You are not logged in.
börjeslandet wrote:Ainut hyvä asia tolla listalla on voittaja.
Hetkinen, meidan brandynhuuruinen Paha maa -fanitus Sodiksessa 2005 never forget?
Onhan se todella hyvä, mut ei ees tän vuostuhannen top3:ssa...
en ole kolmekybänen emoboy
Niin ja toki tuolla on hyviä elokuvia, mutta mulla on joku toiveharhainen käsitys siitä, että kriitikkojen ja yleisöjen listat voisivat olla keskenään erilaisia. Tää lista ei ainakaan kannusta yhtään ketään perehtymään suomalaiseen elokuvaan sen ulkopuolelle mitä jo nyt esitetään jatkuvasti ja on suuren kansan suosiossa. Käytännössä noi on kaikki esitetty ihan äskettäin joko Sodankylässä tai Helsingissä ehkä Kaurismäkiä lukuunottamatta.
Lumikuningatarkin puuttui
Mangojauhe goddamn.
ja kaikki uunot
Niin ja toki tuolla on hyviä elokuvia, mutta mulla on joku toiveharhainen käsitys siitä, että kriitikkojen ja yleisöjen listat voisivat olla keskenään erilaisia. Tää lista ei ainakaan kannusta yhtään ketään perehtymään suomalaiseen elokuvaan sen ulkopuolelle mitä jo nyt esitetään jatkuvasti ja on suuren kansan suosiossa. Käytännössä noi on kaikki esitetty ihan äskettäin joko Sodankylässä tai Helsingissä ehkä Kaurismäkiä lukuunottamatta.
Omaa listaa kehiin vaan.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Vastasin jo internetissä, mutta todellisuudessa olisin varmaan kieltäytynyt kunniasta huonon elokuvasivistyksen vuoksi, mut näistä elokuvista mä pidän:
Komisario Palmun erehdys
Onnenpeli
Naisenkuvia
Neitoperho
Tulitikkutehtaan tyttö
Ostin vitosella Aleksanteri/Red Cliff -tupla-blurayn alelaarista ja kun laitoin tuon Akselin soittimeen, leffa alkoi omin neuvoin jostain puolivälistä.
Tosin ton tuplasetin takakannessa on kaikilla muilla pohjoismaisilla kielillä pikakuvaukset Red Clifistä ja suomeksi kerrotaan miten vampyyrien ja ihmissusien väliseen sisällissotaan joutunut Selena tekee sitä ja tätä.
5
Ton neroutta en oo muuten oikein koskaan tajunnut. Pitkä versio nähty. Filmiltä.
^Jännää, että Tuliota on kyllä listalla, muttei yhtään sen ruotsinkielisistä leffoista.
Nytistä bongasin, että Ciné Kontula esittää tänä viikonloppuna Pohjois-Korealaisia elokuvia. Himottais mennä sunnuntaina.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Yllättävän mukavasti täällä Nottinghamissa on elokuvatoimintaa kerhoja tms. Varsinkin kauhuleffojen saralla. Ja sitten tietty jo tuon Broadwayn normitarjonta on lähes täydellistä. Ja keskustan ulkopuolella on joku tollanen pieni Savoy-leffateatteri, jossa menee näitä hittileffoja. Maksaa vissiin jotain 5 puntaa näytös. Tänään meen testaamaan sen Skyfallin parissa.
Ja tiedän jo mitä teen jouluaattona. The Mupper Christmas Carol menee Broadway Cinemassa. Oon nähnyt ton viimeksi varmaan joskus 90-luvulla. SINNE
Klassikkoleffa kello 14 lainvastainen - Yle esittää sittenkin?
joopa joo
vaikka muuten oon sitä mieltä että miksei tota näytettäis illalla, mutta tänä vuonna silloin tulee se mollbergin versio, joten rikkokoot lakia hyvän asian puolesta
Laimeimpia yrityksiä kohtusta.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Laimeimpia yrityksiä kohtusta.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Edvin Laineen jatkosodan kuvaus näytetään kello 17. Alun perin Ylen oli määrä esittää elokuva jo iltapäivällä.
no eipä tarvii herätä niin aikaisin
On toiki nyt sit yks kumma pykälä. Niinku lapset menis viideltä nukkumaan.
*
On toiki nyt sit yks kumma pykälä. Niinku lapset menis viideltä nukkumaan.
