You are not logged in.
misty mountain hopin laulumelodia
vittu nyt sä kuolet, tai ainaski lyön haarukalla kulliin
ydinaukio wrote:misty mountain hopin laulumelodia
häh, toihan on nerokas! laulu muodostaa perus rokkiriffin päälle vuorotellen duuri-, sus-, ja mollisoinnut. sanojen rytmityskin on zepukoille hyvin poikkeuksellinen. toimii
Tolto wrote:ydinaukio wrote:misty mountain hopin laulumelodia
häh, toihan on nerokas! laulu muodostaa perus rokkiriffin päälle vuorotellen duuri-, sus-, ja mollisoinnut. sanojen rytmityskin on zepukoille hyvin poikkeuksellinen. toimii
Millasen maailman se avaiskaan jos ois tietämystä musiikin teoriasta ja tarkat korvat Tosin emmä tiedä muuttuisko ärsyttävä renkutus taikaiskulla hyväksi biisiksi jos kuulis että siinä tapahtuu jotain musiikillisesti jänskiä juttuja
Haluasin tavata Ydiksen Led Zeppelinin äärellä. Kuuntelisin mieluusti tommosta edityneempää hehkutusta, kun itse kykenen vaan "Tää on niiiiin hyvä kohta!" tasoiseen mehusteluun.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Tolto kiilas, samoilla linjoilla näemmä!
*
niin eipä tuossa pointtina ollut että se kuulostaa mun korvaan hyvältä koska siinä tapahtuu tuollaisia asioita, vaan että se kuulostaa mun korvaan hyvältä, ja siinä nyt sattuu tapahtumaan tuollaisia asioita. joskus on tarve purkaa noita juttuja osiin, sori
Purappa kuule lisää, nää on kiinnostavia juttuja!
Purappa kuule lisää, nää on kiinnostavia juttuja!
Näin! Ihan aidosti kiinnostavaa, vaikken kyl edellisestäkään ymmärtäny kaikkia termejä. Ja Zeppeliniä jaksaisin hehkuttaa loputtomiin.
*
Luen just Pete Townshendin elämäkertaa ja on aika kiinnostavaa ajatella miten homma olisi toiminut jos Led Zeppelinin alkuperäinen konsepti olisi jäänyt voimaan. Siis siinä olisi silloin ollut bassossa John Entwhistle ja rummuissa Keith Moon. Tuntumaa saa tästä, jossa kitarassa on tosin Jeff Beck ja bassossa Ron Wood (toisin kuin videossa sanotaan). Edit. Oli tässä tosiaan Pagekin mukana.
Last edited by Feggy (14.11.2012 22:02)
Kuuntelin tänään IV:n viimeaikaisen keskustelun innoittamana ja sehän kuulosti paljon paremmalta ku aikaisemmin!
Ei muuta.
:peuk:
Kesällä mökin vintin perähuoneessa veljen, sen kaverin ja mun kaverin kanssa yöllä, pienessä humalassa. Katto on niin matala, että ei pysty edes seisomaan. Maattiin niillä kahdella superkapealla sängyllä ja poltettiin tupakkaa. Ilmassa teinien epämääräistä päättämättömyyttä ja vapautta. Muistan Stairway To Heavenin ja tupakkien tulipäät pilkkopimeässä. Sillon rupesin pitämään Zepukoista.
*
:peuk:
Kesällä mökin vintin perähuoneessa veljen, sen kaverin ja mun kaverin kanssa yöllä, pienessä humalassa. Katto on niin matala, että ei pysty edes seisomaan. Maattiin niillä kahdella superkapealla sängyllä ja poltettiin tupakkaa. Ilmassa teinien epämääräistä päättämättömyyttä ja vapautta. Muistan Stairway To Heavenin ja tupakkien tulipäät pilkkopimeässä. Sillon rupesin pitämään Zepukoista.
*
Mullakin on humalaan ja tupakointiin liittyvä muisto Zeppelinistä. Pietarsaari (jossa vietin elämäni ensimmäiset 19 v) oli usein aika kuollut paikka, mutta joskus tuli eksyttyä jollekin puolitutulle henkilölle jatkoille. Siellä kuunneltiin repeatilla jotain Zeppelinin minulle ennestään tuntematonta biisiä, joka kuulosti aivan helvetin hyvältä ja polteltiin tupakkia (en muista tosin poltinko itse). Siinä kaupungissa oli hyvin vaikea löytää yhtään samanhenkistä seuraa ja jo pelkstään tuo kokemus valoi minuun uskoa, että jossain on pakko olla enemmänkin ihmisiä, jotka kuuntelevat muutakin kuin jotain Yötä ja Yölintua. Harmi ettei minulle koskaan oikein selvinnyt mikä biisi oli kyseessä. Kenties joku Houses Of The Holyn tai Physical Graffitin aikainen...
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Celebration Day tuli hankittua. Kasmir oli kyllä tosiaan selvästi kohokohta. Kovassa vedossa olivat ja kaikin puolin näytti hyvä fiilis olleen.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
*
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
*
Tän Pagen elämänkerran huusin huuto.netistä. On tuota kehuttukin, saa nähdä.
*
Laitetaan tännekin.
*
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
kyllä se on niin, että jotkut biisit on klassikoita ihan aiheesta, tämän päiväisellä metsäkävelyllä sateisella suolla kun lähti soimaan stairway to heaven niin huh huh, on se vaan hieno biisi edelleen
tää on kyllä kakkosen osalta ihan päin vittua, näiden mukavin levy kuitenki. ykköstä ja kolmosta oon kuunnellu viime aikoina, jälkimmäinen etenkin alkanu kuulostaa tosi hyvältä.
kyllähän se vähän niin on, ettei tästä musa enää paljoa parane
tää on kyllä hyvä biisi
Led Zeppelin to reissue first three albums with unreleased material
Tosin, kiva kun pakottavat ostamaan albumit uudelleen. Mut sentään bonarit on eri levyllä, eikä albumikokonaisuudet mene pilalle. Page on tästä varmaan samaa mieltä. Se vaan ihmetyttää, et miks helvetissä on päädytty näin mauttomiin kansiratkaisuihin:
*
Nii ja tässä vielä ne bonus CD:t, jos ei linkkejä jaksa klikkailla:
I
Live At The Olympia Paris, France, October 10, 1969
1. Good Times Bad Times/Communication Breakdown
2. I Cant Quit You Baby
3. Heartbreaker
4. Dazed And Confused
5. White Summer/Black Mountain Side
6. You Shook Me
7. Moby Dick
8. How Many More Times
II
1. Whole Lotta Love
2. What Is And What Should Never Be
3. Thank You
4. Heartbreaker
5. Living Loving Maid (Shes Just A Woman)
6. Ramble On
7. Moby Dick
8. La La
9. Bring It On Home
III
1. The Immigrant Song
2. Friends
3. Celebration Day
4. Since Ive Been Loving You
5. Bathroom Sound
6. Gallows Pole
7. Thats The Way
8. Jennings Farm Blues
9. Keys To The Highway/Trouble In Mind
*