon hienoa teosta, mutta tuo lukittujen urien puolisko on soinu minun soittimessa tosi usein. Upeaa tinkimätöntä taidetta.

8. Pää Kii: s/t
Pari hutia levyllä mut ne muut biisit korjaa asian. Jos Kakkikseen tahtoo vertaa niin tässä on sama tarttuvuus mut biisien sovitukset erottaa tän edukseen. Hienoa, että on tehty täyspitkällinen jossa jokaseen kappaleeseen on haettu joku sovitusratkasu jolla saadaan monipuolinen, mut yhtenäinen kokonaisuus. Tuli vitun urpo olo kirjottaa tämmöstä punk rock -levystä, mutta tässä on sellasen "klassisen rokkilevyn" tarttuvuutta ja pysyvyyttä.

9. Muscle Kings of Mexico: s/t
Näillä tyypeillä on älyttömän hieno visio musastaan ja tää levy on pienimuotoisuudessaan pieni klassikko. En voi tarpeeks korostaa miten paljon tykkään siitä kun joku niinkin leimallinen elementti ku rummut jätetään pois jazzista. Rohkeeta musaa.

10. Mohel: The Second Temple
Noni, kehtaa nostaa oman levyn listalle. Perustelen mm. sillä, että tää on kevyesti vuoden 2012 eniten kuuntelemani levy, mikä johtuu myös siitä et ei ikinä ole minkään levyn kohdalla ollut näin paljon säätöä ja vastoinkäymisiä. Ja olen edelleen iloinen et tuli säädettyä koska olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että tämä on kirkkaasti paras levy tähän mennessä jolla olen soittanut, ja jos mulla on yleensä vähän vaikeuksia kuunnella omaa musaa niin tää on poikkeus.

#124 12.01.2013 00:30

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006

Mun pitäs tuata nuin nii ostaa kuules toi Mohel

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

#125 12.01.2013 01:11

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

mun pitäis tua noi kuunnella sitä mohelii icon_redface niin ja maksaa se, pistäs UHJP maksutietoja meiliin huhhuh

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#126 12.01.2013 01:21

Uudet housut ja paita

Jean-Babtiste wrote:

Homespun treidin' bisnes vai mitä!

#127 12.01.2013 01:21

Uudet housut ja paita

psykokarkki wrote:

mun pitäis tua noi kuunnella sitä mohelii icon_redface niin ja maksaa se, pistäs UHJP maksutietoja meiliin huhhuh

Joo!

#128 12.01.2013 01:23

psykokarkki
Website

ja propsit flaming lipsin kehumisesta, en tajuu, vuoden paras levy ja jengi tuntuu skipanneen sen täysin, siis ainakin kriitikot sun muut pellet, me oikean musiikin ystävät sen sijaan kippis

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#129 12.01.2013 01:54

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

TWISTED BITCH wrote:
leposi wrote:

Mistä tulikin mieleen, että eikö foorumilla muka ole The Feelies -otsikkoa?

jos ei oo niin tehkääpä joku! en tunne bändiä, mutta kerran sitä soitettiin oliko ny stupidossa ja olin ihan et mitä tää on, ihan sairaan hyvää colorflash pitäis tutustuu colorscroll

Joku, joka osaa asiakirjoittaa voisi tehdä. Mä en jaksa enää taas puoleen vuoteen uutta topikkia kun ketään ei kuitenkaan kiinnosta paskan aloituksen jälkeen. Toi edellä mainitsemani on niinku Feelies-tyyppien toinen bändi tai jotain.

Sanotaan vielä se, että Feelies on sairaan hyvää. Paranee joka kuuntelulla, vaikka olis kuullu monta kymmentä kertaa aikaisemmin. Täydellinen bändi.

Last edited by leposi (12.01.2013 01:55)

#130 12.01.2013 13:40

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005

milloin ne vuoden levylistat pitää rustata?

Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

#131 12.01.2013 13:42

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005

Uudet housut ja paita wrote:

En kaipaa Fugazia takaisin niin kauan kuin meillä on The Evens. Hillittyä raivoa, joka purkautuu monista muista Washington bändeistä poiketen haikean kauniina lauluina. Tällä hetkellä tuntuu bändin parhaalta levyltä.

en tiennyt tästä levystä, voi kiitos sydan

Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

#132 12.01.2013 15:21

psykokarkki
Website

Moronica wrote:

milloin ne vuoden levylistat pitää rustata?

sen kun tietäis, tule apuun shanks

#133 14.01.2013 12:51

paise
Member
Registered: 01.07.2005

Moronica wrote:

en tiennyt tästä levystä, voi kiitos sydan

Smaa! Edelliset on omissa kirjoissani yksiä tän vuosituhannen parhaita juttuja.

Toistaiseksi mainitsemattomista jutuista Mo Koloursin äärimmäisen laiska ja vähäeleinen mutta äänimaailmaltaan rikas afro-folk-dubbailu on miellyttänyt. Viime vuoden puolella tuli 2. ep Banana Wine.

"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho

#134 16.01.2013 02:46

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006

Jean-Babtiste wrote:

Homespun treidin' bisnes vai mitä!

Hep joo tän vois tehä.

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

#135 16.01.2013 15:51

psykokarkki
Website

no eikö kukaan jaksa järkätä vuosiäänestystä? onko meitsin pakko? icon_twisted

#136 16.01.2013 16:05

psykokarkki
Website

juuh elikkäs ei muuta ku ÄÄNESTÄMÄÄN piano

#137 16.01.2013 16:52

Tolto
ammattimainen dipinheittäjä
Registered: 20.11.2010

Vähä tuli köykänen lista, pakko pistää viime vuoden juttuja nyt tehokuunteluun että saa sen kymmenen levyä listalle.

u523X.gif

vittu nyt sä kuolet, tai ainaski lyön haarukalla kulliin

#138 16.01.2013 21:22

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007

Täs nyt meikän listasta pienet huomiot. Viime hetkellä vaihdoin Tiiu Helinän ja Tame Impalan paikkaa.

1. Lana Del Rey ~ Born To Die
Taidan olla jo sanonut kaiken. Mutta siis. Tätä on tullut kuunneltua paljon, yksi elämäni tärkeimmistä levyistä, joka tuli juuri oikeaan aikaan. Välillä jopa on tuntunut, että olen uponnut liiankin syvälle tähän levyyn, niin että joskus on pienen puistattavan hetken tuntunu, että kadotan persoonani siihen. Ja siltikään en voinut lakata kuuntelemasta.

2. Tiiu Helinä ~ Veli
Onhan noista lehtien vuoden levyt-listauksista jotain hyötyäkin, olisinkohan koskaan tätä muuten löytäny. Noh, tää on nyt oikeestaan kaikinpuolin semmosta mistä mun ei pitäis tykätä, mutta minkäs teet. Pelkästään taiteilijanimikin on ällöttävän taidekoulumainen. Ootsä joku vitun keiju vai? Mutta tää on hirveän viehättävää. Semmosta kansanlaulumaista, mutta konetaustoilla. Jos taustalla olis akustinen kitara, oksentaisin. Mutta tämä toimii. Tykkään tosissani lyriikoistakin. Nekin on kansanlaulumaisia. Tarinoita ja vanhahtavia sanoja. Ja monet aika synkkiä. Siksi tulee jai Joose Keskitalo mieleen. Olen soittanu tätä äitille monta kertaa automatkoilla ja ilahduin, kun mutsi todella nauroi ääneen ihan ku lapsi Metsurin lyriikoille. "Tässä ihan näkee mielessään sen tilanteen, kun toi metsuri naama punasena katkoo puita ja se harakka nauraa ja lentää pois. Laulaa oikeen tulikivenkatkuisen laulun! Harvoinpa saa näin hyvät naurut jostain biisitä!" Odotan kuulevani Tiiu Helinästä lisää tulevaisuudessa. Toivottavasti en turhaan.

