#31 08.09.2006 14:32

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Website

Re: Bruce Springsteen, tuo työväenluokan miljonääri

psychocandy wrote:

muistelen että joku suicidesta (martin rev?) joskus valitti että springsteen rippasi suicidea ihan törkeesti jollekin levylleen, oliko nebraska  tms... että kaikki biisit olivat kuulemma suicidelta kopsattuja. ihmettelin tuolloin väitettä, mielikuvieni perusteella (kasari-stadion-rokki-bornintheusa) en voinut uskoa että springsteen olisi koskaan edes  kuullut suicidesta... mutta en tosiaan tiedä kun en vielä brucen tuotantoon ole ehtinyt tutustua.

En mä kyllä tuotakaan ymmärrä. Stadion-Bruce on jopa melkein lähempänä Suicidea kuin Nebraska-Bruce.

Tero saatana, s'olet gay!

#32 08.09.2006 15:07

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Website

forssto wrote:

En mä kyllä tuotakaan ymmärrä. Stadion-Bruce on jopa melkein lähempänä Suicidea kuin Nebraska-Bruce.

no miten vaan, tuolloin vaan ajattelin että se on joku supertähti joka ei voi tietää/sietää tommosta obskuuria vaihtoehtomuzaa. oli mulle kyl aikanaan ylläri sekin että se carsin tyyppi tuotti suiciden tokan  levyn, tunsin ne vaan kasarihittivideoista, tosin kyllä ne edukseen erottui pahimmista aor-bändeistä.

spåM

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#33 12.09.2006 10:09

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

Ei ole muuten mikään huono levy tuo Born In The USA:kaan. Onhan siinä aika kasarisynasoundit, mutta kun sävellykset kuitenkin ovat hyviä niin sou not.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#34 20.09.2006 21:09

Alxity

Nyt kun olen enemmän saanut paneuduttua debyyttiin ja The Riveriin niin olen yllättynyt siitä, kuinka paljon Brucen tyyli on noiden levyjen välilllä muuttunut. Asbury Park on melkeinpä Dylania sanoituksiltaan ja parissa biisissä on jopa sellainen Mephis Blues Again-syntikka. Siltikään Bruce ei tunnu joltain huonolta Dylan-kopiolta, vaan sanoitukset ovat oikeasti hyviä ja saksofonin liittäminen soitinvalikoimaan oli hyvä veto.
The River onkin sitten enemmän sitä, mitä olin Brucen tuotannon kuvitellutkin sisältävän. Tarinoita työväenluokan elämästä eli siitä, miten rakkaus pikkuhiljaa kuolee, miten tien vieressä nähty auton romu panee ajattelemaan kaiken katoavaisuutta ja siitä miten rankan työviikon jälkeen tekee lauantaina mieli laittaa vähän jalalla koreasti. Tarkempi kuuntelu paljasti myös sen, että Riveriltä löytyy myös yksi oikeasti huono biisi: I'm A Rocker. Cadillac Ranch ja Crush On You eivät myöskään edukseen erotu ja jälkimmäisen lyriikoista tulee mieleen lähinnä Ramones, joka ei tässä tapauksessa välttämättä ole hyvä asia. Hieno levy joka tapauksessa ja annettakoon nämä muutamat suvantokohdat anteeksi vaikka pelkästään sen takia, että The Riverin, Point Blankin, Wreck On The Highwayn ja Independence Dayn kaltaisten biisien jälkeen tarvitsee hetken normaalia lepoa.

<@DBGene> senkin karkki

#35 25.09.2006 00:11

Alxity

Olipas hyvä tuo toka levykin eli The Wild, the Innocent & the E Street Shuffle. Jostain luin että kyseessä olisi hieman Van Morrisonin Astral Weeksiin verrattava levy ja kyllähän levyillä kieltämättä tiettyjä yhtymäkohtia onkin.

<@DBGene> senkin karkki

#36 25.09.2006 22:37

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

Alxity wrote:

Olipas hyvä tuo toka levykin eli The Wild, the Innocent & the E Street Shuffle. Jostain luin että kyseessä olisi hieman Van Morrisonin Astral Weeksiin verrattava levy ja kyllähän levyillä kieltämättä tiettyjä yhtymäkohtia onkin.

Se on kunnon kesälevy.

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#37 16.10.2006 21:22

Alxity

Nyt on sitten Nebraskakin hallussa. CD:nä tosin, vaikka alunperin tarkoitus oli hankkia kaikki ostamisen arvoiset levyt vinyylinä. Synkkääkin synkempi levy, mutta hienoja biisejä joka tapauksessa ja ovathan ne lyriikatkin onnistuneet. Hienoa, että Bruce julkaisi vuonna -82 lähes akustisen levyn, vaikka myöhemmässä tuotannossa kasarisoundit sitten jyräävätkin.

