1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Tim Buckley

#1 04.07.2005 16:13

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005

Tim Buckley

kk

Last edited by shanks (29.09.2019 14:23)

#2 04.07.2005 16:32

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Website

Re: Tim Buckley

Gracea tulee harvemmin enää kuunneltua, mutta edelleenkin ne parhaat biisit (Mojo Pin, Dream Brother, Lover You Should've Come Over...) jaksavat säväyttää. Jokin livelevy oli joskus kirjastosta lainassa, vaan tuo Sketches odottaa vieläkin tutustumistani.

Isukilta tuttuja levyjä ovat Goodbye and Hello sekä Happy Sad. Mitään välitöntä pakko-saada-heti-kaikki-loput-levyt -reaktiota nuo eivät herättäneet, vaikka ilman muuta hyviä ovatkin.

This must be what jail / I will scratch

#3 12.07.2005 16:58

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005

Suhtautumiseni pojan tuotantoon on aina ollut kuin suhtautumiseni The Smithsin tuotantoon. Eli sellaista emmä-tiedä:ilyä. Sketchesin kerran kuulleenna en kaiketi voi oikein sanoa, mutta tuolloin tuo oli vähemmän rasittava fraseerauksessaan, eli parempi kuin Grace.

Isä on minusta huomattavasti mielenkiintoisempi. Ja Happy/Sad -levyä pidänkin lähes mestariteoksena. Hänen seikkailunhalunsa ja epä-grungelitesyytensä tuntui ainakin joskus hyvinkin virkistävältä Jeffin Zeppelin-riffittelyyn verrattuna.

Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

#4 12.07.2005 17:29

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Website

Kumpikaan ei mielestäni koskaan ihan huippulevyä (ainakaan studiolevyä..) saanut aikaan, mutta isä pääsi huomattavasti lähemmäksi. Timin levyt ovat kaikki ihan mielenkiintoisia, kenties ihan viimeisiä ja väsyneitä pappajazz/mitälie albumeja lukuunottamatta, mutta kevyesti paras isäpapan tuotoksista on tuo kahden CD:n livelevy, Dream Letter vuodelta 1968. Studiolevystä Goodbye & Hello ja Blue Afternoon ovat omia suosikkejani, mutta Starsailor ja Lorca ovat myös ihan jännää häröilyä.

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#5 20.09.2005 21:34

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

Jotenkin minun on todella vaikea laittaa soittimeen kummankaan näistä levyjä. Ei siksi että ne olisivat huonoja, mutta niiden kuuntelemiseen liittyy jostain syystä jonkinlainen kynnys.

Isältä omistan Happy/Sadin, joka on todella hieno levy. Triviana mainittakoon että yksi biisi ilmeisesti nauhoitettiin kokonaan bändin tietämättä.

Pojalta omistan livelevyn Mystery White Boy, joka on sitten jo hieman epätasaisempi kokonaisuus. Levyn päättävä Hallelujah-I Know It's Over-coverkaksikko on joka tapauksessa aivan loistava ja saa usein silmäkulmani kostumaan.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#6 21.09.2005 00:39

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Website

DirtyBlueGene wrote:

Gracea tulee harvemmin enää kuunneltua, mutta edelleenkin ne parhaat biisit (Mojo Pin, Dream Brother, Lover You Should've Come Over...) jaksavat säväyttää.

Melkein joo, paitsi etteivät ne taida enää säväyttää, jos tuon kuunteluun ottaisi. Vaikea kuvitella että tämä olisi _enää_ minun musiikkiani.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#7 22.09.2005 12:56

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

Gracea tullut kuunneltua sen verran, että nykyään sitä yrittää olla kuuntelematta ettei kuluisi puhki. Onhan se ns. täydellinen levy.

Isukin tuotannosta eniten on tullut kuunneltua Goodbye & Hello:ta ja voi luoja miten kova se osaakaan olla. Pitäis jaksaa kaivaa se jostain LP:n muodossa, Samoin Happy Sad.

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#8 25.10.2005 16:24

Alxity

Sain vihdoinkin hankittua Gracen. Pelkäsin vähän, että mitenhän tätä jaksaa kuunnella kun kuitenkin on jo ehtinyt tottua biisien live-versioihin, mutta pelkoni oli turha. Oikein loistavalta kuulostaa. Niin ja en siis hankkinut sitä miljoonan euron kullattua ja peniksen muotoista special painosta vaan ihan normaalin (ja kolme kertaa halvemman) version.

