You are not logged in.
[quote:8104a2f136="upsetter"]
Helikopterikohtaus on tosiaan turhahko. Samaten mua on aina oudoksuttanut se kohtaus, jossa pariskunta on linnoittautunut omakotitaloon, ja pakkolunastajat tulee kauhakuormaajan ja aseiden kanssa valtaamaan sitä. Tulee joka kerta nolo fiilis, että mitä helvettiä lie Mikan päässä liikkunut, kun mies kirjoitti sen... ja mikä pahempaa, otti sen leffaan mukaan.[/quote:8104a2f136]
No joo, sekin kyllä. Modernia takaa-ajoleffaa siinä tietty yritettiin välillä saada aikaan, onneksi siihen suuntaan ei menty sitten kuin parissa kohtauksessa...
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
School of Rock nähty kolmesti ja edelleen toimii
en ole kolmekybänen emoboy
Jack Blackin voisi suolestaa sen suuremmin kyselemättä.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Jack Black. Hyi.
Eilen katsoin The Machinistin joka on todellakin hienon hienon teos. Ehkä harmain elokuva (värimaailmaltaan) jonka oon ikinä nähnyt, mutta ei siinä tarinassakaan mitään kovin positiivista liikkunut. Piristäviä silti tuollaiset hiljaiset elokuvat.
Once upon a time is how it always goes.
[quote:278058bceb="coconut"]Jack Black. Hyi.
Eilen katsoin The Machinistin joka on todellakin hienon hienon teos. Ehkä harmain elokuva (värimaailmaltaan) jonka oon ikinä nähnyt, mutta ei siinä tarinassakaan mitään kovin positiivista liikkunut. Piristäviä silti tuollaiset hiljaiset elokuvat.[/quote:278058bceb]
Tuo on ihan viimeisimpiä, joita kävin elokuvissa katsomassa. Joskus viime keväänä siis... hyvä elokuva.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Pocahontas (1995) (theatrical cut) - 4/5
On the Waterfront - 4/5
Lady and the Tramp - 4½/5
Huonoilulinjaa tuli jatkettua:
- Manos, the Hands of Fate (1966)
ja
- Chopper Chicks in Zombietown (1991)
Paras nimi leffalle ikinä! "Cycle sluts" -niminen prätkäjengi, zombeja, kääpiöitä, uzien kanssa riehuvia sokeita orpolapsia ja Billy Bob Thornton! Soundtrackina tietenkin hirvittävää kasari-hardrockia. Kyllä Troma osaa.
Sent from my iPhone 16
Shortbus ja Color me Kubrick (½/5 & 0,25/5)
Ekassa kasa vastenmielisiä narsisteja nysvää keskenään ilman sen kummempaa juonta ja tokassa kerrotaan sama paska juttu 15 kertaa putkeen ilman sen kummempaa juonta. Vittu en näiden jälkeen kato ku uuden Rockyn loppuvuoden aikana. Meni maku leffataiteeseen.
Julistan arthousen kuolleeksi.
Älä päästä painiks sitä
[quote:501fd507df="ILR"]Shortbus ja Color me Kubrick (½/5 & 0,25/5)
Ekassa kasa vastenmielisiä narsisteja nysvää keskenään ilman sen kummempaa juonta ja tokassa kerrotaan sama paska juttu 15 kertaa putkeen ilman sen kummempaa juonta. Vittu en näiden jälkeen kato ku uuden Rockyn loppuvuoden aikana. Meni maku leffataiteeseen.
Julistan arthousen kuolleeksi.[/quote:501fd507df]
Olin juuri tulossa tänne kysymään jos joku olisi mahdollisesti nähnyt tuon Colour me Kubrickin ja oliko se hyvä, mutta vastaus odotti täällä jo valmiina. Tai yksi näkökanta asiaan siis. Vieläkin pohdin että laitanko rahani likoon..
Once upon a time is how it always goes.