<@DBGene> senkin karkki

#38 16.10.2006 21:41

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

Alxity wrote:

Nyt on sitten Nebraskakin hallussa. CD:nä tosin, vaikka alunperin tarkoitus oli hankkia kaikki ostamisen arvoiset levyt vinyylinä. Synkkääkin synkempi levy, mutta hienoja biisejä joka tapauksessa ja ovathan ne lyriikatkin onnistuneet. Hienoa, että Bruce julkaisi vuonna -82 lähes akustisen levyn, vaikka myöhemmässä tuotannossa kasarisoundit sitten jyräävätkin.

Tajuttoman kova levy kyllä. Atlantic City, nimibiisi, Highway Patrolman, Reason to Believe.. huh huh. Oon tainnu aikasemminkin tässä topicissa hehkuttaa, mutta ei se mitään. Tänään tuli radiosta Born In The USA ja se kuulosti taas vaihteeks ehkä maailman parhaalta biisiltä. Pitäis hankkia se Tracks -boxi kun siinä on se alkuperäinen, akustinen, versio.

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#39 16.10.2006 21:46

Alxity

[quote:831778f356="jookcha"]

Tajuttoman kova levy kyllä. Atlantic City, nimibiisi, Highway Patrolman, Reason to Believe.. huh huh.[/quote:831778f356]

Atlantic Citya minäkin olen aiemmin jo hehkuttanut, mutta viime aikaisissa kuunteluissa juuri Highway Patrolman on noussut vahvaksi haastajaksi levyn parhaan biisin tittelistä taisteltaessa. Todella hienot sanat!

<@DBGene> senkin karkki

#40 29.11.2006 22:29

Alxity

We Shall Overcome The Seeger Session on kieltämättä todellista parhautta. En ole montakaan näistä biiseistä Seegerin omina versioina kuullut, mutta ainakin nämä versiot ovat helvetin hienoja. Brucen äänikin sopii biiseihin täydellisesti ja jotenkin ihmeesti näistä melko runsaastikäytetyistä aineksista on saatu tehtyä tuoreen kuuloista musiikkia. Edes Saku Sammakko (Froggie Went A Countin') ei kuulosta läheskään niin typerältä kuin se ideana kuulostaa. Tai oikeastaan se kuulostaa myöskin helvetin hyvältä. Ainoa mikä vähän häiritsee on se, että yleensähän tällaisia levyjä on tapana tehdä vasta kun alkuperäisesittäjä on ollut jo kauan kuolleena, mutta Seegerhän elää yhä. Toisaalta miksi säästää tribuuttia siksi kun alkuperäisesittäjä on jo kuollut. Ehkä ihan hyväkin kertoa arvostuksestaan vielä kun arvostuksen kohde edelleen elää.

On muuten aika kunnioitettavaan ikään ehtinyt tuo Seeger... Kohta 90 v ja edelleen esiintyy silloin tällöin. Ja uskomatonta ajatella, että kun Dylan aloitteli uraansa 60-luvun alussa Seeger oli jo silloinkin yli 40-vuotias. Kyllä ihmisen elämä voi olla pitkä, jos on onnea.

<@DBGene> senkin karkki

#41 29.11.2006 22:44

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005

Alxity wrote:

We Shall Overcome The Seeger Session

'Persiilleen meni sessiot mut kyllähän me tästä yli päästään'

Älä päästä painiks sitä

#42 01.12.2006 03:19

Tero Skeleton
Member
Registered: 13.11.2006
Website

Brucesta en sano mitään. Kaiken maallisen yläpuolella, ikuinen sankarini ja tunteitteni tulkki. peuk X 1000000000000000000000000000000000000000.
bruce_springsteen_3.jpg

150kg penkki, my ass. Aletaanko väittelemään?

#43 10.12.2006 18:47

Tero Skeleton
Member
Registered: 13.11.2006
Website

Sanon kuitenkin: tää Hammersmith Odeon, London '75 on vitun hyvä, niin levyltä kuin kuvan kera (dvd löytyy born ton run-boxista). paras pipo.

TO-NITE IN JUNG-LE-LAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNDDDDDDDDD!!!!!!!

Äijien äijä. kaikkien äijien äijä. Megaäijä.

Liikutun kyyneliin, itken kuin mies, hiljaa ja vailla huomiota.

paras Bruce-biisi: Lost In The Flood.

olen monasti miettinyt että mitähän jos jossain joskus tapais äijän. hiljaseks vetäis.

14848b.GIF

150kg penkki, my ass. Aletaanko väittelemään?

