1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » uNiKluBi

#1 01.08.2012 19:29

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010

uNiKluBi

itku

THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

#2 01.08.2012 19:36

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Re: uNiKluBi

narkkarinaapurit diggas peuk

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#3 01.08.2012 19:40

MMM
suomalaisen kristillisen dance-musiikin huippunimi
Registered: 26.01.2011

peuk

Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa

#4 01.08.2012 20:24

barton_funk

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#5 01.08.2012 21:01

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

testikkelissä nää hassuttelut mad

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#6 01.08.2012 21:02

MMM

tässä ei oo kyl mitään hassuttelua paitsi Hassuttelijan nikki.

sit ku jaksan niin tiukka rapsa tosta Uniklubin rakkautta&piikkilankaa -levystä.

Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa

#7 01.08.2012 21:03

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#8 01.08.2012 23:11

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Website

tiukka rapsa videoblogin muodossa? icon_idea

bzort glorf bööth

#9 02.08.2012 09:44

Folkhälsan
Member
Registered: 12.12.2009

hiirimattona wrote:

tiukka rapsa videoblogin muodossa? icon_idea

tongue

Vuoden nuori muotoilija.

#10 02.08.2012 09:56

MMM

nooh icon_redface

#11 02.08.2012 12:21

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Website

lempi bändi ennen uniklubia oli technicolour, mutta nykyään nää kaks jakaa ykkös paikan <3

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#12 02.08.2012 21:47

MMM

perkele ei voi tehdä arvostelua ku toi CD hyppii ja toi on tollanen vanha cd-soitin joten tuloksena
on 90-luvun alun idm:ää, varsinkin tosta yhdestä biisistä jossa on sähköpiano. oikeestaan vois
ehkä äänittää tota skippailua, yllättävän eläväistä, kuulostaa muoviselta free jazzilta.

mut joo arvio antaa odottaa itseensä.

#13 02.08.2012 22:35

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Website

tähänkö tää nyt kaatu?

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#14 02.08.2012 22:39

MMM

ei toki. kuten todettua, näillä on todella hyviä biisejä. harvinaisen taitavia biisinkirjoittajia,
varsinkin verrattuna maamme yleiskuntoon.

#15 03.08.2012 12:15

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006

oisko sulla heittää tuosta harvinaisen taitavasta biisinkirjoittamisesta jotain esimerkkiä? vai edustaako koko levy kauttaaltaan tätä icon_cool

#16 03.08.2012 12:19

MMM

no toi rakkautta & piikkilankaa on aika tiukka biisi.

en kyl käsitä mikä tässä on niin vaikeeta.

#17 03.08.2012 12:22

barton_funk

ae2.gif

xfGrijQ.jpg

#18 03.08.2012 12:24

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

näin viime yönä unta uniklubista. oltiin jossain pommisuojassa ja ekasta demosta oli jotain puhetta. kiitti MMM! peuk

Last edited by jookcha (03.08.2012 12:24)

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#19 03.08.2012 12:29

ydis
vegan princess

MMM wrote:

no toi rakkautta & piikkilankaa on aika tiukka biisi.

niin no kenelle tuon kertsin alkuperäisestä sävellyksestä haluaa sitten propsit antaa icon_wink biisi soi nyt ja täähän on muutenkin tommosta bon jovin it's my life-tason tuubaa. et voitaisiin puhua poikkeuksellisen hyvästä biisinkirjoittamisesta pitäisi mun mielestä olla edes joku oma vinkkeli tuohon satoja kertoja käytettyyn sointukiertoon ja melodiaan.

#20 03.08.2012 13:46

MMM

joskus nuorempana mua kanssa kiinnosti sointukiertojen ja melodioiden ainutlaatuisuus popissa, nykyään ei oikein.

mun on myöskin vähän vaikea käsittää miksi uniklubi ruoppaamassa kevyt-rockin lähivuosikymmenten klassikoita olis suurempi synti kuin vaikkapa circle imemässä mehuja krautrockista ja alkupään hevistä tai james ferraro lainaamassa 80-luvun syntikkapimputteluja, tai ariel pink rippaamassa aiempien vuosikymmenten vinoutuneita tee-se-itse-lauluntekijöitä jne.

