You are not logged in.
täähän on paikoin helvetin hyvä tää 21-levy. Hävyttömän kokeellinen tuotanto heti ekasta biisistä alkaen, aika pokka ratkaisuja.
välttelin tän levyn kuuntelua pitkään varmaan johtuen niistä kaikista luontaantyöntävistä tulkinnoista joita esimerkiksi tuosta avaubiisistä rolling in the deep on tullut ajan mittaan idolseissa yms kuultua.
ihanan kreisisti kaiutetut rummut, mukavat taustalaulut, todella napakoita sävellyksiä, lyriikoita jota voi uskoakseni tihrustella autoa ajaessa toinen käsi nyrkissä.
Adelen laulumaneerit käyvät paikoitellen hermoille mutta eipä niin pahasti kuin on annettu ymmärtää. jos tän levyn olisivat tehneet jotku 19-vuotiaat köyhät teinit philadelphiasta vuonna 1970 niin kenties ne makuneurooseihinsa hirttäytyneet popparitkin voisivat tykätä tästä.
Tosin tämä pätee vain osiin biiseistä, levyllä on myös niitä yhdentekeviä, persoonattomia puoliballadeita jotka sopivat mukavasti euroopan romahtamisen letargiseksi taustasuhinaksi joka tuo lämpöistä kaikenkieltävää nihilismiä arvokeskustelujen tilalle.
heikkoja kohtia levyllä ovat kaikki piano + äänihuulten revittely -kombot, kun taas suoraviivaiset pop-tykitykset ovat ihan yhtä kovia ku jotku northern soul -helmet. rumour has it olis täydellinen biisi ilman em. komboa biisin loppupäässä. mitä enempi adelen ääni upotetaan osaksi biisiä, sitä parempi.
Kaikki vokaalisooloilut vaan pois, kuten turning tables (joka mun torrentoidussa versiossa on kirjoitettuna "turning tabels"). white people ja pianoballadit, don't go there. No joo, ehkä editoin tästä levystä itselleni paremmin sopivan version. fire to the rain on kanssa kova, menee lähes Diane Warrenin kirjoittamien hittien tasolle.
Jotenkin levy lopulta lässähtää alun hittikaksikon kiiman jälkeen, tuotannon muuttuessa omaperäisestä yleispäteväksi. He Won't Go tuntuu jonkun amerikan sydänmaalla sijaitsevan pikkulukion päättäjäisjuhlan yhteislaululta tai music tv:n summa reality-sarjan tunnariehdokkaalta.
I'll Be Waitingista tulee mieleen Mike Ronson laukeamassa jonkun 60-luvun motownin sessiorumpalin käyttämälle rumpukalvolle. Kyseessä lienee siis neo soul, tuo musiikkilajien vastine takkatuli-dvd:lle.
en myöskään ihan käsitä miksi vitussa Adele laulaa junasta Lousianaan (if it hadn't been for love, joka lienee cover ja joka on bonus-biisinä). Tulee mieleen eräs suomenruotsalaisista eläkeläisistä koostuvan kuoron kevätjuhlaansa tekemä versio Hair-musikaalista, jossa yksi heistä lauloi Old Man Riverin naama maalattuna mustaksi ja jalassa muoviset kahleet.
äh eihän tässä oo mitään muuta hyvää kuin nuo kaksi ekaa biisiä.
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
onko enempi ongelmana se että ketään ei kiinnosta lukea tällaisia avautumisia vai että tällasiin on vaikea kommentoida mitään?
ts. pidänkö pääni kiinni?
olen useamman kerran kirjoittanut jonkun vastaavan läpytyksen jostakin levystä tms ja jälkikäteen hieman yllättynyt että kellään ei oo tällasella musafoorumilla mitään sanottavaa musajuttuihin. ei se mua tosiaankaan loukkaa että näitä purkauksia seuraa usein ainoastaan hiljaisuus, mut tulipa mieleen kysäistä.
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
onko enempi ongelmana se että ketään ei kiinnosta lukea tällaisia avautumisia vai että tällasiin on vaikea kommentoida mitään?
1. b
2. älä
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
1. itseäni ei kiinnosta tämä naisartisti, joten en ole käynyt täällä kirjoittamassa mitään.
2. sama kuin tigrushka eli laita vaan spämmiä tulemaan
bzort glorf bööth
Täs on ny tietty pikkasen säälitaputtelun maku ku asiasta huomauttamisen jälkeen tullaan tänne kehumaan kirjotusta mut kesä hei ja kaikkee. Hyvin kirjotettu! Mielenkiintonen mielipide! En osaa sanoa musasta mitään!