#44 24.12.2006 12:13

Alxity

Kehutaan nyt vielä kerran noita Seeger Sessioneita. Varsinkin irkkuvaikutteinen Mrs. McGrath on niin kaunis biisi, että kyyneleet meinaa tulla silmistä aina kun sen kuulee. Yleensä en ole niin kauhean innoissani ollut kun joku arvostetumpi lauluntekijä lähtee tutkiskelemaan juuriaan (esim. Dylanin kaksi edellistä blues-levyä), mutta Springsteenillä homma selvästikin toimii. Lisäksi Springsteenin ääni kuulostaa vähintäänkin yhtä hienolta kuin nuorempanakin. Ehkä minun olisi myös jo korkea aika myöntää itselleni, etten vaan koskaan tule suureksi bluesin ystäväksi, mutta kantri ja folkki kyllä toimivat.

<@DBGene> senkin karkki

#45 24.12.2006 12:22

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005

forssto wrote:

[quote:c9d0e0e564="psychocandy"]muistelen että joku suicidesta (martin rev?) joskus valitti että springsteen rippasi suicidea ihan törkeesti jollekin levylleen, oliko nebraska  tms... että kaikki biisit olivat kuulemma suicidelta kopsattuja. ihmettelin tuolloin väitettä, mielikuvieni perusteella (kasari-stadion-rokki-bornintheusa) en voinut uskoa että springsteen olisi koskaan edes  kuullut suicidesta... mutta en tosiaan tiedä kun en vielä brucen tuotantoon ole ehtinyt tutustua.

En mä kyllä tuotakaan ymmärrä. Stadion-Bruce on jopa melkein lähempänä Suicidea kuin Nebraska-Bruce.[/quote:c9d0e0e564]

Yllä on kyse liiottelusta ja siitä Nebraskan a-puolen viimeisen biisin lopettavasta huudosta, käsittääkseni. Muistelisin myös, että Bruce olisi kova Frankie Teardrop -fani...

Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

#46 27.12.2006 19:58

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Website

Tänään TV2:lta klo 23:20
Yle Live: Springsteenin Seeger-konsertti 
(We Shall Overcome: The Seeger Sessions) 56-vuotiaan rock-legendan ja eloisan Seeger Sessions Bandin kunnianosoitus folk-musiikin suuriin nimiin kuuluvalle Pete Seegerille. Rennon tunteikas konsertti kuvattiin pienessä englantilaisessa kirkossa toukokuussa. Tuotanto: BBC.

Tero saatana, s'olet gay!

#47 27.12.2006 22:04

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005

[quote:10387f8f92="forssto"]Tänään TV2:lta klo 23:20
Yle Live: Springsteenin Seeger-konsertti 
(We Shall Overcome: The Seeger Sessions) 56-vuotiaan rock-legendan ja eloisan Seeger Sessions Bandin kunnianosoitus folk-musiikin suuriin nimiin kuuluvalle Pete Seegerille. Rennon tunteikas konsertti kuvattiin pienessä englantilaisessa kirkossa toukokuussa. Tuotanto: BBC.[/quote:10387f8f92]

Tuo on uusinta. Suosittelen eh-dot-to-mas-ti.

Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

#48 01.01.2007 19:42

Alxity

No voi paska! Jäi välistä.

<@DBGene> senkin karkki

#49 14.01.2007 22:22

Alxity

Brucen Devils & Dust löytyi ainakin Porin Sokokselta hellyyttävään 5,95 €:n hintaan. Levyä kuunnellessani pohdin kuinka se kuulostaa siltä, miltä Dylan voisi kuulostaa, jos se kuulostaisi nykyäänkin hyvältä.

<@DBGene> senkin karkki

#50 17.01.2007 21:32

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

En o kuullut uutta levyä mutta kiinnostaisi kyllä...

#51 17.01.2007 21:47

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

tänään soi päässä jostain syystä brucen versio santa claus is coming to town -viisusta.

dj tupoun yllättävälle bruce-innostukselle kuitenkin peuk  :lol apua:

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#52 17.01.2007 21:51

stratum
not tupi
Website

Jos nyt ihan vakavissaan ollaan niin kiinnostaisihan Pomon tuotantoon tutustua. Edelleenkään en ole kuin hajabiisejä kuullut, mutta ainakin tuo 70-luvun tuotanto sillee kiinnostaisi vähän enemmänkin. Born to Runista voisi varmaan olla hyvä aloittaa?

#53 17.01.2007 21:53

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

vakavasti puhuen vähän sama, mutta tuskinpa ihan heti siltikään tulee tutustuttua.

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#54 17.01.2007 21:59

Laatu
Moderator
Registered: 18.07.2005
Website

Katoitteko tv-kakkoselta kun tuli joulun tienoilla se keikka, jolla Bruce soitteli vanhojen heinähattujen lauluja mahtavan taustabändin kera. Oli aika jees.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#55 17.01.2007 22:59

Alxity

stratum wrote:

Jos nyt ihan vakavissaan ollaan niin kiinnostaisihan Pomon tuotantoon tutustua. Edelleenkään en ole kuin hajabiisejä kuullut, mutta ainakin tuo 70-luvun tuotanto sillee kiinnostaisi vähän enemmänkin. Born to Runista voisi varmaan olla hyvä aloittaa?