<@DBGene> senkin karkki

#9 08.11.2005 21:48

Alxity

Hienosti sait nivottua yhteen Tim Buckelyn ja kaksi omaa spämmiäsi. Tosin ainakin tämän otsikon spämmi taitaa kuitenkin olla asiakirjoitus.

Voisi ehkä kokeilla hankkia isä-Buckleylta jotain muutakin kuin tuon Happy/Sadin (meinasin kirjoittaa Happy/Dadin). Toisaalta enpä ole tuotakaan viime aikoina liian usein soittimeen laittanut.

<@DBGene> senkin karkki

#10 24.04.2006 00:22

Alxity

Jeffin Live at L'Olympia ei sitten ollut mikään kauhean erikoinen. Tiesinhän minä sen jo etukäteenkin, mutta kun siinä oli niin hienot pahvikannet  icon_rolleyes

<@DBGene> senkin karkki

#11 03.09.2006 20:00

Alxity

Miksei kukaan kertonu mulle, että isä-Buckleyn muutkin levyt on aivan loistavia? Lorcan kuuntelin tuossa aiemmin ja nyt soittimessa on deby ja Goodbye And Hello-cd ja varsinkin tämä jälkimmäinen on aivan parhautta. Pitää tutustua paremminkin Timin tuotantoon kun se nyt kokonaisuudessaan levyhyllystä löytyy.

<@DBGene> senkin karkki

#12 03.09.2006 21:48

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

Sain vihdoin hankittua Gracen ja kyllähän se ihan pätevältä on kuulostanut, vaikka eipä mieleen ole vielä jäänyt oikein muuta kuin Hallelujah-cover.

#13 29.11.2006 14:33

Number9
Member
Registered: 07.11.2006

Last Goodbye on kaikkien aikojen klassikko ja voi ihme niitä onnekkaita ketkä näkivät Jeffin keikalla... sydan

I'm higher than the sun

#14 30.11.2006 03:14

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006

Ei ole pojan suhteen juurikaan valittamista, sillä jopa ne vähemmän kiinnostavat biisitkin on jollain tavalla aikas tyylikkäitä.

Isältä tykkään eniten juuri niistä levyistä, missä äänenkäytöllä tökitään rajoja, ja pidetään silti homma jatkuvasti sairaan mielenkiintoisena. Omistan Dream Letterin ja Lorcan, ja Star Sailor on pitänyt aina hommata, koska olen kluullut sen vain kerran ja olin silloinkin heti myyty. Dream Letteriltä etenkin Fred Neill cover "Dolphins" pelastaa päivän kuin päivän, ja onhan sillä muitakin ihan mahtavia biisejä. Ja se tunnelma, se on uskomaton.

Happysad on hyvä sekin, mutta jotenkin vähän raskas ja ei niin mielenkiintoinen.

Mites toi Fred Neill omillaan, pärjääkö edes?

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

#15 07.06.2007 20:24

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Website

YLÖS!

Kuoleman 10-vuotispäivän "kunniaksi" julkaistu kokoelma on aivan vitun rautaa. Ensimmäisen kerran Jeff Buckleytä pakettina, jossa ei ole mitään turhaa tai skipattavaa. Vain 14 biisiä ihan silkkaa neroutta. Sketches For My Sweetheart the Drunk on muuten hieno, mutta aivan liian paisunut paketti ja Gracekin välillä jotenkin vähän epätasapainoinen kokonaisuus, mutta tätä kokoelmaa vaan jaksaa ja jaksaa ja jaksaa.

Tero saatana, s'olet gay!

#16 07.06.2007 20:48

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007

Morning Glory on aika hyvä isä-Buckley kokoelma. Pitää tsekkaa toi pojan kokkari... Itsellä on Grace, jota tuli silloin ilmestyessään kuunneltua ihan simona, mutta ei vähään aikaan. Sketches kolahti vaimolle, ei mulle.

Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

#17 04.11.2007 00:33

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007

Taidan olla enemmän isään päin, mutta tää Grace ehkä kasvaa koko ajan.

*

Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

#18 12.06.2012 21:42

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008

Talvella tuli otettua divarista vaihdossa semmonen kimppa, jossa on Tim Buckley & Goodbye And Hello samalla cd:llä. Halusin sitten lisää ja harmittelin, että en tuon sijasta ostanutkaan sitä pikkuboxia, jossa ois viis ekaa kimpassa sillä osottautui, että nuista levyistä Blue Afternoon on cd:näkin harvinaisuus (painos vuodelta 1989) ja kovissa hinnoissa. Noh, Happy Sad ja Lorca löyty helposti ja halvalla kuiteskin. Mutta oh yeah, nyt sain sitten tuon puuttuvan Blue Afternoonin (siitä piti pulittaa jopa ~15 euroa, mutta se on halpa hinta siihen nähen mitä siitä yleensä pyydetään). Starsailorin jos vielä jostain sais kohtuuhintaan niin oisin iloinen, sekin tuppaa olemaan kauheen kallis.

