You are not logged in.
Jotenkin tuntuu, että herra Heines ja Auteurs on täällä aivan jätetty unholaan ja ihmetyttää miten näin - onhan kyseessä hieno säveltäjä - laulaja - jolla on elegantti popääni ja taito tehdä klassisia pop-lauluja. Levyhyllyssä on vain yksi ja se on ihana se - Dark Wave on levynsä nimi. Jotain toistakin Auteursin cd:tä olen kaupungin kirjastosta saanut nautia mutta tämä DW on yhtyeen mahtavin teos lajissaan.
Luke Heines on kai julkaissut sooloakin - mutta en ole kuullut sekuntiakaan:( Luulisi - että LH & Auteurs herättäisi jotain muistoja?
I'm higher than the sun
Heines? Haines? Dark Wave? New Wave?
En oo kuullu, eikä nyt ainakaan kiinnostus kasvanu
This must be what jail / I will scratch
Auteurs ja Hainesin myöhemmät projektit on parhautta. New Wave varsinkin.
En ole kovin paljon herran tuotantoon paneutunut, mutta jotenkin tykkään eniten siitä (muistaakseni) Steve Albinin tuottamasta After Murder Park(? - tms. yhtä kaikki) -levystä, vaikka onkin (muistaakseni) Steve Albinin tuottama. Varsinkin Land Lovers (tms.) on hienoakin hienompi kappale.
Huonomuistisuudesta syytän vuosia, tarkistusinnon puutteesta DBGeneä.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
pasilan kirjastosta joskus lainailin jotain levyä (after murder park?) ja jotain soolohommelia (joku baader-mainhof -tyyppinen?) ja tykkäsin kai vähän alusta.
Millä levyllä oli se "Sugar Baby Love" -pastissi? Sen levyn muutkin biisit kuulosti hyvältä. Ei ollu se eka.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Olen ehkä kuullut New Waven joskus mutten muista siitä mitään.
Lähemmin asiaa tarkasteltuani: smaa.
This must be what jail / I will scratch
Millä levyllä oli se "Sugar Baby Love" -pastissi? Sen levyn muutkin biisit kuulosti hyvältä. Ei ollu se eka.
Eikös se ole How I Learned to Love the Bootboys 2. raita 1967?
Kuuntelin pitkästä aikaa The Oliver Twist Manifeston ja se toimii edelleen hemmetin hyvin. Toisaalta minulle on naurettu kerran viimeisen kuukauden aikana kun tunnustin siitä pitäväni.
Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison
[quote:3e773ea4d8="Jean-Babtiste"]Millä levyllä oli se "Sugar Baby Love" -pastissi? Sen levyn muutkin biisit kuulosti hyvältä. Ei ollu se eka.[/quote:3e773ea4d8]
Eikös se ole How I Learned to Love the Bootboys 2. raita 1967?
Siltä levyltä kyllä, mutta ei tuo biisi vaan se joku sinkkubiisi. En jaksa tarkistaa nimeä... No okei, The Rubettes.
Auteursin kolme ekaa levyä ovat ihan ysäriklassikoita, eikä se neljäskään kai hassumpi ole, vaikka onkin jäänyt vähemmälle kuuntelulle. Hainesin (korjaisiko joku nimen tuohon otsikkoon?) sooloiluja pitäisi kanssa kuunnella enemmän, onhan noita jotain tullut ostettuakin ku sai halvalla.
Baader Meinhof oli kai virallisesti bändi eikä soolojuttu, sitä levyä en ole ikinä kuullut kokonaisuudessaan. Niin ja sittenhän on/oli myös Black Box Recorder, niiden eka levy on oikein hyvä myös. Tokaa yritin kovasti tilailla aikoinaan, mutta Boxman (:wanha:) ei saanut toimitettua ja sitten kiinnostus jotenkin hiipui.
Auteurs > Black Box Recorder
Showgirl
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Muistaako kukaan täällä kuunnelleensa jo kuopattua Geneä? Jokin muistin pätkä, että Genen laulaja olisi tehnyt vielä jotakin Genen jälkeenkin. Yhtään levyn nimeä en saa päähän - mutta tekivät muutaman hienon pop-laulun aikanaan. The Smiths vertaukset eivät ole kovin osuvia Genessä...