Itse en siitä varmaan alottaisi. Ëdelleenkään en tuosta niin älyttömästi edes tykkää ja DJ Tupou tuomitsisi aika varmasti tylsäksi ja tasapaksuksi. Aloittaisin joko dylanmaisen nokkelasti sanoituksilla kikkailevasta tuoreen kuuloisesta debyytistä Greetings From Asbury Parkista (jota muuten näkee aika usein vinyylinä halvalla). Tuolla levyllä Pomo ei tosin vielä ollut ottanut rooliaan USAn työväenluokan äänitorvena. Toinen hyvä aloituskohde voisi olla The River, joka on jo sitä tutumpaa Brucea, mutta jolta löytyy niin monta loistavaa biisiä, ettei siitä vaan voi olla tykkäämättä. Jopa Bedderi tykkäsi Hungry Heartista! Tyylillisesti liikutaan myös monenlaisessa maastossa ja mukana on (melko ärsyttävää) rokkenrollia, hienoja balladeja ja sitten sitä singer/songwriter-menoa.

<@DBGene> senkin karkki

#56 17.01.2007 23:07

stratum
not tupi
Website

Alxity wrote:

[quote:6e9d9dfe2a="stratum"]Jos nyt ihan vakavissaan ollaan niin kiinnostaisihan Pomon tuotantoon tutustua. Edelleenkään en ole kuin hajabiisejä kuullut, mutta ainakin tuo 70-luvun tuotanto sillee kiinnostaisi vähän enemmänkin. Born to Runista voisi varmaan olla hyvä aloittaa?

Itse en siitä varmaan alottaisi. Ëdelleenkään en tuosta niin älyttömästi edes tykkää ja DJ Tupou tuomitsisi aika varmasti tylsäksi ja tasapaksuksi. Aloittaisin joko dylanmaisen nokkelasti sanoituksilla kikkailevasta tuoreen kuuloisesta debyytistä Greetings From Asbury Parkista (jota muuten näkee aika usein vinyylinä halvalla). Tuolla levyllä Pomo ei tosin vielä ollut ottanut rooliaan USAn työväenluokan äänitorvena. Toinen hyvä aloituskohde voisi olla The River, joka on jo sitä tutumpaa Brucea, mutta jolta löytyy niin monta loistavaa biisiä, ettei siitä vaan voi olla tykkäämättä. Jopa Bedderi tykkäsi Hungry Heartista! Tyylillisesti liikutaan myös monenlaisessa maastossa ja mukana on (melko ärsyttävää) rokkenrollia, hienoja balladeja ja sitten sitä singer/songwriter-menoa.[/quote:6e9d9dfe2a]
Tänks vaan suosituksista. Jos vaikka kirjastosta huomenna katselisi. Ajattelin vaan että kun tykkään Born to Run -biisistä niin albumikin voisi mennä.

#57 17.01.2007 23:22

Alxity

stratum wrote:

Ajattelin vaan että kun tykkään Born to Run -biisistä niin albumikin voisi mennä.

No minusta tuo biisi erottuukin aika selvästi edukseen muusta levystä. Tiedä sitten olenko vain kuunnellut liian vähän...

<@DBGene> senkin karkki

#58 18.01.2007 12:25

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005

Alxity wrote:

Jopa Bedderi tykkäsi Hungry Heartista!

Jopa...  grin  Mikäs vastarannan kiiski minusta on tullut?

turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

#59 18.01.2007 17:30

Alxity

Bedderi wrote:

[quote:b1d60c3af6="Alxity"]Jopa Bedderi tykkäsi Hungry Heartista!

Jopa...  grin  Mikäs vastarannan kiiski minusta on tullut?[/quote:b1d60c3af6]

Indieimagoaan varjeleva teinigootti. Eiku... En minä tiedä. Ajattelin vaan, että Tupi tykkää aika usein samoista bändeistä kuin sinä niin ehkä tuo toimisi parempana suostutteluna kuin esim. että itsekin siitä tykkään.

<@DBGene> senkin karkki

#60 14.05.2007 00:10

Alxity

Enpä muuten ollut tiennytkään, että Born In The USA piti tulla alunperin Nebraskalle akustisena versiona, mutta Bruce hyllytti sen sitten kuitenkin myöhempää käyttöä varten. Tuo akustinen versio löytyy Tracks-nimiseltä levyltä ja poikkeaahan se (yllättäen  icon_wink  ) aika paljon siitä versiosta, mitä olemme kuulleet kyllästymiseen asti. Ehkä ihan hyvä kuitenkin ettei sitä tuossa asussa koskaan julkaistu.

<@DBGene> senkin karkki

Board footer