You are not logged in.
BABIES
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
:peuk:
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Pulp taitaa olla näistä omista 90-luvun brittibändisuosikeista kestänyt aikaa parhaiten. Jarviksen yhteiskunnalliset huomiot yhdistettynä panojuttuihin ja sekaan vielä huumoria ja sopiva määrä kiimaa niin miten voisi olla tykkäämättä. Aika uskomatonta, että huomenna nämä pääsee näkemään livenä!
Näin se kyllä menee. Edelleen harmittaa Primis 2011 -keikan missaaminen, kun oli se meno livepätkien perusteella aika hienoa. Onneks huomenna näkee, toivottavasti Ruissi ei petä.
laimea bändi, mut ali kyl hoitaa homman kotiin tässä
Huomenna!
Mulle bändi on parhaiten tuttu nimenomaan Different Class/This Is Hardcore-ajalta, ja kyllä ne kaks ovat pysyneet edelleenkin bändin huipputeoksina, vaikka His n Hersia ja We Love Lifea on kuluneen vuoden aikana tullut kuunneltua myös aika paljon. Sieltä kasariajalta oon kans löytänyt muutamia mainioita biisejä, ja onkin ihan hauska huomata se ero sen ajan paljon pienemmän ja melkeinpä avantgardemman soundin sekä sit myöhemmän, paljon tuotetumman stadionsoundin välillä. Toisaalta sit uudemmat levyt ovat kokonaisuuksina paljon harkitumpia ja onnistuneempia.
Kuten Alxitykin tossa mainitsi, on Pulpissa ja nimenomaan Jarviksessa on kiinnostanut nimenomaan se pervo olemus ja sopivan vino näkökulma asioihin, mikä väistämättä toki liittyy sit laajempaankin yhteiskunta-analyysiin. Tavallaan just tällainen sopivan ironinen ja humoristinen, mut samalla introspektiivinen ja vakava lähestymistapa kuitenkin ihan tärkeisiin ja kaikkia koskettaviin asioihin on ylipäätään kaikessa uudemmassa musassa jäänyt jotenkin täysin paitsioon - yhdistettynä sit kans nerokkaisiin biisehin ja sovituksiin. Tai siis, kuka oikeasti tekee nykyään jotain Common Peoplen, I Spyn tai This Is Hardcoren kaltaisia, massiivisia lähes seitsemän minuutin eepoksia? Ja vielä yhdistää tajuttoman näkemykselliseen sovittamiseen Jarviksen lyriikan? Tavallaan oon nähnyt Jarviksen tietyllä tapaa eräänlaisena Britannian Gösta Sundqvistina, että vinon huumorin ja outojen hahmojen avulla tuodaan läpi oman yhteiskunnan syvimpiä perversioita ja ahdistusta. Joku Underwearhan vois olla ihan joltain Leevien levyltä.
Vaikea kyllä loppujen lopuks sanoa, onko Different Class tai This Is Hardcore toinen toistaan parempi, aika fiiliskysymyksiä nämä. Molemmilla nyt on joka tapauksessa aivan järjettömän massiivisia ja hienoja biisejä, eikä TIH:kaan loppujen lopuks ole niin synkkä levy minkälaiseksi monet sen mieltää. Parhaat biisit ovat toki noilla kahdella, mut niiden lisäksi tietty kaikki Razzmatazzit ja Do You Remember the First Timet, We Love Lifen Wickerman on kans yllättävän hieno 8-minuuttinen. Vanhemmasta kamasta sit joku Blue Girls (olis tosi siistiä jos tää tulis livenä, vaikka epäilenkin), Death Goes to the Disco (vaikka se onkin niin korni sävellys että ihan naurattaa), My Lighthouse ja I Want You on ihan siistejä biisejä.
Jarviksen soolokaman kanssa on ollut vähän hassu juttu sikäli, että levyt on aina kuulostaneet tosi kovilta kun niitä on pyöräyttänyt, mut silti niiden kuuntelu on jäänyt vähän vähemmälle.
Last edited by Kalossimies (05.07.2012 20:05)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
We Love Lifen Wickerman on kans yllättävän hieno 8-minuuttinen.
no tämä! oon yllättävän innoissani tosta keikasta. en oo hirveesti aikaisemmin välittänyt näiden musasta (hitit toki ollu tuttuja jne.) mutta nyt kun on tarkemmin pitänyt kuunnella niin täähän on hyvää kamaa
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Mahtava bändi kaikin puolin. We Love Lifella on Wickermanin lisäksi monta ässää. The Trees menee heittämällä viime vuosikymmenen parhaimpien pop-biisien joukkoon.
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
missä pelaa Razzmatazz?
Tajusin muuten juuri ettei mulle edes ole tuota biisiä missään muodossa! Ihme kyllä sitä ei löydy edes His N Hersin Deluxe-versiolta! Pitää vissiin sitten ostaa Hits...
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Vähän harmittaa että näyttää jäävän väliin, mut ehkä viime vuoden Primaveran keikan aiheuttamaa fiilistä ei toista kertaa saa. Vaikka vähän ihmettelen aina sellaista "nähty jo livenä" -asennoitumista niin nyt on aika eri asia. Vuosi sitten odotukset eivät olleet mitenkään hirveät, koska olen pitänyt tätä sellasena "joka neljäs biisi parhautta" -bändinä mutta silloin vetivät oikeastaan vaan niitä parhaita. Varmaan top5-keikkoja omalla kohdalla
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Vaikka vähän ihmettelen aina sellaista "nähty jo livenä" -asennoitumista
Riippuuhan tuo aika pitkälti myös bändistä. Sellaisten kanssa, jotka soittavat useimmiten samat biisit tuo on ihan ymmärrettävää. Tai jos on poikkeuksellisen paska livenä. Muutoin tietysti ymmärrän tuon näkemyksen. Tuleehan sitä itsekin joskus ehkä aavistuksen syyllistyttyä sellaiseen ihme ajatteluun, että kaikki edelleen keikkailevat suosikit pitäisi kerran nähdä että voi sanoa nähneensä...
Toivottavasti tänääkin kuullaan hyvä keikka! Mulle on oikeastaan kohtuullisen sama mitä soittavat kunhan vaan soittavat! Tietysti se lievä pettymys olisi ellei Common Peoplea kuultaisi.
Last edited by Alxity (06.07.2012 13:11)
<@DBGene> senkin karkki
Jotai hittikimaroita soittavia vanhempia / uudelleenkasattuja bändejä kattoessa helposti riittää kerta. Ihan eri asia joku bändi joka on just tällä hetkellä hommansa tasalla ja kehitys kehittyy jne, löytyy erilaisia ja muuttuvia jännitteitä
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Melkein kaikki HisHersDiffentClassHardcore-kombolta on aika pirun kovia. En oo juuri noita sitä vanhempia kuunnellut tai sen jälkeisiä. Mut hei Moronica, missä pelaa Razzmatazz?
lempikaupungissasi Barcelonassa http://www.salarazzmatazz.com/
hirvee mesta tosin
Last edited by Moronica (06.07.2012 14:56)
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Jumalauta!
Aivan tajuton keikka. Melkein kaikki henkilökohtaiset suosikit tulivat (mm. Do You Remember First Time?, Something Changed, Sorted For E´s & Wizz, Underwear, This Is Hardcore, Babies, Razzmatazz, Disco 2000, livenä yllättävänkin kova F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E ja lopuksi toki vielä Common People). Jo pelkästä Underwaerin "Give yourself to him or JESUS"-huudosta meni sellaiset kylmät väreet että uh!
<@DBGene> senkin karkki
Aika viihteellinen kattaus kyllä, yllätyin että This Is Hardcore jäi noinkin paitsioon, onks sen maine tosiaan edelleen niin raskas ja epäpop, ettei sen biisejä voi soittaa edes paluukiertueella? Sylvia, Dishes tai TV Movie kun olis istunut mitä parhaiten johonkin kohtaan settiä. Sorted for E's and Whizzin olis voinut hyvinkin vaihtaa I Spyhin, tosin sen livetulkinta olis voinut olla aika haastavaa. Joka tapauksessa Different Class oli hieman yliedustettuna tuolla.
Vaikka nillitys sikseen, olihan se nyt ihan absurdia seistä about toisessa rivissä ja kattoa että ei jumalauta, tuolla soittaa PULP. Olihan se ihan mieletöntä hulinaa alusta loppuun, ei siitä mihinkään pääse! Babies, Underwear ja This Is Hardcore nousivat ehkä kovimmiksi vedoiksi, tosiaan toi Underwear oli ihan mieletön, samat kylmät väreet meni tossa "him or JESUS!"-kohdassa. Ja kyllä ton hittikimaran yllättää, paha on 75 minuuttiin muuta änkeäkään. Jarvisin show toi oli myös enimmäkseen, mut kaikkein kivointa oli huomata koko bändistä huokuvan sellaisen vilpittömän innostuksen soittamista kohtaan. Vaikuttivat soittavan vanhoja hittejä tosi mielellään, eikä ilmassa ollu minkäänlaista väkinäistä pönäkkyyttä. Kova!
Arhinmäen kanssa tuli kans jorattua hetken aikaa Common Peoplen aikana.
Last edited by Kalossimies (07.07.2012 14:03)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Joo. Täytyy sanoa, että yksi parhaita koskaan näkemiäni keikkoja. Sorted for E's and Whizz oli minusta oikein hyvä siihen väliin ja toimi livenä mainiosti. Voi olla, että Different Class oli yliedustettuna, mutta toisaalta kaikki siltä kuullut biisit olivat mielestäni parhautta, joten en olisi mitään poiskaan jättänyt. Jos aikaa olisi ollut enemmän niin sitten toki This Is Hardcorelta olisi ollut kiva lisääkin kuulla. Jos nyt jotain alkaisi spekuloimaan niin jonkun niistä loppupään biiseistä olisin Pink Gloveen vaihtanut, mutta sou not. Lähempänä tuo oli sellaista ideaalisen Pulp-keikan settilistaa mitä uskalsin edes toivoa.
Jos nyt Jarviksen lavaesiintymisestä vielä jotain sanoisi niin sitä kuuluisaa kiimaa oli nyt kyllä mukana kunnolla. This Is Hardcore oli kyllä sillä tavalla viihdyttävän hävytön, että voisin jopa väittää jonkinlaista jatkumoa viime vuosisadan bluesmiesten (Muddy Watersit jne) ja Pulpin välille. Harvoin nykyään keikalla tulee sellainen fiilis, että saako lavalla noin oikeasti tehdä. Muutoinkin keikasta jäi sellainen fiilis, että bändi halusi tosissaan antaa yleisölle sekä kuunneltavaa että katseltavaa.
<@DBGene> senkin karkki
Olivat kyllä edelleen tiukassa vedossa
Moronican kommentti verrattuna Primaveraan oli ihan hyvä: "Oho, tällä kertaa näkeekin jotain"
en ole kolmekybänen emoboy
Jos nyt Jarviksen lavaesiintymisestä vielä jotain sanoisi niin sitä kuuluisaa kiimaa oli nyt kyllä mukana kunnolla. This Is Hardcore oli kyllä sillä tavalla viihdyttävän hävytön, että voisin jopa väittää jonkinlaista jatkumoa viime vuosisadan bluesmiesten (Muddy Watersit jne) ja Pulpin välille. Harvoin nykyään keikalla tulee sellainen fiilis, että saako lavalla noin oikeasti tehdä. Muutoinkin keikasta jäi sellainen fiilis, että bändi halusi tosissaan antaa yleisölle sekä kuunneltavaa että katseltavaa.
Tämä! Jarviksen riettaudelle aina
Ja olihan se keikka kova. Emmä nyt oikein osaa mitään sanoa. Oli siistiä nähdä Common People livenä. Mis-Shapes oli ehkä toinen kohokohta. Ei sitä Sorted for E's & Wizziä tosiaan välttämättä olisi tuolla tarvinnut, on aika selkeästi Different Classin heikoin biisi.
Ja olihan se keikka kova. Emmä nyt oikein osaa mitään sanoa. Oli siistiä nähdä Common People livenä. Mis-Shapes oli ehkä toinen kohokohta. Ei sitä Sorted for E's & Wizziä tosiaan välttämättä olisi tuolla tarvinnut, on aika selkeästi Different Classin heikoin biisi.
Mun mielestä se rauhoitti tuossa välissä juuri sopivasti fiilikset Disco 2000:n bailauksen jälkeen.