I'm higher than the sun
Ootöörssiä tuli kuunneltua teini-iän loppumetreillä jonkin verran, toimihan tuo ainakin silloin. Paras yksittäinen Haines-biisi oli kuiteski BBR:n The Facts of Life (Jarvis Cocker / Chocolate Layers Remix) joka tuli Selectin mukana ceedeellä. Sopivasti ujo-vino-pr0n tuo kappale
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Muistaako kukaan täällä kuunnelleensa jo kuopattua Geneä? Jokin muistin pätkä, että Genen laulaja olisi tehnyt vielä jotakin Genen jälkeenkin. Yhtään levyn nimeä en saa päähän - mutta tekivät muutaman hienon pop-laulun aikanaan. The Smiths vertaukset eivät ole kovin osuvia Genessä...
Muistan kuunnelleeni paljonkin, viimeksi joskus muutama kuukausi sitten. Hieno bändi, varsinkin kaksi ekaa levyä (Olympian ja Drawn to the Deep End). En muista kuulleeni, että Rozzer olisi tehnyt mitään musiikkia myöhemmin ("Rossiter now runs the Access to Music Studios in Brighton, which offer Creative Music Producer and Performing Musician courses up to the entry level for university").
Mitä Auteursiin tulee, kuuntelumaraton menossa juuri nyt. Uusimmasta vanhimpaan levyyn, tietty. Nyt lähtee kakkoslevy, joka oli aikanaan ensikosketukseni bändiin (lainasin sen kirjastosta nähtyäni New French Girlfriendin videon). Mukava huomata, että ymmärsi (edes välillä) hyvän päälle jo silloin.
Paras yksittäinen Haines-biisi oli kuiteski BBR:n The Facts of Life (Jarvis Cocker / Chocolate Layers Remix) joka tuli Selectin mukana ceedeellä.
Selectin cd:ille giganttinen , vaikka tuo nimenomainen biisi ei muistaakseni kovin suuresti ihastuttanutkaan.
Muistan kunnelleeni noita radiosta, ja olleeni maltillisesti peukut pystyssä. Erottui tuolloin edukseen. En sit kuitenkaan menny ostamaan niiden levyi. Toimivia biisejä ja suht omaa soundiakin. Smiths ei vaan tipu, ei ei.. The Dearsin "No Cities Left" sitä vastoin on aivan loistava.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
Off My Rocker at the Art School Bopia on tullut kuunneltua parin viime kuukauden aikana todella paljon. Aluksi levy vaikutti todelliselta purkkaviritykseltä mutta kylläpä tämä vaan mahtavaa poppia on. Aika Auteursmaista... ei niin konemusaa kuin The Oliver Twist Manifesto.
Sanoituksiltaan eniten hymyä naamaan herättää levyn päättävä Bad Reputation jossa katkeran oloisesti tilitetään Gary Glitterin pilanneen The Glitter Bandin maineen.
Eipä tää ketään kiinnosta mutta mitäpä sitten...
Oon viimeisen parin vuoden aikana kuunnellut käsittämättömän paljon Luken Baader-Meinhof-biisejä. Tutustukaa, parhautta.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Oon viimeisen parin vuoden aikana kuunnellut käsittämättömän paljon Luken Baader-Meinhof-biisejä. Tutustukaa, parhautta.
Näin on. Kyllä After Murder Park on sekin hieno kiekko.
"When you cut your lover's slack/you get a monster back" on myös parhaita biisinaloituslyriikoita.
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Livenä ei ainakaan kovin mieleenpainuvalta vaikuttanut. Nukahdin noiden kesäfestarikeikalla noin tokan biisin jälkeen..
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
Tässä ketjussa olen oppinut, että Auteursista tuli Black Box Recorder ja sitten Baader-Meinhof. Ei ollut mitään hajua yhteyksistä aiemmin.
