You are not logged in.
Pages: 1
Mä olin ihan varma, että täällä ois jo ollu Black Motor -topikki, mut koska ei näköjään ollutkaan niin perustin. Aiheellista, mielestäni.
Jan... eiq uudethousutjapaitaäijä jossain toisessa topikissa just kehuskeli tota Muscle Kings of Mexico -levyä ja täytyy jo ekan kuuntelun perusteella sanoa, että kyl se kehumisen arvoinen on. Täytyy kuunnella lisää, mut nyt jo tuntuu vähän siltä et saattais olla potentiaalia tän vuoden top-kymppiin, sen verran messevältä menolta kuulostaa.
Ja ouspidouspi, Black Motoriltahan on nyt ilmestynyt kans uusi albumi, Jumehniemi (Sagittarius A-Star Records julkaisijana, limited edition älppy, äxäst saa).
Hyvältä kuulostaa tääkin, mut silleen tuttuun BM-tapaan, ehkä mitään syvempää kolahtelua ei ole odotettavissa. Ehkä. Muutaman oman biisin lisäksi tulkinta Mike Koskisen "Water"-biisistä (Sunwebs-levyltä).
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
mitään levyjä en ole kuullut. livenä aina ihan vitun hyvä.
Taitava bändi ja hieno näkemys. Arvostan tosi paljon. Ihan kaikki ei ole mun teekuppia, mut se ny on enempi multa ku bändiltä pois.
Ja toi Muscle Kings of Mexico levy mennee mullakin tän vuoden top10iin. Rohkeeta ja voimakasta musaa. Edelleen kun free jazziin niin vahvasti tahdotaan se rumpumyllytys sinne taustalle, on tosi hatunnoston arvosta et tyypit tekee jotain tommosta.
Älyttömän hienot kannet tosa uudessa levyllä, muuten!
Ja toi Muscle Kings of Mexico levy mennee mullakin tän vuoden top10iin. Rohkeeta ja voimakasta musaa. Edelleen kun free jazziin niin vahvasti tahdotaan se rumpumyllytys sinne taustalle, on tosi hatunnoston arvosta et tyypit tekee jotain tommosta.
Jos tän kuulis ihan sokkona, niin eipä välttämättä tulis edes ajatelleeksi että kappas ei rumpuja. Rauhalalla on kyllä aika perkussiivinen ote tohon bassonsoittoon täl levyllä ja sikäli ois ehkä ihan kiva tietää, että oliko se sillain tietoinen yritys jotenkin korvata niitä rumpuja vai kuvittelenko liikoja?
Uudet housut ja paita wrote:Ja toi Muscle Kings of Mexico levy mennee mullakin tän vuoden top10iin. Rohkeeta ja voimakasta musaa. Edelleen kun free jazziin niin vahvasti tahdotaan se rumpumyllytys sinne taustalle, on tosi hatunnoston arvosta et tyypit tekee jotain tommosta.
Jos tän kuulis ihan sokkona, niin eipä välttämättä tulis edes ajatelleeksi että kappas ei rumpuja. Rauhalalla on kyllä aika perkussiivinen ote tohon bassonsoittoon täl levyllä ja sikäli ois ehkä ihan kiva tietää, että oliko se sillain tietoinen yritys jotenkin korvata niitä rumpuja vai kuvittelenko liikoja?
Varmaan sitä plus jo ihan alkuaikojen Motor-keikoillahan se tuppas olemaan se selkein "ajava" elementti musassa, siellähän oli ihan riffiosastoa mukana.
mitään levyjä en ole kuullut. livenä aina ihan vitun hyvä.
Aika pitkälti sama. Muscle Kings of Mexico kuulosti livenä myös aika hyvältä viime kesän häiriöjazzeilla.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Lisää levyä pukkaa:
TUM Recordsilta tämä.
Onko kuulohavaintoja k.o. levystä? Heräsi tässä kiinnostus kuunnella ihan levyltäkin.