*
en halua puolustella tommosta hölmöilyä, mut ei kai siinä nukkumaanmenoajasta ookaan kyse, vaan siitä että on ajateltu et sit ne lapset ois vanhempien valvonnassa (ja jos sitä aikarajaa johonkin aletaan vetämään ni sit se vaan pitää johonkin vetää)
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
en halua puolustella tommosta hölmöilyä, mut ei kai siinä nukkumaanmenoajasta ookaan kyse, vaan siitä että on ajateltu et sit ne lapset ois vanhempien valvonnassa (ja jos sitä aikarajaa johonkin aletaan vetämään ni sit se vaan pitää johonkin vetää)
varmaan tässä mietitty arkipäivää ja normaalia kahdeksasta neljään -duunia, mutta kun kyseessä on pyhäpäivä?
bernardblack wrote:en halua puolustella tommosta hölmöilyä, mut ei kai siinä nukkumaanmenoajasta ookaan kyse, vaan siitä että on ajateltu et sit ne lapset ois vanhempien valvonnassa (ja jos sitä aikarajaa johonkin aletaan vetämään ni sit se vaan pitää johonkin vetää)
varmaan tässä mietitty arkipäivää ja normaalia kahdeksasta neljään -duunia, mutta kun kyseessä on pyhäpäivä?
jos sitä aikarajaa johonkin aletaan vetämään ni sit se vaan pitää johonkin vetää
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
psykokarkki wrote:bernardblack wrote:en halua puolustella tommosta hölmöilyä, mut ei kai siinä nukkumaanmenoajasta ookaan kyse, vaan siitä että on ajateltu et sit ne lapset ois vanhempien valvonnassa (ja jos sitä aikarajaa johonkin aletaan vetämään ni sit se vaan pitää johonkin vetää)
jos sitä aikarajaa johonkin aletaan vetämään ni sit se vaan pitää johonkin vetää
no kieltämättä joskus itsekin miettinyt tätä asiaa, että kuinka tommosta voidaan näyttä keskellä päivää, mutta sou not. pahin juttu tässä lienee, että loppu saattaa mennä hieman linnanjuhlien päälle, eikö niitä vois siirtää myöhemmäksi? :center:
tuli sitten katsottua molemmat versiot tuntemattomasta, tosin ekasta jäi nyt loppu näkemättä kun piti seurata kättelyitä
kyllä se wanha taitaa kuitenkin olla paras versio, mutta uudessa ehdoton tähti on koskelaa näyttelevä risto tuorila, joka pesee originaalin mennen tullen.
Pope wrote:[quote:df426e05ad="kri"][quote:df426e05ad="leposi"]Mutta nyt kyllä tekisi mieli katsoa Mollbergin Tuntematon sotilas.[/quote:df426e05ad]
Itsenäisyyspäivänä pitää taas katsoa Tuntemattomasta sotilaasta ekat 10 minuuttia, että näkee kuolleen ukin pitämässä saarnaa.tai ehkä se oli vähän enemmän kuin 10.. mut alussa kuitenkin.[/quote:df426e05ad]
lol auap, kauhee aivoröyhtäys.... onko tästä ollu puhetta täällä aiemminkin? vai tunnenko mä jonkun toisenkin jonka vaari on pastorina tuntemattomassaoon kyl varmasti sanonu tästä viime itsenäisyyspäivänäkin, mutta silloin et kyllä spämminyt vielä..
joko murmur on katsonut myös sen jälkimmäisen kohtauksen?
se oli muuten paljon huonompi siinä mollbergin versiossa ja tuli mieleen oliko jopa jotenkin saksittu kun oli niin irrallinen ja tynkämäinen.
Tänään tulee Juna saapuu asemalle Teemalta klo 17:31. Ei parane myöhästyä, kun kestää vaan minuutin. Elokuvahistorian varhaisimpiin sensaatioihin kuuluva työ. Lumière-veljesten legendaarisen elokuvan väitetään aiheuttaneen suoranaista paniikkia yleisön keskuudessa.
Ja 17:33 dokkari Metropoliksesta sekä luonnollisesti elokuva perään.
*
Areenassa pelaa kaikki noi Teeman festarileffat
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Tänään tulee Juna saapuu asemalle Teemalta klo 17:31. Ei parane myöhästyä, kun kestää vaan minuutin. Elokuvahistorian varhaisimpiin sensaatioihin kuuluva työ. Lumière-veljesten legendaarisen elokuvan väitetään aiheuttaneen suoranaista paniikkia yleisön keskuudessa.
Tänään uusinta klo 22.40.