Lilo & Stitch 2: Stitch Has a Glitch - 3/5
[quote:f5e996136e="ILR"]Shortbus ja Color me Kubrick (½/5 & 0,25/5)
Ekassa kasa vastenmielisiä narsisteja nysvää keskenään ilman sen kummempaa juonta[/quote:f5e996136e]
Arvasin ettei Ile osaa <3
Näin uuden von Trierin Direktoren för det hele. Se oli hauska ja piinaava! The Prestige oli vähän puuduttava mutta semmonen yhden kerran "åååh" leffa. Ja siin oli Bowie. Mistäköhän sais sitä Bowien kasari Labyrinttileffaa?
Mangojauhe goddamn.
Näin uuden von Trierin Direktoren för det hele. Se oli hauska ja piinaava!
Joo. Mä näin tän lontoossa. Oli se pääurpo vieraana jopa. Se oli vähän huvittavan sympaattinen livenä, vaikka näytteli uskomatonta kusipäätä
en ole kolmekybänen emoboy
Laura sai just joululahjaks jonku leffan missä o näyttelemässä Bowie
Varikset komentavat
Laura sai just joululahjaks jonku leffan missä o näyttelemässä Bowie
http://imdb.com/title/tt0074851/
Tuo o ainaki hyvä
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Tääkään ei oo huono:
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
[quote:fdc7fbcc33="risto_m"]Tääkään ei oo huono:
http://imdb.com/title/tt0085933/[/quote:fdc7fbcc33]
Minusta jopa hieman aliarvostettu. Tosi hyvä, ja musiikeista iso +, vaikken moisesta normaalisti välitäkkään.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
noista bowie-elokuvista, merry xmasissahan on se sylvianin ja sakamoton forbidden colours, mahtava piisi ja man who fell to earth on hyvä, mutta mikä se olikaan se kammottava "musikaali" tms... ehkä surkein filmi mitä oon ikinä nähnyt. ai niin, absolute beginners.
muppeteille oma topicci, miksei?
merry xmasissahan on se sylvianin ja sakamoton forbidden colours, mahtava piisi
Onko siinä toi laulettu versio? Eikö siinä just ole pelkästään se leffan niminen instrumentaaliversio samaisesta biisistä. Joo, biisi on kyllä
Tero saatana, s'olet gay!
Onko siinä toi laulettu versio? Eikö siinä just ole pelkästään se leffan niminen instrumentaaliversio samaisesta biisistä.
enpä kuule tiijä.
Juuri tuon katselin viime viikolla taivaskanavalta ja tykkäsin kyllä. Bowien hahmo oli tietty normaali Bowien hahmo mutta muiden hahmojen tukemana toimi kyllä loistavasti. Sotavankidraamoja (hyviä) ei muutenkaan ole liikaa.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Väitän, että sepillä on paljon katsottavaa englanninkielisten elokuvien ulkopuolelta. Noita elokuvia näkee aika harvoin sepin listoilla ja musta monet niistä ovat tosiaan katsomisen arvoisia verrattuna vaikkapa moneen sepin Spielberg ja Hitchcock suosikkiin.
Enimmäkseen totta. Ei-englanninkielisten elokuvien hankkiminen on aina vähän pientä hakuammuntaa. Enimmäkseen vain ostan dvd:itä, vuokrata en jaksa yhtään. Lähes kaikki sokeat ostokset tulee tehtyä Colin Jacobsonin (www.dvdmg.com-sivuston pääarvostelija) tekemien suosituksien perusteella - veikkaisin, että noin yhdeksän elokuvaa kymmenestä olen täysin samaa mieltä. Colin enimmäkseen arvostelee vain englanninkielisiä elokuvia.
Viimeisin ei-englanninkielinen dvd-ostos oli kriitikkojen ylistämä Il Conformista (The Conformist), jolle en ainakaan ensimmäisen katselukerran jälkeen lämmennyt.
Kaunotar ja Hirviö (1991) (VHS, suomidub, pan & scan) - 4½/5
Voe ciddu kun ei tuota löydy dvd:llä enää mistään. Disneyn "limited time only"-myyntistrategialle
Mutta Labyrintti on Bowien leffauran huipentuma! David + Henson-hahmot =
Tuota tuli kyllä pentuna katseltua useamman kerran. Leffassa ensin ja sitten tv:stä nauhoitettuna. Hauskoja otuksia kyllä.