Tässä ketjussa olen oppinut, että Auteursista tuli Black Box Recorder ja sitten Baader-Meinhof. Ei ollut mitään hajua yhteyksistä aiemmin.
mun mielestä baader-mainhof oli aiemmin mut ihassama
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
[quote:32d9aae9c9="Jean-Babtiste"]Tässä ketjussa olen oppinut, että Auteursista tuli Black Box Recorder ja sitten Baader-Meinhof. Ei ollut mitään hajua yhteyksistä aiemmin. [/quote:32d9aae9c9]
mun mielestä baader-mainhof oli aiemmin mut ihassama
Joo, en tiedä järjestyksistä, mutta kaikkia kuitenkin kuullut olen mä. BBR ja BM ei jättäneet pysyviä muistikuvia, mutta en toki oo kuullu niitä läheskään yhtä paljoa kuin Auteursia, joka mielestäni parani vanhetessaan.
Luke Hainesilta ilmestyy kuukauden päästä uus levy 21st Century Man/Achtung Mutha 2cd.
Josko tästä jotain osais sanoa...
New Wavelle
Useita hyviä kitararock/pop biisejä.
Now I´m A Cowboy on ihan ok. Lenny Valentino ja New French Girlfriend taitaa olla parhaimmat kuulemani Haines kappaleet.
Oliver Twist Manifeston löysin joskus kirjaston poistomyynnistä eurolla.
Ei ole paljon mieleen levystä jäänyt, mutta ainakin What Happens When We Die on hyvä biisi. Hyvin liikuttava.
Parhautta ja neroutta. Myös tämänvuotinen kirja Bad Vibes: Britpop and My Part in Its Downfall on mainio.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
H. L. Mencken
Viime aikoina ollut tehosoitossa pelkän Baader Meinhofin ohella myös muu Auteursin ja Black Box Recorderin tuotanto sekä soolot. Aikaisemmin olen vain diggaillut, nyt alkanut lopultakin pitää kaikkia Hainesin tekemisiä pelottavalla tavalla neroutta hipovana.
Uskomattoman moni biisi tuntuu itselleni henkilökohtaisella tasolla erinäisin tavoin tärkeältä. Jopa Hainesin julistavampaan tuotantoon verrattuna aiemmin hieman lässynä pitämäni Black Box Recorder on kypsynyt kuunnellessa lähes täydelliseksi.
"What's this? Popular music made by someone with a brain?"
-Random youtuben käyttäjä
Vois hankkia Hainesin elämäkerran seuraavaksi:
http://www.guardian.co.uk/books/2009/ja … es-britpop
Ja MITÄ
eikö DBSkene ole todellakaan kuullut vai oliko tuo vitsi? Nyt heti paikkaamaan aukko sivistyksessä!
Biisisuosituksia:
Auteurs - Showgirl (enempi tuotettu ja parempi versio)
http://open.spotify.com/track/288nj7X7UnHg2MrisAHMhh
Auteurs - Land Lovers
http://open.spotify.com/track/0Ron64Kxw3VH4CUr2Rnhpm
Baader Meinhof - Baader Meinhof
http://open.spotify.com/track/263Njc1ZLTVQw5OLTXfph6
Black Box Recorder - Child Psychology
Luke Haines - Never Work
Alpiinin äänittämä After Murder Park kuuluu ehdottomasti suosikkiysäreihin, sen jälkeen tullut Autersin viimeinen levy löytyy kans hyllystä vaikka ei nyt mikään huippu olekaan. Nuo uuden aallon intiaanilevyt pitäis ottaa tarkempaan syyniin. Muistaakseni olen kyllä ne joskus kuullut, mutta ainoa mikä tulee mieleen on hitti Lenny Valentino. Muihin Hainesin projekteihin en oo tutustunu.
Sent from my iPhone 16
baader meinhof on varmaankin mun kaikkien aikojen lempilevyni. en oo vieläkään ihme kyllä kyllästynyt siihen.
kirjat olleet kans hyviä.
osa soolotuotannosta on aika helvetin ankeeta konseptirunkkausta, mut mitäpä siitä.
enemmän tällästä ja vitusti vähemmän kaikkee muuta.
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa