#1 27.01.2007 19:06

Kiiminkijoen rantatörmä
HOT DOG STUFFED CRUST PIZZA
Registered: 16.06.2005

Järkyttävimmät muiden ihmisten aiheuttamat pettymykset?

"Se meni kai niin, päädyin Palmasiin..."
Varsin epäsosiaalisia uunoja olette, mikäli ette koskaan ole saanut suosituksia levyistä jotka kannattais hankkia. Ja nyt listataan levyjä jotka olette hankkineet eikä mitään "avasin babrigan linkin ja jestas että UBS oli paskaa". Eli pistäkää tulemaan viisi raskainta pettymystä, joihin ( te köyhät opiskelijat) hassasitte rahanne (joilla olisitte eläneet viikon ).

1, Stooges - Fun House

- yksi huonoimmista levyistä jonka olen ikinä omistanut
- huonoin levy, jonka olen ostanut ns. "tositarkoituksella"

2. Love - Forever Changes

- Uskomattoman mitäänsanomaton

3. Sonic Youth - Daydream Nation

- mahdoton kuunnella läpi, eikä siitä syystä että olisin niin vitun kalkkis. Tää paska vaan puuduttaa mut
- muistuttaisin silti, että Sonic Youthilta löytyy tutustumisen arvoista tavaraa kuten Sister ja Washing Machine

4. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life

- Etsin tätä levyä toista vuotta asialliseen hintaan ja kun tämä suuri hetki viimein koitti, ylipitkä jamittelu ja lapsikuoro pisti vituttamaan icon_cry

5. Frank Sinatra - In the Wee Small Hours

- Tästä saan kyllä syyttää itseäni. Ostin levyn luettuani Acedian suosittelut ja unohdin että ässällä on suomen paskin maku kaiken paitsi Zeldan suhteen

#2 27.01.2007 19:10

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005

Re: Järkyttävimmät muiden ihmisten aiheuttamat pettymykset?

Jos nyt top viis listan jaksasin väsätä, niin toi Daydream Nation olis omallakin listalla. Muistaakseni vanhan forumin puolella sitä kehuttiin ja se oli eka SY-levy minkä hankin ja jumalauta, ettei sitä kyllä yhteen putkeen pysty läpi kuuntelemaan. Onneks sen jälkeen tulivat Suomeen ja joutui tutustumaan muuhunkin tuotantoo, josta löytyy kyllä helmiä myös mulle.

Olkoon tuo nyt sitten vaikka ykkönen listalla. Jatkoa seuraa jos seuraa.

#3 27.01.2007 21:03

jkko
Member
Registered: 26.01.2007

kamalaa sanoo mut musta the clashin london calling oli aika tylsä ja paska, the breedersien hittilevy kanssa.

#4 27.01.2007 21:38

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

ennenkuin mietin omaa listaani on pakko kommentoida tätä:

[quote:5cc3f1fe58="Ulvilan pikkunatsi"]3. Sonic Youth - Daydream Nation

- mahdoton kuunnella läpi, eikä siitä syystä että olisin niin vitun kalkkis. Tää paska vaan puuduttaa mut
- muistuttaisin silti, että Sonic Youthilta löytyy tutustumisen arvoista tavaraa kuten Sister ja Washing Machine[/quote:5cc3f1fe58]

en vaan tajuu, toi levy on niin mahtava, mutta tosiaan jostain kumman syystä jakaa mielipiteitä, oon kuullu muidenkin "sitä" haukkuvan. ja toisaalta nuo mainitut sister ja washing machine on myös suunnilleen yhtä hyviä, joten... mysteeri. ymmärtäisin paremmin jos olisit kehunut samalla dirtyä ja jotain 2000-luvun levyä.

mutta joo, hyvä topicci, täytyypä alkaa tuumimaan asiaa.

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#5 27.01.2007 21:48

Larg
Member
Registered: 05.02.2006
Website

psykokarkki wrote:

en vaan tajuu, toi levy on niin mahtava, mutta tosiaan jostain kumman syystä jakaa mielipiteitä, oon kuullu muidenkin "sitä" haukkuvan.

Täsmälleen sama.

Mitä itse topikkiin tulee, harvemmin tulee oikeasti kunnolla petyttyä. No okei, Forever Changes voisi olla kyllä parempikin.

#6 27.01.2007 21:58

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Website

"Daydream Nationin" synniksi lasken, että venäläinen vinyylipainoksesa tulee usein milloin missäkin divarilaarissa vastaan.

- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

#7 27.01.2007 23:06

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007

Forever Changes on häiritsevän hiottu. Siinä ei ole luonetta.

Pahin pettymys on ollut ManaMana. Luin hirveitä hehkutuksia (varsinkin Kingston Wall-diggareilta) ja innoissani lainasin sitten kirjastosta. Eihän sitä sietäny kuunnella useampaan kertaan. Päälimmäisinä tunne oli myötähäpeä ja vaivautuneisuus, ehkä pahinta mitä musiikki voi aiheuttaa.

Toinen pettymys on Pekka Streng, ikävä kyllä. Olin etukäteen aivan vakuuttunut j haltioissani tästä "Suomen Syd Barrettista" , joten ostin Kesämaan. Herätti samoja tunteita kuin ManaMana. En kuitenkaan ole luopunut Kesämaastani, ainakaan vielä. Joistan biiseistä jopa ehkä pidän, mutta ainakin Kanttorin poika Maxia en pysty kuuntelemaan, niiiiin korni.

*

Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

#8 27.01.2007 23:11

psykokarkki
Website

Pilke wrote:

Toinen pettymys on Pekka Streng, ikävä kyllä. Olin etukäteen aivan vakuuttunut j haltioissani tästä "Suomen Syd Barrettista" , joten ostin Kesämaan. Herätti samoja tunteita kuin ManaMana. En kuitenkaan ole luopunut Kesämaastani, ainakaan vielä. Joistan biiseistä jopa ehkä pidän, mutta ainakin Kanttorin poika Maxia en pysty kuuntelemaan, niiiiin korni.

ikävä kyllä center

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#9 27.01.2007 23:12

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006

[quote:0c40536f8c="Pilke"]
mutta ainakin Kanttorin poika Maxia en pysty kuuntelemaan, niiiiin korni.

*[/quote:0c40536f8c]

Sama, ihan karsea biisi.

Pekka Strengistä olin itse joskus muutamia vuosia sitten aika innostunutkin, mutta nyt en pariin kolmeen vuoteen ole uskaltanut kuunnella, vaikka tuli hankittua ne remasteritkin hyllyyn. Kummallakin levyllä on hetkensä, mutta pahimmillaan Streng aiheuttaa juuri niitä myötähäpeän tunteita, joita ei musiikkia kuunnellessa toivoisi kokevansa.

Puutarhassa on yhä sentään  peuk

”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

#10 27.01.2007 23:14

sheino
Member

[quote:c2abba32cb="Pilke"]
Pahin pettymys on ollut ManaMana.
[/quote:c2abba32cb]

Todetaanpa nyt tähänkin, että en ole myöskään ymmärtänyt koskaan Jouni Mömmön touhuja. Jos ne sanoitukset olisivat englanniksi, ne eivät nousisi edes niin korostetun häiritseviksi...

”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

#11 27.01.2007 23:15

sheino
Member

jkko wrote:

kamalaa sanoo mut musta the clashin london calling oli aika tylsä ja paska.

ERI! center

#12 27.01.2007 23:32

psykokarkki
Website

london calling on kyllä yliarvostettu, sandinista sen sijaan aliarvostettu mestariteos.

en nyt vieläkään keksi kunnon pettymyksiä, mutta sellainen voisi olla miles davisin bitches brew, jos vain olisin ostanut sen.

#13 27.01.2007 23:37

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

Daydream Nation oli minunkin eka Juuttihankinta ja oli kyllä vähällä jäädä viimeiseksi. Tällä hetkellä tosin pidän sitä ihan kelpo levynä, mutta ei siitä kyllä aloittaa kannata.

Karvain pettymys on ehkä ollut The Beach Boysin Pet Sounds. Pitäisi olla niin hieno ja maailman paras levy, mutta kun en vaan saa siitä kokonaisuutena otetta. En tajua mikä siinä on, mutta minusta se kuulostaa vaan vähän tylsältä. Tai on se periaatteessa kait ihan hieno ja ymmärrän kyllä miksi siitä joku tykkää. Mutta ei ole vaan mun juttu.

Pekka Streng on myös hyvä esimerkki. Periaatteessa arvostan paljon ja nykyisin molemmat levytkin löytyvät hyllystä. Mutta on se Kesämaa välistä vaan niin korni ettei mitään rajaa. Levy, joka on kiva omistaa, mutta jota ei kyllä jaksa kovinkaan usein soittimeen laittaa ja vielä harvemmin loppuun kuunnella. Niin ja Magneettimiehen kuolemaa en ole vielä edes saanut loppuun kuunneltua.