3. Tame Impala ~ Lonerism
Vaikkei tää kanna yhtä ylös (mitä tämä tarkoittaa?) kuin deby, niin jotenkin kummasti en silti ole lainkaan pettynyt, ainoastaan tyytyväinen. Debyn kohdalla oli niin, että piti väkisin edes välillä kuunnella jotain muutakin, vaikka oikeesti halusin kuunnella vaan Innerspeakeria. Ehkä se oli se kesä. Tää olis voinu olla samanlainen hittilevy meikälle, mutta talvi, äh. Itseasiassa luulen, että pyörittelen tätä kesällä tiuhempaan. Mut onhan tää laulu yhtä fantastista ku ekallakin levyllä. Se vaan hyväilee korvia, kun veeeennyyyyyyyyyytttäääääääää jokaista sanaa. Ja laula se VIELÄ kerran; it feeeeels like we Only go b a c k w a a r d s, daaarllinggg...... Ja musiikin jatkuva jatkuminen, nää tekee sen hyvin. Just oikein. Ja sanokaa mitä sanotte, mutta mun mielestä Elephantkin sopii hyvin sekaan. Se muistuttaa varhaista Pink Floydia. Tykkään usein siitä, että musiikilla luodaan eläimellisiä juttuja. Kyllähän ny jos päiväkoti-ikäisiltä lapsilta kysyttäis, että mistä eläimestä tää biisi kertoo, niin kaikki tietäis sanoa että norsusta tietty.

4. Pää Kii ~ s/t
Aluksi en ollut ihan varma onko tää vaan semmosta muzaiikkia, että jaksaa kuunnella muutaman biisin netissä huvittelumielessä. Vaan olenhan koko albumia jaksanut pyöritellä monen monituista kertaa. On tässä vaan kaikki kohdillaan. Oikeasti täydellistä lajissaan. Aika näyttää miten kauan tätä jaksaa.

5. Jack White ~ Blunderbuss
Odotin ehkä enemmän Jack Whiten soololevyltä, mutta en tiedä mitä. Tai ehkä odotin vähemmän, koska jotenkin tuntuu, että se lopultakin tarvitsee porukkaa ympärilleen rajoittamaan luovuuttaan. Tässä on niin paljon kaikkea. Jotenkin ehkä vaivaa se, että yhtään helppoa biisiä ei ole. Vaikka kaikki edellämainittu vaikuttaa jotenkin negatiiviselta, niin kuitenkin pidän tästä levystä, ja se paranee joka kerta. On hauska ominaisuus, että Jack kuulostaa aina laulaessaan, että sillä on HIRVEÄN painavaa sanottavaa.

6. Marissa Nadler ~ The Sister
Marissa ei ole keksinyt mitään uutta. Mutta mikäs tässä ollessa, kun sama tyyli toimii aina vaan.

7. Joose Keskitalo & Kolmas Maailmanpalo ~ Vyötä kupeesi ja tule!
En oikeen ymmärrä miksi olen kuunnellu tätä niin vähän. On ollut jotenkin väärä aika, vaikka levy on erinomainen.

8. Hexvessel ~ No Holier Temple
Ei tää sit lähtenytkään niinku helposti ku olisin luullu. Siitä pettyneenä en jaksanu oikeen perehtyäkään, taustamusana pyöritelly. Mutta kun tässä on niin paljon potentiaalia, mun vaan pitäis saada se ITSESTÄNI ulos. Kaikkia aineksia hyvään levyyn. Tiedän, että voisin saada tästä ihan valtavasti enemmän irti, jos pääsisin paremmin sisälle. Jätän hetkeksi jäähylle ja palaan tämän pariin vielä. Tässä on kyllä vuoden hienoin kansi! Ja peukkua yllättävälle cover-valinnalle! biggrinpeuk

9. The Brian Jonestown Massacre ~ Aufheben
Emmä nyt enää sano tästä mitään ku meen nukkumaan.

*

Last edited by Pilke (16.01.2013 21:25)

Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

#139 16.01.2013 21:23

Tolto

Oon unohtanu ton Joosen ihan kokonaan!

u523X.gif

#140 18.01.2013 18:03

Skeletonni
maki kolehmainen
Registered: 06.04.2009

Huomasin tossa listaa sumpliessa, että tullu lähinnä kuunneltua pikkulevyjä, yksittäisiä stygejä, omaa musaa ja kokoelmia viime vuonna.
Musavideoita oon kans tuijottanut huolella.
Ei oo koskaan ennen ollut noin hankalaa saada kasaan kymmentä albumia, jotka oisin kuullu kokonaan.

#141 18.01.2013 18:36

Skeletonni
maki kolehmainen
Registered: 06.04.2009

hrmis pimppeuk

#142 18.01.2013 19:18

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006

nopean listan kyhäsin, swansin olen kuunnellut kerran, grizzly bearin pari kertaa. varmaan tulee vielä editoitua kunhan jaksaisin käydä läpi kovalevyn kun onhan tuota uuttakin musaa tullut kuitenkin aika paljon kuunneltua mut en musita yhtään mitkä on tänä vuonna tulleet jne

#143 21.01.2013 01:30

kumpiseta
Member
Registered: 12.01.2011

Olkoon nyt sitten tämmönen...

Yli arvostelun:
Can - The Lost Tapes

Lista:
1. Burning Hearts - Extinctions
2. Godspeed You! Black Emperor - 'Allelujah! Don't Bend! Ascend!
3. Pharaoh Overlord - Lunar Jetman
4. Circle - Manner
5. Tim Hecker / Daniel Lopatin - Instrumental Tourist
6. Pertti Kurikan Nimipäivät - Kuus kuppia kahvia... ja yks kokis
7. Saint Etienne - Words and Music By Saint Etienne
8. Laivue - Metsä
9. Kuusumun Profeetta - Huutoja hiljaisesta huoneesta
10. Ariel Pink's Hauted Graffiti - Mature Themes

Pertti Kurikan Nimipäivät kokoelmana myös hieman kyseenalainen, mutta kelpuutettaneen mukaan äänestykseen.

#144 21.01.2013 10:43

psykokarkki
Website

kumpiseta wrote:

Pertti Kurikan Nimipäivät kokoelmana myös hieman kyseenalainen, mutta kelpuutettaneen mukaan äänestykseen.

koska biisit on suhteellisen lyhyeltä ajalta, kyseessä eka lp ja mukana myös uutta matskua niin laskisin rimaa hipoen albumiksi eli hyväksytään.

#145 22.01.2013 22:17

Tolto

Poistin oman listani äänestystopikista, koska koen olevani niin pihalla viime vuonna ilmestyneistä levyistä, ettei listaani voi kelpuuttaa mukaan äänestykseen.

u523X.gif

#146 23.01.2013 00:50

psykokarkki
Website

anna mennä vaan, muuten olavi uusivirta jää pisteittä itku

#147 23.01.2013 10:06

Tolto

Kyllä Olavi sen kestää

u523X.gif

#148 23.01.2013 10:06

Tolto

Sivunvaihtoa Olavi ei kyllä ehkä kestä

u523X.gif

#149 23.01.2013 10:41

psykokarkki
Website

niinpä frown2

ei mut fiiliksellä vaan jotain listaa pydeen, eihän tässä muuten oo mitään mieltä jos tyypit feidailee. itelläki monta mahdollisesti hyvää levyä kuulematta mut sou not. vielä viikko aikaa, kaikki mukaan, nyt me se tehdään  cheer21

#150 23.01.2013 13:01

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Website

Oon unohtanut mainita Clams Casinon, joka oli itselleni viime vuoden tärkeimpiä uusia tuttavuuksia. Tyyppi oli just se kauan kadoksissa ollut puuttuva linkki, jonka kautta sain yhteyden tän hetken parhaiden räppäreiden tekemisiin.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Board footer