#31 28.01.2007 03:37

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007

Re: Järkyttävimmät muiden ihmisten aiheuttamat pettymykset?

Mulla on vaikka kuinka paljon perusteluja, muta harvoinpa ne Krishleseihin puree:-)

Ajoittaisia nerokkaita pop-sävellyksiä lukunottamatta Beatlesin tuotanto kuulostaa minusta löysältä sekoilulta. Revolver taitaa olla ainoa levy jonka jaksan kuunnella alusta loppuun. Onneksi on sen siniset ja punaset tuplat... Ja välillä se menee rikollisen paskan puolelle (yleensä asialla McCartney tai Starr). Vähän liian hippiä mulle, kaiken kaikkiaan.

Tyyppien solot ovat Lennonin ihan ekaa lukuunottamatta täyttää sontaa.

Vuosien varrella on tullut lukuisia suosituksia epäuskoisilta faneilta... Ei ole koskaan toiminut. Varsinkaan Sgt Peppers tai White Album, joita aina on mulle hehkutettu.

Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

#32 28.01.2007 04:01

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006

ginipoika wrote:

[quote:797a230115="Jean-Babtiste"][quote:797a230115="arttu"]Melkein kaikki mitä Beatles on koskaan tehnyt...[/quote:797a230115]

No vittu perustele![/quote:797a230115]

Miten subjektiivisia musiikkikokemuksia voi ylipäätään perustella tahi arvottaa joko hyviksi tai huonoiksi?

Helposti. Jatketaan joskus.

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

#33 28.01.2007 04:03

Ylitarkastaja Tolonen
Member

Ja Forever Changesista olen samaa mieltä ulvilalalalalaisen kanssa... Ku sen sitten kuuli, niin tuntui että ihan kiva pikku levy, mutta aika helppo sivuuttaa olan kohautuksella.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

#34 28.01.2007 04:05

Jean-Babtiste
spämking machine

[quote:2c7928f7de="arttu"]Mulla on vaikka kuinka paljon perusteluja, muta harvoinpa ne Krishleseihin puree:-)

Ajoittaisia nerokkaita pop-sävellyksiä lukunottamatta Beatlesin tuotanto kuulostaa minusta löysältä sekoilulta. Revolver taitaa olla ainoa levy jonka jaksan kuunnella alusta loppuun. Onneksi on sen siniset ja punaset tuplat... Ja välillä se menee rikollisen paskan puolelle (yleensä asialla McCartney tai Starr). Vähän liian hippiä mulle, kaiken kaikkiaan.

Tyyppien solot ovat Lennonin ihan ekaa lukuunottamatta täyttää sontaa.

Vuosien varrella on tullut lukuisia suosituksia epäuskoisilta faneilta... Ei ole koskaan toiminut. Varsinkaan Sgt Peppers tai White Album, joita aina on mulle hehkutettu.[/quote:2c7928f7de]

Jos bändi on ajoittain nerokas, niin eihän siltä sitten "melkein kaikki" ole paskaa. Tää oli jo paljon parempi perustelu. Olen osaksi samaa mieltä.

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

#35 28.01.2007 04:09

Jean-Babtiste
spämking machine

arttu wrote:

Ja Forever Changesista olen samaa mieltä ulvilalalalalaisen kanssa... Ku sen sitten kuuli, niin tuntui että ihan kiva pikku levy, mutta aika helppo sivuuttaa olan kohautuksella.

No onneksi mulla kävi siten, että lainasin sen joskus kirjastosta ihan summan mutikassa ilman sen kummempia kuulopuheita. Aluksi innostuin vain muutamasta biisistä, ja ajattelin, että onpahan oudon kuuloinen levy, todella erilainen verrattuna moniin kuuluisiin aikalaisiin. Sitten lainasin sen joskus uudelleen, ja se alkoi todella upota.

Mutta tää menee nyt topikin pointin ohi eli sen, että kaverien hehkuttama levy onkin ollut pettymys.