Sent from my iPhone 16
Leijonakuningasta ei löydy mistään :cry
Itse asiassa The Lion King löytyy vielä parista brittiläisestä nettikaupasta. Täältä tilasin omani: http://www.dvd.co.uk/product.asp?id=BED … ID=0&CTY=8
Kallis, mutta kyllä kannatti. Suomiversiota ei kyllä enää löydä mistään, paitsi ehkä käytettynä Huuto.net:stä.
[quote:f58e8e96ad="noiseidea"]Musta Dahliahan on saanut aika tylyjä arvioita, mutta pakko se on mennä katsomaan, koska Ellroy on kuningas.
Ellroy on kuningas, mut De Palma ei oo. Paskaahan toi oli, suoraan sanottuna.[/quote:f58e8e96ad]
Joo, äsken tuli mulkoiltua ja tiesin odottaa jotain ei-niin-hyvää, mutta vaatimattomat odotuksetkin huomioon ottaen elokuva pääsi yllättämään surkeudellaan. Siis, miten tuon voikin mokata noin pahasti. Itse en ole sitä mieltä että De Palma olisi huono, päinvastoin, herralla on useampikin hyvä filkka plakkarissa. Untouchables, Carlito's Way, Scarface, Carrie, Dressed to Kill ovat mainioita ja jopa eka Mission Impossible on oikein toimivaa viihdettä. Mutta tämä on rimanalitus niin monessa mielessä.
Black Dahliassa ehkä ongelmallisinta on se, ettei se oikein tiedä mitä olla. Jännäriksi siinä oli liian vähän jännitysmomentteja, eikä oikeastaan yhtään De Palman ydinosaamista, eli kohtauksien taidokasta rakentelua. Olin myös odottanut hieman synkempää yleisilmettä, mutta missään kohdin ei noustu perus-kyttäsarjaa painostavampaan tunnelmaan.
Tyylipuhtaaseen film noir -elokuvaan olisi ollut kaikki edellytykset mutta valaistus ja kuvaus ei ole yhtään ajan tasalla. Musiikkikin on suhteellisen köykäistä. Hahmot taas ovat niin hengettömiä pahvikuvaversioita film noir -arkkityypeistä että elokuva saa melkeinpä parodisia ulottuvuuksia. En ole lukenut kirjaa, mutta elokuvassa tarinankerronta ontuu ja pahasti. Päähenkilö suhtautuu ihan loppua lukuun ottamatta täysin välinpitämättömästi koko Black Dahliaan. Lopussa kun pistetään homma pakettiin innostus nousee pykälän, "no, kait se on sitten pakko" -asteelle.
Josh "e.v.v.k" Hartnett on muutenkin vammainen valinta pääroolin esittäjäksi, mutta siihenkin nähden ihan pihalla. Lucky Number Slevinissä heppu oli jopa jossain määrin eläväinen. Hartnettin puolustukseksi pitää kyllä sanoa, että koko henkilöhahmo on kirjoitettu yksiulotteiseksi ja epäkiinnostavaksi, ettei katsojaakaan kiinnosta vittuakaan mitä se sanoo tai tekee. Koska leffassa tunnutaan keskittyvän niin vahvasti päähenkilöön, eikä itse murhatapaukseen, olisi aika helvetin olennaista että herra etsivä olisi jollain tapaa mielenkiintoinen persoona tai edes hyvin näytelty. Toisaalta, leffassa alisuoriutuvat oikeastaan kaikki, joten ei tuokaan niin pahasti pistä esiin. Useassakin roolissa loistaneet Scarlet Johansson ja Hilary Swank'kin näyttelevät kuin koomassa. Ihan kuin herra De Palma olisi sekoittanut unilääkettä koko castin evian-pulloihin.
En suosittele.
Sent from my iPhone 16
Memoirs of a Geisha - 3½/5
Jerry Maguire - 4/5