You are not logged in.
Joo, kännissä ja läpällä nämä - maailman parhaan biisin valinnat siis - mut kelasin että sitä silmälläpitäen kuka olen ja miten siihen ollaan tultu, niin onhan toi yks kaikkien aikojen tärkeimpiä biisejä. En oo itse asiassa varma oonko tota Mustan lindun versiota kuullut, mut kiinnostais kyllä. Siihenkin levyyn on tullut törmättyä aika monessa second hand-mestassa, pitäis käydä vinyyli hakemassa parempaan talteen.
Jameissa en oo tosin päässyt sitä vielä soittamaan, täytynee ympäripuhua Kokkolan jengi tai sit eksyä sellaisiin jameihin, jossa jengi sen hallitsis. Jos ei muuten, niin eiköhän vedetä Kaustisella sit viimeistään!
Ja pannan tähän nyt vielä härskisti mainos: http://www.nrgm.fi/artikkelit/nuorgamis … usiikkiin/
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
TAKE THE DUCK ROWING
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Seurasaari Soi jälleen ensi viikolla. Hirvee läjä hullun hyviä keikkoja ulkomuseon pääsymaksun hinnalla. MENKÄÄ
Oujee, Kelavala sattuu just vapaapäivälle, SINNE!
Spämmitääs vielä myös Puistokarkelot 8.7. Alpparissa. Ensimmäistä kertaa en ite ole mukana saati puikoissa
Lukuisia mahtiorkestereita, mm Sähköpaimen
Eikä maksa mitn!
Last edited by Pope (25.06.2012 20:07)
Foorumistit askaroineet urakalla levyarvioita, asiallista toimintaa
Menkäähän kynnelle kykenevät tänään Alppariin Puistokarkeloihin. Tunnin päästä (14.30) lavalla nämä ihanat naiset:
Sähköpaimenta ja Ruutia suosittelen väkevästi myös!
Last edited by Pope (08.07.2012 13:25)
Hohoo, toista kertaa kun meikän bändi soi Kansanmusiikin illassa, Ostrobothnian Folk Orchestra nimittäin: http://areena.yle.fi/radio/1615866?start=1h19m30s
Vaikka toi nyt mikään "meikän bändi" sinällään ole, vaan takarivin kielisoitinsektiossa tiukasti tykitetään.
Pöläkän debyytti :rockhands: Vaikka bändillä onkin tommonen perushassutteleva kamubändin nimi, niin onhan tää nyt vuoden paras ja muutenkin parasta sitten jonkun Trepaanien!
Meinasin tulla kysymään, että onko tämmönen bändi ku Vilddas vielä olemasa, mutta sitte vilasin rymiin ja niiltä on näköjään tullu levy tänä vuonna. Tää edellinen mitä just kuuntelen on vuojelta 2003.
Tuleepas vastaus myöhässä, mut eipä kai ainakaan erityisen aktiivinen ole. Tossa tais soittaa yks meidän laitoksen proffista ainakin. Noiden nimikkolevyä oon kuunnellut joskus, ei tainnu mitään hirveen erikoista olla. Mut täytyypä kuunnella jossain vaiheessa uudestaan.
Tämä sen sijaan arvelluttaa:
Keskiviikkoisin klo 22.05. Ensimmäinen lähetys 12.9.2012
Uudenkansanmusiikki soittaa käsinpoimittua kotimaista nykykansanmusaa, kaikkea traditionaalisesta kansanmusiikista suomireggaen ja urbaaniin iskelmän sävyttämään folkiin. Ohjelma aistii tämän päivän tulkitsijoiden sanomaa. Toimittajana on Nora Gustafsson.
Eli soittaako noi sit pelkkää atleticokumpulaa ja liljanloistoa ja elokuuta?
Last edited by Kalossimies (08.09.2012 00:38)
Miten mä muistelin et Vilddas olis vielä joku vuos sitte ollu Etno-Espalla keikalla. Oma viimenen havainto on Haapavesi föykeistä jostain 2000-luvun puolestavälistä. Mie en oikeen tollasesta maailmam musasta oo ikinä syttyny, mut ihan plhän toi on jos semmosesta tykkää
Jännityksellä oottelen tuota uutta radioshöytä. Kukkopilli rikottuna perseessä -osastoa vaiko tervetullut lisä ohjelmatarjontaan?
Joo, sielä Haapaveen keikalla olin ja tuosta levystä tykkään mikä mulla on.
Jännityksellä oottelen tuota uutta radioshöytä. Kukkopilli rikottuna perseessä -osastoa vaiko tervetullut lisä ohjelmatarjontaan?