Mutta ehkä minä ymmärrän tässä jotain pahasti väärin, ja joku voinee selittää mulle mun ajatusvirheen? Hyvin todennäköisesti näin on koska en ole syvällisesti perehtynyt noihin esimerkkeihin. Sillä vaikka internetissä hengailu tuntuu välillä aikamoiselta ajanhukalta, vielä kammottavammalta meikästä tuntuisi pop-musiikkiin perehtyminen syvällisesti, joten en ole lopulta ihan oikea ihminen näistä jutuista puhumaan.

uniklubin biisit, tietenkin, kuulostavat lukemattomilta muilta samantyylisiltä kappaleilta enkä varmaankaan jaksa olla niistä innoissani 10 vuoden päästä. mutta suurin osa popista on tehty käytettäväksi tässä ja nyt, se on ihan yhdentekevää onko se omalaatuista tai ajan hampaalta suojattua, jos se toimii ja siitä tulee hyvä mieli (Lemmy Kilmisteriä mukaillakseni).

Ei hyvän pop-biisin tekeminen ole mikään käsittämätön saavutus (tästä hauska osoitus on KLF:n manuaali...) vaan ihan normaali, maallinen tapahtuma. jos sanon että joku tekee hyviä biisejä se on about sama kuin sanoisin että mun kaveri on hyvä ajamaan autoa: kiva homma mutta ei ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta ratkaiseva.

se että unklubilla on jokunen toimiva pop-biisi ei poista sitä että heidän levynsä on häkellyttävän mielikuvituksettomasti (tai arkisen toimivasti) tuotettu tai että heillä ei välttämättä ole edessä pitkä ja merkityksellinen ura, tai että heidän tekemä musiiki ei tuo uutta länsimaisen musiikin historiaan, ehkei edes tamperelaisen rock-musiikin saagaan. Tai ehkä tuo, mutta siitä ei tässä ole kyse. Vaan siitä että pop on mulle käyttötavaraa siinä missä juusto ja sohvan verhoilu ja juuri nyt mulle maistuu uniklubin levy rakkautta & piikkilankaa.

lähetetääs tää viesti nyt ennen kun alan miettimään onko tässä mun viestissä mitään järkeä biggrin

#21 03.08.2012 13:53

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012

Ja muutenkin sävellystyö on vähän yliarvostettua populaarikulttuurissa. Just Dumari-kirjan luettuani tajusin miten vähän sillä tyypillä on jonkun Punaisen Planeetan tuotannon ja sovituksien kanssa tekemistä, mutta silti sitä pidetään päänerona ton aikaansaamisesta koska sävellykset. Ihan kauheeta alkaa edes puhumaan jostain sävellyksen tulkitsemisesta mut onhan silläkin aika iso rooli.

Last edited by Uudet housut ja paita (03.08.2012 13:54)

#22 03.08.2012 13:57

ydis
vegan princess

MMM wrote:

mun on myöskin vähän vaikea käsittää miksi uniklubi ruoppaamassa kevyt-rockin lähivuosikymmenten klassikoita olis suurempi synti kuin vaikkapa circle imemässä mehuja krautrockista ja alkupään hevistä tai james ferraro lainaamassa 80-luvun syntikkapimputteluja, tai ariel pink rippaamassa aiempien vuosikymmenten vinoutuneita tee-se-itse-lauluntekijöitä jne.

niin tässähän on kyse toki vain henkilökohtaisesta mausta, mainitsemiesi esimerkkien esikuvat toimivat kaikki itselle erittäin hyvin, mut mulle esim 90-luvun bon jovi (tai mitähän muita noita nyt on mistä uniklubi on biisinsä pöllinyt) ei varsinaisesti kolahda.

eri mieltä olen siitä, etteikö hyvän pop-biisin tekeminen olisi hieno saavutus, vaikkakin ihan normaali maallinen tapahtuma, kuten käsittääkseni kaikki muutkin tapahtumat tällä planeetalla ff

vaikea kuvitella että itsekään kuuntelisin tuota ariel pinkin levyä 10 vuoden päästä vaikka nyt olenkin innostunut.

1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » uNiKluBi

Board footer