You are not logged in.
Vastaus kaikkeen: se on punk
Ei vaan. Harmi, saas nähä koska tuo ees saapuu....
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
itse en ole vielä jaksanut levyä ostaa, olen sen kyllä kertaalleen kuunnellut ja ihan ok juttua, mutta en ihan tajua tätä suurta kollektiivista joukkohullaantumista. ostan jos tulee halvalla vastaan.
Tähän voisin sen verran kommentoida, että mullakin ehkä tuo hype sen verran vaikuttanut, että alkuun levy tuntui pettymykseltä. Vaikka kuinka yritän ennakkoluulottomasti musiikkiin suhtautua en kuitenkaan ole vielä niin kehittynyt elämänmuoto etteikö hypellä olisi jotain vaikutusta minuun. (Pahoittelut kaikille, että jälleen joudun Kakkiksesta jauhamaan, mutta olkoon tämä viimeinen kerta tähän topiciin minun osaltani). Kakkiksen suhteen olen varsin myöhäisherännyt ja ostin Huoltoasemalle...-levyn ihan puhtaana heräteostoksena kerran kun tuli tarve joku levy ostaa. Yllätyin erittäin positiivisesti siitä, miten hyvin, osuvasti ja ajankohtaisesti Teemu kuvaa noin kolmekymppisen oluesta ja punkista pitävän henkilön elämää (" keikan jälkeen baarissa kuulumisia vaihdetaan. mut ehkä parempi ettei tässä nyt rupee avautumaan kuitenkaan. joten siellä me jauhetaan. samaa paskaa aina vaan") huumoria ("ulkona päivä alkaa apinat paikoillensa säntäilee kun kusisessa sängyssä vanha punkkari yksin itkee"), (" niinku sanoin elämä se on huora. parhaimmillaan parin kortin värisuora. ja joo olihan se kuin lottovoitto että synnyin kouvolaan") unohtamatta. Ja onhan noissa lyriikoissa ja biisien nimissä viitteitä myös aiempiin punk-biiseihin. Kaiken kaikkiaan siis mahtava ajankuva ja todella kekseliästä lyriikkaa.
Nyt sitten kun kuulin, että Teemulla on uusi bändi niin kiinnostuin tietysti. Joka paikasta alkoi sitten sadella ylistäviä arvioita ja kehuja ja ajattelin, että nythän sieltä tulee sitten jotain aivan ainutkertaisen mahtavaa. No tietystikään levy ei jatkanut aivan samalla tyylillä kuin Kakkis ja se, että edes moista odotin on ihan minun oma henkilökohtainen häpeäni. Lyriikat eivät kuitenkaan lainkaan lähteneet nyt samalla tavalla iskemään ja etenkin levyn alkuun on sattunut muutama aika biisi, jotka ehkä koen hieman liian itseinhoisina niistä pitääkseni. Esim. tämäkään ei jostain syystä iske ("Koitan poliisille selittää, miten toisesta voi liikaa välittää"). Onhan siellä levyn keskivaiheilla ja vähän sitä ennen ja sen jälkeenkin muutama biisi, joiden lyriikoista tykkään, mutta vähän nihkeästi levy lähtee joka tapauksessa käyntiin. Soitto on toki komeaa, mutta toisaalta tällaista on tehty jo aika paljon. Omasta mielestäni Kakkis erottui edukseen nimenomaan lyriikoidensa erinomaisuuden vuoksi, mutta tällä hetkellä en ole vielä keksinyt minkä vuoksi Pää Kii on saanut osakseen noin paljon huomiota. Ihan hyvää punkkia/rokkiahan se toki on, ei siinä mitään. Yritän tänään keskittyä niihin sovituksiinkin ja ihan hyviähän ne ovat, mutta eivät minusta tuo sinällään mitään uutta tai ihmeellistä tähän juttuun.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Mä taas en oo huomannut tuota tason laskua sanoituksien suhteen välillä kakkixen huoltoasema - pää kii. Sisäistä tasonvaihtelua on toki samalla tavalla kuin aiemminkin (lisää räkää nenään yms ranttalibiisit on aina vähän että no joo).
