You are not logged in.
En tiedä käsitelläänkö tätä jo jossain topikissa, joten kysynpä täältä.
Meinaan uusia vinyylisoittimen tässä jossain vaiheessa/lähitulevaisuudessa, ja hankinnassa olis semmonen peli, jossa on myös usb-ulostulo. Halvinta (=Anttila) en ajatellut ostaa, koska soitin sais kuitenkin olla laadukas, jossa olis sitten toi ominaisuus mukana, vähän niinku extrana tms.
Suosituksia ja varoituksen sanoja vastaanotetaan.
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
Meinaan uusia vinyylisoittimen tässä jossain vaiheessa/lähitulevaisuudessa, ja hankinnassa olis semmonen peli, jossa on myös usb-ulostulo. Halvinta (=Anttila) en ajatellut ostaa, koska soitin sais kuitenkin olla laadukas, jossa olis sitten toi ominaisuus mukana, vähän niinku extrana tms.
Ei ole kokemusta merkistä, mutta tällainen tuli mieleen: Pro-Ject Essential Phono USB
Pro-jectin Debut ainakin on pelannut hyvin, ja siitäkin on kai usb-verrsio olemassa. Ei kyllä hajua mitä eroa tohon Essentialiin on.
Mulla on toi. Ihan ok. pikkasen liikaa kohinaa usbitulossa. Mut siis hinta/laatu on kohdallaan, vaikka ton sai ennen 250. Hyvin on sinänsä pelannu, halpis teknari joka on melkein yhtä hyvä kuin teknari, mut siinä myös USB-ulostulo.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Äh. Mulla on tommonen Hulluilta päiviltä ostettu halpishärveli, Ion Profile Pro:
Ei muuten mitään, mutta rupes nyt tekemään jatkuvasti sitä ettei halua laskea neulaa tai laittaa levyä soimaan, vaan neula pomppaa ylös koko ajan ja siirtyy takas tohon alkuasentoon/mikänytonkaan. Porukoiden levari kotona tekee välillä samaa, lieneekö siis jokin yleinen ongelma soittimien keskuudessa? Alle vuoden vanha peli kuitenkin ja melkoisen hyvin oon kohdellut, mitä nyt muuttojen yhteydessä tullut nosteltua. Mut pelannut muuten hyvin, vaikka toisinaan tehnyt tota aiemminkin. Pölyä jossain komponenteissa vai mistäs johtuu? Vituttaa kun kesken digitoinnin rupes kenkkuilemaan enkä oo piuhojen irtivetämisellä tai muullakaan saanut rakkinetta kuntoon. Oon yrittäny pyyhkiä pölyjä sieltä minne pääsee.
EDIT: No katoha perkele, heti rupes toimimaan kun tänne valitin. Mut kiinnostavaa olis silti tietää että mistähän moinen johtuu?
Last edited by Kalossimies (16.09.2012 16:09)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
EDIT: No katoha perkele, heti rupes toimimaan kun tänne valitin. Mut kiinnostavaa olis silti tietää että mistähän moinen johtuu?
Omien kokemusten perusteella automatiikat on noissa vähän tommosia: toimii, jos tahtoo. Kaitpa siihen joku selkeä syykin on, mut en oo jaksanu googlettaa.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
45rpm:llä näyttää tekevän tätä useammin. Sit jos vaihtaa 33:lle ja ennen neulan laskua takas 45:lle, niin toimii. Mutta jos antaa neulan palautua 45:llä, niin luultavasti ei seuraavalla kerralla nousekaan niskuroimatta. Mut okei, aika jännää jos tosiaan sit kuuluu härvelin luontoon tollainen temppuilu. Joskus rikkaammassa elämässä pitää kyl hankkia ihan oikea levarikin, niissähän ei tosiaan kai tota automatiikkaa yhtä paljon ole. Tai ainakin kaverilla on joku 250e peli, jossa pitää neula nostaa ja laskea ite. Vivulla kylläkin, mut kumminkin.