Kirjota lisää!
kesä hei ja kaikkee
Hyvä kirjoitus, MMM! Oli mukava lukuhetki sen parissa.
Tämä! Ton mahtavan hybriksen jälkeen ilahdutti eritoten toi arkinen peräkaneetti.
Someone Like You on kyllä siisti biisi.
Vuoden nuori muotoilija.
Mulla tulee säännöllisesti morkkiksen purskahduksia koska en jaksa asiakirjoittaa edes "omaan ydinosaamisalueeseen" liittyviin topikkeihin saati kommentoida muuten kuin yksittäisin peukkuhymiöin, hyvä että edes joku tätä tekee, keep up the good work
PLUS ite jo melkein kommentoin ekaan viestiin mut se jäi jotenkin pinnalliseksi ja aattelin että kuuntelen vielä levyn läpi, enkä sitten oo ehtinyt tietenkään
Mut sitä olisin ollut sanomassa että olen aina jotenkin sikana sympannut Adelea ja NPR:n Tiny Desk Concertissa vedestty Someone like you sai mut itkemään aivan hysteerisesti. Kuten yläpuolelta käy ilmi, en ole (vieläkään) kuunnellut kumpaakaan levyä kokonaan läpi.
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
selkääntaputtelu yeaaah
en osannut kirjoittaa tästä meta-aiheesta näemmä ilman että se ei vaikuttais itkemiseltä. pohdin siis ihan tosissani että jaksaako kukaan
tällasella foorumilla jauhaa musasta näin pitkäpiimäisesti. Eikä noi mun viestit oo mitään erikoista sisällä kuten jokainen varmasti tajuaa, vaan ainoastaan perusspämmiä pidempää musa-avautumsta.
enkä itsekään kyllä usein jaksa kenenkään kommentteihin reagoida joten
no niin, täät täst.
Olisin kiinnostunut lukemaan mielipiteenne Uniklubin levystä.
selkääntaputtelu yeaaah
en osannut kirjoittaa tästä meta-aiheesta näemmä ilman että se ei vaikuttais itkemiseltä. pohdin siis ihan tosissani että jaksaako kukaan
tällasella foorumilla jauhaa musasta näin pitkäpiimäisesti. Eikä noi mun viestit oo mitään erikoista sisällä kuten jokainen varmasti tajuaa, vaan ainoastaan perusspämmiä pidempää musa-avautumsta.enkä itsekään kyllä usein jaksa kenenkään kommentteihin reagoida joten
no niin, täät täst.
Pööh, ei ollut yhtään pitkäpiimäistä (eikä vaikuttanut itkemiseltä, ei hätää). Pikemminkin tuli sellainen olo, että joo, voisi sitä itsekin joskus yrittää jaksaa jorista musiikista vähän pidemmän kaavan mukaan eikä ainoastaan kuitata asiaa myhiöin. Jos joku ei jaksa lukea, niin sou not, jos jaksaa, niin mugav, jos jaksaa vielä jorista jotain takaisinkin, niin aina vaan paree.
Ja jos nyt palaisi otsikon aiheeseen niin onhan Adelella komea ääni. Kuuntelin kummatkin albumit joskus potsifaista, en nyt rynnännyt siltä istumalta levykauppaan, mutta kyllä tätä ennen kuuntelee kuin useaa muuta laulajaa.
tulossa toki
Uudet housut ja paita wrote:Olisin kiinnostunut lukemaan mielipiteenne Uniklubin levystä.
tulossa toki
:BILEET:
Ja jos nyt palaisi otsikon aiheeseen niin onhan Adelella komea ääni. Kuuntelin kummatkin albumit joskus potsifaista, en nyt rynnännyt siltä istumalta levykauppaan, mutta kyllä tätä ennen kuuntelee kuin useaa muuta laulajaa.
taidan olla tästä eri mieltä. tollasia laulajia tuntuu olevan american idolsissa joka vuosi useampi tusina. Aika tollanen perus nykysoul-ääni, ja sit noi kamalat äänihuulten venyttely-kliseet ja alleviivattu "karheus", apua. mut siis ihan asiallisesti se vetää noi hyvät biisit, vaan kuten sanottua, noi biisit on parhaimmillaan silloin kun adelen ääni on upotettu osaksi biisiä ja pahimmillaan noissa pianon viemissä kevyt-aarioissa. ihmisääni soi kauneimpana, yllättävää kyllä, taustalauluissa, jotka on tosi hienosti tehty.
tai tollanen laulutyyli on vähän sama ku alkais tekeen antiikin pronssipatsaita uusiksi. ihan hienoa jos joku sellasta edelleen osaa mut entä sitten.
tigrushka wrote:Ja jos nyt palaisi otsikon aiheeseen niin onhan Adelella komea ääni. Kuuntelin kummatkin albumit joskus potsifaista, en nyt rynnännyt siltä istumalta levykauppaan, mutta kyllä tätä ennen kuuntelee kuin useaa muuta laulajaa.
taidan olla tästä eri mieltä. tollasia laulajia tuntuu olevan american idolsissa joka vuosi useampi tusina. Aika tollanen perus nykysoul-ääni, ja sit noi kamalat äänihuulten venyttely-kliseet ja alleviivattu "karheus", apua. mut siis ihan asiallisesti se vetää noi hyvät biisit, vaan kuten sanottua, noi biisit on parhaimmillaan silloin kun adelen ääni on upotettu osaksi biisiä ja pahimmillaan noissa pianon viemissä kevyt-aarioissa. ihmisääni soi kauneimpana, yllättävää kyllä, taustalauluissa, jotka on tosi hienosti tehty.
tai tollanen laulutyyli on vähän sama ku alkais tekeen antiikin pronssipatsaita uusiksi. ihan hienoa jos joku sellasta edelleen osaa mut entä sitten.
ennen Adelea kuuntelee kuin Duffya... tai ainakin minä kuuntelen, mutta makuasioita
olen useamman kerran kirjoittanut jonkun vastaavan läpytyksen jostakin levystä tms ja jälkikäteen hieman yllättynyt että kellään ei oo tällasella musafoorumilla mitään sanottavaa musajuttuihin. ei se mua tosiaankaan loukkaa että näitä purkauksia seuraa usein ainoastaan hiljaisuus, mut tulipa
Taitaa olla tän musafoorumin aika keskeinen ongelma... Aika harvaan musiikkitopiciin enää tulee mitään ihmeempää keskustelua...
Aika lailla tyhjentävästi tuli tää artisti kuitenkin vissiin käsiteltyä. Hyvää kierrätystä, mutta onhan näitä uusia soul-laulajiakin jo ollut. Ei tää levy nyt ainakaan mitään tajuntaa räjäytä.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Wikipedian mukaan Adele on nimennyt molemmat albuminsa sen mukaan, minkä ikänen se suunnilleen oli kirjottaessaan niitä biisejä ja minkä iän fiiliksiin ne biisit lähimmin kytkeytyy. Musta tää on aika jännittävää, varsinkin jos se aikoo jatkaa tätä hamaan loppuun asti ja esim. keski-iän kriiseissään samaistuu nuorempiinsa nuoruudenkaipuussaan ja julkaisuu toisen 21-nimisen levyn ja muuta vastaavaa.
Joskus Anttilassa soi se tän Cure-coveri ja se oli kyllä vähän plaeh.
vittu nyt sä kuolet, tai ainaski lyön haarukalla kulliin
1. itseäni ei kiinnosta tämä naisartisti, joten en ole käynyt täällä kirjoittamassa mitään.
2. sama kuin tigrushka eli laita vaan spämmiä tulemaan
smaa
kun topiikis on artisti jota ei tunne ollenkaan (ja ole ollut kiinnostustakaan tutustua) en yleensä ees avaa niitä mut näköjään vois olla vähän aktiivisempi jos tän tasoista matskuu löytyy
musaforumilla on vain ja ainoastaan vitunsiistii jos jengi kirjoittaa myös siitä musasta
"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho
uus lätty näköjään hypen saattelemana. pitäsköhän kuunnella, tosin eiköhän tätä kuulla seuraavat puoli vuotta kaikissa käänteissä ja kauppahalleissa muutenkin. adele
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
Kun Spotystakaan ei saa niin käytin sitten Äxän 11. leiman tähän. Kappaleet ei ole ihan samanlaisia itkuvirsiä kuin edellisellä levyllä minkä pitäisi ainakin helpottaa marketeissa asiointia. Hankala ensimmäisen kuuntelun jälkeen sanoa oikein muuta. Paljon keskinopeita kappaleita ja pianon pimputtelua.
Incredible Miracle
Uusi levy taitaa rikkoa Be Here Now'n ekan viikon myyntiennätyksen Briteissä.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.