Ehkä tässon vähemmän sellasia yksittäisiä iskulauseita, mut mitäs mä niillä. Mun mielestä tosi onnistunut katkeransuloisissa elämänkuvisa ja vienosti arkipäivän politiikan värittämässä todellisuudessa. Oikeastaan ekaa kertaa näitä biisejä kuunnellessa tuli välillä Göstan jutut mieleen. Ulkopuolisena tarkasteltuna kuvaa mulle 2012 Suomea paremmin kuin Kakkis tai oikeastaan moni muukaan juttu.
Voehan toki olla niinkin että tässä ollaan kaikki massapsykoosissa ja ne jotka on eri mieltä näkee totuuden
Ehkä tässon vähemmän sellasia yksittäisiä iskulauseita, mut mitäs mä niillä. Mun mielestä tosi onnistunut katkeransuloisissa elämänkuvisa ja vienosti arkipäivän politiikan värittämässä todellisuudessa. Oikeastaan ekaa kertaa näitä biisejä kuunnellessa tuli välillä Göstan jutut mieleen. Ulkopuolisena tarkasteltuna kuvaa mulle 2012 Suomea paremmin kuin Kakkis tai oikeastaan moni muukaan juttu.
Tätä mun komppia ei tietty voi ottaa tosissaan koska samanlainen psykoosilammas olen huigin kaa, mutta tossa levyssä kiteytyy välillä ehkä turhankin alleviivaavasti, mut silti aika raadollisen onnistuneesti suomi v. 2012.
Onpas muuten pikkasen juosten kustun olonen tää Pää Kii vinyyli. Mikä ihmeen pakko porukalla on saada se musa vinyylinä, oli paketti miten halvan olonen hyvänsä? Ei niiden kansien mitään graniittia tartte olla, mutta tää ohuin mahdollinen pahvi on vaan tosi laiskan näköstä. Mä tosi mieluusti maksasin pikkasen lisää jos sais edustavan näkösen paketin. Ja turha alkaa mulle et se musa on tärkeintä et kuka niitä kansia katsoo, kun kuitenkin puhutaan tommosten fyysisten esineiden hamstraamisesta, jossa puolustuspuheena yleensä käytetään just sitä et kannet näyttää hienommalta isossa koossa.
...
Pistetään ny vielä tämmöset jotta kaikille tulis selväks et tää ei ole mikään maailman vakavin asia, kunhan ihmettelen ajankuluks
Asiallista huomiointia, lisäksi vielä nostaisin että taisi olla levyn etikettiin painettuna 45RPM vaikka 33han tuo on.
piffillä jos laittas tuon palautteen, vois mennä oikeaan osoitteeseen
Uudet housut ja paita wrote:Alxity wrote:Jep. Ja lisäksi olen aika varma, että osalta ihmisistä mene tuo ironia myös ohi. Toki niin varmasti käy muutoinkin aina silloin tällöin, mutta mutta...
Joku vastuu pitää kuulijallakin olla. Ja jos menee joltakulta ohi niin sitä suuremmalla syyllä biisi on tarpeellinen.
Onhan se niinkin. Toisaalta jos biisistä tulee sellainen olo ettei sitä oikein haluaisi kenellekään soittaa tai keikalle kuulla niin kyllä siinä minusta on silloin jotain vikaa (näin niin kuin subjektiivisessa mielessä). Tietysti voi ajatella, että punkin tehtävä on haastaa kuulijansa tms. mutta muhun tuo biisi ei vaan iske yhtään ja itse asiassa koko alkulevy menee melkein odottaessa milloin se rasittava biisi tulee. Näin ollen totean etten kyseisestä biisistä tykkää yhtään.
Tai nyt asiaa pohdittuani, eniten mua ton biisin lyriikoissa vaivaa se ikävä tunne, että ne saattaa loukata jotakuta jolla on HIV.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Alxity wrote:Uudet housut ja paita wrote:Joku vastuu pitää kuulijallakin olla. Ja jos menee joltakulta ohi niin sitä suuremmalla syyllä biisi on tarpeellinen.
Onhan se niinkin. Toisaalta jos biisistä tulee sellainen olo ettei sitä oikein haluaisi kenellekään soittaa tai keikalle kuulla niin kyllä siinä minusta on silloin jotain vikaa (näin niin kuin subjektiivisessa mielessä). Tietysti voi ajatella, että punkin tehtävä on haastaa kuulijansa tms. mutta muhun tuo biisi ei vaan iske yhtään ja itse asiassa koko alkulevy menee melkein odottaessa milloin se rasittava biisi tulee. Näin ollen totean etten kyseisestä biisistä tykkää yhtään.
Tai nyt asiaa pohdittuani, eniten mua ton biisin lyriikoissa vaivaa se ikävä tunne, että ne saattaa loukata jotakuta jolla on HIV.
*
Veikkaan, että sitä ihmistä loukkaa enemmän se että moni ajattelee noin, kuin se että joku yrittää esimerkin avulla takoa ihmisten päähä että on vitun sairasta sanoa noin.
Tai kakkaaks mä tässä veikkaamaan mitään. Toiset tykkää toiset ei, ja aina joku loukkaantuu
Pilke wrote:Alxity wrote:Uudet housut ja paita wrote:Alxity wrote:Jep. Ja lisäksi olen aika varma, että osalta ihmisistä mene tuo ironia myös ohi. Toki niin varmasti käy muutoinkin aina silloin tällöin, mutta mutta...
Joku vastuu pitää kuulijallakin olla. Ja jos menee joltakulta ohi niin sitä suuremmalla syyllä biisi on tarpeellinen.
*
Veikkaan, että sitä ihmistä loukkaa enemmän se että moni ajattelee noin, kuin se että joku yrittää esimerkin avulla takoa ihmisten päähä että on vitun sairasta sanoa noin.
Siis tarkoitushan ON hyvä, mutta silti mua puistattaa se ajatus, että jos joku on narkannu Lostarin vessassa ja kuulee tän ja ajattelee, että maailmankaikkeus vittuilee. On varmaan vaikeaa nähdä ironiaa jos se onkin totta omalla kohdalla.
*
Tai jos on joskus rikkonu yhtä kymmenestä käskystä!
Kyllä.
Mun vastauksen piti tulla Pilkeen viestin perään mut käy se näinii
Tai jos on joskus rikkonu yhtä kymmenestä käskystä!
Noh, tää nyt taas on fiilispohajanen juttu, mutta minkäs teet kun puistattaa.
*
Tottakai! Aattelin vaan että ehkä ton ois pitäny olla "jos joku on narkannu Lostarin vessassa ja saanu HIV:n" koska kaikkihan siellä lostarin vessassa on narkannu. Mäkin oon sielä just ny
Tottakai! Aattelin vaan että ehkä ton ois pitäny olla "jos joku on narkannu Lostarin vessassa ja saanu HIV:n" koska kaikkihan siellä lostarin vessassa on narkannu. Mäkin oon sielä just ny
Joo, totisesti, jäi nyt se itse asia puuttumaan tosta viestistä.
*
Mä taas en oo huomannut tuota tason laskua sanoituksien suhteen välillä kakkixen huoltoasema - pää kii. Sisäistä tasonvaihtelua on toki samalla tavalla kuin aiemminkin (lisää räkää nenään yms ranttalibiisit on aina vähän että no joo).
Voehan toki olla niinkin että tässä ollaan kaikki massapsykoosissa ja ne jotka on eri mieltä näkee totuuden
Joo eihän Kakkiksellakaan aivan kaikki biisit mitään timantteja olleet. Huoltoasemalle unohdettu mies vaan alkaa sellaisella neljän biisin tykityksellä, että huh huh.