Last edited by Kalossimies (16.09.2012 18:00)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Mulla on lähinnä sitä ongelmaa, että neula ei palaudu levyn päätyttyä ja liittyy myös nelivitosten soittoon (eli sinkut saa automatiikan useimmiten hämmentymään).
Oho kerkesin jo editoimaan Mut joo, mullakin ollut välillä tota ettei nosta ylös, mutta paljon useammin ollut tota laskuhaluttomuutta.
Ongelmista huolimatta tykkään kyl silti puoliautomaatista.
Jossain levareissa matto pitää laittaa oikein, että automatiikka tunnistaa erikokoiset levyt.
mutta rupes nyt tekemään jatkuvasti sitä ettei halua laskea neulaa tai laittaa levyä soimaan, vaan neula pomppaa ylös koko ajan ja siirtyy takas tohon alkuasentoon/mikänytonkaan. Porukoiden levari kotona tekee välillä samaa, lieneekö siis jokin yleinen ongelma soittimien keskuudessa?
mun mökkisoitin alkanu tekeen tätä, pitäis kai hommata uus, se on vissiin jostain 80-luvulta.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Mulla on toi. Ihan ok. pikkasen liikaa kohinaa usbitulossa. Mut siis hinta/laatu on kohdallaan, vaikka ton sai ennen 250. Hyvin on sinänsä pelannu, halpis teknari joka on melkein yhtä hyvä kuin teknari, mut siinä myös USB-ulostulo.
vaikuttaa kelpo laitteelta, kiitti vinkistä! mitä luokkaa USB-kohina?
käytettynä 12 vuotta sitten ostettu Teknari hajalla, nopeus vaihtelee satunnaisesti. mahdollisesti korjattavissa mutta ei viittis maksaa kovin paljoa korjauksesta kun on melko kulunut peli muutenkin.
jotkut biisit tosin kuulostaa hyvältä juuri tuolla rikkinäisellä, esim. Bowie - The Man Who Sold The World ja Gene McDaniels - Tower Of Strength
"oh nououou, not meyeyeyey, i never lost controuououououol"
Last edited by Esa Pakarainen (22.10.2012 00:27)
"to hope for more antennae" -Melvins
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Täältä löytyy tuo Projectin Essential. Kelpo peli, suosittelen!
Right now all the pressing machines in all pressing plants all over the world are completely full. Vinyl productions have unbelievable increased the last months and numbers of the pressing machines are the same as 40 years ago.
Tulipahan vaan mieleen kun tuo housutjapaitaheppu tuolla toisaalla valitti punkkilevyn heikkoa laatua, että ihan hyviä pointteja hällä, välillä kyl törmää semmosiin ikävällä tavallan halvanoloisiin älppärijulkaisuihin, joitten kohdalla alkaa lähinnä vituttaa että tuli maksettua sitä vinyylilisää (cd:hen verrattuna). Varsinnii kun sit taas välillä hypistelee käsissään tämmösiä suurella pieteetillä tehtyjä älppyjä, kuten nyt esim. tämä 4 Men With Beardsin Fahey-uusintajulkaisu Voice of the Turtle. Viimesen päälle hyvin toteutettu näköispainos, jossa on semmoista miellyttävää ns. arkistokappaleen fiilistä ja josta myös mieluusti maksaa pikkasen ekstraa*.
* heh heh, huomasin just et tän hinta on äxässä nytten yli 30 euroo, mut ite sain parillakympillä ku semmonen oli ennakkohinta varauksen tehdessäni
Tulipahan vaan mieleen kun tuo housutjapaitaheppu tuolla toisaalla valitti punkkilevyn heikkoa laatua, että ihan hyviä pointteja hällä, välillä kyl törmää semmosiin ikävällä tavallan halvanoloisiin älppärijulkaisuihin, joitten kohdalla alkaa lähinnä vituttaa että tuli maksettua sitä vinyylilisää (cd:hen verrattuna). Varsinnii kun sit taas välillä hypistelee käsissään tämmösiä suurella pieteetillä tehtyjä älppyjä, kuten nyt esim. tämä 4 Men With Beardsin Fahey-uusintajulkaisu Voice of the Turtle. Viimesen päälle hyvin toteutettu näköispainos, jossa on semmoista miellyttävää ns. arkistokappaleen fiilistä ja josta myös mieluusti maksaa pikkasen ekstraa*.