Tässä vielä netistä löytynyt settilista kokonaisuudessaa:
Do You Remember the First Time?
Mis-Shapes
Razzmatazz
Something Changed
Disco 2000
Sorted for E's & Wizz
F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E.
Like a Friend
Babies
Underwear
This Is Hardcore
Sunrise
Bar Italia
Common People
<@DBGene> senkin karkki
Pulp oli just niin hyvä kuin odotinkin. Refused oli myös tiukka.
Saavuin paikalle vasta joskus klo 22:n pintaan. Keskustasta festarialueelle polkiessani ohitin ehkä yhteensä neljä ihmistä?! Ei ollut minkäänlaista tunkua, vitutuskäyrä ei päässyt nousemaan.
"A repo man's always intense"
Oliks kukaan niin skarppina että muistais, mitä Jarvis höpötteli ennen This Is Hardcorea? Siinä tuli vissiin joku sitaatti JG Ballardilta mutta meni ainakin multa ohi
Mutjoo oli kyllä hemmetin hieno keikka, oon vieläkin fiiliksissä
Antti Nylen sen sijaan ei tykännyt:
Kun Cocker heti konsertin alussa lausui "Jesus it must be great to be straight" joka on lempisäkeitäni yhtyeen koko tuotannossa olin vielä onnellinen.
Nopeasti kävi selväksi, mitä on tapahtumassa. This Is Hardcorelta soitettiin vain "This Is Hardcore", joka ei ole sen levyn kaunein kappale, joskin kokopunainen valaistus kuvitti hienosti kappaleen sisältöä. Varhaistuotantoa ei kuultu lainkaan, His'n'Hersiltäkin vain pari laulua.
Konsertin aikana minulla oli aikaa miettiä tiivistettyä kritiikkiä koko esitykselle, ja toistan sen edelleen tässä: meille juotettiin pari minuuttia Kristuksen verta, sen jälkeen puolitoista tuntia Pepsi Colaa. Cocker ei esiintynyt omana itsenään, ei antautunut yleisölleen, säästi lihaansa.
Konsertin aikana minulla oli aikaa miettiä tiivistettyä kritiikkiä koko esitykselle, ja toistan sen edelleen tässä: meille juotettiin pari minuuttia Kristuksen verta, sen jälkeen puolitoista tuntia Pepsi Colaa. Cocker ei esiintynyt omana itsenään, ei antautunut yleisölleen, säästi lihaansa.
Eri
Mitenköhän ihmeessä ei esiintynyt omana itsenään? Jarviksen aiemminkin nähneenä voisin sanoa että kyllä mitä suurimmassa määrin juuri näin tapahtui
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
Olivat kyllä edelleen tiukassa vedossa
Moronican kommentti verrattuna Primaveraan oli ihan hyvä: "Oho, tällä kertaa näkeekin jotain"
Primiksessähän keltainen pallo taisi viedä mielenkiinnon eiq.
Keikkaa näkemättäkin Nylenin kitinälle lol. Itse oon todistanut yleisölle kiukuttelevaa ja nälvivää soolo-Jarvista ja showmies Pulp-Jarvista. En tiiä kumpi on oma itsensä enemmän, mut edellinen noista oli lähinnä myötähäpeää ja facepalmia herättävä, kun taas jälkimmäinen
Mangojauhe goddamn.
Joo ihan sama mullekin oliko oma itsensä. Veikkaisin että tuskin se (kiertueiden ulkopuolella) nyt mikrofonia vyötäisilleen joka päivä köyttää ja sitä irtstaasti heiluttelee, mutta ihan sama mulle. Eikös se vähän niinkun ole tuollaisen rock-keikan idea, että siellä esiintyjä voi ottaa jonkun roolin ja sen myötä tehdä jotain mitä ehkä ihan joka päivä ei kotona tulisi mieleen tehdä.
Tosin mun mielestä Pepsikään ei nyt mitenkään erityisen huonoa ole. Parempaa kuin esim. Coca Cola. Kristuksen verta en ole maistanut, mutta veikkaan että tuskin erityisemmin tykkäisin.
<@DBGene> senkin karkki
Joku jaksaa lukea Nylenin kitinöitä?
Varikset komentavat
Antti
Vuoden nuori muotoilija.