Onhan noissa Pää Kii-levynkin lyriikoissa edelleen sellaista terävää huomiointia ja huumoria mukana. Minusta vaan kokonaisuus on epätasaisempi ja monen muun mielestä ei. Sou not. Itse olin toivonut levyltä (todennäköisesti osittain hypen vuoksi) ehkä hieman enemmän. Hyvää keskustelua on käyty joka tapauksessa ja siitä kaikille
Eipä tässä varmaan mitään suurta totuutta nyt ollakaan etsimässä ja voihan se olla, että muutan vielä joskus itsekin mielipiteeni. Tällä hetkellä kuitenkin olen kuunnellut levyn noin 10-20 kertaa läpi ja RYMin olen 3.5 tähteä sen perusteella lätkäissyt.
Last edited by Alxity (02.01.2013 21:50)
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
huïg wrote:Mä taas en oo huomannut tuota tason laskua sanoituksien suhteen välillä kakkixen huoltoasema - pää kii. Sisäistä tasonvaihtelua on toki samalla tavalla kuin aiemminkin (lisää räkää nenään yms ranttalibiisit on aina vähän että no joo).
Joo eihän Kakkiksellakaan aivan kaikki biisit mitään timantteja olleet. Huoltoasemalle unohdettu mies vaan alkaa sellaisella neljän biisin tykityksellä, että huh huh.
Onhan noissa Pää Kii-levynkin lyriikoissa edelleen sellaista terävää huomiointia ja huumoria mukana. Minusta vaan kokonaisuus on epätasaisempi ja monen muun mielestä ei. Sou not. Itse olin toivonut levyltä (todennäköisesti osittain hypen vuoksi) ehkä hieman enemmän. Hyvää keskustelua on käyty joka tapauksessa ja siitä kaikille
Eipä tässä varmaan mitään suurta totuutta nyt ollakaan etsimässä ja voihan se olla, että muutan vielä joskus itsekin mielipiteeni. Tällä hetkellä kuitenkin olen kuunnellut levyn noin 10-20 kertaa läpi ja RYMin olen 3.5 tähteä sen perusteella lätkäissyt.
Jos pisteyttää pitää niin vahva 3,5 multakin levylle. Viittä tähteä saa tänä vuonna julkastuista ainoastaan Bish Bosch ja Lost Tapes. Ja jos taasen näitä tähtiä suhteuttaa koko musan historiaan, ja kun joku Canin Ege Bamyasi on neljän tähden levy niin ei jumpe yks sinänsä mahtava 2012 vuoden punkkilevy pääse samaan, sori.
Canin Ege Bamyasi on neljän tähden levy
Uudet housut ja paita wrote:Canin Ege Bamyasi on neljän tähden levy
No nyt tunnen itseni kyllä paskaksi ihmiseksi
Ehkä neljä puol.
Tago Mago on viiden tähden levy ja ylipäätään parasta mitä tää ihmiskunta on saanu ikinä aikaseks. Future Days ja Ege Bamyasi osuu lähellä, mutta ei ihan samaan, siitä toi ero. On ne silti parempaa ku melkein mikä tahansa muu musa.
Häh, mä oon aina luullu, et siin lauletaan lostarin vessassa nakkasit... eli panotouhuja?
en ole kolmekybänen emoboy
Häh, mä oon aina luullu, et siin lauletaan lostarin vessassa nakkasit... eli panotouhuja?
Molempi parempi.
*
nakkaaminen tarkottaa panotouhuja
kyl mä siinä ärrän aina kuulen
Ostin lipun keikalle
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
nakkaaminen tarkottaa panotouhuja
Heittää/nakata dippiä
huïg wrote:nakkaaminen tarkottaa panotouhuja
Heittää/nakata dippiä
vittu nyt sä kuolet, tai ainaski lyön haarukalla kulliin
nakkaaminen on heittämistä minunki pääkopassa
limulinjalla mennään
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Nyt ku kuuntelin uudelleen, ni kuulin sen ärrän
en ole kolmekybänen emoboy
Mulkku jätkä ja paskaa musaa eli ihan ok!
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.