* heh heh, huomasin just et tän hinta on äxässä nytten yli 30 euroo, mut ite sain parillakympillä ku semmonen oli ennakkohinta varauksen tehdessäni
Mulla on taas huonoja kokemuksia noista 4 men with beardsin uusintapainoksista, etenkin Marquee Moonissa laulu menee sisäkierroilla koko ajan särölle
Last edited by Kalossimies (16.02.2013 15:00)
Joo. Pistin just soimaan. Vituttaa tämmönen, etenkin nimibiisi kuulostaa ihan paskalta.
bernardblack wrote:Tulipahan vaan mieleen kun tuo housutjapaitaheppu tuolla toisaalla valitti punkkilevyn heikkoa laatua, että ihan hyviä pointteja hällä, välillä kyl törmää semmosiin ikävällä tavallan halvanoloisiin älppärijulkaisuihin, joitten kohdalla alkaa lähinnä vituttaa että tuli maksettua sitä vinyylilisää (cd:hen verrattuna). Varsinnii kun sit taas välillä hypistelee käsissään tämmösiä suurella pieteetillä tehtyjä älppyjä, kuten nyt esim. tämä 4 Men With Beardsin Fahey-uusintajulkaisu Voice of the Turtle. Viimesen päälle hyvin toteutettu näköispainos, jossa on semmoista miellyttävää ns. arkistokappaleen fiilistä ja josta myös mieluusti maksaa pikkasen ekstraa*.
Mulla on taas huonoja kokemuksia noista 4 men with beardsin uusintapainoksista, etenkin Marquee Moonissa laulu menee sisäkierroilla koko ajan särölle
Jossain 4 Men -painoksissa ollut kuulemma ongelmia urien täyttymisessä (no fill) mutta toisaalta Rhinon CD -uusintapainoksessakin ääni säröytyy. MM:n CD-painoksista olikin muistaakseni täällä joskus juttua.
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Kalossimies wrote:bernardblack wrote:Tulipahan vaan mieleen kun tuo housutjapaitaheppu tuolla toisaalla valitti punkkilevyn heikkoa laatua, että ihan hyviä pointteja hällä, välillä kyl törmää semmosiin ikävällä tavallan halvanoloisiin älppärijulkaisuihin, joitten kohdalla alkaa lähinnä vituttaa että tuli maksettua sitä vinyylilisää (cd:hen verrattuna). Varsinnii kun sit taas välillä hypistelee käsissään tämmösiä suurella pieteetillä tehtyjä älppyjä, kuten nyt esim. tämä 4 Men With Beardsin Fahey-uusintajulkaisu Voice of the Turtle. Viimesen päälle hyvin toteutettu näköispainos, jossa on semmoista miellyttävää ns. arkistokappaleen fiilistä ja josta myös mieluusti maksaa pikkasen ekstraa*.
Jossain 4 Men -painoksissa ollut kuulemma ongelmia urien täyttymisessä (no fill) mutta toisaalta Rhinon CD -uusintapainoksessakin ääni säröytyy. MM:n CD-painoksista olikin muistaakseni täällä joskus juttua.
http://forums.stevehoffman.tv/threads/v … id.312457/
Mm. tuolla juttua näistä vinyylirenessanssin myötä esiin putkahtaneista uusintapainoslafkoista. Plain, 4MWB, Vinyl Lovers nyt ainakin ovat rip-off puljuja ja noilla kait jotain yhteistä omistajapohjaa löytyy. Onneksi löytyy myös normihintaisia ja oikeesti laadukkaita analogisia uusintapainoksia julkaisevia lafkoja, audiofiililabelit toki vielä sit erikseen.
http://www.avclub.com/articles/has-the- … far,93610/
RUMOURS 45RPM / DELUXE EDITION 2LP LIMITED EDITION 49,90 - tälle tuli toki hihiteltyä itsekin