#36 28.01.2007 07:50

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005

k

Last edited by shanks (30.03.2011 11:57)

#37 28.01.2007 09:39

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005

arttu wrote:

Ja välillä se menee rikollisen paskan puolelle .

Obladi Oblada   icon_eek

tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

#38 28.01.2007 11:06

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006

upsetter wrote:

[quote:4b54e8759e="arttu"] Ja välillä se menee rikollisen paskan puolelle .[/quote:4b54e8759e]

Obladi Oblada   icon_eek

Mulla tulee siitä biisistä mieleen vaan se 90-luvulla pyörinyt amerikkalainen tv-draama. Corky ja silleen. icon_smile

”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

#39 28.01.2007 12:00

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

Daydream Nation on liian pitkä, Teen Age Riot on oikeestaan aika tylsä biisi ja muutenkin siltä puuttuu sellaset selkeet kohokohdat. Kimin biisit on parhaita.

Pekka Streng ja Pet Sounds. En vaan osaa.

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#40 28.01.2007 13:15

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

Larg wrote:

[quote:a9f2306c1b="psykokarkki"]en vaan tajuu, toi levy on niin mahtava, mutta tosiaan jostain kumman syystä jakaa mielipiteitä, oon kuullu muidenkin "sitä" haukkuvan.[/quote:a9f2306c1b]
Täsmälleen sama.

Komppaan.

Edit: Sanottakoon vielä että Daydream Nationin jaksaa kuunella kevyesti läpi ja se on aina tuntunut kestoltaan lyhyemmältä mitä oikeasti on.

#41 28.01.2007 13:25

Laatu
Moderator
Registered: 18.07.2005
Website

-Pixiesin Doolittlen jälkeen ilmestyneet levyt

-In The Aeroplane Over The Sea

Eipä mulla ole hirveästi annettavaa tälle topicille, kun en yleensä ota suoraan pety uusiin tuttavuksiin jos ne osoittautuvat paskoiksi, vaan ohitan ne olankohautuksella.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#42 28.01.2007 13:26

stratum
not tupi
Website

psykokarkki wrote:

[quote:6ea025f153="leposi"][quote:6ea025f153="Alxity"]The Jesus And Mary Chainin Psychocandy kuuluu myös pettymyksiin. En vaan vittu osaa tai jaksa. Paskat soundit.[/quote:6ea025f153]

Emmä tiä onko soundit paskat vai mitä, mutta täyttä paskaa kuitennii  icon_rolleyes eli smaa.[/quote:6ea025f153]
yllättäen center

en tykkää enää tästä topicista  mad

Sama ja vähän vaurauksellisempi sama. Luetaan nyt kuitenkin loppuun...

#43 28.01.2007 13:35

stratum
not tupi
Website

Jean-Babtiste wrote:

Esimerkiksi on aivan typerää sanoa "Fun Housea" tai "Forever Changesia" paskaksi, koska ne eivät sitä ole. Nehän ovat täysin uniikkeja tapauksia rokin historiassa, pesunkestäviä klassikoita (eivät siis kulu pesussa = kuuntelussa) ja niillä on aivan mahtavia biisejä, soittoa, laulua, soundeja, sovituksia etc.

Just joo, siinähän tulikin sitten varsin pesunkestäviä perusteluita.  grin  peuk

Tykkään muuten Forever Changesista ja Fun Housesta.

Jean-Babtiste wrote:

Sen sijaan "Daydream Nationia" voi hyvällä syyllä kutsua jotensakin tylsäksi levyksi, jolle ei oikein jaksa antaa enää mahdollisuutta. Mitä uutta (paitsi tasapäisempää soundia ja keskinkertaisempia kappaleita) se tarjoaa bändin edellisten levyjen lisäksi? On sillä pari hyvää biisiä.

Daydream Nationko ei muka ole klassikko? Logiikka, missä pelaa?

Jean-Babtiste wrote:

Jos ei osaa muuta sanoa kuin "huono" tai "paska", niin ehkä olisi parempi jättää sanomatta. Muuten kukaan ei ota enää vakavasti, eikä ko. henkilön arvostelukykyyn voi enää luottaa.  center  tongue

Ookko nää joku 80'sRocks-foorumin mode?