Ilmeisesti muuten Black Motorin & Brötzmannin häiriöjazz-keikka on taltioitu ja julkaistaan joskus mahdollisesti levynäkin.
<@DBGene> senkin karkki
Onko kuulohavaintoja k.o. levystä? Heräsi tässä kiinnostus kuunnella ihan levyltäkin.
Ei oo vielä tullu hankituksi, mut jossain vaiheessa toki.
Ilmeisesti muuten Black Motorin & Brötzmannin häiriöjazz-keikka on taltioitu ja julkaistaan joskus mahdollisesti levynäkin.
fantsua
Alxity wrote:Onko kuulohavaintoja k.o. levystä? Heräsi tässä kiinnostus kuunnella ihan levyltäkin.
Eipä muuten ollut tuota hyllyssä Tampereen Äxässä tai Swampissa. Pistin kuitenkin tilaukseen. Jotenkin tuli sellainen fiilis, että pakko testata miltä Black Motor kuulostaa levyllä.
<@DBGene> senkin karkki
Onks muuten foorumisteista kukaan kuullu tota Ville Rauhalan soololevyä Freedom? Mulla meni toi kokonaan ohi ilmestyessään (2010), vasta tässä äskettäin tajusin sen olemassaolon ja funtsailin et pitäiskö hommata.
Onks muuten foorumisteista kukaan kuullu tota Ville Rauhalan soololevyä Freedom? Mulla meni toi kokonaan ohi ilmestyessään (2010), vasta tässä äskettäin tajusin sen olemassaolon ja funtsailin et pitäiskö hommata.
Jep, tykkään. Samat sanat ku Muscle Kings of Mexicoon:
Edelleen kun free jazziin niin vahvasti tahdotaan se rumpumyllytys sinne taustalle, on tosi hatunnoston arvosta et tyypit tekee jotain tommosta.
Liian vähän olen kuullut kehuja tuosta Rauhalan soololevystä, tuntuu menneen aika monelta ohi. Taitavaa musiikkia tekijältä joka tietää mitä tekee.
ens kuussa tulossa tämmönen
bernardblack wrote:Alxity wrote:Onko kuulohavaintoja k.o. levystä? Heräsi tässä kiinnostus kuunnella ihan levyltäkin.
Eipä muuten ollut tuota hyllyssä Tampereen Äxässä tai Swampissa. Pistin kuitenkin tilaukseen. Jotenkin tuli sellainen fiilis, että pakko testata miltä Black Motor kuulostaa levyllä.
Muutaman kerran olen Rubidiumin pyöräyttänyt soittimessa. Sinällään oikein hyvää menoa, mutta jokin taitaa jäädä puuttumaan. En oikein osaa sanoa mikä.
Tuli sellainen fiilis tässä, että täytyy laittaa Muscle Kings Of Mexicon Fear no man! tilaukseen ihan mielenkiinnosta.
<@DBGene> senkin karkki
Viikkolehdessä omistettu aukeaman verran tilaa Black Motorille. Haastis + arvostelu viimeisimmästä levystä.
BLACK MOTOR: VAARAT VASTUKSET LP
(Nekorekords/Karkia Mistika Records)
After some delays in the process here is at last this excellent raw
jazz work from Finland. Black Motor plays their most cathartic and
unsane material on this album from 2008, which came out only on CD in
Italy via Dreamsheep Records, and sold out immediately. Very few
copies made it to Finland so this reissue is way overdue. Here you
have 6 pieces of free, yet structured jazz with a heavy dose of
acoustic percussion noise. Ritualistic moods, fear of god, submission
under greater forces, but then seeing the light and releasing the
pain... A true power trio controlling their chaos.
https://soundcloud.com/karkia-mistika-r … lack-motor
www.blackmotor.fi/
www.hahmot.net/
www.umpio.com/
Last edited by Karkia Mistika (08.06.2013 15:03)
Pages: 1