The Birthday Partyn Mutiny/The Bad Seeds E.P oli myös massiivinen pettymys. Ei tuota nyt poiskaan raaski myydä, mutta en kyllä ole montaa kertaa kuunnellut. Tutustuminen tähän bändiin jäi kyllä tähän.

The Jesus And Mary Chainin Psychocandy kuuluu myös pettymyksiin. En vaan vittu osaa tai jaksa. Paskat soundit.

Jaetulla viimeisellä sijalla olkoot Tim Buckleyn Happy/Sad, Sonic Youthin debyytti ja Raised Fistin Ignoring The Guidelines. Ensinmainitun jazzailuista ja muista jameista en ole vaan oppinut tykkäämään, Juuttien levyn soundit on niin paskat ettei sitä voi kuunnella (tämä jos joku on levy niille, jotka tykkää ekasta demosta/ep:stä/levystä) ja Raised Fistin ostin suurin odotuksin, mutta ikävä kyllä loistavaa Breaking Me Upia lukuunottamatta kuuntelukelvotonta minun korvilleni.

Niin ja Miles Davisin Kind Of Blue oli myös pettymys. Hissijazzia minusta.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#14 27.01.2007 23:41

psykokarkki
Website

tuntuu että tässä otsikossa nostetaan verenpainetta. kaikille jotka väittää pekka strengin lyriikoita korneiksi tässä vielä varaukseton  center

#15 27.01.2007 23:44

psykokarkki
Website

[quote:32cd6fd942="Alxity"]Sonic Youthin debyytti
...
Juuttien levyn soundit on niin paskat ettei sitä voi kuunnella (tämä jos joku on levy niille, jotka tykkää ekasta demosta/ep:stä/levystä)[/quote:32cd6fd942]
mun mielestä siinä on hyvät soundit, sen sijaan toka levy tehtiin tarkoituksellisen huonoilla soundeilla, mutta mun mielestä se kyllä toimii.

#16 27.01.2007 23:45

Alxity

No en tiedä onko korni oikea sana välttämättä, mutta kun tulee vaan sellainen ylipääsemätön myötähäpeän tapainen fiilis sitä kuunnellessa ettei meinaa muiden läsnäollessa kehtaa kuunnella. En sitten tiedä onko minussa joku sisäänrakennettu outous kun mua hävettää myös katsoa noloa ohjelmaa tv:stä jos sitä katsoo joku muukin...

Ehkä ne lyriikat vaan ovat niin lapsenomaisia ja viattomia, että sen takia tulee sellainen fiilis, ettei tätä kehtaa muiden kanssa kuunnella. Eikä se tietenkään välttämättä mikään miinus ole. Vähän samaa muuten olen ollut huomaavinani esim. Liimatan sanoituksissa joskus. Ja ehkä myös Göstan joskus. Englanniksi minulla harvoin tulee samanlaista fiilistä.

<@DBGene> senkin karkki

#17 27.01.2007 23:51

psykokarkki
Website

joo tiedän kyl ton fiiliksen, mutta ei se mulle strengistä tuu, sillä kaikki lyriikat on pelkkää neroutta. jostain simo alangon biiseistä voi tuommoinen fiilis paremminkin tulla.

EDIT: siis ismo, ei simo... lol apua

#18 28.01.2007 00:01

lintumies
Member
Registered: 14.06.2005
Website

psykokarkki wrote:

EDIT: siis ismo, ei simo... lol apua

peuk

Topikille peuk myös. Otsikkokin on sopivan dramaattinen, antaa odottaa jotain perusteellisempaakin tilitystä.

Onhan noita pettymyslevyjä ollut, mutta nyt ei oikeastaan tule mieleen mitään, jonka olisin jonkun toisen suosituksesta hankkinut. Ihan omia mokia ne ovat olleet.

#19 28.01.2007 00:03

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005

Pixiesin Doolittlen kuuntelen aina silloin tällöin, mutta tähän mennessä olen aina pettynyt.

turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

#20 28.01.2007 00:22

Alxity

Bedderi wrote:

Pixiesin Doolittlen kuuntelen aina silloin tällöin, mutta tähän mennessä olen aina pettynyt.

ET VAAN OSAA center

Tosin aika ihmeellistä siinä mielessä, että yleensä osaat aika hyvin... Vielä kun pääset yli nuoruutesi aiheuttamasta turhasta pappakantripelosta niin saadaan aikaan pitkiä ja hyviä keskusteluja mm. Neil Young-otsikossa...

<@DBGene> senkin karkki

#21 28.01.2007 00:30

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005

Alxity wrote:

Vielä kun pääset yli nuoruutesi aiheuttamasta turhasta pappakantripelosta niin saadaan aikaan pitkiä ja hyviä keskusteluja mm. Neil Young-otsikossa...

Nuoruuden traumat itku Kyllähän Decade-kokelma toimii ihan hyvin, mutta se vähän unohtui, kun siirryin iPod-aikaan. Pitäisi ripata.

turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

#22 28.01.2007 01:01

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

Alxity wrote:

The Jesus And Mary Chainin Psychocandy kuuluu myös pettymyksiin. En vaan vittu osaa tai jaksa. Paskat soundit.

Emmä tiä onko soundit paskat vai mitä, mutta täyttä paskaa kuitennii  icon_rolleyes eli smaa.

#23 28.01.2007 01:20

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006

Ensimmäisenä mieleen tulee "asiantuntijoiden" suosittelujen takia ostamani Arcade Firen esikoinen, joka sitten paljastui pian ehkä maailman hirveimmäksi paskalevyksi.

Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

#24 28.01.2007 01:49

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005

Täällähän tölvitään ihan kympillä "pyhiä" levyjä, siis sellasia taidepaukkuja, joita ei saa missään nimessä haukkua, koska skenessä icon_lol olevien ihmisten täytyy pitää niistä.

Pitäisköhän mun ottaa (taas) puheeksi pyhä lehmä nimeltä Minutemen ja klassikkolevynsä Double Nickels On A Dime? Nääh...

tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

#25 28.01.2007 01:50

psykokarkki
Website

leposi wrote:

[quote:48d027f227="Alxity"]The Jesus And Mary Chainin Psychocandy kuuluu myös pettymyksiin. En vaan vittu osaa tai jaksa. Paskat soundit.[/quote:48d027f227]

Emmä tiä onko soundit paskat vai mitä, mutta täyttä paskaa kuitennii  icon_rolleyes eli smaa.

yllättäen center

en tykkää enää tästä topicista  mad

#26 28.01.2007 02:49

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006

Joo, tällaset topikit on loppujen lopuksi aika turhia. Kysehän on vain siitä, tajuaako joku jonkin asian hienouden vai ei. Esimerkiksi on aivan typerää sanoa "Fun Housea" tai "Forever Changesia" paskaksi, koska ne eivät sitä ole. Nehän ovat täysin uniikkeja tapauksia rokin historiassa, pesunkestäviä klassikoita (eivät siis kulu pesussa = kuuntelussa) ja niillä on aivan mahtavia biisejä, soittoa, laulua, soundeja, sovituksia etc. Sen sijaan "Daydream Nationia" voi hyvällä syyllä kutsua jotensakin tylsäksi levyksi, jolle ei oikein jaksa antaa enää mahdollisuutta. Mitä uutta (paitsi tasapäisempää soundia ja keskinkertaisempia kappaleita) se tarjoaa bändin edellisten levyjen lisäksi? On sillä pari hyvää biisiä.

Jos ei osaa muuta sanoa kuin "huono" tai "paska", niin ehkä olisi parempi jättää sanomatta. Muuten kukaan ei ota enää vakavasti, eikä ko. henkilön arvostelukykyyn voi enää luottaa.  center  tongue

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

#27 28.01.2007 02:52

Jean-Babtiste
spämking machine

No onhan täällä suunnilleen kaikki näitä jotenkin perustelleet... Monet teistä on silti väärässä.  tongue

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

#28 28.01.2007 03:21

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007

Melkein kaikki mitä Beatles on koskaan tehnyt...

Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

#29 28.01.2007 03:22

Jean-Babtiste
spämking machine

arttu wrote:

Melkein kaikki mitä Beatles on koskaan tehnyt...

No vittu perustele!

#30 28.01.2007 03:30

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006

Jean-Babtiste wrote:

[quote:aa34881f12="arttu"]Melkein kaikki mitä Beatles on koskaan tehnyt...[/quote:aa34881f12]

No vittu perustele!

Miten subjektiivisia musiikkikokemuksia voi ylipäätään perustella tahi arvottaa joko hyviksi tai huonoiksi?

Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Board footer