#44 28.01.2007 14:13

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

Laatu wrote:

-In The Aeroplane Over The Sea

Voin jotenkin ymmärtää Laatun mielipiteen, mutta mutta. Väärä se silti on. Ei tuo levy varmasti teknisesti tai musiikillisesti mitenkään klassikk ole, mutta voi että sitä fiilistä. Jeff laulaa niin että pää meinaa räjähtää. Pistää kaiken peliin. Vieläkin ihan pelottaa tuota kuunnella kun se on niin intensiivinen. Ja aivan uskomattoman hieno levy. Yksi parhaista ikinä.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#45 28.01.2007 14:16

Alxity

Jean-Babtiste wrote:

Joo, tällaset topikit on loppujen lopuksi aika turhia. Kysehän on vain siitä, tajuaako joku jonkin asian hienouden vai ei.

Veikkaisin muuten, että kaikki keskustelijat täällä tuon tajuavatkin. Kait tässä on vaan enemmän kyse siitä, että mielenkiinnosta haluaa tietää mistä levystä joku ei saa mitään irti. En usko, että kenenkään päämääränä on täällä saada läpi joku konsensus siitä, että esim. Beatlesin White Album olisi oikeasti paska tai jotain muuta vastaavaa. Minusta tällä topicilla on silti ihan järkevä tarkoitus ja toisaalta keneltä se on pois, jos minä kerron etten vaan tykkää Psychocandyn soundeista?

<@DBGene> senkin karkki

#46 28.01.2007 14:18

Alxity

Ja onhan tässä sekin, että kun tietää myös mistä ihmiset eivät tykkää niin on helpompi arvioida luottaako jonkun levyarvioon. Olen huomannut musiikkimakuni olevan aika pitkälti yhteneväinen esim. jookchan kanssa ja tämä topic on vielä vahvistanut sitä käsitystä. Tästä eteenpäin uskallan ostaa esim. Ville Leinosen uusimman vain sen perusteella, että se kiinnostaa minua ja kyseinen henkilökin on sitä kehunut.

<@DBGene> senkin karkki

#47 28.01.2007 14:27

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005

[quote:73016d83bb="Alxity"]
Minusta tällä topicilla on silti ihan järkevä tarkoitus ja toisaalta keneltä se on pois, jos minä kerron etten vaan tykkää Psychocandyn soundeista?[/quote:73016d83bb]

Näin on! Mulle on suuri mysteeri, minkä takia ihmiset saa verensyöksyjä sen tasoisesta asiasta, että joku ei pidä jostain äänilevystä, oli syy siihen sitten mikä tahansa? confused_new

Kuulostaa aikas murrosikäiseltä...

tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

#48 28.01.2007 14:38

stratum
not tupi
Website

Alxity wrote:

Minusta tällä topicilla on silti ihan järkevä tarkoitus ja toisaalta keneltä se on pois, jos minä kerron etten vaan tykkää Psychocandyn soundeista?

Hommaappa se remasteri...  nerd

Itse sain verensyöksyn lähinnä J-B:n postauksesta. Voisi tietysti taas vähentää keskareiden määrää kun ihmiset taitavat ymmärtää ne monesti vähän eri tavalla mitä itse on tarkoittanut...

#49 28.01.2007 14:40

stratum
not tupi
Website

Eipä tule oikein mieleen levyä jonka olisin ostanut ihan erikseen suositeltuna ja pettynyt. Muuten pettymyksiä on kyllä tullut ja paskoja levyjä on toki osteltu.