Siban kamuosaston käsitetaidetuotantoa odottaen
Uudenkansanmusiikin eka jakso Areenassa
Liljan Loisto, Atletico Kumpula ja Elokuu. Sehän meni hyvin Ja puolet jaksosta pelkkää Yonaa muodossa tai toisessa
Liljan Loisto, Atletico Kumpula ja Elokuu. Sehän meni hyvin Ja puolet jaksosta pelkkää Yonaa muodossa tai toisessa
Kuvittelin, että mun silmälasit ois uniikit, mutta tolla toimittajallahan on ihan samanlaiset.
voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan
no juuuuuust
Paalaselle :peuk: Sen sijaan:
E. Järvelä Epic Male Band
Tää ei nyt lähe ollenkaan. Tulee taas kerran semmonen "vittu mä oon kova jätkä"-fiilis, mikä näin mutulla on tosta Eskosta muutenkin tullut. Mikähän tossa "thrash folkissa" on "thrashia"? Tulee enemmänkin neoklassisen hevin tilupetterit tästä mieleen.
Paalaselle :peuk: Sen sijaan:
E. Järvelä Epic Male Band
Tää ei nyt lähe ollenkaan. Tulee taas kerran semmonen "vittu mä oon kova jätkä"-fiilis, mikä näin mutulla on tosta Eskosta muutenkin tullut. Mikähän tossa "thrash folkissa" on "thrashia"? Tulee enemmänkin neoklassisen hevin tilupetterit tästä mieleen.
joo voee tää on kyllä melkoista nuamapalamu-osastoa. Esko sais mun puolestani operoida vaikka vaan pelkästään pelimannimusiikin saralla. Käsittämättömän hyvä viulisti ja biisintekijä ja sitten, ööh. Tosin miehen tuntien tiedän, että se on ihan vilpittömällä meiningillä liikkeellä eikä toi oo mitään pullistelua. Teoriani on, että tällaisia tuloksia syntyy, kun ei saa pikkunaskina soittaa (tarpeeksi tai yhtään) rokkia.
Last edited by Pope (19.10.2012 21:16)
Epic Male / Epic Fail -sanaleikin ilmeiselle tahallisuudelle toki peukkua.
Paalasen vedolle Kansanmusiikin isommassa illassa :peuk:
Kekkasinkin just että jos Svängin nimestä katoaisi n, olis niiden nimi Sväg. Vähänkö hienoo.
GENREPOLIISI ihmettelee: mä en tajua, miks Uudenkansanmusiikin toimittaja haluaa ilmaista soittavansa suomalaista "nykykansanmusiikkia", kun ohjelmassa ei soiteta sitä käytännössä lainkaan
Ja siis tämä ei mitenkään portinvartijana tai arvottajana vaan selkeitä käsitteitä ja puhetta arvostavana ihmisenä - mulle suomalaisen "nykykansanmusiikin" -genreen kuuluu aivan järkevästi hahmottuva joukko artisteja jotka tekevät musaa tietyntyyppisistä lähtökohdista. Mikä järki on anastaa tuo nimike kun omakin on jo keksitty (ohjelman nimi)?
GENREPOLIISI ihmettelee: mä en tajua, miks Uudenkansanmusiikin toimittaja haluaa ilmaista soittavansa suomalaista "nykykansanmusiikkia", kun ohjelmassa ei soiteta sitä käytännössä lainkaan
Ja siis tämä ei mitenkään portinvartijana tai arvottajana vaan selkeitä käsitteitä ja puhetta arvostavana ihmisenä - mulle suomalaisen "nykykansanmusiikin" -genreen kuuluu aivan järkevästi hahmottuva joukko artisteja jotka tekevät musaa tietyntyyppisistä lähtökohdista. Mikä järki on anastaa tuo nimike kun omakin on jo keksitty (ohjelman nimi)?
Samaa oon ihmetellyt mutten oo vaivautunut ilmaisemaan itseäni aiheesta.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
SUURI KALEVALAN LÄPILAULANTA 2013
Tää on ollut kyl ihan huikeeta hulinaa vaikken ookaan ite päässyt paikalle
SUURI KALEVALAN LÄPILAULANTA 2013
Tää on ollut kyl ihan huikeeta hulinaa vaikken ookaan ite päässyt paikalle
olin mukana laulamassa runot 46, 47 ja 48. Mahtavaa :peuk:
Linkkaisin tähän Saaga Ensemblen biisin Ihminen tottuu mihin vaan, mutta miksei sitä oo internetissä , helvetin hyvää Toto-folkkia! Muuten levy on vähän tasapaksuhko, ehkä tuonne nykuisen printtimedian puolelle tulee rapsaa jahka kerkiän.