Last edited by hezma (12.06.2012 22:10)

#19 13.06.2012 11:09

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008

hezma wrote:

Talvella tuli otettua divarista vaihdossa semmonen kimppa, jossa on Tim Buckley & Goodbye And Hello samalla cd:llä. Halusin sitten lisää ja harmittelin, että en tuon sijasta ostanutkaan sitä pikkuboxia, jossa ois viis ekaa kimpassa sillä osottautui, että nuista levyistä Blue Afternoon on cd:näkin harvinaisuus (painos vuodelta 1989) ja kovissa hinnoissa. Noh, Happy Sad ja Lorca löyty helposti ja halvalla kuiteskin. Mutta oh yeah, nyt sain sitten tuon puuttuvan Blue Afternoonin (siitä piti pulittaa jopa ~15 euroa, mutta se on halpa hinta siihen nähen mitä siitä yleensä pyydetään). Starsailorin jos vielä jostain sais kohtuuhintaan niin oisin iloinen, sekin tuppaa olemaan kauheen kallis.

Starsailorista on julkaistu ainakin vinyyli uudestaan muutama vuosi sitten, cd:stä en tiedä.

"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

#20 13.06.2012 11:14

helena markos
Member
From: dance academy
Registered: 06.05.2009

Samoin Blue Afternoonista, on muuten oma suosikki, vaikka usein niputetaankin vähäpätöisemmäksi työksi.

I knew you'd come.

#21 13.06.2012 11:42

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008

Oon ehkä vanhanaikanen, mutta haluan Starsailorin cd:nä  icon_surprised

#22 13.06.2012 12:02

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

hezma wrote:

Ehkä Feggy voi myydä sulle sellasen grin

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#23 03.10.2012 21:47

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Website

Warnerilta tulossa täs kuussa tommonen kolmen cd:n halpissetti, jossa Greetings from L.A., Happy/Sad ja Lorca. Aika merkillinen yhdistelmä, mut halpikset on halpiksii.

Ja sit tulee vinyylinä joku Live 1968 and 1974. Noi 1968-raidat on Peelin showsta, 1974-raidat Old Grey Whistle Testistä. Epämääräsen olonen julkasu.

tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

#24 03.10.2012 21:51

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Website

Jos halpissetti päätyy Anttilan alelaariin, niin mökille voisi ostaa tuollaisen. Omasta levyhyllystä löytyy kyseiset levyt valmiiksi.

bzort glorf bööth

#25 03.10.2012 22:40

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#26 04.10.2012 01:59

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008

helena markos wrote:

Samoin Blue Afternoonista, on muuten oma suosikki, vaikka usein niputetaankin vähäpätöisemmäksi työksi.

samaa mieltä, blue afternoon on aivan helvetin upea.

starsailor taas..no joo. morjens vaan. ikuinen lempilevy, kymmenisen vuotta pian. ei todellakaan mene helpolla muiden levyjen faneille. silti, täydellinen.

Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

#27 04.10.2012 15:33

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006

hezma wrote:

Mul oli sama mut ku en saanu nii ostin ton 4 Men w/ Beardsin winyylin.

Lorca on cd:nä. Noi plus Dream Letter on ne omasta mielestä kiehtovimmat ja parhaat paketit, mutta onhan ne kaikki kuullut muutkin helvetin hyviä.

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

#28 06.10.2012 21:56

bernardblack
herra ihanainen
Website

Liputan edelleen ihan homona ton Greetings from L.A:n puolesta. Ihan helvetin kova levy ja Sweet Surrender niinku parasta a.k.a sexyintä mitä ikuna on vinyylille prässätty.

Ei sillä, Lorca/Blue Afternoon/Starsailor on kans jumalattoman kova levytrio. Ja nyt just soi "Down by the Borderline", tää päräyttää aina yhtä kovaa. Funky shit.

#29 06.10.2012 22:03

bernardblack
herra ihanainen
Website

pannaas täs linkkii et kaikki pääsee kuunteleen HYVÄÄ MUSAA

Down by the Borderline
Sweet Surrender