#50 28.01.2007 14:41

Alxity

stratum wrote:

Hommaappa se remasteri...  nerd

Onko sulla "se"? Jos on niin anna vaikka lainaan niin ei mene rahat taas kerran hukkaan. Ei olisi kivaa ostaa paskaa levyä kahteen kertaan.  grin

<@DBGene> senkin karkki

#51 28.01.2007 14:43

stratum
not tupi
Website

Alxity wrote:

[quote:f739ac8e3d="stratum"]Hommaappa se remasteri...  nerd [/quote:f739ac8e3d]

Onko sulla "se"? Jos on niin anna vaikka lainaan niin ei mene rahat taas kerran hukkaan. Ei olisi kivaa ostaa paskaa levyä kahteen kertaan.  grin

Eipä ole kuin vinyyli ja siinä on niin kuumat soundit ettei ole tarvetta ostaa remaster-cd:tä.

#52 28.01.2007 17:12

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006

stratum wrote:

Itse sain verensyöksyn lähinnä J-B:n postauksesta.

Erittäin smaa.

Mutta aiheesta en sanokaan mitään, etten menetä uskottavuuttani teidän silmissä. Ja yleensä olen kyseisenlaiset levyt myynyt jollekin hyväuskoiselle.

kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

#53 28.01.2007 17:27

Alxity

Ulvilan pikkunatsi wrote:

Unohdin mainita kaikki ostamani Rolling Stonesin levyt. Kun London Yearskaan ei kolahtanut, päätin antaa periksi tämän bändin suhteen ja aloin käyttämään tätä boxia hiirialustana.

Ymmärsin aluksi, että olit ostanut koko Rolling Stonesin tuotannon ja sitten todennut sen paskaksi. Mutta eiköhän se niin ole, että jos London Yearsista ei tykkää niin sitten ei Rollareista kyllä tykkää. Tosin tunnen yhden henkilön, joka tykkää vain Voodoo Loungesta, joten osta nyt vielä sekin ennenkuin annat periksi.

<@DBGene> senkin karkki

#54 28.01.2007 17:39

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Website

Alxity wrote:

toisaalta keneltä se on pois, jos minä kerron etten vaan tykkää Psychocandyn soundeista?

confused_new

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#55 28.01.2007 17:49

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006

Ulvilan pikkunatsi wrote:

vitun uuno tongue

Tipuin aivan täysin.

kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

#56 28.01.2007 18:37

Ylitarkastaja Tolonen
Member

Alxity wrote:

Ymmärsin aluksi, että olit ostanut koko Rolling Stonesin tuotannon ja sitten todennut sen paskaksi. Mutta eiköhän se niin ole, että jos London Yearsista ei tykkää niin sitten ei Rollareista kyllä tykkää. Tosin tunnen yhden henkilön, joka tykkää vain Voodoo Loungesta, joten osta nyt vielä sekin ennenkuin annat periksi.

Kylmä hiki tulee kun tuollaisia lauot...

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

#57 28.01.2007 19:57

Alxity

arttu wrote:

[quote:b5814d47d4="Alxity"]Ymmärsin aluksi, että olit ostanut koko Rolling Stonesin tuotannon ja sitten todennut sen paskaksi. Mutta eiköhän se niin ole, että jos London Yearsista ei tykkää niin sitten ei Rollareista kyllä tykkää. Tosin tunnen yhden henkilön, joka tykkää vain Voodoo Loungesta, joten osta nyt vielä sekin ennenkuin annat periksi.[/quote:b5814d47d4]

Kylmä hiki tulee kun tuollaisia lauot...

Tuohon olisi tietysti voinut laittaa vielä hymiön perään  icon_wink Ajattelin, että Ulvis kyllä tietää mun jutuista, että millon jauhan paskaa, mutta enpä tullut ajatelleeksi, että lukeehan tätä muutkin kuin se, jolle viestini osoitin.

<@DBGene> senkin karkki

#58 28.01.2007 20:50

Jean-Babtiste
spämking machine

Ettekö te nyt jumalauta ymmärrä, että totta kai tiedän itse parhaiten, mikä on hyvää?

#59 28.01.2007 20:52

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005

epäilen, että kukaan tollasta täällä tajuu.

#60 28.01.2007 21:01

Ylitarkastaja Tolonen
Member

Mulle maksetaan rahaa, joskus useita kymmeniä euroja, siitä että tiedän mikä on hyvää. Repikää siitä, prolet!

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Board footer